Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

  • Geraint Thomas

    Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

    Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

    Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

    Stemmen: 0 0,0%
  • Simon Yates

    Stemmen: 0 0,0%
  • Julian Alaphilippe

    Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

    Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

    Stemmen: 1 1,0%
  • Alejandro Valverde

    Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

    Stemmen: 0 0,0%
  • Vincenzo Nibali

    Stemmen: 1 1,0%
  • Richard Carapaz

    Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

    Stemmen: 8 7,7%

  • Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar heb je gelijk in. Groenewegen mag je dan nog schrappen maar mijn punt blijft wel overeind. Ik zie Philipsen tegen al die mannen niet meteen veel winnen, al kan je altijd Kristoff-gewijs eens een massaspurt winnen.
Ja Philipsen is geen rasspurter, denk dat de meeste het daar wel over eens zijn. Cav heeft veel geluk gehad met het uitvallen van Ewan en dat de concurrentie momenteel niet top is.
En Morkov natuurlijk, zet Philipsen bij Quickstep en hij wint sowieso een rit.
 
Soms denk ik, zoals de discussie omtrent Greg zijn selectie, Somedude kan af en toe wel objectief zijn en op een normale manier discussiëren. Maar vanaf het weer een discussie wordt over WVA en MVDP ben je weer daar met die onnozele oneliners/argumenten die enkel dienen om andere uit te lokken. (Of je moet het zelf echt geloven, dat is nog erger).
Het is gewoon echt een feit dat Van Aert dit seizoen minder vaak heeft gewonnen wanneer van der Poel mee om de zege streed dan wanneer van der Poel niet mee deed om de zege. 🤨

In de relevante wedstrijd (i.e. waar ze beiden startten en om de zege streden) heeft van der Poel dit seizoen 1 keer gewonnen en Van Aert 0 keer, en dan tel ik de Strade Bianche en de solo van van der Poel in de Tirreno niet eens mee.
 
Wat een statistieken sommigen hier moeten bijhouden... :laugh: Binnen een paar dagen zal het wat minder pijn doen? Moet een weekend boordevol frustratie geweest zijn? ;)
 
Lode16 bijna 10 pagina's geleden:

Door het artikel over het afscheid van Greipel eens gaan kijken naar de lijst met overwinningen van de actieve renners in het peloton en vooral naar die van WVA en MVDP.
Note: Dit is geen discussie over wie de betere is, voor mij zijn het beide absolute wereldcoureurs.


2 dagen en zoveel pagina's later: Nog steeds discussie over wie de betere is :crazy:
 
Het is gewoon echt een feit dat Van Aert dit seizoen minder vaak heeft gewonnen wanneer van der Poel mee om de zege streed dan wanneer van der Poel niet mee deed om de zege. 🤨

In de relevante wedstrijd (i.e. waar ze beiden startten en om de zege streden) heeft van der Poel dit seizoen 1 keer gewonnen en Van Aert 0 keer, en dan tel ik de Strade Bianche en de solo van van der Poel in de Tirreno niet eens mee.
Dat feit geldt toch voor iedereen, niet enkel voor VA. Andersom is dat ook gewoon zo, voor iedereen. Vandaar dat ik dat gewoon een domme stelling vind.

Vorig seizoen heeft VA er in de relevante wedstrijden 2 gewonnen en VDP 1. Btw, de strade (dit seizoen) en tirreno rit passen niet in je definitie van relevante wedstrijden, dus hoef je die niet nogmaals te benoemen om extra kracht bij die statistiek te zetten.

Lode16 bijna 10 pagina's geleden:

Door het artikel over het afscheid van Greipel eens gaan kijken naar de lijst met overwinningen van de actieve renners in het peloton en vooral naar die van WVA en MVDP.
Note: Dit is geen discussie over wie de betere is, voor mij zijn het beide absolute wereldcoureurs.


2 dagen en zoveel pagina's later: Nog steeds discussie over wie de betere is :crazy:

Silly me natuurlijk. Had moeten weten dat dat quasi onmogelijk is hier.
Voor mij, beiden absolute wereldcoureurs. Alleen ben ik meer fan van VA, zoals iedereen zijn favoriet wel heeft. Al hebben sommigen dan moeite om nog fan te zijn van de andere, of op zen minst die zijn kwaliteiten te appreciëren.
 
Philipsen won reeds een massasprint in de Vuelta. Dus hij heeft het reeds bewezen op dat niveau. Het is idd niet de rassprinter zoals Cavendish, Bennett, Ewan maar wel iemand die snel is op lastigere finish zoals een Matthews
Ik vind een sprintoverwinning in de Giro toch nog iets anders dan in de Vuelta. Ik heb eventjes die uitslag bekeken van de ritwinst van Philipsen in de Vuelta en de enige sprinter die hij klopte was Ackermann. Jonas Vangenechten en Van Staeyen wonnen ook massaspurts in de Vuelta zeker?

Ik denk dat Philipsen een zeer mooie toekomst tegemoet gaat maar denk niet dat hij ooit een echte topsprinter zal worden.
 
Dat is net het probleem... Zelfs in een Tour waar zijn winstkansen eigenlijk optimaal zijn omdat er na 1 week gewoon nog 1 echte concurrent in het pak zit grijpt het er gewoon vaak naast, te vaak om te kunnen geloven dat Philipsen het type renner is dat ooit meer dan 1 rit kan winnen in 1 Tour.

Het kan natuurlijk maar uiteindelijk is dat pure statistiek. Als je bij voorbaat maar 15-20% kans hebt om een massaspurt te winnen en een Tour heeft maar een kans of 6-7 dan win je op lange termijn dus effectief maar 1, max 2 keer op al die kansen. Cavendish met zijn trein en zeker na het wegvallen van Ewan en het buitenspel zetten van Merlier heeft wrs gewoon 60-70% kans om zo'n sprint te winnen, dan pak je gemiddeld gewoon ~4 stuks als er 6 keer gesprint wordt en je niet extreem veel pech hebt. Realistisch gezien is Philipsen waarschijnlijk een renner als Kristoff, iemand die zeker een Tour rit kan winnen af te toe maar zeker niet elk jaar... je moet dan ook niet zitten wenen als het niet lukt, anders gaan er nog veel jaren komen dat je in Parijs gaat zitten wenen op de stoep.

Is het aandoenlijk? Ja... maar ik blijf er bij, Philipsen sprint gewoon out of his league in zo'n Tour. Het topic is al uitvoerig aan bod geweest hier tijdens de Tour. Als je zelfs in een editie waar je met een enorme void zit aan de top van het sprintersfirmament gewoon niet kan winnen, en ook in Turkije 5 keer verliest tegen een Cavendish op zijn terugweg, dan is dat imo een heel veeg teken.
Ik denk dat Philipsen zelf goed genoeg beseft dat hij in deze Tour door omstandigheden enkele serieuze opportuniteiten heeft gekregen en jammer genoeg niet benut. En dat hij het daardoor extra jammer vind dat hij er steeds naast heeft gegrepen. Natuurlijk is het niet simpel om tegen Cav te winnen met zo'n trein. Of tegen Wout op de Champs waar alles perfect gebeurd, maar met wat meer geluk hier en daar had het gekund. Ik vrees dat ie zo'n kansen in de nabije toekomst toch niet al te veel meer gaat krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat we - mede door omstandigheden dit jaar - nog zo'n zwak bezette Tour krijgen op dat vlak.
 
Is het aandoenlijk? Ja... maar ik blijf er bij, Philipsen sprint gewoon out of his league in zo'n Tour. Het topic is al uitvoerig aan bod geweest hier tijdens de Tour. Als je zelfs in een editie waar je met een enorme void zit aan de top van het sprintersfirmament gewoon niet kan winnen, en ook in Turkije 5 keer verliest tegen een Cavendish op zijn terugweg, dan is dat imo een heel veeg teken.
Gelukkig was Ewan al naar huis, want stel je voor dat hij een sprint verloor van een Cav op retour! Schandalig !!!
En die kans was vrij groot. Cav had er zeker géén 4x gewonnen zoals nu, maar 1x? Misschien zelfs 2x? Ik denk het wel hoor.
Toch met die trein die hij had, dat scheelt toch echt enorm.

Maar voor het overige akkoord. Philipsen komt gewoon overal net te kort. Een beetje jammer hé.
 
Lode16 bijna 10 pagina's geleden:

Door het artikel over het afscheid van Greipel eens gaan kijken naar de lijst met overwinningen van de actieve renners in het peloton en vooral naar die van WVA en MVDP.
Note: Dit is geen discussie over wie de betere is, voor mij zijn het beide absolute wereldcoureurs.


2 dagen en zoveel pagina's later: Nog steeds discussie over wie de betere is :crazy:

Inderdaad, ik geniet gewoon van beide :bow:
 
Ik heb de BG poule gewonnen op Wielerprono!
Wie is de man / vrouw achter 'Swiss Alps' van Sporza Tourmanager? Ik moet mijn meerdere erkennen in deze grootmeester :bow:.

Tour is van een hoger niveau, dus beoordelen we de kopmannen i.p.v. de Belgen en dat zijn de coureurs met een '1' vanachter:
Pogacar 10/10: Brengt terug drie truien naar huis en drie overwinningen.
Roglic 8/10: Goed in het begin. Viel stevig in rit 3. Reed een degelijke TT na de val, maar stapte (glimlachend) uit de Tour.
Thomas 6/10: Liet al van zijn pluimen in het begin. Viel ook in rit 3 en zakte er stevig door in de Teuns-rit.
Froome 3/10: Had beter gefocust op de Vuelta. Enkele keren top-100... Worstelt met naweeën val 2019. Als het volgend jaar niets wordt, is het sowieso gedaan voor hem.
Nibali 5/10: Het jaar teveel voor de GT-ambities van hem. 'Weggereden' in de epische achtste rit. Uitgestapt in voorbereiding op de OS.
Alaphilippe 8/10: Won op heersende manier de eerste etappe. Daarna in dienst van Cavendish op het vlakke en zelf proberen in overgangsritten.
Angel Lopez 3/10: Zeer anonieme Tour. Zelfs uitgestapt vlak voor het einde.

Sagan 6.5/10: Pas aan zet in etappe drie, maar viel samen met Ewan in volle sprint. Knap dat hij nog tweemaal vijfde werd in de sprint later. Uitgestapt na knieproblemen.
Gaudu 7.5/10: De nieuwe Franse hoop na Bardet en Pinot op Tourwinst. Nam tijd terug in vluchten en hield stand op plek 11.
Martin, G 8/10: Achterop geraakt in het begin door valpartijen, maar sloeg terug in rit 8 en 'kreeg' de tweede GC-plek cadeau van Tadej in rit 14. Viel terug een dag later. Toch achtste geworden.
Van der Poel 9/10: De man van de eerste week. Wou rit 1 winnen voor opa Poulidor, dat lukte niet, maar sloeg ferm terug een dag later en nam geel voor een tijdje. Begon niet aan rit 9 in voorbereiding voor de OS. Ben wel benieuwd naar wat hij kan op drie weken.
Uran 7/10: Lang uitzicht op een podium, maar liep leeg in rit 18. Tiende in het eindklassement.
Cosnefroy 6/10: Is een eendagsman. Verwachtingen waren ietsje hoger na de bergtrui gedragen te hebben vorig jaar.
Barguil 4/10: Van hem verwacht je toch iets in zijn koers, maar njet.

Kragh Andersen 4/10: Onherkenbaar na vorig jaar. Wat speelt er bij Team DSM?
Ewan: Viel in etappe drie, de eerste sprintersrit en stapte uit de Tour met blessures.
Haig: Slachtoffer van een eerdere val in rit 3. Opgegeven met blessures.
Matthews 7.5/10: Waar hij te kort kwam op het vlakke, probeerde hij punten te sprokkelen in de heuvels / bergen. Kon winnen in rit 16, maar Konrad glipte weg.
Fuglsang 4/10: Als hij goud pakt op de OS, heeft hij een goede Tour gereden. Anders heeft hij een Tour verkwist.
Henao 5/10: Solide, naar verwachtingen. Heeft zich wel niet getoond. 21e in de eindstand.
Latour 6/10: Frêle mannetjes in harde omstandigheden = weggeblazen worden. Aantal keren gezien, maar kon niet voor de overwinning gaan.
Meintjes 6.5/10: Wordt ouder. Top-tien in de Tour zit er niet meer in. Redelijke Tour gereden. Finishte voor Porte in de TT.
Coquard 7/10: Rondgereden met gebroken ribben na de massale valpartij in het begin van de Tour. Pas buiten tijd in rit 9.

Op basis van de top-tien resultaten in de etappes zijn de vijf beste renners: Pogacar - Van Aert - Cavendish - Philipsen - Vingegaard.
Alles mee ingerekend: Pogacar met ruime voorsprong - Vingegaard ook met voorsprong (op VA) - Van Aert - Carapaz - Cavendish.

Persoonlijke vaststellingen:
- Boasson Hagen rijdt bij Cofidis :oink:.
- De 'Reed die mee?'-trofee van Belgische uitrijders gaat naar Naesen.
- Team DSM mag blij zijn met Donovan die top-100 rijdt.
- AG2R mag blij zijn met O'Connor.
- GVA rijdt voor het eerst geen top-tien in een etappe in de Tour.
- Castroviejo was weeral ijzersterk als knecht.
- Van Aert verbaast jan en alleman weerom.
- Porte bleef recht in rit 9.
 
Wie is de man / vrouw achter 'Swiss Alps' van Sporza Tourmanager? Ik moet mijn meerdere erkennen in deze grootmeester :bow:.

Tour is van een hoger niveau, dus beoordelen we de kopmannen i.p.v. de Belgen en dat zijn de coureurs met een '1' vanachter:
Pogacar 10/10: Brengt terug drie truien naar huis en drie overwinningen.
Roglic 8/10: Goed in het begin. Viel stevig in rit 3. Reed een degelijke TT na de val, maar stapte (glimlachend) uit de Tour.
Thomas 6/10: Liet al van zijn pluimen in het begin. Viel ook in rit 3 en zakte er stevig door in de Teuns-rit.
Froome 3/10: Had beter gefocust op de Vuelta. Enkele keren top-100... Worstelt met naweeën val 2019. Als het volgend jaar niets wordt, is het sowieso gedaan voor hem.
Nibali 5/10: Het jaar teveel voor de GT-ambities van hem. 'Weggereden' in de epische achtste rit. Uitgestapt in voorbereiding op de OS.
Alaphilippe 8/10: Won op heersende manier de eerste etappe. Daarna in dienst van Cavendish op het vlakke en zelf proberen in overgangsritten.
Angel Lopez 3/10: Zeer anonieme Tour. Zelfs uitgestapt vlak voor het einde.
In de meeste commentaren kan ik je absoluut volgen, maar waarom je Lopez een 3 geeft terwijl je Thomas een 6 en Roglic zelfs een 8 geeft begrijp ik niet. Ze zijn alle drie vroeg in de Tour zwaar ten val gekomen en hebben daardoor de verwachtingen niet kunnen inlossen. Thomas heeft nog wel zijn nut bewezen als knecht voor Carapaz, maar Lopez had beter hetzelfde gedaan als Roglic. Misschien is hij tegen beter weten in doorgereden in de hoop om te kunnen uitpakken in de Pyreneeën.
 
Soms denk ik, zoals de discussie omtrent Greg zijn selectie, Somedude kan af en toe wel objectief zijn en op een normale manier discussiëren. Maar vanaf het weer een discussie wordt over WVA en MVDP ben je weer daar met die onnozele oneliners/argumenten die enkel dienen om andere uit te lokken. (Of je moet het zelf echt geloven, dat is nog erger).
Je moet dat begrijpen, SomeDude is geen fan van VA omdat zijn vrouw en kind hem eens bezocht hebben in het buitenland tijdens corona. Hij heeft daar enkele nachten van wakker gelegen.
 
Laatst bewerkt:
Silly me natuurlijk. Had moeten weten dat dat quasi onmogelijk is hier.
Voor mij, beiden absolute wereldcoureurs. Alleen ben ik meer fan van VA, zoals iedereen zijn favoriet wel heeft. Al hebben sommigen dan moeite om nog fan te zijn van de andere, of op zen minst die zijn kwaliteiten te appreciëren.
Ja maar dat is het grote probleem als je afkomt met feiten, statistiek en gewoon de waarheid vertelt die niet in sommige hun kraam passen, onmiddellijk die verwijten van hater of dat de kwaliteiten niet geapprecieerd worden.
Dat argument “ik ben fan van” of “ja blij dat een Belg wint” is puur chauvinisme en bakvisliefde. Daar ben je niks mee en maakt het punt dat je wilt maken enkel maar minder valide.

Als er morgen een Kroaat magnifiek met de fiets rijdt en alles kapot rijdt, wel dan zal ik die jongen alle lof geven. Als diezelfde Kroaat dan de verwachtingen niet inlost? Wel dan zeg ik de waarheid onverbloemd zeggen. En die lijn trek ik ook door voor renners zoals een Remco.
 
Quote van de dag van de trainer van WVA op de vraag of Van Aert de Tour kan winnen
"Als Wout op korte termijn de Tour wil winnen, moet hij zich laten nationaliseren tot Fransman, zodat ze een Tour-parcours op zijn maat maken: bergetappes met cols van maximaal vier procent, drie kasseiritten en lange tijdritten. Maar dat zie ik nog niet snel gebeuren."
 
Quote van de dag van de trainer van WVA op de vraag of Van Aert de Tour kan winnen
"Als Wout op korte termijn de Tour wil winnen, moet hij zich laten nationaliseren tot Fransman, zodat ze een Tour-parcours op zijn maat maken: bergetappes met cols van maximaal vier procent, drie kasseiritten en lange tijdritten. Maar dat zie ik nog niet snel gebeuren."
Bring it on!
Proloog, 2 tijdritten van 40-50km, Mini-roubaix, Mini-Strade, geen al te steile puisten erin en liefst nog zo warm mogelijk. Het enigste waar die Sloveen niet goed tegen kan blijkbaar, al het voorgaande kan hij ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan