The ultimate 80's heroes-thread

@arevee duidelijk werk van gemaakt, nice :)

nu Rambo 2, en nog anderen, een 4 op tien geven met als commentaar "herinner me er te weinig van", is nu ook wel niet echt eerlijk imo.

wel dringend wat meer JCVD films bekijken, want zo kan je inderdaad geen deftig beeld vormen.

en Patrick Swayze is imo nooit een actie held geweest, maar dat is subjectief natuurlijk.

Je hebt blijkbaar Pumping Iron gezien van schwarzie, das nu es ene die ik altijd heb overgeslagen. leek me nogal saai een docu.


@Forumgebruiker bwa sigourney weaver en eddy murphy staan echt niet bekend imo als actiehelden. laat het uit.
Christopher Lambert is wel een waardige naam, al is het echt wel campy B materiaal wat die man uit bracht imo. Zelfs Highlander, zijn bekendste film, is zo slecht.....(dat hij bijna goed wordt :D)

Clint Eastwood kan je ook vernoemen (denk ik), maar ben nooit into hem geweest. wat een saaie uitstraling als een zak patatten had die man.
Ik had het meer op de personages Ripley en Axel F, zijn toch wel iconische actiehelden, ook al staan de acteurs niet bekend voor actiefilms.

Veel naar gekeken. Ineens zwier ik er ook Marty McFly bij, wa nen baas. 😌

En mijn eerste cultheld was MacGyver.🤔
 
Voor Van Damme vind ik , moet je zowiezo Hard Target, eerst en vooral bekijken.
Deze film heeft heel goed de tand des tijds doorstaan, is van John Woo, dus propvol top notch actie,
en is zelfs goed te bekijken als je helemaal geen vandamme fan bent. Ook Sudden Death , is een DIE HARD MOVIE ON ICE. come on, verplichte kost zou ik zeggen.

voor de typische 80's vandamme's, verwijs ik je graag door naar mijn openingspost.




En ja, ik ben wel blessed een 80's kid te zijn geweest, had ik bijvoorbeeld nu 20 jaar oud geweest, en die films nu pas gezien, gingen mijn score's uiteraard ook veel lager geweest zijn. (ik kan bijvoorbeeld echt niet meer genieten van films van de jaren 60 of 70, gewoon omdat die er te ouwbollig uit zien. 80's dan weer perfect, omdat ik er mee ben opgegroeid).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begin er gewoon niet aan om scores te geven. Veel van die films zijn zo lang geleden dat ik ze nog gezien heb dat ik er veel van vergeten ben.
Wel was ik een grote Schwarzenegger fan, ik heb zo goed als bijna al zijn films gezien. Daar blijft mijn favoriet wel Predator en Terminator 2.
Mijn favoriete Van Damme is Kickboxer.
 
nu Rambo 2, en nog anderen, een 4 op tien geven met als commentaar "herinner me er te weinig van", is nu ook wel niet echt eerlijk imo.
Iedereen herinnert zich die epische opening nog, en de "pew pew" met de boog. Dat mager liefdesplot met zijn vietnamese vlam waar hij welgeteld 4.7 seconden om rouwt is nu niet meteen om naar huis over te schrijven.

Zeg Trump, met uw goedkeuring maken we er een algemene thread van voor al de gouden tijdperken. Want laten we eerlijk zijn, Schwarzenegger is de man van de jaren 80 en niemand heeft daar ooit nog echt aan kunnen tippen.

Ik nomineer alvast Bronson
Holy shit op wat stuurt die blondine @ 00:27
 
Iedereen herinnert zich die epische opening nog, en de "pew pew" met de boog. Dat mager liefdesplot met zijn vietnamese vlam waar hij welgeteld 4.7 seconden om rouwt is nu niet meteen om naar huis over te schrijven.

Zeg Trump, met uw goedkeuring maken we er een algemene thread van voor al de gouden tijdperken. Want laten we eerlijk zijn, Schwarzenegger is de man van de jaren 80 en niemand heeft daar ooit nog echt aan kunnen tippen.
Ok fine by me.

soit, ik ga wel niet akkoord met uw repliek op rambo 2. 4.7 seconden rouwen, wat wil je man, die vent zat vast in de jungle , miles away .... achter gelaten door zijn government (MURDOCKKKK..... I M GOMMING TO GET YOUUUUU). Wat wil je dan dat hij doet, een begrafenis plannen of wat in god sake viet fucking nam. (toegeven: what you call hell, he calls home). Dus feitelijk was dit zijn 2e thuis :D
 
Omdat we onlangs Martial Arts films hebben opgerakeld, ga ik het toch eens ook over JET LI hebben.

Onderschatte kleine warrior dit. Heb nooit into Bruce Lee geweest en dergelijke, wellicht net te laat geboren daarvoor,
maar Jet Li is toch ook en bad ass guy. Heerlijke moves, en zo zie je maar, je hoeft nie groot te zijn om ass te kicken.

Wie doet mee zijn films te raten?
Ik heb wel enkel zijn Hollywood movies genomen, en gestopt aan the expendables.


The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor 7/10
geslaagde einde op een iconische trilogy.
2008The Forbidden Kingdom 6/10
overrated vond ik, al was de samenwerking met jacky chan wel best ok
2007Tau ming chong
niet gezien
2007War 6/10
met jason statham. verhaal was wat rommelig, maar goede actie
2006Huo Yuan Jia
Niet gezien
2005Unleashed 8/10
Danny the dog dus. heerlijke film
2003Cradle 2 the Grave 9/10
hier was hij echt on top of his game. zalige film met jet li en DMX
2001The One 7/10
Vreemd verhaal, maar mocht er wel zijn , iets sci fi met leuke actie
2001Kiss of the Dragon 10/10
Damn wat een vergeten pareltje, met leuke shots in Parijs, en uber coole actie
2000Romeo Must Die 10/10
Met de mooie aliyah :'( Ja zijn grote master debuut zeg maar, na L.W.4 veel meer screen time. de max van een film
1998Lethal Weapon 4 9/10
Schitterende film, terug beter dan deel 3. Joe Pesci, en de 2 hoofdrolspelers moet ik zelfs nie vernoemen. erg goed verhaal. en we vergeten dan nog Chris Rock


Ik kom hier aan 72/90, dus welgeteld een 8 op 10. ik verschiet er zelf van :eek:
 
imdb zeg me dat dit wel een biografie is...
net als IP MAN trouwens, op pagina 1 van deze thread van donny ye...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Arnold zonder twijfel de beste 80s action hero. Massa's respect voor zijn "carriere", ook frappant hoe hij als acteur pas op latere leeftijd is gestart.

 
Ik heb recent 1 en 2 voor de eerste keer gekeken en ik vond 1 ook beter!
Terminator 1 de laatste jaren kei hard weten appreciëren. :love: (altijd gedacht dat den 2de mijne favo was, not so sure anymore.)

Yes,

Nr 1 ook al altijd mijn favoriet geweest. Het is een close match, moet ik toegeven, maar 1 is zoveel meer beklijvender. Het mens versus robot maakt het ,wat mij betreft, veel angst aanjagender, dan robot versus robot
 
Nr 1 ook al altijd mijn favoriet geweest. Het is een close match, moet ik toegeven, maar 1 is zoveel meer beklijvender. Het mens versus robot maakt het ,wat mij betreft, veel angst aanjagender, dan robot versus robot
Ik zou de eerste eens moeten herbekijken eigenlijk, ook weeral veel te lang geleden om hem mij perfect te kunnen herinneren.
De 2de heeft zoveel coole scenes die blijven hangen. De soundtrack er van is ook 1 van mijn favorieten.
 
Ik nomineer alvast Bronson
Holy shit op wat stuurt die blondine @ 00:27
Wat Bronson betreft, was ook weer zo'n oude vent die me niets echt deed.
Was gewoon te oud voor Steve Mcqueen, John Wayne, Burt Reynolds, Clint Eastwood en Bronson.

Maar ik weet dat er talloze Death Wish movies kwamen , en vroeger op Kanaal 2 had je wel om de 3 maand 1 van die films die ze speelden.

Ik herinner me nog zo'n scene van The Simpsons, met Bronson op zijn sterfbed, in Death Wish 98, waar hij aan een bakster lag te reutelen: "i wish i was dead" :D
Heb wel de remake met Bruce Willis gezien, enkele jaren terug, en deze vond ik best ok :)
 
T1 is goed. Heel goed. Maar uiteindelijk is het gewoon een slasher in een techno thriller jasje hé.

Deel 2 gaat met dat verhaal niet super veel verder, maar brengt met Sarah O'Conner wel één van de eerste vrouwelijke actiehelden die oprecht naast Ripley mag staan. Ripley nog altijd wel front and center. Links Furiosa, rechts O'Connor.

En zoooooveeeeel iconische actie scenes.
Heeft naar mijn mening toch echt wel geduurd tot 1999 met The Matrix dat er een actie film diezelfde kwaliteit wist te benaderen.

Arnie terugbrengen als "the good guy".
Het idee en ontwerp van de T1000 is ook wel enorm goed verouderd, zelfs de CGi.

Het gewichtige en nogal stijve openingsgevecht in het winkelcentrum is ook iets dat een beetje een verloren kunst is geworden. Ditto met hun finale @ the steel mil. Simple actie. Maar zo overtuigend.

Krijg er nog altijd kiekevel van:love2:

T2 all the way.
👍
 
En zoooooveeeeel iconische actie scenes.
Heeft naar mijn mening toch echt wel geduurd tot 1999 met The Matrix dat er een actie film diezelfde kwaliteit wist te benaderen.

Krijg er nog altijd kiekevel van:love2:

T2 all the way.
👍


en zooooveel meer!!

En de theme song :love2::love2::love2:
 
Terug
Bovenaan