Thuis Batterijen

Niet mijn stijl om hier reclame te maken, maar er zijn wel meer mogelijkheden dan dat.
Is ook absoluut niet mijn bedoeling, maar zoals algemeen geweten help ik graag de mensen hier op het forum verder.

Maar wij hebben een universeel toepasbaar systeem die zeer flexibel is.
Uitbreidbaar op elk type installatie (dus een AC omvormer die erbij komt).
Dit gecombineerd met een 5 of 7 kWh batterij LiFePo 6000 cycli met geïntegreerde BMS.
Op deze AC omvormer kunnen we tot 4 van deze batterijen in cascade zetten, dus monofasig kunnen we heel eenvoudig tot 28 kWh storage gaan.
UPS functie mogelijk (10 of 16A) en laden vanaf het net met variabele tarieven mogelijk in de toekomst.

Voor een 7 kWh variant retrofit zit dat rond de 6000 euro incl. 6% BTW. 5 kWh zit rond de 5300 euro incl. 6%.

combinatie SMA - LG Chem (als al een SMA omvormer hangt) dan zit dat rond de 7500 euro voor 10kWh.
Zelfde voor combinatie SolarEdge - LG Chem.
Als je kijkt voor LG is 10 kWh de beste optie omdat die niet veel duurder is dan de 7 kWh (paar 100 euro maar).

Daar moeten dan eventuele premies nog van af.

Ik durf wel zeggen dat we in België de meeste ervaring hebben inzake opslag.
In 2020 (tot november) waren slechts 30 installaties aangemeld in België (weet ik van een contact binnen Fluvius).
15 van deze installaties waren van ons, 12 ontworpen en verkocht door ikzelf.
In de periode december 2020 - januari 2021 plaatsen wij al zeker +- 50 batterijinstallaties. (bestellingen van september - oktober - november vorig jaar)

Normaal post ik geen prijzen, veel kans dat concurrenten meelezen, maar goed.
Wellicht heb ik toch al offertes verstuurd naar verkopers van de concurrentie die onder valse naam aangevraagd hebben dit weekend, dus /care.
Is ook een richtlijn hé, ook afhankelijk van het elektrisch werk die moet gebeuren, type net en bijgevolg type meter die moet geplaatst worden, ...
Amper 30 maar? 1tje is van ons :cool:
 
Worden die batterij installaties nu eigenlijk wel rendabel, met het verdwijnen van de terugdraaiende teller, of is dit nog altijd kantje boordje?
 
Vooraleer aan batterij te denken zou ik toch wat meer willen te weten komen over mijn elektriciteit verbruik. Is er een toestel dat ergens kan tussengestoken worden waarmee ik mijn verbruik kan opvolgen? (Niet per toestel maar gewoon globaal zou al goed zijn)
 
Vooraleer aan batterij te denken zou ik toch wat meer willen te weten komen over mijn elektriciteit verbruik. Is er een toestel dat ergens kan tussengestoken worden waarmee ik mijn verbruik kan opvolgen? (Niet per toestel maar gewoon globaal zou al goed zijn)
Smappee misschien ?
Maar geen idee, ook niet wat het kost en wat je allemaal moet voorzien...
 
Vooraleer aan batterij te denken zou ik toch wat meer willen te weten komen over mijn elektriciteit verbruik. Is er een toestel dat ergens kan tussengestoken worden waarmee ik mijn verbruik kan opvolgen? (Niet per toestel maar gewoon globaal zou al goed zijn)
Kwh meter achter u hoofddifferentieel steken. Er zijn ook clamp-on systemen maar daar ken ik niets van.
 
Vooraleer aan batterij te denken zou ik toch wat meer willen te weten komen over mijn elektriciteit verbruik. Is er een toestel dat ergens kan tussengestoken worden waarmee ik mijn verbruik kan opvolgen? (Niet per toestel maar gewoon globaal zou al goed zijn)
Een... digitale meter? 🥳
 
Leek mij toepasselijk om eerder hier te posten dan in zonnepanelen thread.



- De minister is bezig extra budget te voorzien voor de batterijpremies. Misschien ook de verlaging te herbekijken. .
- De 'beloofde' verhoging van de compensatiepremie van 30% indien men een thuisbatterij zou plaatsen, gaat niet door
- Er wordt gekeken om de premie ook uit te breiden naar 2022
 
Hoor van verschillende installateurs dat de premie vanaf april/mei 200€ per kw zal bedragen ipv de lopende 250€
 
Hoor van verschillende installateurs dat de premie vanaf april/mei 200€ per kw zal bedragen ipv de lopende 250€
Is an sich niet onlogisch dat deze zakt. Historische prijs van batterijen is de afgelopen 10 jaar gemiddeld zo'n 18% per jaar gezakt.
 
Is an sich niet onlogisch dat deze zakt. Historische prijs van batterijen is de afgelopen 10 jaar gemiddeld zo'n 18% per jaar gezakt.
Premie zakt wel enorm. Van Max 3200 tot 1800€

 
Premie wordt aangepast. Hoger bedrag, maar voor kleinere batterij. Ook wordt de subsidie elk jaar kleiner, in principe in 2025 geen subsidie meer.

 
Als die premie recht evenredig daalt met de prijs van batterijen is er geen enkele reden om je te haasten.
Ik laat mij er alleszins niet door vangen, ik wacht wel een jaartje af tot er meer duidelijkheid is omtrent alles qua elektriciteit en premies enzo.
 
Same, feit is dat als je de premie neemt dan eisen ze bidirectionele communicatie en mag de netbeheerder toekomstige tekorten van je batterij halen.
 
Terug
Bovenaan