The Lord of the Rings: The Rings of Power

Prime The Lord of the Rings: The Rings Of Power

Als men al gaat beginnen moeilijk doen over details als zwarte elfen en dergelijke denk ik dat deze show het heel moeilijk gaat krijgen. 😅
Ik vind dat toch ook iets raar hoor. Er zijn geen zwarte elfen of zwarte dwergen of zwarte hobbits, dit is puur voor de diversiteit omdat enkele woke sukkels zich dan weer aangesproken voelen als er alleen maar witten in zitten. Als ze er dan toch bruinen of zwarten in willen, dat ze die dan casten voor verre volkeren zoals in Rhun ofzo. Een zwarte/bruine elf met kort zwart haar, dat slaat toch helemaal nergens op?
Alsof anders gekleurden geen fan waren van Lord of the rings omdat er alleen blanken in meedoen:wtf:
Moet echt alles divers zijn tegenwoordig?
 
Jammer dat hier geen /s achter staat. 😅

Ik hoop dat ik geen slecht nieuws breng maar er zijn helemaal geen elfen en hobbits. Dwergen in zekere zin wel en ja ook zwarte dwergen.
 
Ik vind dat toch ook iets raar hoor. Er zijn geen zwarte elfen of zwarte dwergen of zwarte hobbits, dit is puur voor de diversiteit omdat enkele woke sukkels zich dan weer aangesproken voelen als er alleen maar witten in zitten. Als ze er dan toch bruinen of zwarten in willen, dat ze die dan casten voor verre volkeren zoals in Rhun ofzo. Een zwarte/bruine elf met kort zwart haar, dat slaat toch helemaal nergens op?
Alsof anders gekleurden geen fan waren van Lord of the rings omdat er alleen blanken in meedoen:wtf:
Moet echt alles divers zijn tegenwoordig?
Kan je me de quote van Tolkien bezorgen waarin hij dit aangeeft?
 
Jammer dat hier geen /s achter staat. 😅

Ik hoop dat ik geen slecht nieuws breng maar er zijn helemaal geen elfen en hobbits. Dwergen in zekere zin wel en ja ook zwarte dwergen.
Elfen zijn wel mythologische wezens uit de Noordse mythologie waar ook Tolkien zich op gebaseerd heeft. Alle elfen in LOTR en Hobbit zijn bleek met lang haar en dan loopt er daar nu ene zwarte tussen met een kortgeschoren kapsel, voor een hoofdrol dan nog. Idem voor die dwergvorstin trouwens. Het past er gewoon niet in imo
 
Volgens sommigen is er altijd wel een reden waarom zwarten niet passen in zulke grootschalige producties; niet historisch accuraat, niet mythologisch accuraat, niet exact hetzelfde als het bron materiaal dat 70 jaar geleden geschreven werd, ... De wereld van nu is diverser en niet meer dezelfde als die van 70 jaar geleden. Praktisch alle grote IP met groot budget zijn decennia oud en komen uit tijden dat zwarten geen rol speelden. De tijden veranderen en dat is maar goed ook.

Als je toch perse voor jezelf justificatie voor een zwarte elf nodig hebt; We hebben nog nooit Beleriandse Sindar elfen gezien. Er zijn nog elfen volkeren waar we nog nooit leden van gezien hebben, Zelfs Tolkien heeft nooit heel Midden aarde verkend en was bovendien tegen alle vormen van racisme. Hij had zelfs spijt van de creatie van Orcs omdat sommige mensen dat gebruikt hebben om racisme goed te praten.
 
Volgens sommigen is er altijd wel een reden waarom zwarten niet passen in zulke grootschalige producties; niet historisch accuraat, niet mythologisch accuraat, niet exact hetzelfde als het bron materiaal dat 70 jaar geleden geschreven werd, ... De wereld van nu is diverser en niet meer dezelfde als die van 70 jaar geleden. Praktisch alle grote IP met groot budget zijn decennia oud en komen uit tijden dat zwarten geen rol speelden. De tijden veranderen en dat is maar goed ook.
'de wereld van nu is diverser en niet meer dezelfde als vroeger', ja dat klopt, en dan? Dat moet toch niet overal in gerepresenteerd worden.
Awel, als de makers een accurate uitleg kunnen geven van dit elfenvolk heeft een donkere huidskleur want daar wonen ze en dit is er gebeurd en si en la, zoveel te beter. Maar als er slechts 1 zwarte elf of dwerg meedoet dan is er geen uitleg voor te verzinnen behalve dat ze er diversiteit in wilden krijgen, in een verhaal van een schrijver van tientallen jaren geleden waar diversiteit niet bestond over een fantasy wereld waarin diversiteit niet bestond. Behalve dan de iets donkerdere types uit het oosten zoals Haradrim ed.
 
Ik had niet geweten dat Fringilla niet altijd zwart geweest is als jij er niet over begonnen was dus dat het voor jou niet past is denkik eerder gewoon omdat je ze van de games kent. Ik vind het altijd zo'n raar punt om over te klagen en al helemaal in een fantasy setting.
Omdat je het bronmateriaal niet kent :) Fringilla is de rebound van Geralt net omdat ze zo gelijkaardig is( qua uiterlijk) als Yennefer. De games brengen dat nog relatief goed.
 
Omdat je het bronmateriaal niet kent :) Fringilla is de rebound van Geralt net omdat ze zo gelijkaardig is( qua uiterlijk) als Yennefer. De games brengen dat nog relatief goed.

Dat is ook geen verreiste om de serie te zien. Het is juist omdat hij het bronmateriaal kent dat hij er een probleem mee heeft. Dat Geralt en Fringilla romantisch zouden samen komen is een spoiler voor mij en als ze dat in de serie al doen dan zal hun motivatie anders zijn. Ik ben niet zo'n purist zelfs als ik het bronmateriaal binnenste buiten ken (LOTR) maar al helemaal niet als ik het bronmateriaal niet ken.

De games van The Witcher zijn naar verluid ook anders dan het bronmateriaal (de boeken). Ze noemen het niet voor niets adaptaties. Persoonlijk heb ik liever dat ze serieus afwijken van wat ervoor kwam want remakes hebben we al genoeg gehad maar das natuurlijk subjectief.

@Avondland ; helemaal akkoord. De screens voorlopig tonen vooral het hoge productie budget en dat zit wel goed. De regisseur van de eerste 2 episodes is J.A. bayona wat niet direct vertouwen inboezemt dus ja wachten op de trailer zondag want voorlopig is het nog koffiedik kijken. Kan alle kanten uit.
 
Huidskleur heeft geen actieve rol in Tolkien's wereld dus wat zou het in godsnaam uitmaken wat de huidskleur van de karakters is, nergens heeft dit ook maar 1 effect op het verhaal of de wereld.
Als Tolkien discriminatie op basis van huidskleur als onderdeel had van zijn werken dan kan ik het nog begrijpen dat je er problemen mee hebt dat ze dat niet zouden incorporeren maar dat is hier gewoon niet het geval.

Zolang dat de elfen puntoren hebben, er mooi uitzien en een soort agelessness uitstralen maakt het toch niet uit wat hun huidskleur is, heeft gewoon 0.0 impact op het verhaal of op hoe je een elf zou herkennen.
 
Huidskleur heeft geen actieve rol in Tolkien's wereld dus wat zou het in godsnaam uitmaken wat de huidskleur van de karakters is, nergens heeft dit ook maar 1 effect op het verhaal of de wereld.
Als Tolkien discriminatie op basis van huidskleur als onderdeel had van zijn werken dan kan ik het nog begrijpen dat je er problemen mee hebt dat ze dat niet zouden incorporeren maar dat is hier gewoon niet het geval.

Zolang dat de elfen puntoren hebben, er mooi uitzien en een soort agelessness uitstralen maakt het toch niet uit wat hun huidskleur is, heeft gewoon 0.0 impact op het verhaal of op hoe je een elf zou herkennen.
Het is maar hoe juist ze Tolkien willen weergeven natuurlijk. Als ze Tolkien willen volgen dan zijn de elven allemaal zo bleek mogelijk, bij Elrond en Galadriel hebben ze dat principe toegepast.

Het wordt wel duidelijker dat ze verschillende loopjes gaan nemen met Tolkiens werk.
 
Het is maar hoe juist ze Tolkien willen weergeven natuurlijk. Als ze Tolkien willen volgen dan zijn de elven allemaal zo bleek mogelijk, bij Elrond en Galadriel hebben ze dat principe toegepast.

Het wordt wel duidelijker dat ze verschillende loopjes gaan nemen met Tolkiens werk.
Kan je me even de quote van Tolkien geven waarin hij aangeeft dat er geen enkele elf in zijn fantasywereld was met een donkere huidskleur?

Als je trouwens Tolkien zijn brieven er op naleest, dan lijkt het me dat hij enkel goedkeurend zou knikken. Ja, ze gaan loopjes nemen met zijn werk. Maar waar storen "fans" zich aan? De huidskleur van een paar voor de show gecreëerde personages. Dat ze een periode van 3000 jaar gaan comprimeren in een eeuw of 2-3, da's een detail. Maar die huidskleur jongens, potverdekke toch. :sarcastic:
 
Ik vind dat toch ook iets raar hoor. Er zijn geen zwarte elfen of zwarte dwergen of zwarte hobbits, dit is puur voor de diversiteit omdat enkele woke sukkels zich dan weer aangesproken voelen als er alleen maar witten in zitten. Als ze er dan toch bruinen of zwarten in willen, dat ze die dan casten voor verre volkeren zoals in Rhun ofzo. Een zwarte/bruine elf met kort zwart haar, dat slaat toch helemaal nergens op?
Alsof anders gekleurden geen fan waren van Lord of the rings omdat er alleen blanken in meedoen:wtf:
Moet echt alles divers zijn tegenwoordig?
"Anders" gekleurd? Is de standaard huidskleur wit dan?

Moeten ze u een persoonlijke motivatiebrief sturen waarom een "andersgekleurde" acteur gecast is in een televisiereeks waar jij naar kijkt met je fragiele racistisch ego?

Grow up. Nobody cares but you.

Het is stigmatiserend om enkel zwarte acteurs te casten voor uitsluitend gewelddadige kwaadaardige volkeren.
 
Ik had niet geweten dat Fringilla niet altijd zwart geweest is als jij er niet over begonnen was dus dat het voor jou niet past is denkik eerder gewoon omdat je ze van de games kent. Ik vind het altijd zo'n raar punt om over te klagen en al helemaal in een fantasy setting.

Zet je niet beter gewoon je politiek aan de kant? Dan kan je de serie kijken zonder je te storen aan de huidkleur van personages. Ik verwacht me nu al aan dezelfde zever als ivm die zwarte stormtrooper. ZWARTE ELFEN?!
The Witcher is nu eenmaal een verhaal gebaseerd op een slavische setting. Fringilla Vigo wordt in de boeken ook duidelijk omschreven en was allesbehalve zwart. Meer zelfs: zij is als ik mij niet vergis familie van de duchess van Toussaint, die blank is. Een beetje respect voor source material mag toch wel.
 
Dat is ook geen verreiste om de serie te zien. Het is juist omdat hij het bronmateriaal kent dat hij er een probleem mee heeft. Dat Geralt en Fringilla romantisch zouden samen komen is een spoiler voor mij en als ze dat in de serie al doen dan zal hun motivatie anders zijn. Ik ben niet zo'n purist zelfs als ik het bronmateriaal binnenste buiten ken (LOTR) maar al helemaal niet als ik het bronmateriaal niet ken.

De games van The Witcher zijn naar verluid ook anders dan het bronmateriaal (de boeken). Ze noemen het niet voor niets adaptaties. Persoonlijk heb ik liever dat ze serieus afwijken van wat ervoor kwam want remakes hebben we al genoeg gehad maar das natuurlijk subjectief.

@Avondland ; helemaal akkoord. De screens voorlopig tonen vooral het hoge productie budget en dat zit wel goed. De regisseur van de eerste 2 episodes is J.A. bayona wat niet direct vertouwen inboezemt dus ja wachten op de trailer zondag want voorlopig is het nog koffiedik kijken. Kan alle kanten uit.
Interessante kwestie, die tweede alinea. De makers van The Witcher-games waren net zo succesvol omdat ze perfect met het bronmateriaal zijn omgegaan. Zelfs de positie van de moedervlekken op de huid van Keira Metz kwamen overeen. Je kunt zeggen dat ze er hun eigen verhaal van hebben gemaakt (want de boeken kennen een einde) maar zeker niet dat ze veel gespeeld hebben met het bronmateriaal. Ook Fringilla Vigo lijkt perfect op het personage zoals omschreven in de boeken.
 
Terug
Bovenaan