Tour de France Femmes 2022

Een leuke toevoeging in deze tdf is wel de communicatie tussen ploegwagen en renster. Kort en duidelijk met tekst in beeld. Dat mag navolging krijgen bij de mannen.

Ik vind dat gevaarlijk om eerlijk te zijn, in het heetst van de strijd zeggen mensen vaak niet altijd alles zoals ze het bedoelen en net zoals in de F1 levert dat dan vaak nutteloze polemiek op die gebaseerd is op één enkele quote die ze dan niet eens in context zetten.
 
Al dat geklaag over de talrijke valpartijen bij de vrouwen, wordt er bij de mannen dan zo veel minder gevallen? Is toch standaard bij de mannen dat er de eerste week in de tour aan de lopende band valpartijen zijn. Een paar jaar geleden is er nog een rit geneutraliseerd omdat ze op een recht stuk weg met z'n allen op elkaar lagen.
 
Al dat geklaag over de talrijke valpartijen bij de vrouwen, wordt er bij de mannen dan zo veel minder gevallen? Is toch standaard bij de mannen dat er de eerste week in de tour aan de lopende band valpartijen zijn. Een paar jaar geleden is er nog een rit geneutraliseerd omdat ze op een recht stuk weg met z'n allen op elkaar lagen.
Nee, er zijn even veel zware valpartijen bij de mannen voorgekomen in de eerste vijf etappes, als in de eerste vijf etappes de vrouwen.

Perceptie...

En vrouwen van kleine ploegen die er niets te zoeken hebben omdat ze niet kunnen sturen? Bij de mannen rijden die gevaren bij grote ploegen aan grote lonen... Roglic? Martin? Iemand?
 
EDIT: Ik lees nu pas uw nuance in bovenstaand bericht. Op vlak van veiligheid geef ik u uiteraard wel gelijk. Maar anderzijds zijn er nu eenmaal slechts een beperkt aantal ploegen die effectief de nodige middelen hebben. Een TdF met 20 renners zit toch niemand op te wachten. Het EK voetbal start je toch ook niet met 8 ploegen..

Dat is net heel de clue van het verhaal. Er zijn te weinig vrouwen die op het hoogste niveau presteren en te weinig ploegen die op het hoogste niveau werken.
Dan is het toch gewoon terecht dat men zegt dat dit te vroeg komt?
Ik absolute valpartijen is het misschien gelijk, maar het is vooral de manier waarop er gevallen wordt.
 
Laatst bewerkt:
En dat is je enkel bij Shari opgevallen? Amai jij hebt de afgelopen 4 weken heel goed opgelet.
Ik heb hetzelfde bijna elke dag gezien, er word een vraag gesteld en er word totaal naast de kwestie geantwoord.

Waar heb ik gezegd dat me dat enkel bij haar is opgevallen? Er zijn inderdaad genoeg mindere interessante gasten gepasseerd, maar de meesten hadden tenminste nog een vlotte babbel. Die Shari zat daar precies echt met schrik aan tafel en als ze moest antwoorden dan kwamen daar met moeite twee deftige zinnen uit.

Zelfs die onbekende Vlamingen die ze geselecteerd hebben hadden nog een vlottere babbel dan haar.

Kopecky maakt toch al gans de Tour de verkeerde keuzes in de laatste km. Nu weeral…
Goh ja, alle respect voor haar maar ik heb dat altijd al wel een 'minder intelligente' renster gevonden. Grossiert ook vaak over de nodige excuses/smoesjes na de aankomst.
 
Kopecky maakt toch al gans de Tour de verkeerde keuzes in de laatste km. Nu weeral…
Als ze aan het wiel van Vos blijft ipv te wisselen wint ze hier vandaag misschien, nu komt ze gewoon niet aan sprinten toe omdat er geen plaats is. Dit lijkt mij gewoon een verkeerde beslissing/gok in de voorbereiding... niet het risico willen lopen dat Vos te lang wacht, ander wiel kiezen, waar ze dan plots ook terug wat inhouden en dan zit je plots gevangen. Dat gebeurt bij alle sprinters wel eens, maar het is wel zaak dat dat tot een minimum beperkt wordt. Als je 3 op de 4 sprints deze fout maakt (ik zeg niet dat dat zo is bij Kopecky) is er natuurlijk wel een breder probleem.
 
Dat is net heel de clue van het verhaal. Er zijn te weinig vrouwen die op het hoogste niveau presteren en te weinig ploegen die op het hoogste niveau werken.
Dan is het toch gewoon terecht dat men zegt dat dit te vroeg komt?
Ik absolute valpartijen is het misschien gelijk, maar het is vooorak de manier waarop er gevallen wordt.

De Giro Donne bestaat al 15 jaar ofzo met een peleton van +120 vrouwen..

Dus dergelijke grote ronde met heel veel media aandacht komt gewoon te laat , niet te vroeg ;)

Dergelijke valpartijen gebeuren ook bij de mannen, mss dat het nu gewoon meer opvalt omdat ze voor het eerst deftig op tv komen.
 
Deze TDF lijkt me ook juist positief voor de evolutie van het vrouwenwielrennen, dus dat dit te vroeg zou komen vind ik onzin. Anders staan ze over 10 jaar niet veel verder dan nu hoor.
 
De Giro Donne bestaat al 15 jaar ofzo met een peleton van +120 vrouwen..

Dus dergelijke grote ronde met heel veel media aandacht komt gewoon te laat , niet te vroeg ;)

Dergelijke valpartijen gebeuren ook bij de mannen, mss dat het nu gewoon meer opvalt omdat ze voor het eerst deftig op tv komen.
Er is een verschil tussen al langer rittenkoersen rijden en een wedstrijd organiseren die de evenknie moet zijn van de grootste mannenrittenkoers.

Laat ons eerlijk zijn er is nu meer media aandacht, maar het is vooral het negatieve waar over geschreven wordt. Een magnifieke solo, magnifieke overwinning of een sterk staaltje koerswerk dat is er niet bij.
voor sommige rensters is dit hun eerste keer dat ze in een koers meerijden die bekeken wordt door meer dan 5 mensen.

Heel veel respect voor de tenoren van het vrouwenwielrennen. Maar de basis is gewoon nog te smal en de discrepantie in professionaliteit is groot.
 
@MrKend54l
Die renners die rijden moeten dat spel niet organiseren enkel rijden. Dus geen verschil met giro donne te rijden. Die bestaat zelf uit 10 etappes in tegenstelling tot de 7 nu.

Dat sommige teams professioneler zijn dan andere is ook bij de mannen zo, vv.: Jumbo VS B&B .

dat ze nog niet de professionele omkadering krijgen zoals de mannen is voorlopig normaal want minder budget in het vrouwenwielrennen.

Dat vaak dezelfde renners winnen was deze tour bij de mannen ook zo (4 renners winnen samen de helft van de etappes) .

Dat de top bij de vrouwen voorlopig smal is, ja ok , maar dat wil niet zeggen dat deze ronde te vroeg komt.

Het parcours was er ook nog niet naar om een indrukwekkende solo's te zien , 2 sprintetappes, 2 licht heuvelende etappes en een etappe dat niet in deze ronde zou mogen zitten (gravel)

De eindsprint van Cecile was wel indrukwekkend.
De dominantie van Wiebes is impressionant
Als WVA zo iedereen overklast dan is het alle lof, als het bij de vrouwen is , dan is het omdat de top zo smal is ?

Wat ik wil zeggen is e :
Deze tour de femme komt gewoon helemaal niet te vroeg
 
De eindsprint van Cecile was wel indrukwekkend.
De dominantie van Wiebes is impressionant
Als WVA zo iedereen overklast dan is het alle lof, als het bij de vrouwen is , dan is het omdat de top zo smal is ?

Dat is wel iets anders natuurlijk. Wout Van Aert die rijdt tegen mannen die zuiver sprinter, tijdrijder of klimmer zijn en wint daar van of overklast ze. En dat als allround man, die goed zijn op alle vlakken maar normaal nergens echt op heersen.

Wiebes en Norsgaard zijn de enige echte sprinters in het vrouwenpeloton. Een Kopecky en een Vos zijn heel snel aan de meet, maar dat is omdat zij gewoon bij de top van de rensters horen. Veel vrouwen zijn al blij dat ze tot de meet met heb geraken, de tank is dan zo leeg dat ze er zo uitgesprint worden.

Pas op ik heb heel veel respect voor de vrouwen, en al zeker voor de toppers. Maar als je met zo een discrepantie zit in uw peloton dan is een evenknie maken van de grootste rittenkoers gewoon nog iets te snel. Je hebt hier rensters die zelfs niet eens kunnen leven van hun sport. En dan heb je rensters die met 38,5 graden koorts gewoon starten, omkadering is dan toch gewoon 0,0.
En dat is puur om toch maar die extra exposure te hebben en return van hun minimale investering, ten koste van een meisje van 19.
 
Terug
Bovenaan