Transferthread 2021-2022 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even cijfertjes gezet voor de dingen waarop ik wil reageren, dat knippen en plakken is even teveel werk.

1) Dat we tegen een hoop 17-jarigen gaan spelen in 1B is een denkfout. Veldspelers mogen tot 23 jaar oud zijn. Keepers tot 25 jaar. En blijkbaar, hypothetisch voorlopig, nog eens 2 30-jarigen. Dat is geen bende scholieren meer waartegen er gespeeld gaat worden he. Blijft natuurlijk de kanttekening: hoeveel 22-jarigen van niveau kan je vinden die goed genoeg zijn voor 1B maar nog niet in 1A hebben gespeeld?
Vooral dat laatste zinnetje lijkt me belangrijk. Ik gok dat, tenzij er weer financiële problemen zijn in Virton fzo waardoor die hun spelers niet betalen, de laatste 4 plekken gewoon voor die jeugdelftallen gaan zijn. Binnen een paar jaar kan het zijn dat ze uitgroeien tot volwaardige ploegen maar de eerste jaren worden die gewoon onder de voet gelopen denk ik.
2) Toen Beerschot in 1B speelde, was het toch niet zo triestig met de uitsupporters. Maar goed, toen had je nog Cercle Brugge, KV Mechelen, OHL, Westerlo, Lokeren, Lierse. En supporters zullen in het algemeen misschien liever naar het Kiel afzakken dan naar Lommel of Beveren.
Ik ken een paar WB supporters en die spreken toch van echt belachelijk weinig uit-support. Enkel Lierse brengt echt nog volk mee. En jullie dan vanaf volgend seizoen. Voor de rest is het alsof je elke week Eupen op bezoek krijgt. Die zagen er enkele jaren terug ook uit alsof ze gewoon mee konden rijden met de spelersbus.
3) Gaat Vormer zich uberhaupt wel kunnen opladen voor zo'n matchen? Misschien in 2-3 seizoenen, maar volgend seizoen toch nog niet?
Vormer was ook maar een hypothetisch voorbeeld natuurlijk. Die gaat zich uiteraard nog niet kunnen opladen dit komende seizoen. Maar ik zie zulke spelers zich wel opwerpen als mentor van die jonge gasten in 1B eens het hoofd wil aanvaarden dat het lichaam niet meer meekan aan de top in 1A. En dat zou die ploegen toch ten goede komen denk ik.

Tja. Wat ze er te zoeken hebben bewijst Ajax wel, waar ondertussen toch al wat talenten zich eerst hebben kunnen ontwikkelen bij Jong Ajax, en zo veel sneller stappen hebben kunnen zetten.
Ajax hun jeugdwerking staat dan ook mijlenver voor op alles in België.
En de 2e divisie in Nederland is een volwaardige competitie, met een aantal ploegen die professioneel geleid worden en meer volk lokken dan de gemiddelde eerste klasser in België. 1B is een kerkhof vol overbetaalde hasbeens, buitenlanders en jonge gasten die op een ander niet mee mogen doen.
Een eerste stap zou moeten zijn om van 1B terug een volwaardige competitie te maken, ipv de speeltuin van investeringsgroepen en de doodsangst van elke K11 ploeg. Zorg voor een deftig format, betere verdeling van de tv-rechten en zwak bepaalde licentie regels af zodat de clubs daar perfect gezond kunnen worden en dan kan je u jeugdploegen er gerust bij droppen om te zien of ze niet elke week slaag gaan krijgen.
 
Ajax hun jeugdwerking staat dan ook mijlenver voor op alles in België.
En de 2e divisie in Nederland is een volwaardige competitie, met een aantal ploegen die professioneel geleid worden en meer volk lokken dan de gemiddelde eerste klasser in België. 1B is een kerkhof vol overbetaalde hasbeens, buitenlanders en jonge gasten die op een ander niet mee mogen doen.
Een eerste stap zou moeten zijn om van 1B terug een volwaardige competitie te maken, ipv de speeltuin van investeringsgroepen en de doodsangst van elke K11 ploeg. Zorg voor een deftig format, betere verdeling van de tv-rechten en zwak bepaalde licentie regels af zodat de clubs daar perfect gezond kunnen worden en dan kan je u jeugdploegen er gerust bij droppen om te zien of ze niet elke week slaag gaan krijgen.
Dan onderschat je imo de opleidingen in ons land toch enigszins imo.

Ajax uiteraard nog altijd een stapje hoger. Maar wat Genk en Anderlecht al jaren doen, verdient wel wat meer waardering. Enkel bij de doorstroming loopt het daar veel stroever dan bij de Amsterdammers, al lijkt Jong Ajax in dat opzicht het grote voordeel dat ze hebben tov onze opleidingen.

Voor de rest van je betoog ben ik het wel volmondig met je eens. Dat lelijke 1B, daar moet idd iets aan gedaan worden.
 

Typisch Anderlecht. De betere spelers wegkopen om de concurrentie te verzwakken. "In Youth We Trust" my ass...
Never forget Paul Taylor
 
Heb ik iets gemist of mogen voor die beloftenploegen niet max 2 dertigers meespelen die nog nooit voor de A-ploeg gespeeld hebben?
Die regels zijn nog niet beslist. Dit is dus ook allemaal voorwaardelijk. Bij de beloftencompetitie dit jaar waren er geen beperkingen op aantal a-caps, enkel mocht er max 1 +23’er meedoen elke match (niet per se altijd dezelfde). Bij ons deed Coosemans of Trebel zo eens sporadisch mee, bij Club bv Otasowie.
 
Ik begrijp die 1B ploegen ook niet...
Als je nu kan spelen tegen een ploeg beloften met 2 leiders die de boel daar wat recht houden en die jonge gasten wat sturen ga je toch een interessantere match krijgen dan de veredelde oefenmatchen die je vorig jaar zag als het tegen Club nxt was?

Er moeten natuurlijk wel afspraken gemaakt worden dat het geen systeem wordt zoals in provinciale waar er soms 8 A-kern spelers meespelen met de B ploeg als die ploeg kan zakken of kampioen spelen. Of dat het geen Bobby Martinez toestanden worden waar de B ploeg gebruikt wordt om A spelers die naast de ploeg vallen matchritme te geven.
Dat laatste is het belangrijkste. Vaste ploeg (met enkel wijzigingen tijdens transferperiodes) zodat de tegenstand voor ieder hetzelfde is. En voornamelijk jongeren uiteraard. Maar een 2-tal spelers die wat ouder zijn en de boel te kunnen leiden, dat geeft wat betere tegenstand en daar zijn alle ploegen mee gebaat.

Tenzij je enige bedoeling is het hele concept te liggen boycotten en af te voeren uiteraard maar ge zou ook eens constructief naar een model samen proberen te zoeken waar iedereen beter van wordt. Da’s in dit land helaas te veel gevraagd 🙄
 
En ik heb geen flauw idee hoeveel volk er zal zijn maar toen we YCL speelden zat er 14.000 man op een dinsdag om 19u.
Potentieel is er dus wel.
 
En ik heb geen flauw idee hoeveel volk er zal zijn maar toen we YCL speelden zat er 14.000 man op een dinsdag om 19u.
Potentieel is er dus wel.

Dat was vast niet tegen Moeskroen of Lommel.
Als de prijzen gigantisch laag liggen (5 euro per ticket) dan zal een Anderlecht of een Genk nog wel aan 1.000 man geraken zeker?
 
Mag ik het bijzonder noemen dat Ajax  interesse toont in Schreuder en niet in Hein?

(Dit hoeft niet geïnterpreteerd worden als een exclusieve disjunctie)
 
Mag ik het bijzonder noemen dat Ajax  interesse toont in Schreuder en niet in Hein?

(Dit hoeft niet geïnterpreteerd worden als een exclusieve disjunctie)
Als Belg zijnde misschien wel, maar als Nederlander (en vooral Ajacied) zijnde zeker niet.

Is een Nederlandse trainer die het huis door en door kent. Hij was daar ook assistent in hun boerenjaar toen ze o.a. de halve finale van de CL haalden, dus ja. Logisch dat uw oog dan valt op zo'n trainer in plaats van iemand die nog totaal onbekend is met het Nederlandse voetbal.
 
Dat was vast niet tegen Moeskroen of Lommel.
Als de prijzen gigantisch laag liggen (5 euro per ticket) dan zal een Anderlecht of een Genk nog wel aan 1.000 man geraken zeker?
Nee tuurlijk niet, was tegen jeugdploegen van oa Porto en Real.
Zoveel verwacht ik nu ook niet, maar het kan best aangenaam worden. Bij onze supporters wordt Neerpede op handen gedragen.
Zal wat afhangen van tijdstip, prijs, competitiviteit van de ploeg, etc.
 
Nee tuurlijk niet, was tegen jeugdploegen van oa Porto en Real.
Zoveel verwacht ik nu ook niet, maar het kan best aangenaam worden. Bij onze supporters wordt Neerpede op handen gedragen.
Zal wat afhangen van tijdstip, prijs, competitiviteit van de ploeg, etc.

En aanwezigheid van een speler als Lennart Mertens natuurlijk. Echte publiekstrekker.
 
Mag ik het bijzonder noemen dat Ajax  interesse toont in Schreuder en niet in Hein?

(Dit hoeft niet geïnterpreteerd worden als een exclusieve disjunctie)
Hein heeft door zijn, excuseer, eendimensionaliteit qua taktiek, gefaald bij Genk en Anderlecht. Dat weet men in het buitenland ook. Ik zie die helemaal niet passen bij Ajax. Is vaak drie torens achteraan, vele lange ballen van links naar rechts, veel op duelkracht, enfin vanalles wat Ajax niet is.

Dat is heus geen slechte trainer maar past toch niet bij Ajax.
 
Volgens GvA zijn er verregaande gesprekken tussen Sebaoui van Beerschot en KV Mechelen. Begrijpelijk voor hem, jammer voor ons.
Al kan ik me niet van de indruk ontdoen dat er toch wat te lyrisch over hem gedaan wordt, uiteindelijk heeft die misschien 2 of 3 goei matchen gespeeld. 1B lijkt me dan beter gezien je daar continue in de basis zal staan. Bij KV Mechelen ga je toch voornamelijk op de bank zitten omdat Storm op dezelfde positie speelt.
 
Volgens GvA zijn er verregaande gesprekken tussen Sebaoui van Beerschot en KV Mechelen. Begrijpelijk voor hem, jammer voor ons.
Al kan ik me niet van de indruk ontdoen dat er toch wat te lyrisch over hem gedaan wordt, uiteindelijk heeft die misschien 2 of 3 goei matchen gespeeld. 1B lijkt me dan beter gezien je daar continue in de basis zal staan. Bij KV Mechelen ga je toch voornamelijk op de bank zitten omdat Storm op dezelfde positie speelt.
Storm gaat daar vertrekken denk ik. Die heeft een goed jaar gehad. Het is voor hem nu of nooit.
 
Joren Dom verlaat als eerste het zinkende Beerschot-schip en trekt naar een nog niet nader genoemde 1A club. Gratis, danzkij die slimmeriken bij ons die een clausule in zen contract stopten dattem bij degradatie gratis weg mocht.
Geen topspeler, maar maakt het truitje altijd nat, goeie infiltratievermogen en geweldig afstandsschot.
 
Joren Dom verlaat als eerste het zinkende Beerschot-schip en trekt naar een nog niet nader genoemde 1A club. Gratis, danzkij die slimmeriken bij ons die een clausule in zen contract stopten dattem bij degradatie gratis weg mocht.
Geen topspeler, maar maakt het truitje altijd nat, goeie infiltratievermogen en geweldig afstandsschot.
Blijkbaar OHL.
 
Toch een speler waarvan ik het enorm jammer vind dat we die zo snel hebben weggedaan na de promotie. Die hadden we absoluut nog enkele jaren kunnen gebruiken. Was in de vijf jaar tweede klasse bij ons de enige speler die elk seizoen een hoog niveau haalde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan