D
Deleted member 451
Guest
Ok naar aanleiding van Agony zijn post,
es wat werk gemaakt van mijn hero's.
Bedoeling is dat je een copy paste doet, en overal je punten bij zet, en dan delen door aantal films, om zo een score op 10 te hebben, welke jouw ultimate 80's hero is.
Ik nam: Schwarzenegger - Stallone - JVCD - Seagal.
(Je kan eventueel zelf aanvullen met Norris of weet ik veel wie, maar daar heb ik dan weer te weinig films van gezien om te kunnen beoordelen).
Heb je een film niet gezien, gewoon geen punten geven.
Anyway here is the list. Gewoon 1 korte zin per titel kan je ook geven als extra motivatie
Om het eerlijk te houden heb ik overal tot +- 2008 jaartal genomen, omdat na dat jaar amper nog iets deftigs uitkwam. Bij seagal bijvoorbeeld is dit al na 2000 stijl bergaf beginnen gaan, wegens overgewicht. Ook JCVD door zijn coke addiction. en Schwarzennegger na 2003 door zijn senator periode. Al wat na die periode uit kwam, telt imo niet echt meer mee...
Ook de cameo's, en voice support (zoals Stallone in Ants) heb ik er uit gehaald.
Sylvester Stallone
2008 Rambo 4
waardige opvolger, weer bad ass zoals gewoonlijk. al werd hij wat ouder 8/10
2006Rocky Balboa
goei einde op een schitterende reeks 7/10
2002Avenging Angelo
bagger 4/10
2002D-Tox
matige thriller, eens wat anders, niet mee dan dat 6/10
2001Driven
pretty crap 5/10
2000Get Carter
goed geprobeerd, maar ook niet super 6/10
1997Cop Land
goeie thriller 7/10
1996Daylight
rampenfilm periode, goed gemaakt voor die tijd 8/10
1995Assassins
nogal saai, niet echt mijn ding 6/10
1995Judge Dredd
awesome, stoer, bad ass, die uniformen, wereld , love it 9/10
1994The Specialist
erotic soft porn shit, wat was daar de bedoeling van 5/10
1993Demolition Man
leuke combo met snipes en bullock 8/10
1993Cliffhanger
heel goed gewoon 8/10
1992Stop! Or My Mom Will Shoot
eens iets anders, maar geen voltreffer 7/10
1991Oscar
viel wel mee 6/10
1990Rocky V
minste van de serie 5/10
1989Tango & Cash
awesome duo met Russel 8/10
1989Lock Up
onderschat pareltje ! 9/10
1988Rambo III
heerlijke setting, love it 9/10
1987Over the Top
best wel goed dat arm wrestling thema 7/10
1986Cobra
voor mij even memorabele character als rocky & rambo, must see 9/10
1985Rocky IV
mijn favoriet in de series 9/10
1985Rambo: First Blood Part II
meest bekeken film ooit voor mij 10/10
1982First Blood
goede drama, goede inleiding, 8/10
1982Rocky III
stevige film ook wel 7/10
1981Nighthawks
oldschool movie, maar mocht gezien zijn 6/10
1979Rocky II
goed vervolg zonder meer 7/10
1978F.I.S.T
niet gezien, geen quotering
1976Rocky
goed drama 7/10
TOTAAL : 201/29 films = 6.93 op 10
JEAN CLAUDE VAN DAMME
2009 Universal Soldier: Regeneration
overbodig 6/10
2008JCVD
saaie emo crap 5/10
2008The Shepherd (Video)
niet gezien, geen quotering
2007Until Death
boring 5/10
2006Sinav
niet gezien
2006The Hard Corps (Video)
niet gezien
2006Second in Command (Video)
niet gezien
2004Wake of Death
matig 5/10
2004Narco
niet gezien
2003In Hell
nog eens een hoogtepunt 7/10
2002Derailed
afschuwelijk 4/10
2001The Order
vond ik nog es amuzant met die crusaders 6/10
2001Replicant
matig 6/10
1999Desert Heat aka Inferno
matig 6/10
1999Universal Soldier: The Return
overbodig ook 6/10
1998Legionnaire
leuke setting 7/10
1998Knock Off
geslaagde humor vond ik het, niet al te serieus te nemen 7/10
1997Double Team
matig, 6/10
1996Maximum Risk
hier begint zijn crap te komen 5/10
1996The Quest
leuk, back to the roots fighting 7/10
1995Sudden Death
goeie actietriller, typisch 90's 9/10
1994Street Fighter
goed geprobeerd 7/10
1994Timecop
goeie actie 8/10
1993Hard Target
heel goede film dit, john woo's debut 9/10
1993Nowhere to Run
minder, weinig actie 6/10
1992Universal Soldier
heel goeie film 9/10
1991Double Impact
goed met die tweelingbroer, wtf cameratechnologie voor die tijd 8/10
1990Death Warrant
gevangenis setting, goede film 8/10
1990Wrong Bet
kick ass movie 9/10
1989Kickboxer
hiermee begon het voor mij, beste JCVD voor mij 10/10
1989Cyborg
goede dysotopische wereld, leuk gedaan 7/10
1988Black Eagle
minder, had ook maar een bij rol 6/10
1988Bloodsport
super actie 9/10
1985No Retreat No Surrender
goeie intro in de filmwereld, maar niet wereldschokkends 7/10
Totaal: 189 / 28 = 6.75 op 10
ARNOLD SCHWARZENEGGER
2003Terminator 3: Rise of the Machines
minder dan vorige, maar toch geslaagd 7/10
2002Collateral Damage
leuke colombia setting 7/10
2000The 6th Day
originele plot 7/10
1999End of Days
nogal saai bijbelse shit 6/10
1997Batman & Robin
tja, wat een gimmick deze 5/10
1996Jingle All the Way
eens iets anders, best wel fun 7/10
1996Eraser
stoere film, grappige one liners 8/10
1994Junior
vond ik minder, 5/10
1994True Lies
bad ass movie dit, what a ride 9/10
1993Last Action Hero
mocht er ook wel zijn, al is het wat kinderlijk bij momenten 7/10
1991Terminator 2: Judgment Day
needless to say, 10/10
1990Kindergarten Cop
viel wel mee 6/10
1990Total Recall
origineel verhaal toch wel, leuke setting 9/10
1988Twins
best wel ok 7/10
1988Red Heat
arnie als rus, camoufleert zijn accent wat ..underrated 8/10
1987The Running Man
ook een underrated pareltje dit 8/10
1987Predator
stoerder kan niet 10/10
1986Raw Deal
nogal boring maar ja, de actie viel nog mee 7/10
1985Commando
awesome ook 9/10
1985Red Sonja
beetje golden axe verhaal, maar kon ermee door 6/10
1984 The Terminator
de beste film van hem imo 10/10
1984Conan the Destroyer
minder dan vorige 6/10
1982Conan the Barbarian
leuk gedaan 7/10
1970 Hercules in New York
ongelofelijk camp dit , maar ja die tijd 5/10
TOTAAL: 176 / 24 films = 7.33 op 10
STEVEN SEAGAL
2005Into the Sun
yakuza stuff, terug iets beter maar nog altijd mediocre 6/10
2004Out of Reach (Video)
pure crap zelfs stem vervormers 4/10
2004Clementine
niet gezien
2003Belly of the Beast (Video)
viel nog mee dit 7/10
2003Out for a Kill (Video)
crap crap en nog es carp 4/10
2003The Foreigner
ook echt niet goed 4/10
2002Half Past Dead
is eens iets anders, maar hier begint hij al dik te worden, met irritante ja rule... 6/10
2001Ticker
niet gezien
2001Exit Wounds
met DMX dit maal, zijn laatste "goede" film 7/10
1998The Patriot
niet gezien
1997Fire Down Below
boring milieu story 6/10
1996The Glimmer Man
goede combinatie met Keenen Ivory Wayens, underrated parteltje 9/10
1996Critical Decision
goede actiefilm, ook zeer underrated met kurt russel 8/10
1995Under Siege 2: Dark Territory
bijna even goed als eerste 8/10
1994On Deadly Ground
vond ik een geweldig goede eskimo film, michael caine steelt wel de show 9/10
1992Under Siege
zijn beste film misschien wel 10/10
1991Out for Justice
stoere film, met veel profanity en gemep all over the place 9/10 ANYONE SEEN RICHY
1990Marked for Death
leuke rasta setting 8/10
1990Hard to Kill
goed verhaal, en uitvoering. zijn bevestiging. 9/10
1988Nico
goeie intro in de hollywood wereld, goed verhaal 9/10
Totaal: 123 / 18 films = 6.83 op 10
Dus mijn top 4 is=
1. Schwarzenegger (7.33)
2. Stallone (6.93)
3. Seagal (6.83)
4. JCVD (6.75)
Eerlijkheidshalve mag je wel niet echt voortgaan op die "Top 4", want laat ons wel wezen:
Had ik alle gemaakte films opgenomen , gingen JCVD & Seagal nog serieus gezakt zijn, want zij hebben in latere carrière echt wel veel meer crap gemaakt dan Stallone & Schwarzenegger in hun na-carrière. (zij maakten bv nog 1 deftige rambo, 2 creeds..... een nog min of meer geslaagde Terminator..)
Maar misschien a.d.h.v bepaalde score's kan ik anderen toch aanzetten bepaalde films die ze ooit gemist hebben, toch nog es te bekijken
es wat werk gemaakt van mijn hero's.
Bedoeling is dat je een copy paste doet, en overal je punten bij zet, en dan delen door aantal films, om zo een score op 10 te hebben, welke jouw ultimate 80's hero is.
Ik nam: Schwarzenegger - Stallone - JVCD - Seagal.
(Je kan eventueel zelf aanvullen met Norris of weet ik veel wie, maar daar heb ik dan weer te weinig films van gezien om te kunnen beoordelen).
Heb je een film niet gezien, gewoon geen punten geven.
Anyway here is the list. Gewoon 1 korte zin per titel kan je ook geven als extra motivatie
Om het eerlijk te houden heb ik overal tot +- 2008 jaartal genomen, omdat na dat jaar amper nog iets deftigs uitkwam. Bij seagal bijvoorbeeld is dit al na 2000 stijl bergaf beginnen gaan, wegens overgewicht. Ook JCVD door zijn coke addiction. en Schwarzennegger na 2003 door zijn senator periode. Al wat na die periode uit kwam, telt imo niet echt meer mee...
Ook de cameo's, en voice support (zoals Stallone in Ants) heb ik er uit gehaald.
Sylvester Stallone
2008 Rambo 4
waardige opvolger, weer bad ass zoals gewoonlijk. al werd hij wat ouder 8/10
2006Rocky Balboa
goei einde op een schitterende reeks 7/10
2002Avenging Angelo
bagger 4/10
2002D-Tox
matige thriller, eens wat anders, niet mee dan dat 6/10
2001Driven
pretty crap 5/10
2000Get Carter
goed geprobeerd, maar ook niet super 6/10
1997Cop Land
goeie thriller 7/10
1996Daylight
rampenfilm periode, goed gemaakt voor die tijd 8/10
1995Assassins
nogal saai, niet echt mijn ding 6/10
1995Judge Dredd
awesome, stoer, bad ass, die uniformen, wereld , love it 9/10
1994The Specialist
erotic soft porn shit, wat was daar de bedoeling van 5/10
1993Demolition Man
leuke combo met snipes en bullock 8/10
1993Cliffhanger
heel goed gewoon 8/10
1992Stop! Or My Mom Will Shoot
eens iets anders, maar geen voltreffer 7/10
1991Oscar
viel wel mee 6/10
1990Rocky V
minste van de serie 5/10
1989Tango & Cash
awesome duo met Russel 8/10
1989Lock Up
onderschat pareltje ! 9/10
1988Rambo III
heerlijke setting, love it 9/10
1987Over the Top
best wel goed dat arm wrestling thema 7/10
1986Cobra
voor mij even memorabele character als rocky & rambo, must see 9/10
1985Rocky IV
mijn favoriet in de series 9/10
1985Rambo: First Blood Part II
meest bekeken film ooit voor mij 10/10
1982First Blood
goede drama, goede inleiding, 8/10
1982Rocky III
stevige film ook wel 7/10
1981Nighthawks
oldschool movie, maar mocht gezien zijn 6/10
1979Rocky II
goed vervolg zonder meer 7/10
1978F.I.S.T
niet gezien, geen quotering
1976Rocky
goed drama 7/10
TOTAAL : 201/29 films = 6.93 op 10
JEAN CLAUDE VAN DAMME
2009 Universal Soldier: Regeneration
overbodig 6/10
2008JCVD
saaie emo crap 5/10
2008The Shepherd (Video)
niet gezien, geen quotering
2007Until Death
boring 5/10
2006Sinav
niet gezien
2006The Hard Corps (Video)
niet gezien
2006Second in Command (Video)
niet gezien
2004Wake of Death
matig 5/10
2004Narco
niet gezien
2003In Hell
nog eens een hoogtepunt 7/10
2002Derailed
afschuwelijk 4/10
2001The Order
vond ik nog es amuzant met die crusaders 6/10
2001Replicant
matig 6/10
1999Desert Heat aka Inferno
matig 6/10
1999Universal Soldier: The Return
overbodig ook 6/10
1998Legionnaire
leuke setting 7/10
1998Knock Off
geslaagde humor vond ik het, niet al te serieus te nemen 7/10
1997Double Team
matig, 6/10
1996Maximum Risk
hier begint zijn crap te komen 5/10
1996The Quest
leuk, back to the roots fighting 7/10
1995Sudden Death
goeie actietriller, typisch 90's 9/10
1994Street Fighter
goed geprobeerd 7/10
1994Timecop
goeie actie 8/10
1993Hard Target
heel goede film dit, john woo's debut 9/10
1993Nowhere to Run
minder, weinig actie 6/10
1992Universal Soldier
heel goeie film 9/10
1991Double Impact
goed met die tweelingbroer, wtf cameratechnologie voor die tijd 8/10
1990Death Warrant
gevangenis setting, goede film 8/10
1990Wrong Bet
kick ass movie 9/10
1989Kickboxer
hiermee begon het voor mij, beste JCVD voor mij 10/10
1989Cyborg
goede dysotopische wereld, leuk gedaan 7/10
1988Black Eagle
minder, had ook maar een bij rol 6/10
1988Bloodsport
super actie 9/10
1985No Retreat No Surrender
goeie intro in de filmwereld, maar niet wereldschokkends 7/10
Totaal: 189 / 28 = 6.75 op 10
ARNOLD SCHWARZENEGGER
2003Terminator 3: Rise of the Machines
minder dan vorige, maar toch geslaagd 7/10
2002Collateral Damage
leuke colombia setting 7/10
2000The 6th Day
originele plot 7/10
1999End of Days
nogal saai bijbelse shit 6/10
1997Batman & Robin
tja, wat een gimmick deze 5/10
1996Jingle All the Way
eens iets anders, best wel fun 7/10
1996Eraser
stoere film, grappige one liners 8/10
1994Junior
vond ik minder, 5/10
1994True Lies
bad ass movie dit, what a ride 9/10
1993Last Action Hero
mocht er ook wel zijn, al is het wat kinderlijk bij momenten 7/10
1991Terminator 2: Judgment Day
needless to say, 10/10
1990Kindergarten Cop
viel wel mee 6/10
1990Total Recall
origineel verhaal toch wel, leuke setting 9/10
1988Twins
best wel ok 7/10
1988Red Heat
arnie als rus, camoufleert zijn accent wat ..underrated 8/10
1987The Running Man
ook een underrated pareltje dit 8/10
1987Predator
stoerder kan niet 10/10
1986Raw Deal
nogal boring maar ja, de actie viel nog mee 7/10
1985Commando
awesome ook 9/10
1985Red Sonja
beetje golden axe verhaal, maar kon ermee door 6/10
1984 The Terminator
de beste film van hem imo 10/10
1984Conan the Destroyer
minder dan vorige 6/10
1982Conan the Barbarian
leuk gedaan 7/10
1970 Hercules in New York
ongelofelijk camp dit , maar ja die tijd 5/10
TOTAAL: 176 / 24 films = 7.33 op 10
STEVEN SEAGAL
2005Into the Sun
yakuza stuff, terug iets beter maar nog altijd mediocre 6/10
2004Out of Reach (Video)
pure crap zelfs stem vervormers 4/10
2004Clementine
niet gezien
2003Belly of the Beast (Video)
viel nog mee dit 7/10
2003Out for a Kill (Video)
crap crap en nog es carp 4/10
2003The Foreigner
ook echt niet goed 4/10
2002Half Past Dead
is eens iets anders, maar hier begint hij al dik te worden, met irritante ja rule... 6/10
2001Ticker
niet gezien
2001Exit Wounds
met DMX dit maal, zijn laatste "goede" film 7/10
1998The Patriot
niet gezien
1997Fire Down Below
boring milieu story 6/10
1996The Glimmer Man
goede combinatie met Keenen Ivory Wayens, underrated parteltje 9/10
1996Critical Decision
goede actiefilm, ook zeer underrated met kurt russel 8/10
1995Under Siege 2: Dark Territory
bijna even goed als eerste 8/10
1994On Deadly Ground
vond ik een geweldig goede eskimo film, michael caine steelt wel de show 9/10
1992Under Siege
zijn beste film misschien wel 10/10
1991Out for Justice
stoere film, met veel profanity en gemep all over the place 9/10 ANYONE SEEN RICHY
1990Marked for Death
leuke rasta setting 8/10
1990Hard to Kill
goed verhaal, en uitvoering. zijn bevestiging. 9/10
1988Nico
goeie intro in de hollywood wereld, goed verhaal 9/10
Totaal: 123 / 18 films = 6.83 op 10
Dus mijn top 4 is=
1. Schwarzenegger (7.33)
2. Stallone (6.93)
3. Seagal (6.83)
4. JCVD (6.75)
Eerlijkheidshalve mag je wel niet echt voortgaan op die "Top 4", want laat ons wel wezen:
Had ik alle gemaakte films opgenomen , gingen JCVD & Seagal nog serieus gezakt zijn, want zij hebben in latere carrière echt wel veel meer crap gemaakt dan Stallone & Schwarzenegger in hun na-carrière. (zij maakten bv nog 1 deftige rambo, 2 creeds..... een nog min of meer geslaagde Terminator..)
Maar misschien a.d.h.v bepaalde score's kan ik anderen toch aanzetten bepaalde films die ze ooit gemist hebben, toch nog es te bekijken
Laatst bewerkt door een moderator: