The Lord of the Rings: The Rings of Power

Prime The Lord of the Rings: The Rings Of Power

Nog andere info uit het artikel:
Amazon won’t confirm the show’s budget, but on top of the money for the rights, the government of New Zealand has placed production expenditures at $462 million for the first season alone.
Een mega-budget en de serie moet in totaal 50 uur duren, dus iets in de buurt van 6-8 seizoenen.
“We talked with the Tolkien estate,” says Payne. “If you are true to the exact letter of the law, you are going to be telling a story in which your human characters are dying off every season because you’re jumping 200 years in time, and then you’re not meeting really big, important canon characters until season four. Look, there might be some fans who want us to do a documentary of Middle-earth, but we’re going to tell one story that unites all these things.”

The showrunners clearly have great respect for Tolkien, but you can’t make a 50-hour adaptation without taking creative risks.
 
"Look, there might be some fans who want us to do a documentary of Middle-earth, but we’re going to tell one story that unites all these things.”

Wat Sir Killalot dus ook reeds had aangehaald. Ik had die docu ook gebinged maar ik snap volledig dat ze hier een serieus loopje gaan nemen met het bronmateriaal. Zolang ze maar in de goeie richting lopen is het allemaal goed voor mij. 😁
 
Er zouden niet enkel blanke acteurs gecast zijn. Ik vind dat persoonlijk niet erg maar er waren er velen die dat maar niks vonden in The Witcher en aangezien LotR ook een soort van "Engelse" mythologie is zullen sommige kijkers er aanstoot aan nemen. Online zijn er genoeg rants te vinden op Twitter en Reddit dat Amazon het al verbrod heeft en te woke heeft gemaakt.
Wat me vooral stoort is dat "Hollywood" andere etniciteiten opdringen aan een verhaal dat er totaal niet aan past ipv zelf sterke characters voor zwarte en aziatische mensen te creëren. Een paar jaar geleden stonden alle nieuwswebsites vol toen Scarlet Johansson Major in Ghost in the Shell ging vertolken. Nu tegenwoordig vind iedereen het normaal dat personages geblackwashed worden.

De actrice die Fringilla (The Witcher) speelt is zo'n totale miscast imo. Ze past totaal niet in het universum van The Witcher en is gewoon ook een zeer zwakke actrice. Heeft misschien ook met de rol te maken die totaal niet bij haar ligt. Bij andere zwarte acteurs in The Witcher heb ik veel minder. Die zijn gewoon beter, al is beter zeer relatief in die serie. Geld was duidelijk op toen ze Henry Cavill hadden vastgelegd.

Tolkien ligt me dicht aan het hart dus ik hoop dat ze het niet naar de knoppen doen, kga het natuurlijk uitkijken maar ik vrees voor het Amerikaanse woke gehalte.

Sorry voor de offtopic mensen
 
Ik had niet geweten dat Fringilla niet altijd zwart geweest is als jij er niet over begonnen was dus dat het voor jou niet past is denkik eerder gewoon omdat je ze van de games kent. Ik vind het altijd zo'n raar punt om over te klagen en al helemaal in een fantasy setting.

Zet je niet beter gewoon je politiek aan de kant? Dan kan je de serie kijken zonder je te storen aan de huidkleur van personages. Ik verwacht me nu al aan dezelfde zever als ivm die zwarte stormtrooper. ZWARTE ELFEN?!
 
Maar een dwerg leeft toch onder de grond, hoe kan die dan zwart zijn???:confused:

Anyway, ziet er allemaal nogal afgelikt en "21ste eeuws" uit.
Het gaat moeilijk worden voor mij om het een eerlijke kans te geven.
 
Maar een dwerg leeft toch onder de grond, hoe kan die dan zwart zijn???:confused:

Anyway, ziet er allemaal nogal afgelikt en "21ste eeuws" uit.
Het gaat moeilijk worden voor mij om het een eerlijke kans te geven.
Huidskleur werkt zo niet. :unsure:

Het ziet er idd vrij afgelikt uit, elf met een buzzcut is nu ook niet meteen wat ik voor ogen had. Soit, als je zoveel miljoenen investeert ga ik er van uit dat ze degelijke schrijvers aantrekken.
 
Huidskleur maakt me echt geen hol uit en ben een grote Tolkien fanboy.

Maar waar ik me wel aan stoor is Galadriel in armor... Het punt van Galadriel is juist dat zij een van de machtigste elfen van de 2e en 3e age was ZONDER een krijger te zijn :wallbash:. Nu, ik ken de context niet van de screenshot dus ik ga zowiezo afwachten, maar dingen in het artikel lezen als:
- Galadriel is op jacht naar dienaars van de oude Dark Lord, Morgoth.
- Elrond is een politiek begeesterde elf.

Doen me een beetje teveel met mijn ogen rollen en laten me eerder denken dat ze er een Game of Thrones kloon van willen maken...
Maar zoals gezegd, ik hou nog een "open mind" tot ik de serie zelf heb gezien.
 
Ik kan mis zijn maar zou Elrond er in die periode eigenlijk niet ongeveer hetzelfde moeten uitzien als in LOTR? Is toch al in de 500 tegen dan dus die zou eigenlijk al 'volwassen' moeten zijn toch? Tis maar een detail en op zich matcht het uiterlijk nog wel een beetje met Hugo Weaving natuurlijk.
Het feit dat de female dwarf geen baard heeft is ook wel jammer eigenlijk maar soit...

Ik ben benieuwd, ik heb meer en meer het gevoel dat Jef Bezos gewoon zijn fanfic wil uitbrengen dus ik hoop dat het verhaal zelf nog wel sterk gaat zijn. Canon wordt het in elk geval niet, zoveel lijkt precies wel al duidelijk.
 
Ik heb weining gelezen over de nieuwe serie, al was ik vooral vroeger een grote Tolkien nerd. Dan gaat het niet enkel over de silmarillion lezen, de volledige history of Middle Earth heb ik ook verslonden.

Mijn vraag is nu, gaan ze hier één van de verhalen volgen of een volledig nieuw verhaal uitvinden met bestaande karakters en er daar een paar aan toevoegen ? Als het laatste waar is dan vrees ik wat voor de zaak.
Dan had ik liever dat ze iets volledig nieuw uitvinden en geen bestaande karakters meenemen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens wat ik heb gelezen zal 80% show-only stuff zijn en dus helemaal verzonnen, zoals ze ook in de games doen. Hier en daar zullen ze vage flashbacks of passages kunnen doen van Silmarillion. Zo is het smeden van de ringen iets dat beschreven is en ook ergens in zal voorkomen maar hoe men ertoe komt en wat er allemaal rond hangt is nieuw materiaal.

De Hobbits komen eigenlijk pas veel later opduiken maar voor deze serie zullen ze een grotere rol spelen. Aangezien Tolkien daar helemaal niks van zegt kan het niet anders dan ontsproten zijn uit het brein van de scriptschrijvers. De dwergen zullen ook meer verhaallijnen krijgen, mss variaties op hun obsessie met het uitgraven van edelstenen en mithril wat we ook al zagen in The Hobbit. Er is ook sprake van Rohan maar eigenlijk bestond dat nog niet in het tijdperk van de serie, ik weet niet hoe ze die erin gaan rollen, mss dat een van de leiders het juist gaat stichten als een onderdeel van Gondor.
 
Canon wordt het inderdaad niet, lijkt me, maar Elronds leeftijd lijkt me oké te zijn. Die is er 58 in het eerste jaar van de Second Age, dus basically een kind :unsure:. Het is Galadriel die problematischer is, gezien die al vlotjes 1000 jaar zou moeten zijn (haar leeftijd is niet bekend, gewoon geboren in de eeuwen voor The First Age).

Ik heb weining gelezen over de nieuwe serie, al was ik vooral vroeger een grote Tolkien nerd. Dan gaat het niet enkel over de silmarillion lezen, de volledige history of Middle Earth heb ik ook verslonden.

Mijn vraag is nu, gaan ze hier één van de verhalen volgen of een volledig nieuw verhaal uitvinden met bestaande karakters en er daar een paar aan toevoegen ? Als het laatste waar is dan vrees ik wat voor de zaak.
Dan had ik liever dat ze iets volledig nieuw uitvinden en geen bestaande karakters meenemen.

PS: een zwarte elf bestaat niet in Middle-Earth.
Ze gaan een eigen verhaal weven rond de verschillende gebeurtenissen uit de Second Age. Maar het is onmogelijk om een serie te maken rond de Second Age, tenzij het een pure documentaire wordt. Moesten ze iets maken over de First Age zouden ze nog +- kunnen putten uit verhalen van Tolkien (en zijn zoon), maar voor de Second Age is er niet veel meer dan encyclopedische en anekdotische gegevens.
 
Dan had ik liever dat ze iets volledig nieuw uitvinden en geen bestaande karakters meenemen.
Dit dus!
Ik heb geen probleem met een Elven warrior princess en een hele storyline daarrond, maar Galadriel is dat niét.

Canon wordt het inderdaad niet, lijkt me, maar Elronds leeftijd lijkt me oké te zijn. Die is er 58 in het eerste jaar van de Second Age, dus basically een kind :unsure:.
Mja dan is het gewoon nog de vraag waar ze hun verhaal gaan plaatsen maar bon, dat is dus mogelijk.
Naar het schijnt zouden ze de hele Second Age in 1 tijdspanne willen steken zodat een Isildur etc ook de hele serie mee kunnen.

Gezien er idd niet veel verhaal rond Second Age is heb ik er niet de minste problemen mee dat ze een heel verhaal uit hun duim gaan zuigen trouwens. Ik vind het gewoon jammer dat ze dan de paar namedrops die ze gaan gebruiken hopeloos fout doen.
 
Hoe sneller je je daarover zet, hoe beter denk ik. Het gaat eerder inspired by LOTR zijn dan een rechtstreekse verfilming van 3500 jaar droge geschiedenis. (of misschien zelfs 10 000+ aangezien er al zaken van de first age gespot zijn). Zoals de showrunners reeds aanhaalden is het gewoon niet doenbaar om elke paar afleveringen uw cast te killen en sprongen van tientallen jaren te maken naar de rule van de volgende king. Een groot deel van waar deze show op gebaseerd is zijn letterlijk jaartallen met namen van geboortes, regeerperiode, noemenswaardige gebeurtenis en sterf datum. Wat je gaat zien zijn vermoedelijk enkele verhalen uit de silmarillion waar in de lotr appendices naar gehint werd maar dan verplaatst in de tijd en misschien zelfs met andere karakters.

Lijkt me de enige manier om dat naar het scherm te vertalen. Ik vind het ook niet erg want zo kunnen er nog verrassingen inzitten. Voor die nieuwe halo serie gaat men hetzelde doen en daar is ook al serieuze backlash tegen. Persoonlijk begrijp ik dat niet goed. Als je het oude verhaal wil kan je toch gewoon terug naar de bron? Het enige waar het mij om draait is dat het nieuwe verhaal goed is en goed gebracht wordt.

Als men al gaat beginnen moeilijk doen over details als zwarte elfen en dergelijke denk ik dat deze show het heel moeilijk gaat krijgen. 😅
 
Terug
Bovenaan