Transferthread 2021-2022 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sprake van Pozuelo en Antwerp overigens.
Pozuelo zat dit weekend alvast zeer aandachtig naar de match van Antwerp te kijken.
 
Sprake van Pozuelo en Antwerp overigens.
Pozuelo zat dit weekend alvast zeer aandachtig naar de match van Antwerp te kijken.
Bron? Geen sprake van bij ons op het forum en daar zijn ze er normaal wel snel bij als het serieus is.

Liever niet trouwens, laat die prestigetransfers maar achterwege.
 
Bron? Geen sprake van bij ons op het forum en daar zijn ze er normaal wel snel bij als het serieus is.

Liever niet trouwens, laat die prestigetransfers maar achterwege.
Prestige transfers zie ik niet meer gebeuren nu dat Mr Dickpick er zit. Hoe graag Mr Botox het ook wil 😉
 
Wat zijn de interessante mogelijke binnenlandse transfers voor de wat grotere clubs binnenkort?

Mandela Keita, Rabbi Matondo (wel gehuurd), Agbadou, Vinicius Souza, Sebaoui, Leonardo Lopes,...? Bij Cercle zit nog een hoop jong geweld.
Misschien een Mikautadze (maar die is eigendom van Metz).

Zouden Stef Peeters, Nikolas Storm en/of Rob Schoofs nog een stap omhoog zetten? Zijn van het type spelers waar een Antwerp of Gent al eens op vallen. Of een Genk moest Vrancken daar naar toe gaan en wat volk willen meenemen.

Als ik naar Anderlecht kijk zou ik heel erg blij zijn moesten we ons richten op Keita (als Cullen zou vertrekken - is sprake van) en Matondo (om vooraan voor extra slagkracht te zorgen).
 
Agbadou heb ik dramatische slechte matchen weten spelen. Geen idee wat die hogerop zou moeten gaan zoeken.

Als ik dan kijk naar KVK, zie ik geen enkele speler die een meerwaarde kan vormen voor een topploeg behalve Selemani
 
Gert Verheyen liet onlangs in de krant zijn gedachten de loop m.b.t. de spelers uit 1A van niet-PO2 ploegen.

Jong en veelbelovend, dan denk ik aan Ilias Sebaoui, van Beerschot.

“Hoe sommigen daar opsprongen na drie goeie matchen... Ik wil eerst meer zien van die jongen.”

"Mikautadze kenden we al, Maziz niet. Seraing, dat is eigenlijk Beerschot maar dan mét goeie spitsen. Die twee zijn de reden dat ze niet onder Beerschot eindigen. Toch denk ik niet dat onze topclubs daar veel in zien. Misschien Mikautadze maar hij is eigendom van Metz. Daar lieten ze hem na de voorbereiding gaan. Terwijl Metz niet bepaald de top in Frankrijk speelt.”
Metz staat op degraderen en hun topschutter telt vier goals...
“Voilà. Dan is het toch raar dat je Mikautadze niet houdt.”

Agbadou, de verdediger die naar Nice kon?
“Ik vind dat een onbetrouwbare verdediger, niet genoeg voor een topclub. Wanneer werd gezegd dat hij goed speelde – en dat gebeurde geregeld – zweeg ik altijd. Ik zag het niet. Enfin, ik zag hem vooral te veel rare tussenkomsten doen. Hij straalde geen rust uit.

"Mandela Keita vind ik ook interessant. Een stevige, voetballende nummer zes. Hij speelde een aantal heel goeie wedstrijden maar hij rateerde er ook. Niet zo raar want hij is pas 19 jaar en OHL was als team ook wisselvallig. Toch een speler om te volgen."

Noteerde je Rabbi Matondo dan?

“Ik zag hem ooit nog bij Schalke 04. Hij leek een dribbelaar met acties die tot weinig leidden. Bij Cercle heeft hij het een periode wel fantastisch gedaan en toonde hij waarom een ploeg als Schalke daar iets in zag."

KV Kortrijk dan, waar Selemani een grijs seizoen nog kleur gaf.

“Soms was hij weergaloos om vervolgens drie weken niets te brengen. En bij hem is het dan helemaal niets. Ook al 28, hè. En je weet niet of hij week na week kan presteren. Op dat vlak is hij totaal onvoorspelbaar.”
 
Wat KVM betreft denk ik dat Schoofs wel zal blijven, maar dat Vinicius Souza en Storm wel sowieso weggaan.

Maar vooral Cuypers zou voor elke topclub in België een goede aankoop zijn. Speelt nog maar een jaar achter de Kazerne dus zal niet duur zijn, een werkpaard, en technisch en kopbalsterk. Ik denk dat KV daar zelfs niet meer dan 3 miljoen voor zou vragen. Buiten bij Antwerp (die al genoeg spitsen hebben) en misschien Genk (Onuachu is klasse te hoog) zie ik die nog wel aarden bij Club, Anderlecht en Gent.
 
Zou dat de manier worden om de beperkingen op huurspelers te om zeilen? Transfers 2 jaar op voorhand doen
 
Om eerlijk te zijn vraag ik me af wat die gaat doen bij RB. Heeft al wel wat matchen als titularis op de teller nu en vind het niet eens bij de 5 beste keepers van de JPL.
 
Zou dat de manier worden om de beperkingen op huurspelers te om zeilen? Transfers 2 jaar op voorhand doen

Enerzijds dat en enerzijds op die manier zekerheid hebben op een toch wel significant talent dat in de terugronde samen met Ito de enige was die constant presteerde na zijn terugval in het eerste deel van dit seizoen (wat ook wel logisch is voor een jonkie binnen een onderpresterend team). Binnen twee jaar zit daar nu eenmaal heel wat meer volk dan enkel RB Leipzig achter. Daarom geen clubs die groter zijn dan hen (want we praten toch over de Europese subtop met RB Leipzig), maar wel clubs die aantrekkelijker zijn voor de gemiddelde voetballer. Want RB blijft uiteraard RB.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan