Transferthread 2021-2022 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor spelers met zo weinig wedstrijden klopt dit ook gewoon niet. Jeremy Doku was er ook 9 waard op het moment van zijn tranfer ter waarde van 25 miljoen.
Tussen die waardes is nog wel een verschil imo.

Laat ik het anders vergelijken met Bubacarr Sanneh. Die was ook amper enkele honderdduizend euros waard, terwijl die gekocht werd voor 8m(?).

Hiervoor 6m betalen is gewoon te zot voor woorden.
 
Sanneh werd wel niet gezien als talent toen ze die kochten afaik :p
Los daarvan is het wel heel veel geld.
Idd, Sanneh was vooral een combinatie van Coucke die zich ging moeien, Devroe die euhm, ja, waar was die mee bezig, en Hein die die per se er echt bij wou.

Wel straf dat die uiteindelijk echt waardeloos bleek te zijn. Had daar wel een goed seizoen gespeeld in Denemarken blijkbaar.
 
Idd, Sanneh was vooral een combinatie van Coucke die zich ging moeien, Devroe die euhm, ja, waar was die mee bezig, en Hein die die per se er echt bij wou.

Wel straf dat die uiteindelijk echt waardeloos bleek te zijn. Had daar wel een goed seizoen gespeeld in Denemarken blijkbaar.
Ook nooit helemaal gesnapt dat die zo slecht was. Speelde op een gegeven moment nog een degelijke match tegen Standard die hij ook besliste met een doelpunt.

Niveau-Miazga of zo had ik toch wel zien halen eigenlijk, maar blijkbaar zelfs ver daarvan af.
 

Typisch Anderlecht. De betere spelers wegkopen om de concurrentie te verzwakken. "In Youth We Trust" my ass...
 
Aangezien ze op voetbalkrant eerste meldden dat er geen spelers ouder dan 23 zouden mogen worden opgesteld, lijkt me dit vooral eerder een click bait dan wat anders
 
Aangezien ze op voetbalkrant eerste meldden dat er geen spelers ouder dan 23 zouden mogen worden opgesteld, lijkt me dit vooral eerder een click bait dan wat anders

Sorry, VK brengt geen eigen nieuws he. Die kopieren alles van echte kranten en laten de helft eruit. Als ik Nieuwsblad of VK dien te geloven m.b.t. regels voor komend seizoen, geloof ik toch eerder NB.
Die vermelden overigens het volgende:
"Nu is er voorgeschreven dat er twee 30-jarigen mogen meedoen die nog nooit voor de A-ploeg aantraden, maar daar zijn de profclubs in 1B tegen. Zij vinden dat dat niet de bedoeling is van het concept. Volgende week hoopt iedereen meer duidelijkheid te hebben over de regels."

Lijkt me toch een geloofwaardige stelling. Ik snap alleszins niet het "A-ploeg concept". Bedoelen ze dan enkel de desbetreffende A-ploeg van die club of 1A in het algemeen? Anders wordt het wel heel makkelijk...
 
Dus een Vormer zou dan bv niet mogen mee spelen bij Club nxt? :rolleyes:
Of iemand die bv eens 15 jaar geleden als 18 jarige is ingevallen in een beker match maar voor de rest nooit meer een match voor club of zo heeft gespeeld?

Het zal die ploegen uit 1B vooral te doen zijn om er ergens nog wat geld te kunnen uit halen.
 
Ik begrijp die 1B ploegen ook niet...
Als je nu kan spelen tegen een ploeg beloften met 2 leiders die de boel daar wat recht houden en die jonge gasten wat sturen ga je toch een interessantere match krijgen dan de veredelde oefenmatchen die je vorig jaar zag als het tegen Club nxt was?

Er moeten natuurlijk wel afspraken gemaakt worden dat het geen systeem wordt zoals in provinciale waar er soms 8 A-kern spelers meespelen met de B ploeg als die ploeg kan zakken of kampioen spelen. Of dat het geen Bobby Martinez toestanden worden waar de B ploeg gebruikt wordt om A spelers die naast de ploeg vallen matchritme te geven.
 
Ik begrijp die 1B ploegen ook niet...
Als je nu kan spelen tegen een ploeg beloften met 2 leiders die de boel daar wat recht houden en die jonge gasten wat sturen ga je toch een interessantere match krijgen dan de veredelde oefenmatchen die je vorig jaar zag als het tegen Club nxt was?

Er moeten natuurlijk wel afspraken gemaakt worden dat het geen systeem wordt zoals in provinciale waar er soms 8 A-kern spelers meespelen met de B ploeg als die ploeg kan zakken of kampioen spelen. Of dat het geen Bobby Martinez toestanden worden waar de B ploeg gebruikt wordt om A spelers die naast de ploeg vallen matchritme te geven.

Laat ons niet naief wezen. Voor de meerderheid, zoniet alle, van de clubs in 1A en 1B primeren 2 dingen: GELD en VEILIGHEID. Daarom dat de K11 jaar na jaar dingen stemmen die op lange termijn nefast voor hun zijn. En daarom dat 1B ploegen hier tegen zijn.
- Je hebt kans dat je je eigen sterspelers verliest. Veel clubs in 1B teren op sterke, ervaren 30 plussers. Zo'n spelers kunnen bij Anderlecht B, Brugge B of Genk B meer geld verdienen dan bij Deinze, Beveren of Lommel. En de meesten weten dat ze toch te kort komen voor 1A, dus verkiezen om het geld of het prestige van het grote Anderlecht of Genk. Enfin, dat is de gedachte die er leeft natuurlijk.
- Sterkere jeugdploegen zorgen ervoor dat de kans op degradatie voor 1B clubs vergroot.

En een interessantere match? Op welk vlak? Gaat Anderlecht B plots meer interesse opwekken omdat ze Lennart Mertens hebben rondlopen? Wat maalt de gemiddelde 1B ploeg erom dat de match "interessant" is? Die willen allemaal zo snel mogelijk weg uit het 1B kerkhof, that's it.

Dat de G5 (op Antwerp na) er gebaat bij is dat hun belofteploegen in 1B mogen spelen, kan ik zeker geloven. Maar voor de 1B-ploegen zelf brengen die belofteploegen 0 meerwaarde. Dan kunnen ze evengoed spelen tegen extra 1e Amateur-ploegen, die brengen waarschijnlijk beter voetbal op de mat en meer supporters mee.

Iemand van de Brugge boys die kan meedelen hoeveel supporters Club Nxt had tijdens hun seizoen in 1B. Thuis en uit? 500 thuis, 50 op verplaatsing? Nu gaan clubs dus 3-6x het bezoek krijgen van die jeugdploegen met alle kosten van dien, zonder daar deftige inkomsten uit te kunnen puren. Tenzij ik me vergis en er bij de vorige doortoch van Club B er honderden/duizenden neutrale toeschouwers op afstormden om die jonkies bezig te zien? Ik geef graag mijn fout toe.
 
- Je hebt kans dat je je eigen sterspelers verliest. Veel clubs in 1B teren op sterke, ervaren 30 plussers. Zo'n spelers kunnen bij Anderlecht B, Brugge B of Genk B meer geld verdienen dan bij Deinze, Beveren of Lommel. En de meesten weten dat ze toch te kort komen voor 1A, dus verkiezen om het geld of het prestige van het grote Anderlecht of Genk. Enfin, dat is de gedachte die er leeft natuurlijk.
Zover had ik idd niet gedacht.
- Sterkere jeugdploegen zorgen ervoor dat de kans op degradatie voor 1B clubs vergroot.
Allez kom, je speelt tegen een hoop 17 jarigen zonder ervaring, en vaak zonder body. Die 2 ervaren spelers erbij gaan die ploeg niet plots goed genoeg maken om andere clubs onder zich te houden he.
En een interessantere match? Op welk vlak? Gaat Anderlecht B plots meer interesse opwekken omdat ze Lennart Mertens hebben rondlopen? Wat maalt de gemiddelde 1B ploeg erom dat de match "interessant" is? Die willen allemaal zo snel mogelijk weg uit het 1B kerkhof, that's it.
Uiteraard niet qua toeschouwers etc.
Ik denk gewoon dat het voor je eigen ploeg interessanter is om elke week te spelen tegen een deftige tegenstander en er geen 8 gezondheidswandelingen tussen te steken. Dat gaat eerder nefast zijn voor de focus van u spelers en zelfs voor hun matchritme. Zeker als je loting wat tegenvalt en je er zo 2-3 na elkaar hebt.
Dat de G5 (op Antwerp na) er gebaat bij is dat hun belofteploegen in 1B mogen spelen, kan ik zeker geloven. Maar voor de 1B-ploegen zelf brengen die belofteploegen 0 meerwaarde. Dan kunnen ze evengoed spelen tegen extra 1e Amateur-ploegen, die brengen waarschijnlijk beter voetbal op de mat en meer supporters mee.

Iemand van de Brugge boys die kan meedelen hoeveel supporters Club Nxt had tijdens hun seizoen in 1B. Thuis en uit? 500 thuis, 50 op verplaatsing? Nu gaan clubs dus 3-6x het bezoek krijgen van die jeugdploegen met alle kosten van dien, zonder daar deftige inkomsten uit te kunnen puren. Tenzij ik me vergis en er bij de vorige doortoch van Club B er honderden/duizenden neutrale toeschouwers op afstormden om die jonkies bezig te zien? Ik geef graag mijn fout toe.
Ik denk dat je niet wil weten hoe weinig volk de "echte" 1B ploegen meepakken op verplaatsing. Vaak hebben die ook maar een 100 man mee. Het enige wat je gaat hebben is dat er minder volk van de thuisploeg een ticket gaat kopen. Al zal dat ook nog wel meevallen want het is nu niet dat pakweg Deinze, met alle respect, de grote publiekstrekker is. En uiteindelijk hangt het aantal thuistickets meer af van je flow dan van je tegenstander denk ik.
Heel 1B heeft gejuicht toen Beerschot zakte want jullie brengen wel volk mee dus dat is goed voor de kassa.

Ik snap ook niet wat die jeugdploegen in 1B te zoeken hebben trouwens, ik probeer gewoon mee te denken aan hoe ze dit zo aantrekkelijk mogelijk kunnen maken. En dan ben ik bv wel fan van een Vormer als aanjager hebt op het middenveld van Club Nxt.
 
1) Allez kom, je speelt tegen een hoop 17 jarigen zonder ervaring, en vaak zonder body. Die 2 ervaren spelers erbij gaan die ploeg niet plots goed genoeg maken om andere clubs onder zich te houden he.

2) Ik denk dat je niet wil weten hoe weinig volk de "echte" 1B ploegen meepakken op verplaatsing. Vaak hebben die ook maar een 100 man mee. Het enige wat je gaat hebben is dat er minder volk van de thuisploeg een ticket gaat kopen. Al zal dat ook nog wel meevallen want het is nu niet dat pakweg Deinze, met alle respect, de grote publiekstrekker is. En uiteindelijk hangt het aantal thuistickets meer af van je flow dan van je tegenstander denk ik.
Heel 1B heeft gejuicht toen Beerschot zakte want jullie brengen wel volk mee dus dat is goed voor de kassa.

3) En dan ben ik bv wel fan van een Vormer als aanjager hebt op het middenveld van Club Nxt.

Even cijfertjes gezet voor de dingen waarop ik wil reageren, dat knippen en plakken is even teveel werk.

1) Dat we tegen een hoop 17-jarigen gaan spelen in 1B is een denkfout. Veldspelers mogen tot 23 jaar oud zijn. Keepers tot 25 jaar. En blijkbaar, hypothetisch voorlopig, nog eens 2 30-jarigen. Dat is geen bende scholieren meer waartegen er gespeeld gaat worden he. Blijft natuurlijk de kanttekening: hoeveel 22-jarigen van niveau kan je vinden die goed genoeg zijn voor 1B maar nog niet in 1A hebben gespeeld?
2) Toen Beerschot in 1B speelde, was het toch niet zo triestig met de uitsupporters. Maar goed, toen had je nog Cercle Brugge, KV Mechelen, OHL, Westerlo, Lokeren, Lierse. En supporters zullen in het algemeen misschien liever naar het Kiel afzakken dan naar Lommel of Beveren.
3) Gaat Vormer zich uberhaupt wel kunnen opladen voor zo'n matchen? Misschien in 2-3 seizoenen, maar volgend seizoen toch nog niet?
 
Ik snap ook niet wat die jeugdploegen in 1B te zoeken hebben trouwens,
Tja. Wat ze er te zoeken hebben bewijst Ajax wel, waar ondertussen toch al wat talenten zich eerst hebben kunnen ontwikkelen bij Jong Ajax, en zo veel sneller stappen hebben kunnen zetten. Waar ook Oranje zijn vruchten van plukt. Grote probleem daar is dat Jong Ajax de ene week op vrijdag speelt, en de andere op maandag. En men bijgevolg met een andere ploeg aantreed. Wat ik ook heel fout vind.

Of dat direct 4 beloften ploegen moesten zijn, weet ik ook niet direct. Zeker in een competitie waar al zo weinig ploegen in spelen. Top 2 was ik dat opzicht mss een betere testcase geweest.

Een aantal ervaren jongens laten meedoen die niets te zien hebben met de eerste ploeg lijkt mij zeker geen slecht idee. Zowel voor de jonge spelers, als voor het niveau van de competitie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan