Goed begonnen is half gewonnen, en dat geldt zeker als u een woning koopt. Ontdek welke fouten u beter vermijdt bij het uitbrengen van een bod en het tekenen van de compromis.
www.keytradebank.be
Indien je een aangenomen bod op wil terugkomen zal dit tot 10% kosten. Meestal is dat gekoppeld aan het bedrag van de waarborg. En verlies je dan ook de waarborg als je terugkomt op uw bod.
30k verliezen bij een bod van 300k vind ik niet niets. Daar moet toch even voor gewerkt worden.
Ik zie persoonlijk weinig meerwaarde aan het alleen wonen indien je van plan bent om er veel te zijn en toch niet van plan bent om meteen of op langere termijn een relatie te hebben.
Of anders gezegd, dan zie ik niet direct iets dat echt dringend is. Of iets wat je niet voorlopig op een andere manier kan oplossen met afspraken te maken. Toch zeker als je uw zelfstandigheid kan hebben in die woning. En uw moeder niet controlerend is in hetgeen je er kan doen en laten.
Ook omdat uw moeder u financiële steun geeft.
Ik zal eerlijk zijn eigen keuken, badkamer, water,... is echt niet zo belangrijk. Toch niet als je met 2 bent. Natuurlijk zolang uw moeder niet bij u komt zitten als je bezoek ontvangt of... al begrijp ik wel dat het wel leuk kan zijn om een eigen stek te hebben. Maar het hangt echt af van de afspraken die je maakt. Maar als het is zoals ik schetste, dat je enkel een eigen stek hebt om te slapen dan zie ik, maar dat is persoonlijk, niet echt de meerwaarde.
Maar uiteindelijk ben jij degene die erover beslist. Mij lijkt het echter logischer als je onzeker bent of dat iets voor u is, zeker als je zelf twijfels hebt.
Als je overtuigd wil alleen wonen en meer uw eigen ding doen en gewoon eens een uurtje of een paar uurtjes passeert bij uw ouder(s) dan lijkt mij dat helemaal anders.