Tour de France Femmes 2022

Groenewegen besliste in een split second om de deur dicht te doen, zij had nog tijd om na te denken en rijdt moedwillig een renster aan. Uiteindelijk is het niet anders als een voetballer die voet vooruit tackelt, je weet op zo'n moment echt wel wat de consequenties kunnen zijn.

Ik heb speciaal voor u het beeld stilgezet op het moment dat die gekke Australische Cavalli aanrijdt. Als jij het gat ziet waar ze tegen 50 per uur door kan, dan mag je het zeggen.
Yl3kP8.jpg
Dus ze is volgens jou vrijwillig tegen Cavalli gereden?

Je moet het vanaf haar positie bekijken als je wil oordelen of er al dan niet een gat was. En dan eigenlijk nog enkele ogenblikken voor de val.

Ze heeft hier een heel zware inschatingsfout gemaakt, maar nergens heeft ze de intentie van een andere renster te raken of te blokkeren. Die intentie was er bij Groenewegen wel, waardoor het in mijn ogen veel erger is.
 
Dus ze is volgens jou vrijwillig tegen Cavalli gereden?
Euh ja? Het is toch niet dat iemand haar gedwongen heeft of dat ze geen baas was over haar eigen lichaam?

Als ik dronken ik mijn auto stap en iemand doodrijd was dat ook mijn intentie niet, maar toch echt wel mijn verantwoordelijkheid. Mijn vrijwillige keuze.
 
Dat zou toch volledig terecht zijn moesten ze haar uit de Tour zetten, compleet onverantwoord dat ze daar aan volle snelheid doorvlamt. Echt levensgevaarlijk, ook al is er geen kwaad opzet.
 
Euh ja? Het is toch niet dat iemand haar gedwongen heeft of dat ze geen baas was over haar eigen lichaam?

Als ik dronken ik mijn auto stap en iemand doodrijd was dat ook mijn intentie niet, maar toch echt wel mijn verantwoordelijkheid. Mijn vrijwillige keuze.
Ik ben echt totaal niet akkoord. Het is roekeloos, maar vooral zonder te beseffen wat er kan gebeuren. Zij denkt niet: “wat ik nu ga doen zorgt ervoor dat Cavalli een schedelletsel kan hebben.”

Vergeet niet dat we niet te maken hebben met mannen (tspijt mij, maar het doet er toe) die al jaaaaren ervaring hebben in het koersen op topniveau en met de bijhorende stress.

Groenewegen wist exact wat er ging gebeuren toen hij de deur dicht deed. Niet dat de gevolgen zo groot zouden zijn, maar hij wist 100% zeker dat Jakobsen de nadar in ging.

Geen 10 maar 1000 keer erger.

Edit: ja, van mij mag ze ook geschorst worden omdat ze een gevaar is in het peloton, maar de vergelijking met G&J is echt bij de haren getrokken
 
Euh ja? Het is toch niet dat iemand haar gedwongen heeft of dat ze geen baas was over haar eigen lichaam?

Als ik dronken ik mijn auto stap en iemand doodrijd was dat ook mijn intentie niet, maar toch echt wel mijn verantwoordelijkheid. Mijn vrijwillige keuze.
Het is dan jou keuze om dronken te rijden, je maakt dan bewust een fout.
Groenewegen wijkt van zijn lijn af, wat ook niet mag.
De Australische probeert de valpartij voorbij te rijden, wat gewoon mag.

Ze mag gerust een sanctie krijgen, DSQ wegens onaangepast rijgedrag is hier zeker op zijn plaats. Eventueel zelfs uit de tour zetten. Maar er gebeuren veel ergere dingen in een peleton die niet of nauwelijks bestraft worden omdat de gevolgen minder erg zijn.
 
De Australische probeert de valpartij voorbij te rijden, wat gewoon mag.

Dat ze Cavalli niet moedwillig aanrijdt lijkt me wel duidelijk maar in mijn ogen is ze toch echt moedwillig door een mensen-en fietsenzee gereden zonder respect voor haar gevallen collega's en zonder oog voor mogelijke consequenties. Op dat vlak misschien toch een beetje als Groenewegen (al is de vergelijking overbodige natuurlijk)

Je mag een valpartij voorbijrijden, mogelijks zelfs de beste optie tenzij je collega's er bij liggen maar toch niet los door het midden aan 50km/u?
 
Ik ben echt totaal niet akkoord. Het is roekeloos, maar vooral zonder te beseffen wat er kan gebeuren. Zij denkt niet: “wat ik nu ga doen zorgt ervoor dat Cavalli een schedelletsel kan hebben.”

Vergeet niet dat we niet te maken hebben met mannen (tspijt mij, maar het doet er toe) die al jaaaaren ervaring hebben in het koersen op topniveau en met de bijhorende stress.

Groenewegen wist exact wat er ging gebeuren toen hij de deur dicht deed. Niet dat de gevolgen zo groot zouden zijn, maar hij wist 100% zeker dat Jakobsen de nadar in ging.

Geen 10 maar 1000 keer erger.

Edit: ja, van mij mag ze ook geschorst worden omdat ze een gevaar is in het peloton, maar de vergelijking met G&J is echt bij de haren getrokken
Als Jakobsen remt is er niets aan de hand. In de Tour hebben er ook een paar moeten remmen dit jaar omdat ze anders in de nadar hingen hoor en toch 0 sancties

Als die nadars deftig staan is er enkel een schuifpartij

Als iedereen remt en jij er zo doorvliegt met deze gevolgen mag er toch ook iets van gezegd worden medunkt
 
Ik begrijp niet helemaal waarom Polen hier bij gesleurd wordt en eerlijk gezegd is het ook onzinnig om die vergelijking te maken.

Wat mij vooral héél hard stoort is de reactie nadien. Zij moet toch ook gevoeld hebben "dit was niet ok" en dan gaan kijken. Cavalli ligt daar in feutus houding en beweegt niet aanvaakelijk en zij denkt "no biggie"? :wtf:
Die crash kan je op een inschattingsfout + gebrek aan ervaring steken, de reactie heeft daar niks mee te maken en duid erder op een serieus egocentrisch/narsistisch trekje.
 
Ik ben echt totaal niet akkoord. Het is roekeloos, maar vooral zonder te beseffen wat er kan gebeuren. Zij denkt niet: “wat ik nu ga doen zorgt ervoor dat Cavalli een schedelletsel kan hebben.”
Ik snap niet dat ge zoiets goed kunt praten. Gestoorde actie imo. Als er een val in het peloton is voor u, moet in de remmen gaan 1 van uw eerste intenties zijn. De kans da ge er tegen die snelheid zonder kleerscheuren erdoor rijdt is 10% ofzo -.-
 
Net het filmpje gezien , je kan proberen er door te fietsen maar toch niet op die snelheid. Ofwel echt niet gezien , onkunde of oerdom.
 
Devriese zit hier efkes die actie van Frain goed te praten :laugh:

Volgens de ploegleider kon ze ook geen kant meer uit en kon ze er niks aan doen, tsja. Beschamend dat je niet gewoon de ballen hebt om te zeggen dat dit gewoonweg onverantwoord is.
 
"Bij de mannen wordt evenveel gevallen" :rofl: .
Echt, hoeveel valpartijen zijn hier nu al geweest in die 3 etappen en op de meest idiote plaatsen.
 
Er zijn er veel die met de handen op hun shifters rijden ipv in de beugels bij afdalingen. Onbegrijpelijk op dit niveau.
 
Op de beelden (die laatste herhaling) zie je toch goed dat Frain er op volle snelheid nog probeert tussen te rijden, terwijl de rest gewoon remt, gewoon gans zot!
 
Toch allemaal leuke winaressen voorlopig.
Champs: Wiebes is gewoon de renster van de moment.
Gisteren: Vos is een levende legende, je gunt haar het zo hard.
Ludwig: ja, die heeft in de RvV toen ieders hart gewonnen.
 
Wat zit dien Ruben nu weer te insinuëren over Sanne Cant... Ik ben vrij zeker dat ze (ook) voor de mannen is, ik ben er ooit mee gematcht op Tinder :unsure:
 
Terug
Bovenaan