Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja man, hoeveel glans kan je een gele trui geven.
Sterk teruggekomen van Vingegaard maar dan is elke nieuwe versnelling er te veel aan natuurlijk.

Al lang content dat Carapaz hier niet wint. Slepe, slepe, slepe terwijl hij van de 3 vooraan echt ver-uit het meeste baat had bij tempo erin te houden. Als je écht niet beter kan, dan is dat zo maar als je dan plots vanuit het wiel weg kletst en een sprint van 100m kan trekken... flauw.

Uiteindelijk doen ze hier alle 3 een héél dikke zaak. Pogacar de rit, Vingegaard & Carapaz een sérieuze optie op het eindpodium.

Ik gok dat sommigen hun OS selectie wel zullen afstaan, in functie van de laatste Tour ontwikkelingen (i.e. Teuns) en publieke opinie

Ik gok dat sommigen hun OS selectie wel zullen afstaan, in functie van de laatste Tour ontwikkelingen (i.e. Teuns) en publieke opinie

Dat weet ik zo niet. GVA is daar waarschijnlijk te eergierig voor en voor Benoot is het mogelijk een once in a lifetime. Een OS selectie ga je toch niet zomaar afstaan.

De publieke opinie gaat ook niet wakker liggen van Teuns. Alle ogen zijn toch gericht op Van Aert en Remco.

Het kan nog altijd natuurlijk, maar dan moet het toch echt wel een van de komende dagen gebeuren.

Heeft Benoot trouwens sowieso al niet snel last van de warmte?

Ik had echt gedacht dat met Vanthournhout ipv Verbrugge als bondscoach we van GVA vanaf waren (Verbrugge kon niet echt want dat zijn schoonbroers) maar blijkbaar dus niet. GVA zit met Cav in de groep terwijl Teuns hier met Uran de bergen over gaat. Dat is toch echt een van de grootste miskleunen van de laatste jaren die selectie. Zelden ze erg geweten.

Ik had echt gedacht dat met Vanthournhout ipv Verbrugge als bondscoach we van GVA vanaf waren (Verbrugge kon niet echt want dat zijn schoonbroers) maar blijkbaar dus niet. GVA zit met Cav in de groep terwijl Teuns hier met Uran de bergen over gaat. Dat is toch echt een van de grootste miskleunen van de laatste jaren die selectie. Zelden ze erg geweten.

Mja, dat is natuurlijk achteraf. Tot zijn overwinning had Teuns ook weinig tot niets getoond dit jaar. En zijn track-record in (lange) eendagswedstrijden is eigenlijk ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik vond de uitleg nog wel correct. De renners die aanmerking kwamen, wisten hoe de vork in de steel zat. Ze wisten wanneer de selectie gemaakt ging worden.

Je kan zeggen dat de selectie een week te vroeg is gemaakt, maar dat zal mogelijk zijn redenen wel hebben zeker?

De selectie moest binnen zijn voor de tour dacht ik? Op basis van heel het seizoen was er totaal geen teken dat Teuns zo goed zou zijn. Ik begrijp die fixatie op GVA niet van sommigen. Nee, hij is inderdaad niet goed momenteel maar hij is niet de eerste die zijn plaats moet afstaan volgens mij.

De selectie moest binnen zijn voor de tour dacht ik? Op basis van heel het seizoen was er totaal geen teken dat Teuns zo goed zou zijn. Ik begrijp die fixatie op GVA niet van sommigen. Nee, hij is inderdaad niet goed momenteel maar hij is niet de eerste die zijn plaats moet afstaan volgens mij.
Maar allez komaan :') op zo'n parcours komt Greg echt voorbij de 10e plaats als er een selectie van 5 gemaakt zou moeten worden. Deftig voorjaar of niet.
Die fixatie is er ook gewoon omdat hij de enige renner in de selectie is die er niet/nooit in thuishoort. In vorm of niet.

Maar allez komaan :') op zo'n parcours komt Greg echt voorbij de 10e plaats als er een selectie van 5 gemaakt zou moeten worden. Deftig voorjaar of niet.
Die fixatie is er ook gewoon omdat hij de enige renner in de selectie is die er niet/nooit in thuishoort. In vorm of niet.
Welke 10 actieve Belgen hebben dan al ooit beter gepresenteerd in een zware eendagswedstrijd dan Greg?
Als Greg op niveau is dan hoort die bij de beste 5

Dat is zelfs niet eens de discussie hier. Er zijn er 5 geselecteerd en Teuns is reserve. De vraag is of dat iemand van die 5 zijn plaats niet zou moeten afstaan aan Teuns. Hierop geef ik aan dat dat in de eerste plaatst Benoot maar moet zijn omdat die heel het seizoen niets heeft laten zien en nu in de tour weer afgestapt is. Die fixatie is er niet enkel voor deze OS, die fixatie is er voor sommigen heel het jaar door. Zoals Somedude hierbovenal aangeeft. Welke 10 gaan er voor een GVA die in vorm is? In een eendagswedstrijd? Je doet hier alsof GVA nooit geen berg over is gekomen.

Welke 5 gingen er dan mee in jou selectie? Rekening houdend met het feit de selectie reeds voor de tour klaar was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan