Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Jumbo Visma verrichtte tot nu toe berenwerk in deze ronde en woekert met hun krachten in de hoop Pogacar uit te putten.
Vandaag ook alweer - en wat heeft het opgeleverd? Volgens mij helemaal 'niks'?

En het aantal ritoverwinningen tot op heden? Juist ja, de teller staat gewoon nog steeds op '0'

Als Jumbo Visma niet oppast is het straks op het einde van de rit gewoon
- Niks ritoverwinning Van Aert
- Niks ritoverwinning van één of andere knecht
- Niks ritoverwinning Vingegaard
- En ook geen Vingegaard op het hoogste schavotje, want Pogacar gaat ermee heen

en geen monument na de opkuis in de kleinere klassiekers.
Wie weet is op het einde van het jaar, Roglic de grote redder van Jumbo' seizoen met twee grote-ronde winsten.

De volgende vijf ritten :help:.
Ik peins dat ze vanaf plek 4 volgende week op tien minuten staan en menig sprinter zich zal afvragen waarom ze coureur zijn geworden.

Jumbo Visma verrichtte tot nu toe berenwerk in deze ronde en woekert met hun krachten in de hoop Pogacar uit te putten.
Vandaag ook alweer - en wat heeft het opgeleverd? Volgens mij helemaal 'niks'?

En het aantal ritoverwinningen tot op heden? Juist ja, de teller staat gewoon nog steeds op '0'

Ik krijg bij het lezen van u post spontane flashbacks naar de laatste week van de Giro. Ook toen stond er een hoop van dit soort berichten hier te lezen maar het was wel Jumbo dat finaal het roze pakte ondanks een imo slechtere uitgangspositie...
Laat ons deze Tour dus vooral in Parijs evalueren en niet eerder.

fRavfIx.png

Is Ewan Belg geworden of Jasper Australiër? :unsure:

Is die ook ziek of zo? Kan toch beter over de bergen dan dit. Kreeg gisteren nog onder zijn voeten van de sportief manager heeft niet veel geholpen dus.

Ik lees er nergens iets over maar had er meer van verwacht, in het begin toch een paar keer dicht bij en daarna niets meer. Ik had Fabio in m'n tourmanager gewisseld voor Ewan en sindsdien is het bergaf gegaan, jinxed? :unsure:

Ploegentactiek? Je bedoelt gewoon een treintje bergop vormen, omdat je daar ook de renners voor hebt?
Verschalkt? Je bedoelt gewoon volgen en dan de laatste 100m tonen dat je het snelst bergop kunt fietsen?

Stuur het naar Hollywood... er zit een filmscenario in!

Pogacar zal waarschijnlijk terug mikken op de boni's maar voor de rest verwacht ik geen grote verschillen.

Ondanks nog 2 zware ritten hierna, zullen er toch wel veel proberen wegrijden straks. In de hoop dat de klassementsmannen ook meer bezig zijn met de komende 2 dagen denk ik.

En het is natuurlijk 14 juli...

Ik vind het profiel van deze rit maar niks. Knikje in het midden en dan 1 col. Lijkt me niet zwaar genoeg om iets te verwachten qua klassementsstrijd.

Terug
Bovenaan