Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Vroeg me dat gewoon af.
Net bij vlv zag ik dat.
Hij wist ook goed en snel te benoemen wat hij moest/wou hebben.
En daarna de aanval in 😄

Stel je voor dat één van de twee niet aanwezig geweest zou zijn in deze Tour. Wat zou dat een saaie wedstrijd geweest zijn.
Beetje Federer/Nadal situatie. Beiden houden elkaar scherp.
Die twee zitten echt in een wedstrijd apart. Toen Pogacar demarreerde, reageerde niemand buiten Vingegaard, want het heeft voor de anderen geen zin.

Pogacar neemt wat tijd terug, maar het is 'maar' 8 seconden.

Laatst bewerkt:
Stel je voor dat één van de twee niet aanwezig geweest zou zijn in deze Tour. Wat zou dat een saaie wedstrijd geweest zijn.
Beetje Federer/Nadal situatie. Beiden tellen elkaar scherp.
Die twee zitten echt in een wedstrijd apart. Toen Pogacar demarreerde, reageerde niemand buiten Vingegaard, want het heeft voor de anderen geen zin.

Pogacar neemt wat tijd terug, maar het is 'maar' 8 seconden.
Dat ze ervan profiteren, want volgend jaar komt Djokovic in gesplitste vorm zich bemoeien => Ayuso en Evenepoel.
Het zal rap gedaan zijn met de eeuwige discussie over de GOAT-status :unsure:.

Mooi voor Campenaerts dat hij nog voor die mannen kan blijven.
Kan hij mooi inkaderen. Over vijf jaar weten de meesten toch niet meer dat hij een voorgift had van een kwartier.

Bernal gaat de hoopvolle kant op.
Van een reeks DNF naar rondes uit te rijden en nu op het hoogste niveau, voorlopig op een respectabele dertigste plek.
Als hij dat kan vasthouden, zit er misschien een top-tien in voor de Giro / Vuelta volgend jaar.

Staat op de dopinglijst ja.
Zonder voorschrift hang je eraan. Toch zeker in de vorm die je krijgt voor bijensteken aangezien deze ontstekingsremmend zijn.
Hij vroeg een anti-histaminicum.
Staat niet op de lijst.
Werkt soms zelfs sederend.
Wat je krijgt bij een echte allergische reactie is pure adrenaline (zoals in de Epipen), dat staat wel op de lijst.

Staat niet op de lijst.
Wat je krijgt bij een echte allergische reactie is pure adrenaline (zoals in de Epipen), dat staat wel op de lijst.
Klopt volledig. Ik heb zo een Epipen altijd bij mij in de zomer. Ik reageer enorm allergisch op wespensteken. Een kleine 20 jaar geleden ooit gestoken geweest door een wesp in mijn onderlip (tijdens een fietstochtje). Naar spoed moeten gaan omdat gans mijn gezicht en hals was opgezwollen. Nachtje ter observatie moeten blijven ook..

Staat niet op de lijst.
H1 antagonisten zijn toch verboden als je geen voorschrift hebt?
Allez ik weet niet wat hij kreeg. Maar normaal is alles wat allergie of allergische reacties tegengaat verboden, of dat hebben ze mij alvast toch wijsgemaakt en dat dat is wat ik op WADA kan terugvinden.

Zij die begin deze week nog dachten dat de tour gereden was die hebben hun lelijk mispakt!

Ik voel aan mijn water dat zaterdag en zondag het feest gaat worden!

Ik denk nog altijd dat vingegaard vrij makkelijk deze tour gaat winnen. Nu 2 keer er in een feitelijke sprint van 1 km (ok dat is geen sprint maar pogacar kan die Tijdsaanspanning enorm goed aan) bergop verschalkt door pogacar.

Ik denk dat vingegaard nog in 1 van die ritten gewoon nog eens heel zwaar gaat uithalen op pogacar.

Nu ik hoop eigenlijk dat ik fout ben , want ik hoop eigenlijk wel dat pogacar de tour wint.

Ik denk nog altijd dat vingegaard vrij makkelijk deze tour gaat winnen. Nu 2 keer er in een feitelijke sprint van 1 km (ok dat is geen sprint maar pogacar kan die Tijdsaanspanning enorm goed aan) bergop verschalkt door pogacar.

Ik denk dat vingegaard nog in 1 van die ritten gewoon nog eens heel zwaar gaat uithalen op pogacar.

Nu ik hoop eigenlijk dat ik fout ben , want ik hoop eigenlijk wel dat pogacar de tour wint.
denk ik eigl ook wel , vingegaard zn troeven moeten nog komen in de alpen

Pogacar viel aan op 3km van de meet toen hij zijn ritzege pakte en liep gestaag verder uit tijdens die inspanning.

Grote kans wel dat Vignegaard in de Alpen idd ook nog eens uitpakt maar het statement van een sprint van 1 km is gewoon niet correct

Ik denk ook dat Vingegaard deze tour gaat winnen, hetzij nipt. Met een kleiner verschil dan voriger jaar.
Het patroon dat ik zie is het volgende: Pogacar rijdt Vingegaard meedere keren op kloven, maar de verschillen zijn steeds relatief klein. Vingegaard haalt minder uit dan Pogacar, maar de tijdsverschillen zijn groter.
Ik denk ook dat als Vingegaard nog één keer zwaar uithaalt, dat het verschil niet meer te overbruggen gaat zijn voor Pogacar.
Al zal hij wel strijdend ten onder gaan :).
Maar ik kan me ook voorstellen dat Pogacar beter (of minder slecht) wordt later in de Tour.
Persoonlijk maakt het me niet zoveel uit wie wint. Ik zie beiden wel graag winnen.

Pogacar viel aan op 3km van de meet toen hij zijn ritzege pakte en liep gestaag verder uit tijdens die inspanning.

Grote kans wel dat Vignegaard in de Alpen idd ook nog eens uitpakt maar het statement van een sprint van 1 km is gewoon niet correct

Je bent idd correct ;)
Maar de tijdsduur van de inspanning is ongeveer hetzelfde als op puy de Dome , dacht ik.
Doordat die eerste minder steil was.

Wat ik ook zie is dat Pog Vingegaard al een paar keer heeft gelost. Dat heeft ie in 2022 niet gedaan. In 2021 op de Romme en in Tignes is dat gelukt maar het was toen én absoluut zeikweer en Vingegaard was gevallen op de ROmme.

Wat ik ook zie is dat Pog Vingegaard al een paar keer heeft gelost. Dat heeft ie in 2022 niet gedaan. In 2021 op de Romme en in Tignes is dat gelukt maar het was toen én absoluut zeikweer en Vingegaard was gevallen op de ROmme.
Dat heeft er volgens mij ook mee te maken dat Pogacar zich deze Tour De France, meer kan inhouden (omdat hij beseft hoe gevaarlijk Vingegaard is en hij beseft dat hij dit anders cash zal betalen)

En hij valt Vingegaard dit jaar voorlopig ook aan met zijn sterkte: Hij kan kortstondig een hoger vermogen / sneller rijden van Vingegaard.
Dus inhouden inhouden inhouden en helemaal op het einde alles uit de kast en 1-3 km op volle snelheid er vandoor peren. Vingegaard kan dat tempo niet aan. Zijn topsnelheid is gewoon iets lager.

Die laatste beseft dat ook wel. Dat zag je gisteren ook. Vingegaard liet bewust een gaatje vallen en ging gewoon een hoog tempo rijden zonder echt stil te vallen omdat hij wist dat hij anders (als hij toch persé zou volgen) een halve minuut of meer aan zijn broek had en het gewoon onbegonnen werk was Pogacar te volgen.

Vingegaard moet Pogacar er gewoon afkrijgen op een lange zware beklimming, want rijdt ie er mee naar de meet, Pogacar rijdt hem er of te wel af in de laatste kilometer(s), en zo niet? 99% kans dat Pogacar het sprintje bergop dan gewoon wint.

Zeggen dat Vingegaard bewust een gaatje liet vallen slaat toch nergens op? Hij moest gewoon lossen hoor. Hij zal daarna inderdaad wel voor zijn eigen tempo hebben gekozen om z'n benen niet te laten ontploffen, maar er was toen wel al effectief een gat.

Verder begrijp ik dit commentaren niet echt van "Vingegaard zijn ritten moeten nog komen". Die rit met de Tourmalet valt volgens mij ook in die categorie en daar hebben ze Pogacar niet kunnen lossen terwijl ze toch 'all-in' zijn gegaan daar.

Verder begrijp ik dit commentaren niet echt van "Vingegaard zijn ritten moeten nog komen". Die rit met de Tourmalet valt volgens mij ook in die categorie en daar hebben ze Pogacar niet kunnen lossen terwijl ze toch 'all-in' zijn gegaan daar.
Wat moet Jumbo en Vingegaard anders zeggen? Het valt tegen hé! Fuck onze plannetjes zijn mislukt!

Ah neen hé, ze proberen het positief te bekijken en de indruk te geven aan de buitenwereld dat alles op wieltjes loopt, al is het maar voor de schone schijn :tongue:

Zeggen dat Vingegaard bewust een gaatje liet vallen slaat toch nergens op? Hij moest gewoon lossen hoor. Hij zal daarna inderdaad wel voor zijn eigen tempo hebben gekozen om z'n benen niet te laten ontploffen, maar er was toen wel al effectief een gat.

Jumbo heeft in die Tourmalet rit inderdaad all-in gespeeld in de hoop de Tour daar dood te maken.

Wat wel kan is dat Jonas daar toevallig net zijn mindere dag had, net als Pogacar de dag voordien. Het viel mij alleszins op dat Vingegaard die slotklim niet verder kon wegrijden van de achtervolgers... het viel mij ook op dat Vingegaard zijn bril even scheef stond als Roglic zijn helm in 2020 :unsure:

Er komt nog veel klimwerk aan, meer dan genoeg kansen om elkaar den duvel aan te doen.

Terug
Bovenaan