Netflix The Sandman

DaFreak

Well-known member
Crowdfunder FE
163259439417817738.jpg

Fans of Neil Gaiman's comic book series "The Sandman" have been waiting for a filmed adaptation for a long, long time. The series debuted at DC Comics in 1989 and completed its initial run in 1996. There have been several attempts at adapting the mammoth work into movies or TV shows, but they've never panned out. Finally, Netflix has released the teaser trailer for "The Sandman" TV series, and fans of the Endless can truly get excited.


A rich blend of modern myth and dark fantasy in which contemporary fiction, historical drama, and legend are seamlessly interwoven, 'The Sandman' follows the people and places affected by Morpheus, the Dream King, as he mends the cosmic — and human — mistakes he's made during his vast existence. Morpheus is one of the Endless, seven beings who are even more timeless than gods. Because the Endless are, well, endless, they tend to interact with people from all periods of history — including the deities of any specific time. Gods are real in "The Sandman," but they mostly try to avoid the Endless.

15164459589369.jpg


A "Sandman" adaptation has been in development hell for 25 years, so it's amazing to finally see the characters of Gaiman's incredible story brought to life. The Netflix series will adapt stories from the first two graphic novels in "The Sandman:" "Preludes and Nocturnes" and "The Doll's House." Gaiman has also spoken about cats being cast for the series, so some fans think the beloved story "A Dream of a Thousand Cats" from the third graphic novel, "Dream Country," will also be shown in "The Sandman" season 1.

Sandman Wiki

2318897.jpg
 
Comics nooit gelezen, maar ben wel zeer gefascineerd hierdoor. Tenzij dat genadeloos neergesabeld wordt, ga ik alvast niet te lang wachten met dat te kijken.
 
Ik kijk hier naar uit! Ik ben een grote fan van de Comics en het audioboek is ook een absolute aanrader.

Ik kijk al uit naar de verschrikkelijke discussies die er helemaal niet toe doen omdat Death een zwarte vrouw is en ze Constantine niet als man afbeelden, maar Johanna gebruiken (iets met de rechten heb ik gelezen).

Ik heb veel vertrouwen in Neil Gaiman na Good Omens & het eerste seizoen van American Gods :), die man houdt veel controle over zijn werk.
 
Deze kende ik niet. Trailer ziet er alleszins veelbelovend uit! Al ben ik wel niet helemaal mee met het verhaal :oink:
 
Het verhaal mag er best zijn, maar ik heb het wel wat moeilijk met the sandman die lijkt alsof hij van een catwalk komt gewandeld. Niet direct een beeld dat ik krijg bij een eeuwenoude demon. Afin, ik heb natuurlijk nooit de comics gelezen.

De reviews afwachten dus.
 
Ziet er goed uit, veel beter dan wat ik verwacht had. Zal hiervoor wel eens opnieuw een maandje netflix nemen.
 
Goed excuus om nog eens door alle comics te gaan. Het lijkt me wel een huzarenstukje om van deze ip een behapbare serie te maken, bronmateriaal is toch best cult.

Maar er zijn wel een aantal verhaallijnen / arcs die meer geschikt zijn om te verfilmen. Wordt het een anthology series? Of echt alles doorlopend qua verhaal?

Hoop iig dat ze Death alle eer aan doen, da's toch wel het beste personage. Lucifer ook best tof.
 
De enige minder positieve (maar nog zeker niet negatieve) review die ik al tegen gekomen ben, is die van The AV Club. Daar noemen ze het een degelijke, vrij letterlijke vertaling van de comic die er niet echt iets aan toe voegt. En dat je dus evengoed de comic leest.

De comic staat al heel lang op mijn verlanglijstje maar die omnibussen zijn nogal duur en de eerste vind ik precies nergens meer… Ga daarom toch ook maar wachten met de serie.
 
De enige minder positieve (maar nog zeker niet negatieve) review die ik al tegen gekomen ben, is die van The AV Club. Daar noemen ze het een degelijke, vrij letterlijke vertaling van de comic die er niet echt iets aan toe voegt. En dat je dus evengoed de comic leest.

En dit is iets negatief? of ja minder positief moet ik zeggen zeker :p
 
De tekenstijl van de comics valt natuurlijk niet letterlijk te vertalen naar het tv scherm, maar de verhalen zijn gelijkaardig, dus dat is positief. Het is niet altijd vol fantasy-elementen, sommige episodes zijn drama met een tint van droom of nachtmerrie.

Die raspende stem van Morpheus is alleszins betoverend, hopelijk komen er meer seizoenen van.
 
De enige minder positieve (maar nog zeker niet negatieve) review die ik al tegen gekomen ben, is die van The AV Club. Daar noemen ze het een degelijke, vrij letterlijke vertaling van de comic die er niet echt iets aan toe voegt. En dat je dus evengoed de comic leest.

De comic staat al heel lang op mijn verlanglijstje maar die omnibussen zijn nogal duur en de eerste vind ik precies nergens meer… Ga daarom toch ook maar wachten met de serie.
Ik kan ook de audioboeken via audible erg aanraden.
Die zijn een volledige ervaring, en niet enkel voorgelezen. :love:
 
Net wanneer ik zwaar aan het overwegen was Netflix stop te zetten komen ze eindelijk nog eens met iets dat echt een must is....

 
Terug
Bovenaan