Tips voor gras maaien?

BIj deze een algemene herinnering: het is niet toegelaten om tips/links te delen over hoe illegale producten te verkrijgen die in België bij wet verboden zijn.
 
Zondag zeker 150 "planten" onkruid uitgestoken uit de gazon, opgevuld met potgrond, daarna gemaaid en dan met een mengeling van DCM Microgazon Plus en "Pelckmans gazonmest" bemest. De kale plekjes ga ik nog eens moeten inzaaien, maar ik had geen graszaad meer staan.
Hier ook, nieuw gezaaid stukje van 150m², denk dat er 50 distels staan, uitgestekt en voor eerste keer gemaaid, maar de distels zijn terug. :(
 
Hier ook, nieuw gezaaid stukje van 150m², denk dat er 50 distels staan, uitgestekt en voor eerste keer gemaaid, maar de distels zijn terug. :(
Het vreemde is dat ik vorige jaren er geen last van had, toen ik op tijd gemest had en nu dus wel. Klaver heb ik ook veel maar dat stoort mij niet, maakt het mooi groen en is zacht aan de voeten voor de kinderen.

Mijn gazon moet zeker niet perfect zijn (hoe kan het zelfs met 2 kinderen die graag voetballen en 3 honden die graag achter een bal lopen) maar die distels wil ik er wel zeker uit.
 
Het vreemde is dat ik vorige jaren er geen last van had, toen ik op tijd gemest had en nu dus wel. Klaver heb ik ook veel maar dat stoort mij niet, maakt het mooi groen en is zacht aan de voeten voor de kinderen.

Mijn gazon moet zeker niet perfect zijn (hoe kan het zelfs met 2 kinderen die graag voetballen en 3 honden die graag achter een bal lopen) maar die distels wil ik er wel zeker uit.
Is wel een stuk dat volledig overwoekerd was hier, dus op zich valt het mee. Ga door de zure appel bijten en telkens voor het maaien uitstekken. Zal ooit wel minderen.
Heb voetbalveldgras gezaaid, want ook 2 grote wilde honden en een wilde kleine, dus veel beloop. Plus dat ik ook mijn hof rond rij met de remork om mijn groenafval op te pikken, zodat ik niet telkens ver moet lopen er mee. :unsure:
Al de rest van ons gras staat ook vol klaver, maar dat stoort me ook totaal niet.
 
Niet normaal hoe het gras gegroeid is op een week. Vanmorgen al stukske afgedaan, maar ga deze middag toch nog werk hebben er mee, ben content dat ik een relatief zware op naft heb, tzou anders niet gaan denk ik.
 
na veel wikken en wegen toch maar een zitmaaier gekocht. Na jaren en jaren 2.000 m² gazon met een zelftrekker af te rijden komt deze nu niets te vroeg. Dit jaar is het echt verschrikkelijk om bij te houden.
 
Niet normaal hoe het gras gegroeid is op een week. Vanmorgen al stukske afgedaan, maar ga deze middag toch nog werk hebben er mee, ben content dat ik een relatief zware op naft heb, tzou anders niet gaan denk ik.

Hier is het gras precies niet veel gegroeid de afgelopen week, verrassend genoeg. De paardenbloemen daarentegen staan ineens 20 cm langer.
 
Hier is het gras precies niet veel gegroeid de afgelopen week, verrassend genoeg. De paardenbloemen daarentegen staan ineens 20 cm langer.
Stuk oud gras is toch 10cm gegroeid, stuk nieuw 25cm :laugh:.
Nieuw staat wel waar vroeger een gigantische mesthoop lag, dus hopelijk mindert dat met de jaren qua groei, maar echt zot hoeveel. Kwam normaal aan een kubiek afgereden gras per week, ga nu rond de 3 zitten schat ik. Ook dubbel aan benzineverbruik.
Zo nat met af en toe zon en ideale temperaturen voor gras hebben we andere jaren natuurlijk nog niet gehad.
 
Wij hebben al 7 jaar een deel van de tuin dat 10x sneller groeit. Begint serieus op mijn systeem te werken. Lijkt nergens op 😁
 
Hier is het ook weer erg, heb een paar weken niet kunnen maaien doordat het zo nat was.
Nu geven ze weer wat droger dus hoop ik dat ik het het komend weekend ga kunnen maaien (vroeger kan niet omdat ik moet werken).
Als het te lang is zal het met de bosmaaier gemaaid moeten worden, maar ik hoop toch dat het nog met de grasmaaien gaat lukken.
 
Hier is het gras precies niet veel gegroeid de afgelopen week, verrassend genoeg. De paardenbloemen daarentegen staan ineens 20 cm langer.
Hier hetzelfde. Ik heb het gras vandaag nog eens afgereden maar veel was het niet gegroeid, beter iets te vroeg als wat te laat.
 
Ale, gisteren toch de helft kunnen maaien, maar dan was de naft op. "ik doe het morgen wel" jaja. 6 dagen op 7 regen, om een punthoofd van te krijgen. Het stukje achteraan stond 80cm hoog en dat was gemaaid ergens begin april :laugh:
Ik heb een machine op batterijen van Makita, kan daar ongeveer 1.7 keer het gras mee af doen. Normaal gezien heb ik wel een set reserve batterijen liggen om het de laatste 30% af te doen maar regelmatig zijn die ook leeg en dan blijft er nog een plek staan :woohoo:
 
Ik heb een machine op batterijen van Makita, kan daar ongeveer 1.7 keer het gras mee af doen. Normaal gezien heb ik wel een set reserve batterijen liggen om het de laatste 30% af te doen maar regelmatig zijn die ook leeg en dan blijft er nog een plek staan :woohoo:

Ik heb 6 batterijen makita nodig om met de bosmaaier rond te raken rond kantjes en bomen :laugh: mamita grasmaaier heb ik wsch 20 batterijen nodig.

Ik wil mij een zitmaaier kopen. Iemand goeie ideen?
 
na veel wikken en wegen toch maar een zitmaaier gekocht. Na jaren en jaren 2.000 m² gazon met een zelftrekker af te rijden komt deze nu niets te vroeg. Dit jaar is het echt verschrikkelijk om bij te houden.

Welke ? 4h per week gras maaien gaat wat vervelen.
 
Ik wil mij een zitmaaier kopen. Iemand goeie ideen?
Ik heb vele jaren lang elke week met een stiga park 300 rondgereden (althans het leek heel hard op dat model). Muziekje op en gaan. Die mulcht, dus geen werk met telkens dat gras weg te doen.
Nooit miserie mee gehad.

Ooit eens met die van de tuinman gereden en die had cruise control, dat vond ik wel een zaligheid. Als die stiga CC zou hebben zou dat ideaal geweest zijn.
 
Ik heb 6 batterijen makita nodig om met de bosmaaier rond te raken rond kantjes en bomen :laugh: mamita grasmaaier heb ik wsch 20 batterijen nodig.

Ik wil mij een zitmaaier kopen. Iemand goeie ideen?
Ik heb in april een stiga estate 598 gekocht. Ik kan niet zeggen als ik tevreden ben, want sinds die er is, vraagt de zoon van 10 elke 4-5 dagen om het gras te maaien, dus ik zal eens aan hem moeten vragen 🤣
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: 515
Ik heb 6 batterijen makita nodig om met de bosmaaier rond te raken rond kantjes en bomen :laugh: mamita grasmaaier heb ik wsch 20 batterijen nodig.

Ik wil mij een zitmaaier kopen. Iemand goeie ideen?
Ne Makita. Als ge u een ganse pallet batterijen koopt krijgt ge daar een goei korting op. :tongue:

Hier hebben we een van Castelgarden. Da’s een deftig machien, die worden in een Honda fabriek gemaakt (of toch een jaar of 10 geleden toen we die kochten).
 
Iemand voorstellen voor een degelijke grasmaaier op batterij of benzine? Ik heb eentje van central park gekocht en daar heb ik enorm veel spijt van. Batterij trekt niet voldoende voor mijn hele tuin (+- 400m²) en extra batterijen ... zijn nergens te vinden.
 
Ik wil mij een zitmaaier kopen. Iemand goeie ideen?
Hier hebben wij een Honda 2417.

Hebben de mulch kit bijgekocht. Dan steken ze andere messen en krijg je een plug. Als je wilt mulchen steek je die plug en anders laat je deze eruit. (Zullen andere merken ook wel hebben)
Met dit weer is het wel leuk als je kunt kiezen.

Mijn vader had vroeger ook een Honda en heeft daar toch jaren zorgeloos mee kunnen rijden.
 
Welke ? 4h per week gras maaien gaat wat vervelen.


Deze.

Ik heb het op zich nooit erg gevonden om gras te moeten maaien. Maar je moet er wel tijd én goesting voor hebben op die paar sporadische momenten dat het weer in België het eens toelaat om te maaien. Met een zitmaaier heb je dan toch net een beetje meer speling.
 
Terug
Bovenaan