RPG PC Last Epoch

?therapy?

Well-known member
lastepoch.png


release: 21 februari 2024 (early access is al even beschikbaar)
genre: action RPG
dev: Eleventh Hour Games

Vergelijkbaar met Diablo.

Uncover the Past, Reforge the Future. Ascend into one of 15 mastery classes and explore dangerous dungeons, hunt epic loot, craft legendary weapons, and wield the power of over a hundred transformative skill trees. Last Epoch is being developed by a team of passionate Action RPG enthusiasts.

Last Epoch combines time travel, exciting dungeon crawling, engrossing character customization and endless replayability to create an Action RPG for veterans and newcomers alike. Travel through the world of Eterra’s past and face dark empires, wrathful gods and untouched wilds – to find a way to save time itself from The Void.

 
Een aRPG met meer diepgang dan Diablo 4 maar niet waanzinnig complex zoals Path of Exile.
Heeft positieve reviews in hun early access en komende maand is het tijd voor de 1.0 release

Benieuwd of er nog mensen hier deze gaan spelen?
 
Ik heb hem eventjes gespeeld in EA op aanraden van iemand en vond het wel wijs spelen :).

Daarna wel uit het oog verloren, maar zal wel terug spelen als de full release er is!
 
Ik heb er al redelijk wat uurtjes inzitten. (80 uren)
En het staat me wel aan maar ik vond de end game echt niet goe, dat was zo repetitief en boring.
Veel minder goed dan Path of exile's endgame, maar wel beter dan D4 endgame :biglaugh:

Het end game systeem lijkt ook wel heel erg op dat van POE, dus als je dat de eerste keer doet en POE gespeeld hebt zal je het nog ok vinden maar het was gewoon saaier en korter (de runs) en het was me heel snel beu.

Ik heb ondertussen wel niet meer gespeeld sinds juni 2023, of gevolgd dus hopelijk is dat verbeterd.
Maar ik merk aan de speler aantallen op de steam DB charts dat ik niet de enige ben die is afgehaakt sinds dan.
Als je weet dat het 1.000.000 keer verkocht is in EA en je ziet nu al bijna een jaar maar gemiddeld 2-5k spelers op de charts, met af en toe eens een piek naar 10k spelers, wellicht na een grote patch.

Maar soit, als je hem nog nooit gespeeld hebt ga je je er sowieso mee amuseren.
Classes en build opties zijn leuk en uitgebreid en heel de single player run naar end game was ook heel goed.
 
Laatst bewerkt:
Heb het net al even de early access gekocht om vanavond dan maar eens mee te starten. :D
Benieuwd om zelf wat builds te maken en wat de verschillende classes te bieden hebben
 
Ok, blijkbaar zijn de changes echt wel groot sinds ik de laatste keer speelde, en ook nog eens nieuwigheden die niet in EA zaten, zoals het Trading/AH gedeelte.

Wat ook wel cool is is dat wanneer je kiest om SSF te spelen je in dit game bij de 1.0 release ook een grote kans zal hebben op betere drops, dan iemand die normal mode speelt en dus wel kan traden.

Onderstaande deed me ook wel een aantal keer smilen, but so true. :biglaugh:

 
dag van tegenwoordig kan er dus echt geen enkele game meer launchen zonder een halve dag (of meer) plat te liggen door server problemen..
 
Ja idd, maar op zich kan je ook de offline mode spelen als je solo speelt.
Die werkt wel en het enige verschil is geen trading en geen leaderboards.

Ik speel altijd SSF modes dus ik trade sowieso niet en maakt me ook niet uit of ik ergens op plaats 8756 sta op een leaderboard :)

Het spel zelf heeft wel een serieuze grafische upgrade gekregen met de 1.0 patch.
Ben onder de indruk.

En die nieuwe warlock class is dikke fun om te spelen.
Was van plan om een Beastmaster squirrel build te maken maar ik ga toch blijven Warlock spelen denk ik.
 
Ben hier ook wel onder de indruk van het spel. Ik heb denk ik wel met elke class een build dat ik zeker wil proberen. :unsure:
Scheelt inderdaad dat we deze gewoon in offline modus kunnen spelen moest het nodig zijn. :)
 
no offence, maar offline is geen oplossing voor een server probleem.
opnieuw is het onspeelbaar, inloggen is gewoon niet mogelijk (en dit in prime time eu)
je kan alle excuusjes boven halen maar pff ... hoe moeilijk kan het zijn (en ja ik werk in it en ik weet hoe servers werken, no worries), zelfs vandaag tijdens de dag was het onspeelbaar, zonen duurde 5 min ofzo
 
Wat ik niet snap, het spel was vrij ok en ook wel populair tijdens Early Access dus ze wisten wat op voorhand dat de game populair was.
Neem daarbij dat men algemeen weet dat Diablo 4 tot nu toe heeft teleurgesteld, en we wisten dat veel van de grote streamers Last Epoch gingen spelen, en nog slaagt men erin dat de servers het niet aankunnen....
 
er zijn 1 mil exemplaren verkocht en max load gelijkertijd was 150k spelers...
al een sjans dan dat niet alle 1 mil spelers samen proberen in te loggen zeker?
 
no offence, maar offline is geen oplossing voor een server probleem.
opnieuw is het onspeelbaar, inloggen is gewoon niet mogelijk (en dit in prime time eu)
je kan alle excuusjes boven halen maar pff ... hoe moeilijk kan het zijn (en ja ik werk in it en ik weet hoe servers werken, no worries), zelfs vandaag tijdens de dag was het onspeelbaar, zonen duurde 5 min ofzo
Zijn geen excuses van mij uit. :)
Ik zeg enkel dat het voor mij niet uitmaakt of ik offline/online speel.

En ik geef maar aan dat het enige verschil tss online/offline play de no trading en geen leaderboards zijn,
omdat er wellicht nog gamers zijn die daar niet om malen.
 
Zijn geen excuses van mij uit. :)
Ik zeg enkel dat het voor mij niet uitmaakt of ik offline/online speel.

En ik geef maar aan dat het enige verschil tss online/offline play de no trading en geen leaderboards zijn,
omdat er wellicht nog gamers zijn die daar niet om malen.
Op een site stond er dat het grootste verschil tussen online en offline was inderdaad dat wat je zegt maar ook blijkbaar dat je online char ook in cycles kon gebruiken (cycles zijn seasons in LE)
 
Op een site stond er dat het grootste verschil tussen online en offline was inderdaad dat wat je zegt maar ook blijkbaar dat je online char ook in cycles kon gebruiken (cycles zijn seasons in LE)
Die cycle (season) heb je ook in offline mode.
Start gewoon eens een nieuwe char op in offline mode en je zal het snel zien.
Ik speel offline en heb die keuze genomen.

Screenshot-1.jpg


Je hebt dan bij dat faction gedoe natuurlijk NIET de optie om te traden, wat logisch is.
 
Die cycle (season) heb je ook in offline mode.
Start gewoon eens een nieuwe char op in offline mode en je zal het snel zien.
Ik speel offline en heb die keuze genomen.

Screenshot-1.jpg


Je hebt dan bij dat faction gedoe natuurlijk NIET de optie om te traden, wat logisch is.
ah wist ik niet, stond ook niet op de site, wat is het verschil tussen Cycle en Legacy dan?
 
ah wist ik niet, stond ook niet op de site, wat is het verschil tussen Cycle en Legacy dan?

cycle zijn de seizoenen zoals in poe en d4, legacy is non season, maar een aantal zaken van de seizoenen gaan ook in legacy beschikbaar zijn (dacht ik)
 
Terug
Bovenaan