Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Hoe regelen mannen als Tim Declercq hun drank voorraad? Die reed gisteren uren op kop, apart groepje met enkele minuten voorsprong. En dan zie je beelden dat hij een bus water over zijn hoofd uitgiet. Het was 32 graden dus hoeveel bussen hebben die mannen nodig? 2 per uur is dat voldoende?

Hoe krijgt hij die bussen dan? Gisteren reed hij apart (met 3) op kop dus niemand kwam hem bussen water geven. En eerlijk gezegd geen enkele volgwagen gezien.

Staan er dan mensen op het wegdek te wachten? Hoeveel bussen zouden die mannen drinken op 1 dag van 30 graden? 10? 15?

En vooral, hoe krijgen ze die? In het peleton snap ik het, iemand laat zich afzakken en brengt de bussen. Maar wat als je in de aanval rijdt?

Hoe regelen mannen als Tim Declercq hun drank voorraad? Die reed gisteren uren op kop, apart groepje met enkele minuten voorsprong. En dan zie je beelden dat hij een bus water over zijn hoofd uitgiet. Het was 32 graden dus hoeveel bussen hebben die mannen nodig? 2 per uur is dat voldoende?

Hoe krijgt hij die bussen dan? Gisteren reed hij apart (met 3) op kop dus niemand kwam hem bussen water geven. En eerlijk gezegd geen enkele volgwagen gezien.

Staan er dan mensen op het wegdek te wachten? Hoeveel bussen zouden die mannen drinken op 1 dag van 30 graden? 10? 15?

En vooral, hoe krijgen ze die? In het peleton snap ik het, iemand laat zich afzakken en brengt de bussen. Maar wat als je in de aanval rijdt?

Zijn normaal 2 volgwagens mee per ploeg eentje bij de kopgroep en eentje achter het peloton. Er staan ook overal mannetjes en die staan normaal ook wel op meerdere plaatsen. Dan heb je natuurlijk ook nog de bevoorading waar ze dus ook drinken bij krijgen. En ook de neutrale wagen/moto heeft drank.

Moest een volgwagen zonder drank vallen dan stoppen die even bij een van de mannetjes/verzorgers die langs de kant bidons uitdelen nemen ze een deel van hun voorraad over.

In de wagens die in de koers zitten hebben ze elk een grote frigobox met volgens ik al heb gezien 60-80 bidons in. Alle ploegen hebben ook wagens die naar de bevoorrading gaan waar elke wagen ook zo een frigobox heeft. Soms hebben ze ook nog extra drank mee om ter plaatse nog wat bidons te vullen. Er zitten ook bidons in de etenszakjes die ze krijgen en soms gebeurt het wel eens dat een renner wel eens een bidon krijgt van een andere ploeg.
Moest een volgwagen zonder drank vallen dan stoppen die even bij een van de mannetjes/verzorgers die langs de kant bidons uitdelen nemen ze een deel van hun voorraad over.
Van de Tour weet ik het niet maar in de meeste koersen hebben ze na de aankomst altijd nog genoeg bidons over. Een paar minuten later na passage van de verzamelaars zoals ik niet meer 😂

Na zo'n actieve eerste week was ik bijna vergeten dat +10' voorsprong in de tour vaak normaal is :crazy:

Zijn normaal 2 volgwagens mee per ploeg eentje bij de kopgroep en eentje achter het peloton. Er staan ook overal mannetjes en die staan normaal ook wel op meerdere plaatsen. Dan heb je natuurlijk ook nog de bevoorading waar ze dus ook drinken bij krijgen. En ook de neutrale wagen/moto heeft drank.

Mag je eigenlijk aanvallen als je bv met 3 op kop rijdt en er laat zich iemand uitzakken voor bevoorrading?

Die verzameling willen we wel eens zien :cool:

Op 1 foto krijgen lukte niet😅

De bidons die in bakken zitten zijn dubbele en op het einde de onderste 2 rijen ook. Enkel etenszakjes en petjes staan er niet op maar daar heb ik er maar een stuk of 100 van

Alles staat ook alfabetisch behalve de bidons van dit jaar. Die zet ik dan op het einde van het seizoen er tussen en mag ik alles verzetten (ongeveer 6u werk)😅

Mag je eigenlijk aanvallen als je bv met 3 op kop rijdt en er laat zich iemand uitzakken voor bevoorrading?

Als je maar met 3 bent komt de wagen eigenlijk bijna naast de groep rijden. Het is niet het meest sportieve om aan te vallen als iemand zich bevoorraad maar de meeste ploegen zijn wel alert genoeg om het risico te beperken door dus heel dicht te gaan bij hun renner zodat die zich niet echt moet laten uitzakken. Kan eerder een probleem zijn bij grotere groepen zoals vandaag met 14 dan is de rij toch al wat langer en moet je dus al iets verder van de kop van de groep gaan zitten om te kunnen bevoorraden.

De bidons die in bakken zitten zijn dubbele en op het einde de onderste 2 rijen ook. Enkel etenszakjes en petjes staan er niet op maar daar heb ik er maar een stuk of 100 van

Alles staat ook alfabetisch behalve de bidons van dit jaar. Die zet ik dan op het einde van het seizoen er tussen en mag ik alles verzetten (ongeveer 6u werk)😅

Geven ze die gewoon weg dan?

Geven ze die gewoon weg dan?
Ja de meeste ploegen geven die weg. Zeker als die gevuld zijn met sportdrank kunnen ze die niet hergebruiken. En er zitten er ook een deel bij van bevoorradingen. Al zijn er altijd kleinere ploegen zoals Novo Nordisk die moeilijk iets weggeven. Meestal dan enkel in ruil tegen een fles bier maar daar doe ik niet aan mee

De oudere bidons (jaren '90) komen wel van op rommelmarkten of ruilbeurzen

En sommige ploegen zitten tijdens het voorjaar altijd in dezelfde hotels 😅

Ja de meeste ploegen geven die weg. Zeker als die gevuld zijn met sportdrank kunnen ze die niet hergebruiken. En er zitten er ook een deel bij van bevoorradingen. Al zijn er altijd kleinere ploegen zoals Novo Nordisk die moeilijk iets weggeven. Meestal dan enkel in ruil tegen een fles bier maar daar doe ik niet aan mee

De oudere bidons (jaren '90) komen wel van op rommelmarkten of ruilbeurzen

En sommige ploegen zitten tijdens het voorjaar altijd in dezelfde hotels 😅

Iemand dat ik ken heeft zo op het einde van de ronde van Spanje een abus gamechanger gekregen van movistar bij hun bus (wss ook omdat de nieuwe kleuren er bijna waren). Ook wel een mooie kado.

Ik heb ooit ook es een bus gekregen van een redelijk bekende ploeg.

Maar ja, dat ding kon hier niet op de oprit blijven staan, en ik heb er toch het rijbewijs niet voor.

Uitgelezen materiaal voor Iedereen Beroemd

Terug
Bovenaan