Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

  • Geraint Thomas

    Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

    Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

    Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

    Stemmen: 0 0,0%
  • Simon Yates

    Stemmen: 0 0,0%
  • Julian Alaphilippe

    Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

    Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

    Stemmen: 1 1,0%
  • Alejandro Valverde

    Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

    Stemmen: 0 0,0%
  • Vincenzo Nibali

    Stemmen: 1 1,0%
  • Richard Carapaz

    Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

    Stemmen: 8 7,7%

  • Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Aamout

Well-known member
TDF-Logo-Yellow-600x600.png


Wordt het Rogla, Pociboy of G die de tour wint? Komt er nog een dark horse overeen?
Gaat Cavendish nu eindelijk eens werk maken van die 34 rit overwinningen? of gaan onze belgische spurtbommen daar een stokje voor steken?

Vanaf zaterdag is het zo ver. The biggest circus on earth gaat weer van start!

Sporza tourmanager:

AG2R-CITROEN

Benoit Cosnefroy (Fra), Dorion Godon (Fra), Oliver Naesen, Ben O’Connor (Aus), Aurélien Paret-Peintre (Fra), Nans Peters (Fra), Michaël Schär (Zwi), Greg Van Avermaet.

ALPECIN - FENIX


Silvan Dillier (Zwi), Tim Merlier, Xandro Meurisse, Jasper Philipsen, Kristian Sbaragli (Ita), Jonas Rickaert, Petr Vakoc (Tsj), Mathieu Van der Poel (Ned),

ARKEA SAMSIC

Warren Barguil (Fra), Nacer Bouhanni (Fra), Anthony Delaplace (Fra), Elie Gesbert (Fra), Daniel McLay (GBR), Nairo Quintana (Col), Clément Russo (Fra), Connor Swift (GBR)

ASTANA PREMIER TECH

Alex Aranburu (Spa), Stefan De Bod (Zuid-Afrika), Omar Fraile (Spa), Jakob Fuglsang (Den), Dmitriy Gruzdev (Kaz), Hugo Houle (Can) Ion Izagirre (Spa), Alexey Lutsenko (Kaz).

B&B HOTELS p/b KTM

Cyril Barthe (Fra), Franck Bonnamour (Fra), Maxime Chevalier (Fra), Bryan Coquard (Fra), Cyril Gautier (Fra), Cyril Lemoine (Fra), Quentin Pacher (Fra), Pierre Rolland (Fra).

BAHRAIN VICTORIOUS

Pello Bilbao (Spa), Sonny Colbrelli (Ita), Jack Haig (Aus), Marco Haller (Oos), Matej Mohoric (Slo), Wout Poels (Ned), Dylan Teuns, Fred Wright (GBR)

TEAM BIKEEXCHANGE

Esteban Chaves (Col), Luke Durbridge (Aus), Amund Grondahl Jansen (Noo), Lucas Hamilton (Aus) Chris Juul-Jensen (Den), Michael Matthews (Aus), Luka Mezgec (Slo), Simon Yates (GBR).

BORA HANSGROHE

Emanuel Buchmann (Dui), Wilco Kelderman (Ned), Patrick Konrad (Oos), Daniel Oss (Ita), Lukas Pöstlberger (Oos), Nils Politt (Dui), Peter Sagan (Svk), Ide Schelling (Ned).

COFIDIS

Ruben Fernandez (Spa), Simon Geschke (Dui), Jesus Herrada (Spa), Christophe Laporte (Fra), Guillaume Martin (Fra), Anthony Perez (Fra), Pierre-Luc Perichon (Fra), Jelle Wallays.

DECEUNINCK - QUICK-STEP

Julian Alaphilippe (Fra), Kasper Asgreen (Den), Davide Ballerini (Ita), Mattia Cattaneo (Ita), Mark Cavendish (GBR), Tim Declercq, Dries Devenyns, Michael Morkov (Den),

GROUPAMA - FDJ

Bruno Armirail (Fra), Arnaud Démare (Fra), David Gaudu (Fra), Jacopo Guarnieri (Ita), Ignatas Konovalovas (Lit), Stefan Küng (Zwi), Valentin Madouas (Fra), Miles Scotson (Aus).

INEOS GRENADIERS

Dylan van Baarle (Ned), Richard Carapaz (Ecu), Jonathan Castroviejo (Spa), Tao Geoghegan Hart (GBR), Michal Kwiatkowski (Pol), Richie Porte (Aus), Luke Rowe (GBR), Geraint Thomas (GBR).

INTERMARCHE - WANTY - GOBERT MATERIAUX

Jan Bakelants
, Jonas Koch (Dui), Louis Meintjes (ZAF), Loic Vliegen, Boy Van Poppel (Ned), Danny Van Poppel (Ned), Georg Zimmerman (Dui), Lorenzo Rota (Ita),

ISRAEL START-UP NATION

Guillaume Boivin (Can), Chris Froome (GBR), Omer Goldstein (Isr), André Greipel (Dui), Reto Hollenstein (Zwi), Dan Martin (Ier), Michael Woods (Can), Rick Zabel (Dui).

JUMBO VISMA

Wout van Aert
, Robert Gesink (Ned), Steven Kruijswijk (Ned), Sepp Kuss (VS), Tony Martin (Dui), Primož Roglic (Slo), Mike Teunissen (Ned), Jonas Vingegaard (Den)

LOTTO SOUDAL

Jasper De Buyst, Thomas De Gendt
, Caleb Ewan (Aus), Philippe Gilbert, Roger Kluge (Dui), Harry Sweeny (Aus), Tosh Van der Sande, Brent Van Moer.

MOVISTAR


Jorge Arcas (Spa), Imanol Erviti (Spa), Iván García Cortina (Spa), Enric Mas (Spa), Miguel Ángel López (Col), Marc Soler (Spa), Alejandro Valverde (Spa), Carlos Verona (Spa).

TREK SEGAFREDO

Julien Bernard (Fra), Kenny Elissonde (Fra), Bauke Mollema, Vincenzo Nibali (Ita), Mads Pedersen (Den), Tom Skuijns (Let), Jasper Stuyven, Edward Theuns.

QHUBEKA ASSOS


Fabio Aru (Ita), Sean Bennett (VS), Victor Campenaerts, Simon Clarke (Aus), Nic Dlamini (ZAF), Michael Gogl (Oos), Sergio Henao (Col), Max Walscheid (Dui).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Cav dus naar de Tour wie had dat een een jaar geleden nog verwacht.

Zonde voor Bennet op een slecht moment geblesseerd geraakt en is maar de vraag of er dit jaar nog iets in zit want zal waarschijnlijk geopereerd moeten worden. Vuelta is normaal ook voor Jakobsen en ook Evenepoel en Almeida gaan normaal voor de Vuelta dus zal moeilijk worden om daar nog bij te geraken voor Bennet als dit alweer fit is dan.
 
Cavendish nu toch naar de Tour
Leuk!
Ik heb zo het gevoel dat er een mooi addendum aan zijn contract gaat toegevoegd zijn... :biglaugh: een ritwinstbonus met een dik aantal 0'en achter zou me niet verbazen.
En laat ons eerlijk zijn, als Cavendish er in slaagt om nog een tourrit te winnen, en ik geef hem eigenlijk veel kans, dan is dat de meest spectaculaire comeback van de laatste (2?) decennia in het wielrennen...
 
Cav dus naar de Tour wie had dat een een jaar geleden nog verwacht.

Zonde voor Bennet op een slecht moment geblesseerd geraakt en is maar de vraag of er dit jaar nog iets in zit want zal waarschijnlijk geopereerd moeten worden. Vuelta is normaal ook voor Jakobsen en ook Evenepoel en Almeida gaan normaal voor de Vuelta dus zal moeilijk worden om daar nog bij te geraken voor Bennet als dit alweer fit is dan.
Tjah, gaat ook vertrekken bij DQS, dus ze gaan daar ook de hele planning niet meer omgooien voor hem vermoed ik...
 
Cav heeft wel de beste lead out van het peloton. Met morkov en ballerini...

Hebben we hier al een sporza tourmanager mini compo?
 
Cav heeft wel de beste lead out van het peloton. Met morkov en ballerini...

Hebben we hier al een sporza tourmanager mini compo?
En weinig concurrentie in de echte vlakke topsnelheid massasprints. Ewan en Merlier. daar stopt het denk ik... (Bol misschien nog?)
 
Mag Groenewegen mee naar de tour? Als die terug op zijn topniveau zou kunnen komen, plaats ik die toch ook wel bij de absolute topsprinters.
 
Leuk!
Ik heb zo het gevoel dat er een mooi addendum aan zijn contract gaat toegevoegd zijn... :biglaugh: een ritwinstbonus met een dik aantal 0'en achter zou me niet verbazen.
En laat ons eerlijk zijn, als Cavendish er in slaagt om nog een tourrit te winnen, en ik geef hem eigenlijk veel kans, dan is dat de meest spectaculaire comeback van de laatste (2?) decennia in het wielrennen...
Vorige week (of de week daarvoor, ik ben niet meer zeker?) was nochtans beslist dat Cav niet mee mocht en ze alles op Bennet zouden zetten.
Maar Patrickje is natuurlijk géén domme mens hé, die had in de achtergrond ook al heronderhandeld met Cav voor het geval Bennet toch niet mee zou kunnen. (Een goeie businessman heeft ALTIJD een backup plan). Dus het lijkt me logisch dat hij een extra opwaardering heeft verkregen in zijn contract.

En schrijf maar op. Cav die gaat straks nog een rit winnen ook.
 

Dit zijn toch bijzonder zware woorden van Lefevere. Ik ben benieuwd wat er echt van aan is. Faalangst lijkt me alleszins een heel rare uitleg, ik heb daar bij Bennett de afgelopen jaren toch niets van gehoord of gezien.
 
Toch een fantastisch peloton die dit jaar aan de start staat
Van der Poel
Van Aert
Alaphilippe
Roglic
Pogocar
Ineos team in zijn geheel
Chaves, Yates, Cavendish, Ewan, Uran, Valverde, Lopez, Sagan, Merlier, ...

Veel zaken en renners waar ik naar uitkijk.
 

Dit zijn toch bijzonder zware woorden van Lefevere. Ik ben benieuwd wat er echt van aan is. Faalangst lijkt me alleszins een heel rare uitleg, ik heb daar bij Bennett de afgelopen jaren toch niets van gehoord of gezien.
En ik heb bij wijze van spreken niet anders gehoord dan dat hij zware problemen heeft met faalangst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan