Netflix The Sandman

Vind het een hele gekke serie tbh. Weet niet goed wat er van te denken.
Die sandman speelt zo emo waardoor ik soms denk dat het een parodie is.

'tis wel beter dan de gemiddelde serie
 
Ik vind het stilistisch wel homogeen, en de verhaallijnen komen volgens wat ik hoor recht uit de comics, maar voor een serie geeft dat wel een nogal losse verzameling verhalen. Uiteindelijk zou je er twee "delen" in kunnen zien: het verzamelen van zijn drie objecten (dat eigenlijk toch snel wordt afgehandeld) en het verhaal rond "the vortex". Het lijkt allemaal vooral een grote inleiding, met een hoop interessante personages waar we meer over willen weten (de andere endless, Lucifer, ...)

Nu goed, heb er wel van genoten, al geeft het mij heden ook niet de "wow" factor die enkele eenzame toppers me gaven (ik denk spontaan aan The Wire, wel heel ander genre).
 
Daarnet de eerste aflevering gezien. Kende the sandman niet.
Jezus christus die kerel heeft lang in diee glazen bol gezeten!! Ik dacht dat ie er na 10 jaar ofzo wel uit ging geraken.
 
Als ik de comics van A dream of a thousand cats bekijk is de stijl gelijkaardig aan de andere comics. De geanimeerde stijl van de bonusepisode is wel te begrijpen aangezien je dat moeilijk goed krijgt als live-action. Sowieso is het een korte bonusepisode waar vooral comic-lezers naar uit keken. Het maakt ook duidelijk dat het los staat van het hoofdverhaal.
 
Vond die andere stijl wel perfect voor A Dream of A Thousand Cats, kort maar krachtig.
Caliope had ik niet gedacht dat ze goed zouden kunnen vertalen naar dit formaat, maar eigenlijk zeer van genoten.
Had even goed een aflevering op zich in de serie kunnen zijn.
 
Net de bonus episode gezien: prachtig geanimeerd en ik verschoot er van hoe realistisch de personages waren, Derek Jacobi zag er net echt uit.
 
Blijkbaar 1 van de weinigen die het uiteindelijk maar niks vond.
Te langdradig, te saai, te voorspelbaar met veel te gemakkelijke 'situaties' die doen denken aan lazy writing.

Gisteren ook die bonusaflevering gezien, mjah.
 
Gisteren ook de serie uitgekeken inclusief blijkbaar de bonus episode.
Ik vond het zeker geslaagd. Had een paar episodes waar ik naar uit keek. ( 24/7 - A dream of a thousand cats - A hope in hell ) en ze voldeden toch aan mijn verwachtingen.
 
Nooit iets gezien van de comics maar ik vond het best een leuke serie. Het ging vooruit qua story en nieuwe dingen.
De variatie van de laatste episode mocht gerust meermaals toegepast zijn.
 
Sandman is de best bekeken serie van de voorbije maand, maar volgens Gaiman is het echt niet zeker of Netflix groen licht gaat geven voor seizoen 2 omwille van het hoge budget.

Als ze tientallen miljoenen kunnen smijten tegen dingen als The Gray Man en Knives Out 2 moeten ze het godnondedju niet riskeren om dit te cancellen.

Wat is anders uberhaupt nog het punt om ook maar iets van tijd te investeren in alles wat Netflix opstart, als ze toch hoegenaamd de intentie niet hebben om er mee verder te gaan? Ze wisten altijd al dat een serie als The Sandman een pittig prijskaartje met zich mee brengt.
 
Sandman is de best bekeken serie van de voorbije maand, maar volgens Gaiman is het echt niet zeker of Netflix groen licht gaat geven voor seizoen 2 omwille van het hoge budget.

Als ze tientallen miljoenen kunnen smijten tegen dingen als The Gray Man en Knives Out 2 moeten ze het godnondedju niet riskeren om dit te cancellen.

Wat is anders uberhaupt nog het punt om ook maar iets van tijd te investeren in alles wat Netflix opstart, als ze toch hoegenaamd de intentie niet hebben om er mee verder te gaan? Ze wisten altijd al dat een serie als The Sandman een pittig prijskaartje met zich mee brengt.
Netflix zou beter een handvol IP’s de aandacht en funding geven die ze verdienen.
Ipv een hele hoop goedkope bucht te lossen.
Ik hou mijn hart al vast wat ze gaan uitsteken met die live action He-man .
Als het een ip is die lord of the rings zou kunnen benaderen, indien correct gedaan, is het deze wel.
 
Netflix zou beter een handvol IP’s de aandacht en funding geven die ze verdienen.
Ipv een hele hoop goedkope bucht te lossen.
Ik hou mijn hart al vast wat ze gaan uitsteken met die live action He-man .
Als het een ip is die lord of the rings zou kunnen benaderen, indien correct gedaan, is het deze wel.
als je kijkt naar die anime bagger van he man afgelopen jaren, dont get your hopes up
 
Eerste 2 afleveringen gezien, maar verbaas me toch wel wat over de lovende kritieken.
Ik denk dat de overdaad aan fantasy tegenwoordig er ook wel wat in meespeelt. Ik begin het er stilaan wel wat mee gehad te hebben.
Maar los daarvan is er toch geen enkel aspect van de serie dat me op dit moment bovengemiddeld positief opvalt.
 
Terug
Bovenaan