Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is net het probleem... Zelfs in een Tour waar zijn winstkansen eigenlijk optimaal zijn omdat er na 1 week gewoon nog 1 echte concurrent in het pak zit grijpt het er gewoon vaak naast, te vaak om te kunnen geloven dat Philipsen het type renner is dat ooit meer dan 1 rit kan winnen in 1 Tour.
Ik heb toch ook met hem te doen. Zo vaak er net naast grijpen... Voor hetzelfde geld is het een top Tour van hem.

Of Remco ooit een grote ronde kan of zal winnen moet de toekomst uitwijzen.. Daar nu al een uitspraak over doen is gewoon onzinnig aangezien je de Giro niet kan gebruiken als referentiepunt.. --> te smalle basis na zware blessure..En Wout durft zelfs niet starten in een MTB wedstrijd wat een pussy is dat!
Als je niet doorhebt dat MTB'en heel veel extra techniektraining nodig heeft + totaal ander type inspanning dan ben je blind.
Je ziet al in veldrijden dat Wout als het geen egale inspanning is het ook veel lastiger heeft dan vroeger om mee te gaan met Matthieu
Ow ja Remco lost ook altijd in het hooggebergte die jongen gaat nooit een grote ronde winnen!
Maar het is gewoon een feit dat als Matthieu meedoet Wout minder wint![]()
Adrie.. telkens minimaliseren van Wout zijn prestaties.. het zit diep bij pa VDP als Wout wint.. dat is mij al meermaals opgevallenOm de discussie vdp vs Van Aert af te ronden, geef ik graag even de mening van Adrie:
"Wat Wout van Aert dit weekend heeft gepresteerd, is ongezien, maar niet verwonderlijk, vind ik. [...] Wout is een zodanige klasbak dat het eigenlijk niet verwonderlijk is dat hij twee keer won.”
En laten we het nu terug over koers hebben.
Iedereen wint minder als Mathieu meedoet. Net zoals de rest (inclusief Mathieu) ook minder wint als Wout meedoet, of Alaphilippe, of ...Staaf dat dan met uw feiten dat Wout minder wint op de weg als Mathieu meedoet..
Inderdaad dat is waarIedereen wint minder als Mathieu meedoet. Net zoals de rest (inclusief Mathieu) ook minder wint als Wout meedoet, of Alaphilippe, of ...
Stop die nutteloze fanboy-discussies aub.
Hij zegt hier net dat dit ongezien is....Adrie.. telkens minimaliseren van Wout zijn prestaties.. het zit diep bij pa VDP als Wout wint.. dat is mij al meermaals opgevallen
Wout heeft 2 eendagswedstrijden gewonnen in het voorjaar: Gent-Wevelgem en Amstel.Staaf dat dan met uw feiten dat Wout minder wint op de weg als Mathieu meedoet.. We zullen de overwinningen op de weg dit jaar + UCI klassement naast elkaar zetten. U zal van een kale reis terugkomen.. Dat zijn de feiten makker
Negen GT-etappes op drie jaar voor uw 23j, als klassementsrennerJuli 2021: Pogacar wint 2x TDF : Geel / bollen / Wit en 6 ritten in totaal
.Hij verliest misschien 5 keer van Cavendish in Turkije maar uiteindelijk is Cavendish ook in de tour de beste sprinter (ok, heeft beste lead-out ook natuurlijk) dus Cavendish is niet enkel beter dan Philipsen maar dan elke andere sprinter. Geen schande als ge van de beste sprinter verliest.Dat is net het probleem... Zelfs in een Tour waar zijn winstkansen eigenlijk optimaal zijn omdat er na 1 week gewoon nog 1 echte concurrent in het pak zit grijpt het er gewoon vaak naast, te vaak om te kunnen geloven dat Philipsen het type renner is dat ooit meer dan 1 rit kan winnen in 1 Tour.
Het kan natuurlijk maar uiteindelijk is dat pure statistiek. Als je bij voorbaat maar 15-20% kans hebt om een massaspurt te winnen en een Tour heeft maar een kans of 6-7 dan win je op lange termijn dus effectief maar 1, max 2 keer op al die kansen. Cavendish met zijn trein en zeker na het wegvallen van Ewan en het buitenspel zetten van Merlier heeft wrs gewoon 60-70% kans om zo'n sprint te winnen, dan pak je gemiddeld gewoon ~4 stuks als er 6 keer gesprint wordt en je niet extreem veel pech hebt. Realistisch gezien is Philipsen waarschijnlijk een renner als Kristoff, iemand die zeker een Tour rit kan winnen af te toe maar zeker niet elk jaar... je moet dan ook niet zitten wenen als het niet lukt, anders gaan er nog veel jaren komen dat je in Parijs gaat zitten wenen op de stoep.
Is het aandoenlijk? Ja... maar ik blijf er bij, Philipsen sprint gewoon out of his league in zo'n Tour. Het topic is al uitvoerig aan bod geweest hier tijdens de Tour. Als je zelfs in een editie waar je met een enorme void zit aan de top van het sprintersfirmament gewoon niet kan winnen, en ook in Turkije 5 keer verliest tegen een Cavendish op zijn terugweg, dan is dat imo een heel veeg teken.
Volgend jaar zal er waarschijnlijk wel weer een Ewan, Groenewegen, Bennett, Démare in vorm, bij zijn en dan heb je dit jaar toch kansen laten liggen met enkel Cavendish alsHij verliest misschien 5 keer van Cavendish in Turkije maar uiteindelijk is Cavendish ook in de tour de beste sprinter (ok, heeft beste lead-out ook natuurlijk) dus Cavendish is niet enkel beter dan Philipsen maar dan elke andere sprinter. Geen schande als ge van de beste sprinter verliest.
Sagan is er sebiet 32, Cavendish is er 36. Die gaan ook niet superlang meer meegaan. En Van Aert gaat heus niet voor elke sprint meedoen. Zijn kansen komen wel nog.
Maar het is gewoon een feit dat als Matthieu meedoet Wout minder wint![]()
Soms denk ik, zoals de discussie omtrent Greg zijn selectie, Somedude kan af en toe wel objectief zijn en op een normale manier discussiëren. Maar vanaf het weer een discussie wordt over WVA en MVDP ben je weer daar met die onnozele oneliners/argumenten die enkel dienen om andere uit te lokken. (Of je moet het zelf echt geloven, dat is nog erger).Wout heeft 2 eendagswedstrijden gewonnen in het voorjaar: Gent-Wevelgem en Amstel.
In geen van beide stond Matthieu aan de start!
UCI klassement is misbaksel

Daar heb je gelijk in. Groenewegen mag je dan nog schrappen maar mijn punt blijft wel overeind. Ik zie Philipsen tegen al die mannen niet meteen veel winnen, al kan je altijd Kristoff-gewijs eens een massaspurt winnen.Groenewegen in de Tour ploeg steken bij Jumbo? Ten nadele van van Aert, Roglic, Vingegaard? Ze gaan echt geen types Kuss of Martin thuis laten voor Groenewegen. En je hebt volgend seizoen mogelijks ook nog een Dumoulin die terug komt. En zoals Foss dit seizoen rijdt kan die ook wel naar de Tour.
Ik denk dat ze al lang spijt hebben van dat lang contract voor Groenewegen.
Philipsen won reeds een massasprint in de Vuelta. Dus hij heeft het reeds bewezen op dat niveau. Het is idd niet de rassprinter zoals Cavendish, Bennett, Ewan maar wel iemand die snel is op lastigere finish zoals een MatthewsVolgend jaar zal er waarschijnlijk wel weer een Ewan, Groenewegen, Bennett, Démare in vorm, bij zijn en dan heb je dit jaar toch kansen laten liggen met enkel Cavendish als
Hij zal wel eens een rit winnen in de Tour maar ik zie in Philipsen echt geen topsprinter die meerdere ritten in een Tour wint. Daarvoor moet je er echt al bovenuit steken.
Alpecin neemt volgend jaar best alleen Merlier mee naar de Tour en kan dan Philipsen uitspelen in de Giro. Dat hij daar eerst meesprint voor de overwinning.