Multiboxer
Well-known member
En die energiemeter moet op kop van je installatie ingeinstalleerd (net na 300mA diff) zijn en niet bij dat stopcontact.Dan is het geen plug-in batterij meer en is een keuring nodig.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En die energiemeter moet op kop van je installatie ingeinstalleerd (net na 300mA diff) zijn en niet bij dat stopcontact.Dan is het geen plug-in batterij meer en is een keuring nodig.
Dat was ook het doel niet hé. Het doel was om extra geld binnen te harken en dat lukt best goed.Zie ik dit nu fout of is een daling van 3 tot 5 procent op het piekvermogen van voor de invoer een totaal non-resultaat?
En die energiemeter moet op kop van je installatie ingeinstalleerd (net na 300mA diff) zijn en niet bij dat stopcontact.
Ik vermoed dat hij het over een plug-in batterij zoals de Marstek heeft. Die heeft een UPS-functie en backup output stopcontact wat bij mijn weten perfect mag volgens de regelgeving. Als dit enkel aan dit stopcontact stroom geeft en niet je volledige installatie.Euh normale thuisbatterijen mogen niet werken als de spanning in t straat eraf is.
Voor eilandwerking heb je nog een duurdere set-up nodig.
Euh normale thuisbatterijen mogen niet werken als de spanning in t straat eraf is.
Voor eilandwerking heb je nog een duurdere set-up nodig.
De Marstek heeft een stopcontact om als back-up te gebruiken.Euh normale thuisbatterijen mogen niet werken als de spanning in t straat eraf is.
Je moet het ook niet in het belachelijke trekken hé. Post van de crew was duidelijk, er mag over gesproken worden enkel niet andere mensen aanmoedigen/aanzetten om illegale dingen te doen.De niet gehomologeerde Marstek Venus die in België officieel niet gebruikt mag worden (zet het er maar bij...) heeft een backup uitgang van 2500W.
De Marstek in je stopcontact steken is illegaal, dus wat kan je er dan nog over zeggen? Alle nut die eruit volgt is een gevolg van een illegae handeling.Je moet het ook niet in het belachelijke trekken hé. Post van de crew was duidelijk, er mag over gesproken worden enkel niet andere mensen aanmoedigen/aanzetten om illegale dingen te doen.
En je mag dit zelf voor jezelf doen. En erover spreken. Enkel niet promoten en anderen aanmoedigen dit ook te doen. Net zoals er over snelheidsovertredingen mag gepraat worden maar je niet anderen moet aanzetten om te snel te rijden.De Marstek in je stopcontact steken is illegaal, dus wat kan je er dan nog over zeggen? Alle nut die eruit volgt is een gevolg van een illegae handeling.
Ik vind "illegale zaken al dan niet direct promoten" voor interpretatie vatbaar. Dus neen, ik weet niet zo goed wanneer die lijn overschreden wordt, en met mij nog anderen zoals HUSKE blijkbaar, want dan zou men er niet wat lacherig over doen.En je mag dit zelf voor jezelf doen. En erover spreken. Enkel niet promoten en anderen aanmoedigen dit ook te doen. Net zoals er over snelheidsovertredingen mag gepraat worden maar je niet anderen moet aanzetten om te snel te rijden.
Begrijpend lezen is blijkbaar moeilijk.
Ik weet niet wat er in de verwijderde posts stond. Afgaand op wat @cege hierboven zegt, blijkbaar bij hem wel effectief iets illegaals promoten.Ik vind "illegale zaken al dan niet direct promoten" voor interpretatie vatbaar. Dus neen, ik weet niet zo goed wanneer die lijn overschreden wordt, en met mij nog anderen zoals HUSKE blijkbaar, want dan zou men er niet wat lacherig over doen.
Ik had hier (als ik het mij goed herinner, ik kan de verwijderde post niet meer zien) iets gepend over het gevaar van het gebruik van niet-gehomologeerde thuisbatterijen, waarmee ik de geldende regelgeving in vraag stelde, maar dat werd verwijderd. Wat het voor mij onduidelijk maakt: de regelgeving in vraag stellen, promoot dat iets illegaal? Je mag toch ook discussiëren over of de snelheidslimiet van 120 niet verhoogd zou moeten worden naar 130? Quite obviously is het op dit moment niet legaal om 130 te rijden, en is het niet omdat ik zou vinden dat dat veilig is, dat ik daarmee iemand wil aanmoedigen om 130 te rijden. Al kan iemand die zegt "ik vind dat veilig", onrechtstreeks wel het overtreden van de snelheidslimiet promoten...maar dat vind ik dan toch veel van censuur hebben.
Dus, mag de geldende regelgeving in vraag gesteld worden?
Als ik zie dat een Marstek als UPS kan fungeren, vind ik dat ook wel een pluspunt en een reden om dat toestel te verkiezen boven een gehomologeerd exemplaar zonder die functie. Dat is toch allemaal grijze zone of dat dan illegaliteit promoten is of niet imo.Ik weet niet wat er in de verwijderde posts stond. Afgaand op wat @cege hierboven zegt, blijkbaar bij hem wel effectief iets illegaals promoten.
Ik weet wel wat er in de crewpost staat + welke posts er blijven staan zijn + wat er in de forumregels staat (Aanzetten tot illegale praktijken = warn). Daaruit trek ik mijn conclusies. Als dat voor jou niet duidelijk is, vraag het dan aan een mod. Of als je denkt dat je er totaal niet over mag praten, report dan mijn vorige post en zie wat het resultaat is (ik ben zo goed als zeker dat die nergens tegen de regels ingaat).
Maar wat je in deze post neerpent is wel iets compleet anders dan jouw post waarop ik antwoordde...
Je bent het ook weer in het belachelijke aan't trekken. Dat is niet aanzetten om dat te gebruiken, dat is gewoon de functionaliteit oplijsten.Als ik zie dat een Marstek als UPS kan fungeren, vind ik dat ook wel een pluspunt en een reden om dat toestel te verkiezen boven een gehomologeerd exemplaar. Dat is toch allemaal grijze zone of dat dan illegaliteit promoten is of niet imo.
Sinds 16 juni zou ze gehomologeerd zijn volgens de importeur. Hopelijk verschijnt ze dan ook binnenkort officieel op de lijst.Ondertussen is ze toch al gehomologeerd?