Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
't is toch wel een enorme taaie hé die Vingegaard? Zo op het zicht denk je, die verliest hier seffens geel, maar blijft gewoon volgen, straf.

Als morgen Pogacar in de tijdrit sneller is en 15 seconden neemt dan is het eerder omgekeerd.
Rit 17 wordt nog spannend. Maar zoals het er nu uitziet gaan ze gelijk op.
nog 3 etappes om de kentering te maken , meeste kans dan nog de tijdrit denk ek . (tijdrit is dinsdag toch he ?) . Maar evengoed strijd nog tot aan de vogezen.

En die man op de motor kost dan nog eens echt tonnen geld hé, voor dit :laugh:

Pogacar zijn aanval was ietsje minder impressionant als de vorige dagen. Toch wat sleet op? Ach alles gaat beslist worden op Col de la Loze denk ik.

Die Vingegaard blijft maar kijken, vertrek dan zelf man?
Op het eerste zicht was ik het er mee eens maar .. Als je ziet dat ze elkaar op het einde niet konden lossen .. Vingegaard zal gewoon door gehad hebben dat Pogacar poker aan het spelen was en dat hij een counterattack riskeerde.

Had hij echt slechte benen gehad, dan had Vingegaard wel aangevallen.

Vingegaard wint de tour, ie zal em er niet meer afkrijgen
Er is nog een tijdrit. Om nu al te zeggen wie van de twee de ronde wint, is dus sowieso nog wat te vroeg.

Als morgen Pogacar in de tijdrit sneller is en 15 seconden neemt dan is het eerder omgekeerd.
Je bedoelt overmorgen, morgen is het eerst nog een rustdag :)

Laatst bewerkt:
Mooi plan van UAE om Soler te laten wachten en Yates wat voorsprong te gunnen maar Vignegaard was minsten de evenknie van Pogacar vandaag (mssn zelfs beter). Vignegaard zal het zich hopelijk niet beklagen dat hij niet zelf durfde aanvallen

Zo goed als niks kunnen zien van de etappe (zelf naar de vrouwenkoers geweest op bidonjacht 😅) maar als ik de uitslag zie heb ik precies niet zoveel gemist in de strijd voor het geel. Ik heb enkel nog de laatste 1,5km gezien

't is toch wel een enorme taaie hé die Vingegaard? Zo op het zicht denk je, die verliest hier seffens geel, maar blijft gewoon volgen, straf.
Jonas is wel koersslim genoeg om te weten dat UAE iets van plan was met Soler en Yates, A vooraan.
Die gaat geen seconde hebben gedacht dat Pogacar slechte benen had en zal een tweetal kilometer met ogen op zijn rug hebben gezeten.
Die aanval van Tadej in de eerste week was wat onverwachter dan nu.
Pogacar zijn aanval was ietsje minder impressionant als de vorige dagen. Toch wat sleet op? Ach alles gaat beslist worden op Col de la Loze denk ik.
Mag het nog na een tweede blok van 9(-3) dagen?
Het is gelukkig geen Playstation, zoals José zou zeggen.

Gaudu... Prachtig. Gans de dag tussen hangen en wurgen en toch maar een minuutje verliezen.

Ben precies niet alleen gefrustreerd met het constant schakelen naar de man op de motor
"Die motoren verpesten alles! Ze moeten dringend het aantal verminderen!!!"

"En nu gaan we live naar onze incompetente man op de motor die niets zinnigs te vertellen heeft, Carl wat zie je daar?"

"Ja ik zie net als jullie op de TV dat Van Aert tijd aan het verliezen is, ongelooflijk voor mij om dit live te mogen meemaken, terug naar jou Karl."

"Die motoren verpesten alles! Ze moeten dringend het aantal verminderen!!!"

"En nu gaan we live naar onze incompetente man op de motor die niets zinnigs te vertellen heeft, Carl wat zie je daar?"

"Ja ik zie net als jullie op de TV dat Van Aert tijd aan het verliezen is, ongelooflijk voor mij om dit live te mogen meemaken, terug naar jou Karl."
Renaat 2 keer fout schrijven, straf!

Ik hoop dat A. Yates toch nog op dat podium kan klimmen duidelijk de 3de beste renner van het pak.
maar dat knechtwerk/wachten is niet voordelig in zijn strijd met Rodriguez.

------------------------------------

Ook al vinden de meeste de bergtrui niet zo belangrijk, het is even spannend als die voor de gele trui

Ciccone en Powless die er vol voor gaan
Vingegaard en Pogacar die er niet voor gaan
Moest WVA er voor gaan , zou het misschien ook nog kunnen (maar wrsclk niet)

Ciccone lijkt me de sterkere van Powless
Als de Jumbo-ers nog eens zo een dagje doortrekken zal het wel voor een GC-er zijn.

Terug
Bovenaan