Strijkijzer
Redactiechef
Ge snapt dat toch niet he.Die toeschouwer met zijn vlagvislijn zal zich ook een opi-omi idioot voelen. Wat een oen.

Leren die nu echt niks bij, elk jaar is er wel zo een idioot.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ge snapt dat toch niet he.Die toeschouwer met zijn vlagvislijn zal zich ook een opi-omi idioot voelen. Wat een oen.

Hoe regelen mannen als Tim Declercq hun drank voorraad? Die reed gisteren uren op kop, apart groepje met enkele minuten voorsprong. En dan zie je beelden dat hij een bus water over zijn hoofd uitgiet. Het was 32 graden dus hoeveel bussen hebben die mannen nodig? 2 per uur is dat voldoende?
Hoe krijgt hij die bussen dan? Gisteren reed hij apart (met 3) op kop dus niemand kwam hem bussen water geven. En eerlijk gezegd geen enkele volgwagen gezien.
Staan er dan mensen op het wegdek te wachten? Hoeveel bussen zouden die mannen drinken op 1 dag van 30 graden? 10? 15?
En vooral, hoe krijgen ze die? In het peleton snap ik het, iemand laat zich afzakken en brengt de bussen. Maar wat als je in de aanval rijdt?
Van de Tour weet ik het niet maar in de meeste koersen hebben ze na de aankomst altijd nog genoeg bidons over. Een paar minuten later na passage van de verzamelaars zoals ik niet meerMoest een volgwagen zonder drank vallen dan stoppen die even bij een van de mannetjes/verzorgers die langs de kant bidons uitdelen nemen ze een deel van hun voorraad over.

Die verzameling willen we wel eens zienVan de Tour weet ik het niet maar in de meeste koersen hebben ze na de aankomst altijd nog genoeg bidons over. Een paar minuten later na passage van de verzamelaars zoals ik niet meer![]()

+12 minuten, is er nog kans dat het peloton dat inloopt?
Mag je eigenlijk aanvallen als je bv met 3 op kop rijdt en er laat zich iemand uitzakken voor bevoorrading?Zijn normaal 2 volgwagens mee per ploeg eentje bij de kopgroep en eentje achter het peloton. Er staan ook overal mannetjes en die staan normaal ook wel op meerdere plaatsen. Dan heb je natuurlijk ook nog de bevoorading waar ze dus ook drinken bij krijgen. En ook de neutrale wagen/moto heeft drank.
Moest een volgwagen zonder drank vallen dan stoppen die even bij een van de mannetjes/verzorgers die langs de kant bidons uitdelen nemen ze een deel van hun voorraad over.
Ik denk het wel, al zou het heel onsportief zijn natuurlijk.Mag je eigenlijk aanvallen als je bv met 3 op kop rijdt en er laat zich iemand uitzakken voor bevoorrading?
Die verzameling willen we wel eens zien![]()

Mag je eigenlijk aanvallen als je bv met 3 op kop rijdt en er laat zich iemand uitzakken voor bevoorrading?
Op 1 foto krijgen lukte niet
De bidons die in bakken zitten zijn dubbele en op het einde de onderste 2 rijen ook. Enkel etenszakjes en petjes staan er niet op maar daar heb ik er maar een stuk of 100 van
Alles staat ook alfabetisch behalve de bidons van dit jaar. Die zet ik dan op het einde van het seizoen er tussen en mag ik alles verzetten (ongeveer 6u werk)![]()
Ja de meeste ploegen geven die weg. Zeker als die gevuld zijn met sportdrank kunnen ze die niet hergebruiken. En er zitten er ook een deel bij van bevoorradingen. Al zijn er altijd kleinere ploegen zoals Novo Nordisk die moeilijk iets weggeven. Meestal dan enkel in ruil tegen een fles bier maar daar doe ik niet aan meeGeven ze die gewoon weg dan?

Ja de meeste ploegen geven die weg. Zeker als die gevuld zijn met sportdrank kunnen ze die niet hergebruiken. En er zitten er ook een deel bij van bevoorradingen. Al zijn er altijd kleinere ploegen zoals Novo Nordisk die moeilijk iets weggeven. Meestal dan enkel in ruil tegen een fles bier maar daar doe ik niet aan mee
De oudere bidons (jaren '90) komen wel van op rommelmarkten of ruilbeurzen
En sommige ploegen zitten tijdens het voorjaar altijd in dezelfde hotels![]()
Uitgelezen materiaal voor Iedereen Beroemd
Op 1 foto krijgen lukte niet
De bidons die in bakken zitten zijn dubbele en op het einde de onderste 2 rijen ook. Enkel etenszakjes en petjes staan er niet op maar daar heb ik er maar een stuk of 100 van
Alles staat ook alfabetisch behalve de bidons van dit jaar. Die zet ik dan op het einde van het seizoen er tussen en mag ik alles verzetten (ongeveer 6u werk)![]()