En nu is dat beter met 0.02euro/kWh injectie prijs?En zo goed als 0 injectie prijs, no thanks.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En nu is dat beter met 0.02euro/kWh injectie prijs?En zo goed als 0 injectie prijs, no thanks.

En nu is dat beter met 0.02euro/kWh injectie prijs?![]()
Tegen dat die batterij kapot is, zul je ze voor de helft terug verdiend hebben.We zijn aan het bekijken om een slimme thuisbatterij te installeren en heb volgende offerte ontvangen
Sonnenbatterie 10 -11 Capacity - Power 4,6 kW met plaatsing, activatiekost sturing enz 10.597 EUR
We zouden dan ook een warmtepompboiler Giacomini HPWSBE127 270 liter SEG integrated er bij nemen, kosten met plaatsen en afbraak oude boiler: 3761,99 EUR
Ons verbruik in 2024 afname 3074 kWH, injectie 3432,147 kWH. Verwarming en warm water op stookolie. Geen elektrische auto, praktijk ruimte wordt verwarmd met elektriciteit. Er is altijd iemand thuis door de dag.
Omdat ik technisch er te weinig van ken, enige bemerkingen?
Wacht nog even op een gehomologeerde plug & play batterijWe zijn aan het bekijken om een slimme thuisbatterij te installeren en heb volgende offerte ontvangen
Sonnenbatterie 10 -11 Capacity - Power 4,6 kW met plaatsing, activatiekost sturing enz 10.597 EUR
We zouden dan ook een warmtepompboiler Giacomini HPWSBE127 270 liter SEG integrated er bij nemen, kosten met plaatsen en afbraak oude boiler: 3761,99 EUR
Ons verbruik in 2024 afname 3074 kWH, injectie 3432,147 kWH. Verwarming en warm water op stookolie. Geen elektrische auto, praktijk ruimte wordt verwarmd met elektriciteit. Er is altijd iemand thuis door de dag.
Die gaan wel 50j mee he (volgens een ex-collega die na zijn ontslag ineens dat ging verkopen maar daar is hem ook al vrij snel mee gestopt)Tegen dat die batterij kapot is, zul je ze voor de helft terug verdiend hebben.
Let wel dat jij hopelijk een enkele hybride omvormer hebt en die kost dus verdeeld is onder je zonnepanelen en batterij.Hier sinds vandaag 26 zonnepannelen (11440Wp) en een batterij van net geen 10 kWh. De batterij + aansturing kwam op ongeveer 6,5k dus dan is 10,5k voor 4,6kW er wel zwaar over?
Ik denk je het eerder (hopelijk) zo mag lezen:dan is 10,5k voor 4,6kW er wel zwaar over?
Opteco zeker?We zijn aan het bekijken om een slimme thuisbatterij te installeren en heb volgende offerte ontvangen
Yep, heb ondertussen ook al afspraken met andere installateursOpteco zeker?
3 x SMA 3,2kWh storageIk denk je het eerder (hopelijk) zo mag lezen:
10500 euro
10 kWh opslag
4,6 kW inverter vermogen
Het blijft nog altijd extreem duur uiteraard. Die verkoper is een halve oplichter.
Ik ben bezig met mijn eigen bedrijfje op te richten in deze branche en ben wat promo's aan het uitrekenen om op te starten.
Om je een gedacht te geven:
€5500 - inclusief alles
12,2 kWh netto bruikbare opslag (14,4 bruto)
5 kVA of 4 kW continue inverter vermogen
Omdat ik graag een vergelijk met de concurrentie, welke batterij & inverter heb je uiteindelijk voor gekozen aub?

Hoe vergelijkt zich dat met andere hybride omvormers?SMA hybride systeem heeft een RTE van 92,8%, heel artikel op hun linked in met link naar het test-instituut en artikel.
Daarmee ook bekroond door onafhankelijken als het meest efficiënte systeem op de markt vandaag.
Er is impact, maar zoals je zegt hangt die af van peanuts en zal het misschien max een paar tientallen euro per jaar zijn.Is er iets dat ik mis ?
Doe je jezelf aub een groot plezier en zeg die afspraken af... allemaal tijdsverlies. Wacht gewoon nog heel even af en schaf u dan een Plug-in batterij aan voor een fractie van de prijs/kWh: een investering die je effectief kan terugverdienen in tegenstelling tot zo'n installatie waar alleen het installatiebedrijf op verdient.Yep, heb ondertussen ook al afspraken met andere installateurs