The ultimate 80's heroes-thread

T1 is goed. Heel goed. Maar uiteindelijk is het gewoon een slasher in een techno thriller jasje hé.

Deel 2 gaat met dat verhaal niet super veel verder, maar brengt met Sarah O'Conner wel één van de eerste vrouwelijke actiehelden die oprecht naast Ripley mag staan. Ripley nog altijd wel front and center. Links Furiosa, rechts O'Connor.

En zoooooveeeeel iconische actie scenes.
Heeft naar mijn mening toch echt wel geduurd tot 1999 met The Matrix dat er een actie film diezelfde kwaliteit wist te benaderen.

Arnie terugbrengen als "the good guy".
Het idee en ontwerp van de T1000 is ook wel enorm goed verouderd, zelfs de CGi.

Het gewichtige en nogal stijve openingsgevecht in het winkelcentrum is ook iets dat een beetje een verloren kunst is geworden. Ditto met hun finale @ the steel mil. Simple actie. Maar zo overtuigend.

Krijg er nog altijd kiekevel van:love2:

T2 all the way.
👍
Kijk eh, ik ben nu eens 100% akkoord met het sentiment van uw post. Maar ge typt tot 2 keer toe "Sarah O'Connor" en nu kan ik u niet meer serieus nemen.
 
Zolang ik u maar serieus kan nemen Lint, is alles dik ok.

:fingerguns:

En het IS Sarah O'Connor?!!! *checked furieus imdb*
..........

































Well i'l be damned :unsure:

Ik steek het op Randy
 
Ja ik vind dat Slasher achtige/horror van Terminator 1 juist een leukere film dan de eerder actiefilm die Terminator 2 is. Beetje hetzelfde conundrum als ik bij Alien en Aliens heb. Ik vind Alien beter omdat ik meer houdt van een horror film op die manier dan Aliens die eerder een actiefilm is.
Pas op, Terminator 2 en Aliens zijn nog steeds schitterende films, maar ik verkies gewoon de eersten bij beide.
 
Ja ik vind dat Slasher achtige/horror van Terminator 1 juist een leukere film dan de eerder actiefilm die Terminator 2 is. Beetje hetzelfde conundrum als ik bij Alien en Aliens heb. Ik vind Alien beter omdat ik meer houdt van een horror film op die manier dan Aliens die eerder een actiefilm is.
Pas op, Terminator 2 en Aliens zijn nog steeds schitterende films, maar ik verkies gewoon de eersten bij beide.
Hier is het net andersom. Al heeft dat ook wel mee te maken dat ik eerst meer in aanraking met actiefilms ben gekomen en dan ook met Aliens en T2, dat ik daar meer affiniteit mee heb. Al ga ik wel mee in @Koonut zijn stelling over T2, da's niet alleen het sentiment dat spreekt maar da's imo ook de betere film.

En nu ik er aan denk: ik mis zele blockbusters wel: actie, degelijk verhaal, sterke characters.
 
Gisteren eens de REMAKE van conan: the barbarian herbekeken.


Das eigenlijk echt een actiefilm van begin tot einde, met hier en daar es een rust pauze van 2 minuten :D

Ik moet eigelijk wel stellen dat JASON MOMOA eigenlijk het beste aanleunt naar de 80's action hero's. Ook een gespierd stoer lijf, weinig woorden en vette actie. Vond het een zeer geslaagde remake, persoonlijk!
 

Deze vond ik vroeger echt de max , zeker 15 keer gezien in de tijd van de videobox die ik in de weekend mocht gaan huren en dan meestal dezelfde films : Rambo,Terminator,Karate Kid,Highlander, Rocky 4 & The Goonies :)
 
Hij was toen toch echt wel de trots van België.
Nog altijd. Schoenaerts komt nog niet aan de enkels van Van Damme.
Op Rundskop na, moet ik effe serieus nadenken over andere films van hem.
Komt erbij dat Schoenaerts JVCD na-aapte met zijn coke :unsure:.
Wat Stromae betekent voor de muziek, is JCVD voor de film (imo).
Sin City: 2/10
Gedrocht, twee punten zijn voor de originaliteit dan toch nog.
Hoezo? Toch uitstekend gebracht? Zit toch gemakkelijk in de top-50 van deze eeuw.
The Thing: 6/10
Runs away voor den derde keer ofzo.
Een GOAT afbreken :nono:. Onbegrijpelijk. Iedereen is daar top. De locatie en de paranoia. Wie-is-het-ding?
Een must-watch voor elke nieuwe geborene op deze planeet.
 
Terug
Bovenaan