Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor de bollentrui zal veel afhangen van hoe de tijdrit verloopt denk ik. Als Vingegaard morgen tijd kan pakken en zijn bonus terug richting de 20 seconden kan brengen zou ik Jumbo zijnde woensdag de vlucht laten rijden met het idee van de boni's op de Col de la Loze en in Courchevel weg te geven. Aan de andere kant zou ik dat UAE zijnde dan weer niet laten gebeuren...Ik hoop dat A. Yates toch nog op dat podium kan klimmen duidelijk de 3de beste renner van het pak.
maar dat knechtwerk/wachten is niet voordelig in zijn strijd met Rodriguez.
------------------------------------
Ook al vinden de meeste de bergtrui niet zo belangrijk, het is even spannend als die voor de gele trui
Ciccone en Powless die er vol voor gaan
Vingegaard en Pogacar die er niet voor gaan
Moest WVA er voor gaan , zou het misschien ook nog kunnen (maar wrsclk niet)
Ciccone lijkt me de sterkere van Powless
Als de Jumbo-ers nog eens zo een dagje doortrekken zal het wel voor een GC-er zijn.
Rodriguez was in de Vuelta reeds podiumkandidaat op zijn 21ste (tot hij zwaar viel de laatste week daar de nodige last van had). Nu zet hij de volgende stap omdat hij weer een jaartje matuurder is en nog geen fysieke last heeft van valpartijen. Als die naar Movistar gaat, zullen ze daar 2 man hebben om mee te spelen. En we weten allemaal hoe goed ze daarmee zijn bij MovistarRodriguez is voor mij alleszins toch wel dé breakout performance van deze Tour. Van 7de in de Vuelta naar een, zonder inzinking, quasi zekere top 4 in de Tour (met dan nog een onaantastbare top 2) is toch nog een serieuze stap vooruit...

Voor de bollentrui zal veel afhangen van hoe de tijdrit verloopt denk ik.
Vorig jaar was er ook effe sprake van Wout voor de bolletjes, eindigde dan 6de dacht ik..
Er moet bij Ineos toch wel íets op stapel staan. Er is anders geen enkel manier waarop je kan verdedigen dat ze hun beste 2 jonge GC renners (TGH & Rodriguez) laten vertrekken... maar Rodriguez naar Movistar daar heb ik geen goed oog in, voor Rodriguez dan.Rodriguez was in de Vuelta reeds podiumkandidaat op zijn 21ste (tot hij zwaar viel de laatste week daar de nodige last van had). Nu zet hij de volgende stap omdat hij weer een jaartje matuurder is en nog geen fysieke last heeft van valpartijen. Als die naar Movistar gaat, zullen ze daar 2 man hebben om mee te spelen. En we weten allemaal hoe goed ze daarmee zijn bij Movistar![]()
Als die kopgroep met Wout op Hautacam vooruit gebleven was dan had hij die bollen ook effectief gepakt als ik mij niet vergis... die 5de* plaats geeft eigenlijk een vertekend beeld van hoe close het uiteindelijk was. Maarja, als als als...Vorig jaar was er ook effe sprake van Wout voor de bolletjes, eindigde dan 6de dacht ik..
Hart is van 1995 dus jong?Er moet bij Ineos toch wel íets op stapel staan. Er is anders geen enkel manier waarop je kan verdedigen dat ze hun beste 2 jonge GC renners (TGH & Rodriguez) laten vertrekken... maar Rodriguez naar Movistar daar heb ik geen goed oog in, voor Rodriguez dan.
Als die kopgroep met Wout op Hautacam vooruit gebleven was dan had hij die bollen ook effectief gepakt als ik mij niet vergis... die 5de* plaats geeft eigenlijk een vertekend beeld van hoe close het uiteindelijk was. Maarja, als als als...

Blijkbaar moet ik na alles een goedbedoelde emoticon zetten?Mag er nog een vaststelling gedaan worden?
Rare reactie hoor.
Powless vind ik maar een fletse bollentrui.Ciccone lijkt me de sterkere van Powless
Dat was gisteren ook de discussie in Vive le Vélo. Bakelants dacht dat ge 30" verloor met de wissel om dan eventueel 30" te winnen door de klimfiets. Dus hij twijfelde om het te doen. Ten Dam en die van Dsnty vonden het wel de moeite waard precies.![]()
De slotweek in de Tour: enige tijdrit, koninginnenrit met Col de la Loze en vuurwerk in de Vogezen | sporza
Het boek van de 110e Tour de France telt al 15 hoofdstukken, deze week worden de laatste 6 verhalen geschreven. De slotweek wordt ingezet met een tijdrit, voert het peloton over het dak van de Tour, kent een ultieme showdown in de Vogezen en eindigt met het défilé in Parijs. Bekijk hier wat de...sporza.be
Sporza denkt dat er morgen mogelijk fietswissels komen aan de voet van de Côte de Domancy...
Profiel: https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/cote-de-domancy-domancy
De eerste km gaat het niet boven de 7%/... en dan na 1400 iets meer oplopende meters vlakt het al opnieuw een beetje af om dan na de top van dit profiel nog zachtjes verder op te lopen maar belange geen 10%. De tijd die je mogelijk kan winnen op een lichtere fiets op 1.4km verlies je volgens mij gewoon met die wissel én eens 'boven zet je jezelf nog 3km in het zak met slechtere aerodynmica. Ik geloof nooit dat er iemand daar gaat wisselen![]()
die van Dsnty vonden het wel de moeite waard precies

![]()
“Mijn vader heeft een nekwervel gebroken”: Maxim Van Gils doet verhaal van valpartij op rustdag
Maxim Van Gils (23) kwam gisteren op de rustdag in de <a href="http://hln.be/tour-de-france" target="_blank">Tour</a> ten val. Onze beloftevolle landgenoot moest naar het ziekenhuis voor onderzoeken, maar kon vandaag gewoon starten. Zijn vader - die ook betrokken was - brak bij de val een nekwervel.www.hln.be
Wat die mens van Dstny daarvan denkt is, met alle respect, voor mij ook redelijk irrelevant.Da's wel heel irrelevant hé, alsof die daar iets van weet
Ploegen kunnen dat vrij nauwkeurig uitrekenen in principe. Uiteindelijk doen ze allemaal ongeveer hetzelfde.