Tips voor gras maaien?

Bosmaaier DUR191UZX3

Dat raakt door alles. Zelfs onkruid van 2m hoog met 3 4 cm doorsnede. Batterij wel snel plat.

Heggenschaar DUH751Z. Dat raakt door een beukenhaag van 2y. Maar als het 2 3cm, dan is het met de kettingzaag te doen. Blad van 75cm, dat is op en neer en 2m hoge haag gedaan. Kunt ook het handvat roteren. Als je 100m moet doen, is dat wel comfortabel aan de pols.
 
Ik zou een bosmaaier en haagschaar willen kopen op batterijen, uiteraard blijf ik liefst binnen hetzelfde merk zodat de batterijen uitwisselbaar zijn. Is Makita dan de betere oplossing?

Ik heb wel al wat accu gereedschap van DeWalt, is die hun tuingereedschap ook een optie?
 
Ik zou een bosmaaier en haagschaar willen kopen op batterijen, uiteraard blijf ik liefst binnen hetzelfde merk zodat de batterijen uitwisselbaar zijn. Is Makita dan de betere oplossing?

Ik heb wel al wat accu gereedschap van DeWalt, is die hun tuingereedschap ook een optie?
Toevallig heb ik een Makita grasmaaier, zeer tevreden van. Wel benzine. Komt van coolblue, trekt het al 6 jaar.

In bijberoep allerlei Makita tools, prijs/kwaliteit zit dat gewoon goed.

Mijn bos/kantenmaaiertje is van MTD, ik kocht dat voor 130 euro destijds op coolblue, dat trekt het toch al 6 jaar. In 6 jaar tijd 2e bidon aspen er net door. Draait 10 min/week in het maaiseizoen.
 
Ik zou een bosmaaier en haagschaar willen kopen op batterijen, uiteraard blijf ik liefst binnen hetzelfde merk zodat de batterijen uitwisselbaar zijn. Is Makita dan de betere oplossing?

Ik heb wel al wat accu gereedschap van DeWalt, is die hun tuingereedschap ook een optie?
Ik zou dan eerder kijken voor DeWalt hun tuingereedschap, net zo makkelijk als je de accu's toch al hebt. En DeWalt is ook een heel goed merk.
Tenzij de prijzen serieus verschillen ofzo.
 
Ik heb via mijn nonkel gehoord dat ik het gras niet in de gft moet gooien, maar gewoon achteraan tuin op een hoopje. Enkele weken wachten en de helft is al weg.

Tot mijn verbazing werkt dit! Zijn er nog die dit doen?
 
Ik heb via mijn nonkel gehoord dat ik het gras niet in de gft moet gooien, maar gewoon achteraan tuin op een hoopje. Enkele weken wachten en de helft is al weg.

Tot mijn verbazing werkt dit! Zijn er nog die dit doen?
Gewoon maaien zonder bak kan ook. Dan verteert het gemaaide gras gewoon waar het valt. Uw gras op een hoop gooien lukt uiteraard ook goed. Je moet eens voelen hoe warm dat wordt trouwens binnen in de hoop. Verbrandt u wel niet.
Voor te maaien zonder bak kan je eventueel een mulchmes kopen.
 
Gewoon maaien zonder bak kan ook. Dan verteert het gemaaide gras gewoon waar het valt. Uw gras op een hoop gooien lukt uiteraard ook goed. Je moet eens voelen hoe warm dat wordt trouwens binnen in de hoop. Verbrandt u wel niet.
Voor te maaien zonder bak kan je eventueel een mulchmes kopen.
Dit.
Voor een kleine nof kan je mss nog met bak maaien maar anders beter laten vliegen.
Bak is 50l en daar kan ik net geen 1,5 strook mee doen.

Het ziet er mss wel minder mooi uit dat al het gras op het gras ligt
 
Dit.
Voor een kleine nof kan je mss nog met bak maaien maar anders beter laten vliegen.
Bak is 50l en daar kan ik net geen 1,5 strook mee doen.

Het ziet er mss wel minder mooi uit dat al het gras op het gras ligt
Daarvoor dient het mulchmes. Dat kapt je gras in kleinere stukjes die je gras terug voeden en niet zo zichtbaar zouden zijn.
 
Ik heb daarvoor op mijn oude bosch maaier een afdekplaat die dan komt waar anders de opvangbak hangt. Zo wordt het afgemaaide gras nog eens langs het mes geleid en fijner gehakt. Dat werkt goed wanneer het gras niet te lang is en niet te nat staat...
 
Gewoon maaien zonder bak kan ook. Dan verteert het gemaaide gras gewoon waar het valt. Uw gras op een hoop gooien lukt uiteraard ook goed. Je moet eens voelen hoe warm dat wordt trouwens binnen in de hoop. Verbrandt u wel niet.
Voor te maaien zonder bak kan je eventueel een mulchmes kopen.
Ik kan dit ook wel aanraden. Ik mulch mijn gras sinds 2019. Dat mulchen werkt voldoende goed dat je het gemaaide gras/mulch niet ziet liggen tussen het gras. Je creeert zo een gesloten kringloop en dat zie je aan het gras, dat staat er echt altijd heel goed bij, ik hoef amper bij te mesten.
Een nadeel is dat dat mulchen wel wat werk vraagt van de grasmaaier, je moet dus wat minder snel het gras afrijden dan je zou doen als je het gras gewoon "zonder bak" zou afrijden. Anders stapelt het gras zich op in de maaier en komt het er in hoopjes onderuit.
Ook lijkt het dat mijn verharding langs het gras een beetje sneller groene aanslag krijgt in vochtige periodes.
 
Ik heb via mijn nonkel gehoord dat ik het gras niet in de gft moet gooien, maar gewoon achteraan tuin op een hoopje. Enkele weken wachten en de helft is al weg.

Tot mijn verbazing werkt dit! Zijn er nog die dit doen?
Omdat ik geen zin heb om regelmatig naar het containerpark te gaan ben ik dit ook beginnen doen.
Bij ons doen ze geen gft ophaling :/.
 
Wat is de ideale lengte voor gras?

Hoogste stand van de grasmaaier?
Hier staat hij halfweg, in hoogste stand lijkt het na 4 dagen al terug een halve wildernis.
waarin ik de hondendrollen niet direct zie. Te vermijden dus hier! 😁
 
Wat is de ideale lengte voor gras?

Hoogste stand van de grasmaaier?
1 lager dan middelste stand, maar is blijkbaar te laag voor dat patattenveld hier. Nooit deftig aangelegd dus zit vol bulten en putten. Regelmatig dus vast in de grond.
 
Meestal doe ik op het hoogste, denk dat dat 7,5cm is. Gras is oneffen en als ik lager ga, loop ik te veel vast.

Nu, als ik mee ben met mijn onderhoud, dan probeer ik wel eens 6,5.
 
Ik ga vanaf nu ook eens gewoon op het hoogste gaan. Ik lees maar overal dat dat het gras ten goede komt.

Kan je op die lengte in september verticuteren?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan