Netflix The Sandman

De comics zijn classic, maar het is ook een ding van US comics dat de tekenaars verschillen tussen de volumes door (kwestie van de maandelijkse release te halen) . Dat maakt het geheel niet echt visueel consistent. Dan is zo'n serie op dat vlak tenminste eenduidiger, maar ze moeten er dan wel een goede stijl er op na houden. Of dat hier gelukt is , ga ik in de loop van komende week kunnen zeggen als ik er aan begin.

Ik schaar me wel vaak achter de mening van AVClub, dus die commentaar zal wel kloppen. Gaiman was iig sterk betrokken bij de serie dus ik denk niet dat het voor de liefhebbers zo'n zwaar probleem moet vormen dat het een vrij rechtlijnige adaptatie is.
 
Laatst bewerkt:
Deze staat hoog op mijn lijstje om te kijken.
Is het te volgen als je de comics helemaal niet kent of mis je toch wat achtergrondinfo?
 
Eerste 6 episodes
Morpheus die zijn spulletjes terughaalt
vond ik heel goed maar laatste 4 episodes
Rose
waren saai.
 
Lees absoluut eerst de serie, bij het allerbeste* dat ik al gelezen heb.

* comic books, that is
Ik zou dat enkel doen als je een comic book fan bent. Ik denk niet dat ik ver in de comics was geraakt als ik de serie niet eerst gezien had.
Ook gewoon omdat ik weinig interesse heb in comics en dus de veel duidelijkere link met DC universe in de comic voor mij eerder afleidend werkte.
Begrijp me niet fout, de comics zijn goed maar ik verkies de serie toch wel absoluut (mogelijk ook door dat ik de serie eerst gezien heb natuurlijk).
Ik vind vrijwel al de veranderingen die Neil in de serie heeft doorgevoerd beter dan hoe het in de comics is.
 
Ik had wel Twilight van den aldi gevoel bij Sandman main character...hmja..

Blij dat ik niet de enige ben die een Twilight-vibe van hem kreeg :unsure:
Ik kwam gisteren dit tegen op facebook :laugh: :laugh: :laugh:

Schermafbeelding 2022-08-13 133056.png
 
Terug
Bovenaan