Tour de France 2022

Wiggins won de Tour in 2012 die gewoon perfect op zijn maat gemaakt was en had daar nog het geluk dat zijn sterkte tegenstander zijn ploegmaat was die niet mocht rijden.

Het profiel van de tour 2012:
2 ITT's + proloog goed voor 101,5km
Van de 9 vlakke etappes waren het 8 massa sprints + nog een massa sprint in de 4 etappe die heuvelachtig was.
De eerste echte bergetappe was een col van 2de categorie, de colombier op 45km van de meet met daarna nog een kleine klim van 3de categorie en een lange afdaling. 3de Bergetappe 2 klims van 1e categorie met nog een afdaling van 40km. Waren eigenlijk maar 2 echte bergetappes waar een Van Aert in zijn huidige vorm in de problemen zou komen.

Maak een kopie van deze tour en Van Aert maakt kans op podium (indien specifieke training uiteraard). Zonder de huidige Vingegaard en Pogacar zelfs kans op winst.
Zelfs al kreeg Froome vrij spel, dan geloof ik nog niet dat hij die Tour had gewonnen. Het uiteindelijke verschil was meer dan drie minuten geloof ik? Lijkt mij bijzonder sterk dat hij dat in de bergen nog had kunnen goedmaken. Zo heel veel aankomsten bergop waren er die Tour ook niet als ik me dat goed kan herinneren.

Moest Van Aert bij UAE rijden wint pogacar de tour volgens mij.
Ik vind niet dat Van Aert zich moet toeleggen op de tour te winnen. Hoe hij nu in elkaar zit kan hij in principe elke koers waar hij aan meedoet proberen te winnen. Dat maakt het voor mij als supporter veel leuker gedurende het hele wielerseizoen dan enkel de Tour. Daarvoor hebben we in de toekomst Remco :D
Dit betwijfel ik ook ten zeerste eigenlijk. Het is ook niet dankzij Wout dat Vingegaard deze Tour gewonnen heeft. Pogacar was gewoon niet sterk genoeg om Vingegaard bergop te lossen, daar ging een Van Aert ook geen verschil in gemaakt hebben. Zonder Wout op Hautacam rijdt Vingegaard ook gewoon weg bij Pogacar bijvoorbeeld.

Een beetje hetzelfde als 2020 met Roglic eigenlijk. Ondanks zijn sterke ploeg was die eigenlijk niet bij machte om het verschil (dat hij had dankzij die waaierrit) uit te breiden.

Het peloton dat in 2 scheurt was mooi te zien op beeld.
Tuurlijk dat Renaat dat mist als hij ondertussen reclame zit te maken voor Vive le velo.

. Pogacar was gewoon niet sterk genoeg om Vingegaard bergop te lossen, daar ging een Van Aert ook geen verschil in gemaakt hebben. Zonder Wout op Hautacam rijdt Vingegaard ook gewoon weg bij Pogacar bijvoorbeeld.
Een Pogacar die 5-7 keer per rit moet aanvallen of aanvallen moet counteren niet, nee.

Een frisse Pogiboi rijdt Vingegaard er ook niet af volgens mij (amai, da’s taaltechnisch wel op 2 manieren te interpreteren. In mijn betoog is Vingegaard het onderwerp - en dus ook het _lijdend_ voorwerp 🙃. Ik bedoel, Pogi zeker even goed)

Eerste tour ever die ik volg. Als ik het zo hoor ben ik verwend. Ik blijf!

Laatst bewerkt:
Ik volg het wielrennen pas sinds 2005 maar ik versta Van Aert heel goed, de Ronde winnen zou ten koste gaan van andere koersen en let op, Van Aert is naar mijn inziens beter dan Boonen, Cancellara & Sagan maar die hebben wel respectievelijk 3,3 & 1 keer de RVV gewonnen en 4,3 & 1 keer Parijs Roubaix. Dat zijn volgens mij de 2 koersen die Van Aert absoluut wil winnen.

Ik volg het wielrennen pas sinds 2005 maar ik versta Van Aert heel goed, de Ronde winnen zou ten koste gaan van andere koersen en let op, Van Aert is naar mijn inziens beter dan Boonen, Cancellara & Sagan maar die hebben wel respectievelijk 3,3 & 1 keer de RVV gewonnen en 4,3 & 1 keer Parijs Roubaix. Dat zijn volgens mij de 2 koersen die Van Aert absoluut wil winnen.
Van Aert is zeker completer, maar of die effectief beter is dan Boonen en Cancellara wat betreft RVV en PR? Goh, dat vind ik een moeilijke hoor.

Hehe, Pogacar toch even proberen :)

Zal misschien nog een laatste zenuwachtige 30 km worden. Hopelijk niet teveel valpartijen...

Van Aert is zeker geen betere tijdrijder dan Cancellara, en geen betere spurter dan Tom Boonen. Iedereen is beter op één vlak en minder op een ander. Indien je zegt dat VA een betere ronderijder is dan die twee/drie man, dan ben ik het met je eens.

Behalve Eddy is er niemand beter in alles dan de rest ...

Met VA in het wiel.

Pogacar: Hey VA zijn wij volgend jaar ploegmaats?
VA *lacht*
Ik denk dat VA met plezier Pogacar terughaalt.
In de documentaire van J-V over de Tour van vorig jaar zie je hoe ontgoocheld VA is dat hij van Pogacar gewoon niet mag meegaan in een vlucht, en iedere keer weer opnieuw wordt teruggehaald, ook al vormt hij helemaal geen bedreiging.

Ik denk dat VA met plezier Pogacar terughaalt.
In de documentaire van J-V over de Tour van vorig jaar zie je hoe ontgoocheld VA is dat hij van Pogacar gewoon niet mag meegaan in een vlucht, en iedere keer weer opnieuw wordt teruggehaald, ook al vormt hij helemaal geen bedreiging.
Welke docu is dat?
Heb ik precies gemist.

Zou een rare move zijn om nu voor Laporte te gaan. Wel straf zijn natuurlijk moest hij het hier winnen. Is niet traag natuurlijk...

Terug
Bovenaan