Tips voor gras maaien?

had zelfde probleem, met elektrische grasmaaier is het hier zowizo in stukken omdat ik de kabel moet hersteken.
deze week heb ik het in 8 beurten van 20 minuten gedaan.
zaterdag achtertuin, vandaag voortuin op 5cm want 3cm bolde niet vlot.
volgend weekend 3cm nog eens proberen.
 
Vorige week in 2 keer moeten doen, maandag eerste keer redelijk lang, en dan vrijdag nog eens op een (achteraf gezien te korte) stand.

5 van die groenafvalzakken van de gemeente, normaal heb ik er 2 🙄

Grasmatten zijn van mei vorig jaar, met de hittegolf was de helft kapot, en in het najaar veel kale plekken.

Den dezen had het geniale idee om beetje te mesten in april, zakje goed voor 400m² gestrooid op ongeveer de helft 😝 ik kan het dus niet alleen op de regen stekn dat het goed groeit. Maar geen kale plekken meer :clap:
 
Iemand tips voor welke grasmaaier op accu? Is voor een gazon van +- 350m2?

Daarnaast zoek ik ook nog een gras-en bosmaaier op accu voor gracht en grasranden.
 
Laatst bewerkt:
Iemand tips voor welke grasmaaier op accu? Is voor een gazon van +- 350m2?

Daarnaast zou ik ook nog een gras-en bosmaaier op accu voor gracht en grasranden.
Ik had die van powerplus en terug doorverkocht, kon met 1 batterijlading mijn gazon van 120m2 niet gans doen...
Dan kan je nog kiezen om een extra batterij te kopen ook natuurlijk, maar ik was gewend van mijn vorige stadstuintje van "met den draad" te lopen, dus gewoon een nieuwe verlengkabel gekocht en een degelijke Bosch kantenmaaier en grasmachine gekocht. Werkt ook nog eens veel aangenamer!
 
Iemand tips voor welke grasmaaier op accu? Is voor een gazon van +- 350m2?

Daarnaast zoek ik ook nog een gras-en bosmaaier op accu voor gracht en grasranden.
Ik heb zo een 350m² gras rondom mijn huis en ik heb deze vorig jaar aangeschaft:


Als het gras onderhouden is, dan lukt het in 1 keer. Maar als je af en toe een 'maai-mei-niet'-periode tussen laat, dan zal het in 2x moeten.
 
Iemand tips voor welke grasmaaier op accu? Is voor een gazon van +- 350m2?

Daarnaast zoek ik ook nog een gras-en bosmaaier op accu voor gracht en grasranden.
Hangt van budget af, maar ik heb ene van Stihl met een AP300+ batterij en snellader. Krijg ik 400m² vlot mee gedaan.

Denk indertijd in totaal iets van een €900 kwijt
 
Laatst bewerkt:
Iemand tips voor welke grasmaaier op accu? Is voor een gazon van +- 350m2?

Daarnaast zoek ik ook nog een gras-en bosmaaier op accu voor gracht en grasranden.
Ik zou makita pakken ( of een ander goed merk ) waarbij je dan de accu kunt hergebruiken voor andere accu toestellen.
Zelf heb ik onze tuin al een paar keer afgereden met een makita accu grasmaaier, iets van 500m2. Dat lukt nipt in 1x als het gras niet te lang staat. Anders in 2x.
 
Ik zou makita pakken ( of een ander goed merk ) waarbij je dan de accu kunt hergebruiken voor andere accu toestellen.
Zelf heb ik onze tuin al een paar keer afgereden met een makita accu grasmaaier, iets van 500m2. Dat lukt nipt in 1x als het gras niet te lang staat. Anders in 2x.
Ik was inderdaad aan het kijken naar makita maar ik vind bij hun geen gras-en bosmaaier in één…
 
in 1, bestaat dat wel?

Nuja, zie mijn link. Ben er zeer content van. 43cm breedte is niet te weinig en niet te veel.
 
Hangt van budget af, maar ik heb ene van Stihl met een AP300+ batterij en snellader. Krijg ik 400m² vlot mee gedaan.

Denk indertijd in totaal iets van een €900 kwijt
waarvan natuurlijk al een +- 400 EUR voor de batterij en de snellader, die je uiteraard ook kan gebruiken in andere Stihl toestellen.

Heb hier een grastrimmer, heggenschaar en kettingzaag op deze AP batterijen. Zeer tevreden van allemaal! Grasmaaier zou ik zeker ook kopen als ik een kleinere tuin had.
 
Ik heb een makita heggenschaar en bosmaaier.

De heggenschaar is 1 batterij, de bosmaaier 2. De heggenschaar is te doen, de bosmaaier is na letterlijk 20 min 2x platte batterij. Dat is 2x 90min laden... Ik vermoed dat batterij grasmachine van makita niet zal bestaan, tenzij je er 6 batterijen jn steekt.

Mijn schoonouders hebben heel de zooi van stihl, bosmaaier, grasmachine, heggenschaar. Tot vorog jaar heb ik die altijd gebruikt. Die batterijen gaan langer mee, maar ik vind persoonlijk het makita gerief handiger. De bosmaaier is krachtiger en de heggenschaar heeft een mes van 20cm langer, wat voor lange niet al te hige hagen een wereld van verschil maakt, ik heb namelijk geen laddertje nodig.

Grasmachine op batterijen vind ik verschrikkelijk. Hagen snoei je 1 of 2x per jaar. Als die batterij plat is, doe je de dag erna of week erna verder. Maar een half gemaaid Gazon, en een week moeten wachten, frustrerend. Naft grasmachine it is hier.
 
De heggenschaar is 1 batterij, de bosmaaier 2. De heggenschaar is te doen, de bosmaaier is na letterlijk 20 min 2x platte batterij. Dat is 2x 90min laden... Ik vermoed dat batterij grasmachine van makita niet zal bestaan, tenzij je er 6 batterijen jn steekt.
Dat bestaat zeer zeker hoor, 2x 18 V. Werkt ook zeer goed, ik kan heel de tuin (500-600 m²) daarmee maaien als ik het regelmatig doe. Als het te lang staat is dat na 2/3 opnieuw opladen. Dan doe ik gewoon de kanten met een kantenmaaier op een 3de batterij. Met zo'n snellader kan je op geen tijd ook verder doen (eerder 30 min dan 90). Moest dat problematisch zijn kan je gewoon zien dat je 4 batterijen hebt.

Ofwel scheelt er aan die bosmaaier iets, ofwel verbruikt dat gewoon zeer veel. Wat best zou kunnen gezien zo'n bosmaaier toch wel zwaardere dingen moet zien te maaien dan gazon. Als ik me niet vergis kon je enkele jaren terug, toen ik die grasmaaier kocht, ook bijna enkel bosmaaiers op benzine vinden.
 
Laatst bewerkt:
grastrimmer/bosmaaier hier gebruikt ook veel meer batterij dan de heggenschaar. Is logisch. Toestel is constant in beweging, bij de heggenschaar is dat toch veel meer aan/uit. Ik heb met de heggenschaar de batterij nog nooit voor meer dan 50% leeg gekregen. Daar kan je echt al heel veel meters haag mee snoeien voor deze leeg is (in ieder geval meer meters dan dat ik goesting heb om in één keer te doen). Grastrimmer hier ook ongeveer een goede 20 minuten voor dat deze leeg is. Een tweede batterij is dan wel wenselijk.
 
Ik heb een makita heggenschaar en bosmaaier.

De heggenschaar is 1 batterij, de bosmaaier 2. De heggenschaar is te doen, de bosmaaier is na letterlijk 20 min 2x platte batterij. Dat is 2x 90min laden... Ik vermoed dat batterij grasmachine van makita niet zal bestaan, tenzij je er 6 batterijen jn steekt.

Mijn schoonouders hebben heel de zooi van stihl, bosmaaier, grasmachine, heggenschaar. Tot vorog jaar heb ik die altijd gebruikt. Die batterijen gaan langer mee, maar ik vind persoonlijk het makita gerief handiger. De bosmaaier is krachtiger en de heggenschaar heeft een mes van 20cm langer, wat voor lange niet al te hige hagen een wereld van verschil maakt, ik heb namelijk geen laddertje nodig.

Grasmachine op batterijen vind ik verschrikkelijk. Hagen snoei je 1 of 2x per jaar. Als die batterij plat is, doe je de dag erna of week erna verder. Maar een half gemaaid Gazon, en een week moeten wachten, frustrerend. Naft grasmachine it is hier.
Je hebt verschillende gradaties in de batterijen van makita hé. Ik doe 500m2 op 2 batterijen van makita met de accu grasmaaier als het gras niet te lang staat.
Volgens mij gebruiken wij 2x 18v 6ah batterijen daarvoor.
 
Ik heb een makita heggenschaar en bosmaaier.

De heggenschaar is 1 batterij, de bosmaaier 2. De heggenschaar is te doen, de bosmaaier is na letterlijk 20 min 2x platte batterij. Dat is 2x 90min laden... Ik vermoed dat batterij grasmachine van makita niet zal bestaan, tenzij je er 6 batterijen jn steekt.

Mijn schoonouders hebben heel de zooi van stihl, bosmaaier, grasmachine, heggenschaar. Tot vorog jaar heb ik die altijd gebruikt. Die batterijen gaan langer mee, maar ik vind persoonlijk het makita gerief handiger. De bosmaaier is krachtiger en de heggenschaar heeft een mes van 20cm langer, wat voor lange niet al te hige hagen een wereld van verschil maakt, ik heb namelijk geen laddertje nodig.

Grasmachine op batterijen vind ik verschrikkelijk. Hagen snoei je 1 of 2x per jaar. Als die batterij plat is, doe je de dag erna of week erna verder. Maar een half gemaaid Gazon, en een week moeten wachten, frustrerend. Naft grasmachine it is hier.
Ge hebt gewoon duidelijk een snellader nodig en 1 extra batterij, problem solved. Lege batterij is hier op 15min terug vol.

Soit, ik dacht ook in de toekomst te investeren door zo een stihl op batterijen te kopen.. dan vervang ik later de heggenschaar en bladblazer ook wel op dat systeem...

Dikke pech, blijkt dat die Stihl naft toestellen wat ik heb gewoon onverwoestbaar zijn.
 
Ik heb een makita heggenschaar en bosmaaier.

De heggenschaar is 1 batterij, de bosmaaier 2. De heggenschaar is te doen, de bosmaaier is na letterlijk 20 min 2x platte batterij. Dat is 2x 90min laden... Ik vermoed dat batterij grasmachine van makita niet zal bestaan, tenzij je er 6 batterijen jn steekt.
Welke bosmaaier (en heggenschaar) van makita spreek je van? Is die bosmaaier sterk genoeg voor een gracht te maaien met stevig onkruid?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan