Tour de France Femmes 2022

Tactisch weer aan het rammelen langs alle kanten. Iemand Canyon springt achter Reuser van SD works. Zitten daar met 3 van SD gewoon te kijken "wa moeten we nu doen???" :help:

Wel mooie beelden op die laatste gravelstrook met dat frontaal shot van Niewiadoma. :unsure:
 
Uhm ligt het aan mij maar heeft die gravelstroken (enkel het filmpje gezien van die eerste platte band van garcia) hebben toch niks meer met wegwielrennen te maken ? Enorm veel protest bij de mannen over een kasseirit wat nu eenmaal wel in het wielrennen hoort en hier 0.0 protest.

Strade , en bvb. de finale van de superplanche zien er nog redelijk ivg met dit.
Plugstreets van GW ben ik ook al geen fan van omdat je daar nooit GW kunt winnen enkel verliezen.
 
Uhm ligt het aan mij maar heeft die gravelstroken (enkel het filmpje gezien van die eerste platte band van garcia) hebben toch niks meer met wegwielrennen te maken ? Enorm veel protest bij de mannen over een kasseirit wat nu eenmaal wel in het wielrennen hoort en hier 0.0 protest.

Strade , en bvb. de finale van de superplanche zien er nog redelijk ivg met dit.
Plugstreets van GW ben ik ook al geen fan van omdat je daar nooit GW kunt winnen enkel verliezen.
Dit had inderdaad niks meer met wegwielrennen te maken. Op zich is er imo niks mis met een gravel rit genre Strade waar het in hoofdzaak gewoon veel fijngemalen gravel is maar dit? Ik heb enkel de laatste gravel strook gezien maar dat ging compleet nergens over. De linkerkant van de "weg" waren gewoon nen hoop losse vrij grote stenen. Juist aan de rechterzijde van de baan was het gravel, voor zover ik dat op TV kan zien, redelijk fijn maar dat zal ook niet over de hele lengte zo fantastische geweest zijn. Uiteindelijk kan het ook niet de bedoeling zijn dat ze singletracks gaan rijden waar het in praktijk eigenlijk wel op neer kwam, er was een strookje van 40-50 berijdbaar en de rest was miserie.
 
Ik zal een collega en mijzelf citeren.
“Daar stuur je toch geen vrouwenpeloton over”.

Ze hebben al moeite om recht te blijven op biljartvlak asfalt, wie verzint het dan om zo een parcours voor hen uit te stippelen?
 
Wat een commentaar op die ploegleider, terwijl de die hier helemaal niks fout doet, zij gaat naar rechts terwijl ze nog langs de auto zit te rijden.
 
Wat een commentaar op die ploegleider, terwijl de die hier helemaal niks fout doet, zij gaat naar rechts terwijl ze nog langs de auto zit te rijden.
100% de fout van de ploegleider, die moet voldoende ruimte laten voor de renners. Geen énkele reden waarom die op 2m van die groep rijdt.
 
100% de fout van de ploegleider, die moet voldoende ruimte laten voor de renners. Geen énkele reden waarom die op 2m van die groep rijdt.
Het klopt inderdaad dat hij wel heel dicht op dat groepje zit, maar dat heeft helemaal niks met dit voorval te maken en doet hierbij dus totaal niet ter zake.
 
Wat een commentaar op die ploegleider, terwijl de die hier helemaal niks fout doet, zij gaat naar rechts terwijl ze nog langs de auto zit te rijden.

Ale zeg, dit kan je toch niet menen? De auto moet in eerste instantie al afstand genoeg houden. Ten tweede zit die duidelijk niet op te letten want je ziet 'm duidelijk pas naar het stuur grijpen op het moment van de aanrijding, die was dus duidelijk met andere dingen bezig.

Rensters hebben trouwens voorrang lijk me en Garcia schuift dan ook nog eens heel traagjes op, 't is dus niet dat ze een bruusk manoeuvre maakt waardoor de chauffeur verrast wordt. Neen, de fout ligt hier toch echt bij de chauffeur hoor. Die had tijd genoeg om te reageren maar zat gewoon niet op te letten.

Shari Bossuyt is toch het schoolvoorbeeld van de uitspraak "de moteur draait, maar er zit gene chaufeur aan het stuur".
Zeer oninteressante tafelgasten vanavond in VLV
Waardeloze passage inderdaad. Ze had precies ook schrik om te moeten praten, want veel zinnigs kwam er niet uit. Ook constant: "ik denk dit of ik denk dat" of "euuuuh". Pfffff, ik heb het midden in de aflevering afgezet.

Karl: "horen dit soort ritten thuis in een etappekoers"?
Shari: "ik denk wel dat sommige rensters dit leuk vinden"

Dat was de vraag niet hè :crazy:
 
Tot wanneer gaan ze nog met dat mondmasker en corona-testen werken? Of is dat enkel in de tour de france nog van toepassing?
 
Tot wanneer gaan ze nog met dat mondmasker en corona-testen werken? Of is dat enkel in de tour de france nog van toepassing?
Coronatesten zal enkel maar in grote rondes zijn.
Mondmaskers hoeven in principe niet maar worden vooral gedragen uit voorzorg om niet besmet te raken.
 
Dacht net even te kijken wie er gewonnen heeft... massaspurt dus Wiebes, zo makkelijk is het blijkbaar bij de vrouwen. :unsure:

Zie hier ook weer die beelden van die massaval. Aub zeg, ze liggen daar al 5 seconden op de grond en dan rijden er nog op, een heuse muur van ledematen en fietsen... dit is gewoon pijnlijk om naar te kijken.

Deze Tour komt gewoon jaren te vroeg punt aan de lijn. Er zijn hooguit 20 rensters die dit niveau aan kunnen en de rest rijdt daar niet allen bij voor de hoop te vergroten, ze maken het ook nog eens levensgevaarlijk voor die 20 eerstgenoemden.

Maar laat ons in de media vooral krampachtig blijven proberen om te doen alsof deze wedstrijd echt een goed idee was.
 
Maar het levert wel memorabele journalistiek op :unsure:

Is dat dan ook met een ellenlange wachtrij? :unsure:

Dacht net even te kijken wie er gewonnen heeft... massaspurt dus Wiebes, zo makkelijk is het blijkbaar bij de vrouwen. :unsure:

Zie hier ook weer die beelden van die massaval. Aub zeg, ze liggen daar al 5 seconden op de grond en dan rijden er nog op, een heuse muur van ledematen en fietsen... dit is gewoon pijnlijk om naar te kijken.

Deze Tour komt gewoon jaren te vroeg punt aan de lijn. Er zijn hooguit 20 rensters die dit niveau aan kunnen en de rest rijdt daar niet allen bij voor de hoop te vergroten, ze maken het ook nog eens levensgevaarlijk voor die 20 eerstgenoemden.

Maar laat ons in de media vooral krampachtig blijven proberen om te doen alsof deze wedstrijd echt een goed idee was.
Misschien hadden ze gewoon moeten beginnen met de beste 5 ploegen :unsure:
 
Terug
Bovenaan