Tips voor gras maaien?

Squidward

Redacteur
Gazon al een hele tijd aan de wildgroei wegens gewoon te nat. Nu dus een behoorlijk taak om te maaien, maar vanaf midden volgende week een paar dagen echt droog dus tis de moment. Wij hebben enkel een ‘klassieke’ grasmachine en ik zou graag vermijden dat Mr S steendood valt na twee strepen gras. Zijn er tips of trucs om door de eerste massa te geraken of is maaien maaien maaien the way to go? De persoon die ooit zaaide moet vergeten zijn zaadjes te mixen, er is een stuk vrij normaal gras en dan dit Frankengrass dat schiet bij het leven. 👇🏻


IMG-9285.jpg
 
Ook wel vrij laat. Heb al 4 keer het gras gemaaid (ben dus al langer dan een maand aan het maaien).
Vandaag nog, na 1,5 week was er al bijna geen doorkomen meer aan op dezelfde stand.
 
1) grasmachine op hoogste stand.
2) gebruik zwaartekracht om voorkant van grasmachine onder een hoek te eetten als je maait. Op die manier verhoog je de stand van uw grasmachine en krijg je niet de ik ben kapot mentaliteit waarbij de grasmachine om de 4 botten een hartinfarct krijgt.
3) je passeert een 2de keer op de hoogste stand.
4) je passeert een 3de keer op een lagere stand.

Maar je mag dat nu niet doen, want het is maai mei niet.

Of je doet de pech Mr squid versie en stopt 100 keer.

Of je doet de versie van Sam gooris. Laat het gras maar groeien.

Of je kijkt of je geen natuurlijk alternatief hebt, zoals dieren die het afgrazen.

Mogelijk kijken of in de toekomst een robotmaaier arme Mr squid niet uit de nood kan helpen.
 
Op hoogste stand en zonder “bak” erachter, eventueel met halve rijtjes indien die zich vast zou rijden (of gras zich ophoopt ipv uitgeworpen wordt) als je rijen van volledige breedte probeert. Het afgereden gras paar uur laten uitdrogen en daarna nog eens erover op middelste stand met de bak om alles op te ruimen. Zo is het vorige week gelukt met tuin van m’n ma en dat gras was nog nat.
 
Als je een maand niet maait, kan je beter nooit maaien…
Heb vandaag bijna 2 uur erover gedaan en dat was amper 1,5 week geleden.
 
Afhankelijk van hoe groot uw gazon is overwegen om een grasmaaier op benzine te kopen.
 
Ik heb 2 weken geleden gemaaid en vorige week wat random stroken getrokken en een stuk gemaaid, geverticuteerd en herzaaid (20 graden en regen, je weet wel).

4d citytrip, ik kom terug en het is een jungle... :laugh: Ik weet weer wat gedaan volgende week als avond activiteit
 
Best dat ik vorige weken 3m3 compost in de moestuin gedraaid heb. Opnieuw plek in de compostbak voor gras... :laugh:
 
Gazon al een hele tijd aan de wildgroei wegens gewoon te nat. Nu dus een behoorlijk taak om te maaien, maar vanaf midden volgende week een paar dagen echt droog dus tis de moment. Wij hebben enkel een ‘klassieke’ grasmachine en ik zou graag vermijden dat Mr S steendood valt na twee strepen gras. Zijn er tips of trucs om door de eerste massa te geraken of is maaien maaien maaien the way to go? De persoon die ooit zaaide moet vergeten zijn zaadjes te mixen, er is een stuk vrij normaal gras en dan dit Frankengrass dat schiet bij het leven. 👇🏻


IMG-9285.jpg
Halve rijen afrijden op hoogste stand. Op manier verstikt u machine zich minder.
Je kan eventueel ook de bak eraf halen de eerste keer en het gras wat bij elkaar harken ofzo.

Geen idee vanwaar je bent, is horen bij vriend/kennis om een machine op benzine te lenen?
Wat mij betreft nog niet hoog genoeg voor de bosmaaier ;-).
 
Op je achterwielen maaien.

Dus duwen op je handvat zodat de voorwielen van de grond komen.
Op die manier eerst 1 of 2 keer over dat lang stuk rijden.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan