Tour de France Femmes 2022

Goh... Ze hebben heel de week passief gekoerst, niet wat je er van mag verwachten, maar dan gaan ze wel aanvallen wanneer de leidster *pech* heeft. Dat vind ik persoonlijk niet zo lovenswaardig.
Dat passief koersen dat is zeker en vast niet top dan (ik geef toe ik heb het echt niet gevolgd deze week) maar aanvallen wanneer de andere pech heeft dat zou dringend terug in het herenwielrennen ook moeten gebeuren.

Heel dat Vingegaard gebeuren die wachtte op Pogacar toen die viel of uit de bocht ging in die afdaling voorlaatste dag, nee dank u dan liever ene die dan nog is extra op de pedalen gaat staan.

Edit: Plus inderdaad misschien een extra geprikkelde Annemiek nu weer, ook dat zou mooi zijn :) .
 
Die commentaar, eerst die onzin over verschillende fietsen.
En nu "Vollering gaat proberen een goede afdaling te rijden"
Neen?
En, zijn er dan ook renners die gaan proberen een slechte afrijding te rijden?
 
Die commentaar, eerst die onzin over verschillende fietsen.
En nu "Vollering gaat proberen een goede afdaling te rijden"
Neen?
En, zijn er dan ook renners die gaan proberen een slechte afrijding te rijden?
Doet mij denken aan mijn ma.
Vraag soms wie gewonnen heeft in de koers.
Als ik dan het antwoord zeg is het vaak van " En? Hij was content zeker?".
Nee, hij wou niet als eerste over de meet komen ma :unsure: .
 
Die commentaar, eerst die onzin over verschillende fietsen.
En nu "Vollering gaat proberen een goede afdaling te rijden"
Neen?
En, zijn er dan ook renners die gaan proberen een slechte afrijding te rijden?
Eerste keer dat ik kijk. Maar Ruben en Ine zorgen er persoonlijk voor dat dit niet nog eens zal gebeuren. Precies 2 pubers die elkaar constant zitten te plagen. Moesten ze nu nog meer dan vijf rensters kennen..
 
Laatst bewerkt:
Die commentaar, eerst die onzin over verschillende fietsen.
En nu "Vollering gaat proberen een goede afdaling te rijden"
Neen?
En, zijn er dan ook renners die gaan proberen een slechte afrijding te rijden?
Nee maar er zijn wel renners die niet in staat zijn een goeie afdaling te rijden.
Het is zeker niet voor iedereen zo evident om goed af te dalen.
 
Nee maar er zijn wel renners die niet in staat zijn een goeie afdaling te rijden.
Het is zeker niet voor iedereen zo evident om goed af te dalen.
In juni naar de Vogezen geweest en de vrouwenploeg van arkea was daar ook. De eerste 5 vrouwen daalden echt zeer goed. Toevallig samen boven op de servance Ik ging eraan bij de afdaling en heb risico's moeten nemen om deze gevaarlijke afdeling met hen samen te beëindigen en ik ben toch van weinig bang in de afdalingen.
 
Ik vind dit toch best indrukwekkend van Van Vleuten, doe het haar maar na! :bow:

Ze wordt over iets meer dan 2 maand - 40 jaar oud hé, dwz dat ze dit doet terwijl ze eigenlijk niet meer op haar TOP zit hé.
Had ze deze ronde gereden, een paar jaar geleden, hoeveel voorsprong had ze dan gehad? Iedereen behalve zijzelf buiten tijd dan? :unsure:

We moeten eerlijk zijn: Ze heeft gewoon geen concurrentie. Bij de mannen is er altijd wel iemand die minstens een tijdje kan meedingen voor geel, bij de vrouwen is er nog werk aan de winkel. Maar nogmaals: toch wel erg indrukwekkend.
 
Ik vind dit toch best indrukwekkend van Van Vleuten, doe het haar maar na! :bow:

Ze wordt over iets meer dan 2 maand - 40 jaar oud hé, dwz dat ze dit doet terwijl ze eigenlijk niet meer op haar TOP zit hé.
Had ze deze ronde gereden, een paar jaar geleden, hoeveel voorsprong had ze dan gehad? Iedereen behalve zijzelf buiten tijd dan? :unsure:

We moeten eerlijk zijn: Ze heeft gewoon geen concurrentie. Bij de mannen is er altijd wel iemand die minstens een tijdje kan meedingen voor geel, bij de vrouwen is er nog werk aan de winkel. Maar nogmaals: toch wel erg indrukwekkend.

Een vrouwelijk lichaam werkt anders dan een mannenlichaam. In duursporten zijn vrouwen laatbloeiers en ligt hun top veel later dan bij mannen en is deze ook gewoon langer.

Ook op marathons en noem maar op zijn vrouwen die ouder zijn allesbehalve in het nadeel. Mieke Gorissen is ook 39 jaar om nu een voorbeeld te geven.

Ik denk dat veel rensters tussen 20 en 30 een moord zouden doen voor de capaciteit die Annemiek heeft.
 
30 seconden sneller dan de topklimmer Andre Greipel.
2m30 langzamer dan een Thymen Arensman die daar vol oprijdt (181BPM) ook... je moet wel het totale plaatje geven. Aan de andere kant: het is ook niet zo bizar dat de meeste van die vrouwen vlot een berg oprijden als ze sub-60kg wegen... flauwe post van Zonneveld. Moest hij de tijd van La Planche nu eens posten... daar hebben we vermoedelijk meer referenties.
In juni naar de Vogezen geweest en de vrouwenploeg van arkea was daar ook. De eerste 5 vrouwen daalden echt zeer goed. Toevallig samen boven op de servance Ik ging eraan bij de afdaling en heb risico's moeten nemen om deze gevaarlijke afdeling met hen samen te beëindigen en ik ben toch van weinig bang in de afdalingen.
Servance vind ik levensgevaarlijk. Ik heb er daar bij Trois Ballons verschillende langs de kant zien staan die duidelijk den decor uit kwamen. Ik had hem gelukkig voordien al ooit is gereden dus ik wist dat het tricky was maar zeker als hij nat ligt... brrr.
Een vrouwelijk lichaam werkt anders dan een mannenlichaam. In duursporten zijn vrouwen laatbloeiers en ligt hun top veel later dan bij mannen en is deze ook gewoon langer.

Ook op marathons en noem maar op zijn vrouwen die ouder zijn allesbehalve in het nadeel. Mieke Gorissen is ook 39 jaar om nu een voorbeeld te geven.

Ik denk dat veel rensters tussen 20 en 30 een moord zouden doen voor de capaciteit die Annemiek heeft.
Wielrennen is natuurlijk ook geen zuivere duursport, zeker tegenwoordig is explosiviteit toch wel belangrijk.
Triatleten, misschien dé duursporters bij uitstek zijn vaak fysiek pas op hun piek rond hun 35ste. Die piek is wel aan het vervroegen omdat men op veel jongere leeftijd veel gerichter trained, een tendens die ook in het wielrennen zeer duidelijk zichtbaar is de laatste jaren.
 
Juliette Labous haar rit staat op strava met powerdata. 185w gemiddeld, 224w NP voor 54kg.

Ballon d'Alsace 30'32" @246w of 4,55w/kg (KOM 23'43" Van Wilder + Evenepoel)
La Planche des Belles Filles 21'31" @277w of 5,13w/kg (KOM 16'47" Meintjes) (geen segment gereden op Super Planche, te vroeg afgeduwd?)

Propere wattages op de cols. Aan dat gemiddelde zie je wel dat er bij vrouwenkoersen tussenin nog vaak aan toeristentempo wordt rondgereden.
Ik heb eens gekeken naar de vlakke rit van maandag en daar kwam ze aan een gemiddelde van 168w, het eerste uur 148w gemiddeld.
 
Juliette Labous haar rit staat op strava met powerdata. 185w gemiddeld, 224w NP voor 54kg.

Ballon d'Alsace 30'32" @246w of 4,55w/kg (KOM 23'43" Van Wilder + Evenepoel)
La Planche des Belles Filles 21'31" @277w of 5,13w/kg (KOM 16'47" Meintjes) (geen segment gereden op Super Planche, te vroeg afgeduwd?)

Propere wattages op de cols. Aan dat gemiddelde zie je wel dat er bij vrouwenkoersen tussenin nog vaak aan toeristentempo wordt rondgereden.
Ik heb eens gekeken naar de vlakke rit van maandag en daar kwam ze aan een gemiddelde van 168w, het eerste uur 148w gemiddeld.

Bij verborgen segmenten zijn die segmenten wel te vinden.
Ondertussen heeft Van Vleuten haar file geupload overigens. La Super Planche in 24'06

Ter vergelijking:
Romain Bardet de KOM in 20'01
Eergisteren nog een etappe naar de Super Planche in de Tour d'Alsace (beloftenkoers). Lennert Van Eetvelt werd 3e in 21'39. De etappe van vandaag was met de Ballon d'Alsace wel wat zwaarder en Van Vleuten heeft heel wat energie moeten verspillen. Ook was het na een zware ronde. Je kan dus wel stellen dat ze zeker bij de beloften bergop geen mal figuur zou slaan en misschien wel resultaten zou kunnen rijden die genoeg zouden zijn voor een profcontract bij een kleinere ploeg.

Maar denk niet dat Zonneveld vandaag een tweet over dat segmentje gaat posten :biglaugh:
 
Ze zou net buiten de top-40 vallen bij de mannen, net na Froome en Dylan Teuns.
Rit van de mannen was weliswaar 50 km langer, en je kunt je afvragen of dat soort renners nog vollen bak naar boven reden of eerder een rustiger tempo gekozen hebben, in tegenstelling tot VV die vollen bak ging.
 
Hoe dan ook is het vrij zinloos om prestaties te vergelijken in verschillende koersen op verschillende punten in die afzonderlijke koers.

Ik ben ervan overtuigd dat Annemiek niet met rooie kaakjes zal staan als ze met de mannen een bergje op moet. Maar laat ons ook een kat een kat noemen. Als een man die iet of wat kan klimmen tegen haar zou rijden dan zal het enkel maar het achterwerk zijn dat ze ziet.

Bas Tietema zou ze misschien wel kunnen verslaan :unsure:
 
Als de mannen een rustige training gaan doen dan is dat voor haar een intensieve training

Zelfs Bas zijn FTP zal al wel tegen de 5w/kg zitten.

Moest ik een vrouw zijn stond ik ook in finale OS in atletiek op de afstanden die ik deed en ik trainde 2-3 keer per week (en ging daarna naar de kebab)
 
Moest ik een vrouw zijn stond ik ook in finale OS in atletiek op de afstanden die ik deed en ik trainde 2-3 keer per week (en ging daarna naar de kebab)
Bon we gaan terug in de tijd en zorgen ervoor dat je al aan je transformatie tot vrouw start voor de puberteit. Daarna slik je permanent nog wat testosteron remmers. Ga je alsnog in die finale staan? :tongue:

We zullen dat nooit zeker weten, maar vrouwen met mannen vergelijken is toch gewoon appelen met peren vergelijken?
 
Bon we gaan terug in de tijd en zorgen ervoor dat je al aan je transformatie tot vrouw start voor de puberteit. Daarna slik je permanent nog wat testosteron remmers. Ga je alsnog in die finale staan? :tongue:

We zullen dat nooit zeker weten, maar vrouwen met mannen vergelijken is toch gewoon appelen met peren vergelijken?
Zelfde zoals renners uit andere generaties vergelijkingen of zelfs de discussie MVP en WVA dat eigenlijk is. Maar toch gebeurd het hier maar ook door journalisten constant.
 
Terug
Bovenaan