Van welke regisseur, van welke acteurs en uit welke landen heb je de meeste films gezien?

En help het om volk toe te voegen? Al 600 films opgezet, wist niet dat ik er zoveel had maar het is wel tijdrovend.
 
Heb me op ICM een account aangemaakt. Is wel een beetje verslavend om alle films toe te voegen eigenlijk, zit al aan 200. :)
Maar om die dan nog elk eens te gaan benoemen als favorieten... Tot nu toe nog wat zoeken want echt suggesties geeft hij niet.

Wel plezant! Wist niet dat ik alle films van Fincher gezien had. :)
Er is ook een importfunctie van IMDb. ICM is verder nogal (iets) te veel gericht op klassieker werk. Geen probleem, maar je kan veel films uit het oog verliezen. Veel films die niet in hun canon staan die dat altijd zouden moeten doen zoals bvb. The Killing of a Sacred Deer (waarom die niet in TSPDT 21st century staat is ook een raadsel).

Modern Azie is ook een werkpunt. Qua moderne cinema is het niet de beste site. Erg richting arthouse georienteerd. Maar qua klassieke cinema of ouder baanbrekend werk, prima.

Letterboxd is bvb. goed als aanvulling met hun userlists. Persoonlijk haal ik daar meer uit dan de zoveelste best of list.
 
Maar om die dan nog elk eens te gaan benoemen als favorieten... Tot nu toe nog wat zoeken want echt suggesties geeft hij niet.
Mijn ervaring is dat geen enkele filmsite het nailt qua suggesties, en aan hun algoritmes hebben ze nog veel werk.

Op zoek gaan naar lijsten die je liggen bvb. kan de way to go zijn. Op dat vlak heel veel keuze maar geen enkele lijst zal een lijst zijn waarbij je letterlijk elke film top vind.
 
Saaie dag op het werk dus heb ik dit topic eens bekeken!

Spielberg 28
Soderbergh 21-22 (afhankelijk of Che als 1 of 2 films geteld wordt)
Ridley Scott 21
Scorsese 19
Coen Bros 18
Woody Allen 15
Spike Lee 14
Tim Burton 13
Hitchcock 12
Cronenberg 12
Coppola 12
Michael Bay 12
David Fincher 11
David Lynch 10 (alle films gezien)
Tarantino 10 (alle films gezien)
Nolan 10
Kubrick 9

Het doet ergens pijn dat ik voor eeuwig minder films gezien ga hebben van Lynch dan van Michael Bay…

Geen idee qua acteurs, ik vermoed Samuel L. Jackson
 
Laatst bewerkt:
Bij de meesten zal Spielberg en Samuel L. Jackson de regisseur en acteur zijn van wie ze het meest gezien hebben, zeker als je de films van MCU ook nog eens bekijkt, want door zijn kleinere maar vaak terugkerende rol als Nick Fury zie je hem daar dan ook nog eens vaak in.
 
Laatst bewerkt:
Regisseurs

Hitchcock 21
Spielberg 20
Burton 12
Fincher 11
Scorsese 11
Tarantino 10
Nolan 10
R. Scott 10
Coen 10
Soderbergh 9
W. Anderson 9
Mendes 7
De Palma 7
Rodriguez 7
Snyder 7
T. Scott 7
Shyamalan 7
Ritchie 7
Mangold 7
Kubrick 7

Binnenkort komt Wilder op 10 te staan
Ritchie op 8

Acteurs

Jackson 33
Dafoe 21
Murray 20
Pitt 19
Damon 18
Blanchett 18
Ratzenberger 18
Freeman 17
Johansson 17
Willis 17
Evans 16
Simmons 16
Hanks 15
Serkis 15
Elba 15
DiCaprio 15
Warwick Davies 15
Fiennes 14
Depp 14


Dit jaar al 295 films bekeken..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan