Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Wat is het nut van het beulwerk van Jumbo zo vroeg voor de finish? Pogacar ziet er gewoon nog superfris uit, hij had zelf nog tijd om achter om te kijken.

Maar we zullen straks wel zien of Pogacar gaat kraken zeker?
Is nog al geweest dat pogacar won na beulwerk jumbo inderdaad.

Ik had eerder verwacht dat ze weer iemand in de vlucht gingen sturen zoals in de eerste twee bergritten om dan op de voorlaatste klim de sprong te wagen om dan zo iemand in de vallei te hebben. Nu wist je dat er niks ging gebeuren want Vingegaard (of Pogacar) willen niet alleen vallen in de vallei natuurlijk.

Denk nu niet dat dat tempo veel effect heeft gehad op Pogacar als je ziet wie er nog bijzit.

Pidcock gaat hier vandaag ook het podium verliezen zo lijkt het. Ik vraag mij al langer dan vandaag af of die zich wel moet toeleggen op het klassement van grote rondes.

Wat is het nut van het beulwerk van Jumbo zo vroeg voor de finish? Pogacar ziet er gewoon nog superfris uit, hij had zelf nog tijd om achter om te kijken.

Maar we zullen straks wel zien of Pogacar gaat kraken zeker? De winnaar straks krijgt altijd gelijk. ;)
Ploegmaats van UAE in de vernieling rijden. Of Pogacar zelf. En als dat niet lukt, zo veel mogelijk uitdunnen.

Wat is het nut van het beulwerk van Jumbo zo vroeg voor de finish?
Ze zijn er van overtuigd dat Vingegaard zo de beste kans heeft. Ze hebben er de ploeg voor dus dan moeten ze het doen hé.

Er mag van mij al eens een vluchter winnen, maar het is toch leuker als de groten strijden voor de ritzege. Mooi dat ze het doen!

Ze zijn er van overtuigd dat Vingegaard zo de beste kans heeft. Ze hebben er de ploeg voor dus dan moeten ze het doen hé.

Er mag van mij al eens een vluchter winnen, maar het is toch leuker als de groten strijden voor de ritzege. Mooi dat ze het doen!
Dit ! Afwisseling is ook leuk, jammer als ze nooit eens kunnen strijden voor winst

Van Hooydonck klimt al even goed als wva
Efkes Ciccone en woods die 20kg minder wegen oprollen bergop
Het verschil is wel dat Van Hooydonck hier gewoon alles geeft om daarna op zijn gemak de rest van de rit te doen. Ciccone en Woods willen zo goed mogelijk eindigen dus je opblazen 50km van de finish is geen goed idee dan :)

Wat is er gebeurd met (Simon) Yates? Ik moest even eten gereed maken en hij is plots gelost in de afdaling?

Het verschil is wel dat Van Hooydonck hier gewoon alles geeft om daarna op zijn gemak de rest van de rit te doen. Ciccone en Woods willen zo goed mogelijk eindigen dus je opblazen 50km van de finish is geen goed idee dan :)
CIccone wilde vooral zoveel mogelijk bergen over voor de bolletjestru, dus die ging wel zo snel mogelijk om de berg nog over te raken. Dus die ging wel vooruit mss niet max. Maar wel vrij vol.
Pidcock gaat hier vandaag ook het podium verliezen zo lijkt het. Ik vraag mij al langer dan vandaag af of die zich wel moet toeleggen op het klassement van grote rondes.

Pidcock ging vooraf voor top10 plaats , zal waarschijnlijk wel last hebben van zijn valpartij van het begin van de koers. Dus met dat in het achterhoofd, dat hij al tevreden is met zijn tour. Als dat de effectieve reden is dat hij lost. maar ik denk het wel.

Terug
Bovenaan