Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Afhankelijk van hoe je tuin eruit ziet kan je het nuttiger gebruiken dan dat.Ik heb via mijn nonkel gehoord dat ik het gras niet in de gft moet gooien, maar gewoon achteraan tuin op een hoopje. Enkele weken wachten en de helft is al weg.
Tot mijn verbazing werkt dit! Zijn er nog die dit doen?
Zijn er echt containerparken waar je moet betalen voor groenafval?ik moet er niet mee naar het containerpark waar ik er dan ook nog eens voor moet betalen want GFT kennen ze niet in Deinze.

Hier eerste 1000kg gratis daarna 0,025 euro per kilo.Zijn er echt containerparken waar je moet betalen voor groenafval?![]()
Overal waar ik weet tbh... Beveren, Sint-Niklaas, DeinzeZijn er echt containerparken waar je moet betalen voor groenafval?![]()

Hier eerste 1000kg gratis daarna 0,025 euro per kilo.
Wow, oké... Leek me logisch dat zoiets gratis was. Misschien daarmee dat iedereen zegt dat Ivarem zo duur is. Het meeste is gratis in het containerpark, maar daar betaal je dan gewoon standaard voor mee met de vaste jaarlijkse bijdrage waarschijnlijk (49 euro).Overal waar ik weet tbh... Beveren, Sint-Niklaas, Deinze![]()
Ik ben niet mee? Bij ons hoort tuinafval gewoon bij groenafval:Tuinafval is Oranje en geen Groen!
Ik ben wat ver vooruit aan het kijken, binnen een klein jaar verhuizen we naar een nieuwbouwwoning, tuin zal +-150m² gras hebben. Voor die oppervlakte vind ik het wat dwaas om een 'grote' grasmaaier te kopen en die ruimte te laten innemen in mijn tuinhuis, anderzijds is een robotmaaier mss ook wat overkill voor die oppervlakte.
Daarnaast hebben we ook nog een hond, ik kan dus moeilijk 100% van de tijd garanderen dat het gras drol-vrij is wanneer het robotmaaier zijn werk doet.
Wat gebruiken andere mensen met een kleinere tuin zoal?
Iets zoals dit lijkt ideaal, maar daar kom je maar 60m² ver mee... https://www.gardena.com/nl/producte...aaier-handymower-2218v-p4a-set/970510801.html
120m2 gazon en ik ben toch ook 3 kwartier bezig met de kantenmaaier en de grasmachine wekelijks in de zomer... Had eerst beide toestellen met een batterij maar kwam niet toe, moest herladen voor de tuin klaar was. Dus beide toestellen nu "met draad".Ik ben wat ver vooruit aan het kijken, binnen een klein jaar verhuizen we naar een nieuwbouwwoning, tuin zal +-150m² gras hebben. Voor die oppervlakte vind ik het wat dwaas om een 'grote' grasmaaier te kopen en die ruimte te laten innemen in mijn tuinhuis, anderzijds is een robotmaaier mss ook wat overkill voor die oppervlakte.
Daarnaast hebben we ook nog een hond, ik kan dus moeilijk 100% van de tijd garanderen dat het gras drol-vrij is wanneer het robotmaaier zijn werk doet.
Iets zoals dit lijkt ideaal, maar daar kom je maar 60m² ver mee... https://www.gardena.com/nl/producte...aaier-handymower-2218v-p4a-set/970510801.html
Ik heb een robotmaaier voorzien.Ik ben wat ver vooruit aan het kijken, binnen een klein jaar verhuizen we naar een nieuwbouwwoning, tuin zal +-150m² gras hebben. Voor die oppervlakte vind ik het wat dwaas om een 'grote' grasmaaier te kopen en die ruimte te laten innemen in mijn tuinhuis, anderzijds is een robotmaaier mss ook wat overkill voor die oppervlakte.
Ik doe idd eerst mijn ronde drollenrapen voor ik begin te maaien en ruik het dan nog soms tijdens het maaien bij de verse drollen...Maar echt een goed idee is dat ook niet met een gewone grasmachine. Dat je over die drollen heen gaat maaien.
Het gaat mij niet om het feit dat ik geen drollen wil opkuisen, het zou proper worden anders, los van de maaiwijzeIk heb een robotmaaier voorzien.
maaien zelf was vroeger 30 minuten, alles opbergen en kuisen etc was dan 40 minuten. De kanten doe ik niet elke week.
Met de robotmaaier, die volgens een patroon maait (dus niet random), laat ik die zijn toerke doen van 30 minuten tot 1 uur (indien die 1 keer rondgaat of 2 keer).
Maar ik heb geen hond. Sowieso is een robotmaaier ook geen strikt probleem voor een hond, indien je zijn drollen verwijdert voordat je die zijn toertje laat doen. Natuurlijk als je dat niet doet... dan is dat problematisch. Maar echt een goed idee is dat ook niet met een gewone grasmachine. Dat je over die drollen heen gaat maaien.

Je kan die toch zijn ronde laten doen wanneer je thuis bent en daarvoor gaan controleren?Het gaat mij niet om het feit dat ik geen drollen wil opkuisen, het zou proper worden anders, los van de maaiwijze
Als ik zelf het gras afrij plan ik het echter volledig zelf in en kan ik nog een laatste 'inspectieronde' doen alvorens ik eraan begin. Bij de robotmaaier lijkt de kans mij groter dat er wel eens een drol zal liggen terwijl die bezig is.
Als je het ziet zitten: een handgrasmaaier. Geen lawaai (dus ook op zondag maaien), neemt weinig plaats in en maait erg goed. Als mijn elektrische machine ooit de geest geeft, zou ik dat ook nog overwegen...Het gaat mij niet om het feit dat ik geen drollen wil opkuisen, het zou proper worden anders, los van de maaiwijze
Als ik zelf het gras afrij plan ik het echter volledig zelf in en kan ik nog een laatste 'inspectieronde' doen alvorens ik eraan begin. Bij de robotmaaier lijkt de kans mij groter dat er wel eens een drol zal liggen terwijl die bezig is.
Zonder hond ging ik 100% zeker voor een robotmaaier, nu twijfel ik wat. Anderzijds vind ik een 'volwaardige' grasmaaier nogal groot en tuinhuisvullend voor de oppervlakte gras die we maar gaan hebben.
Als je het ziet zitten: een handgrasmaaier. Geen lawaai (dus ook op zondag maaien), neemt weinig plaats in en maait erg goed. Als mijn elektrische machine ooit de geest geeft, zou ik dat ook nog overwegen...

Als je het ziet zitten: een handgrasmaaier. Geen lawaai (dus ook op zondag maaien), neemt weinig plaats in en maait erg goed. Als mijn elektrische machine ooit de geest geeft, zou ik dat ook nog overwegen...