The Lord of the Rings: The Rings of Power

Prime The Lord of the Rings: The Rings Of Power

DaFreak

Well-known member
Crowdfunder FE
l6uIIGJ.jpg

De tijd voor de LOTR hype op gang te trekken is bij deze aangebroken.

De serie, de duurste ooit gemaakt zal dit najaar starten op Amazon Prime. Het prijskaartje voor het eerste seizoen: een half miljard. Ook uitzonderlijk, de serie is al vanaf de start gegarandeerd voor 5 seizoenen. Productie voor het 2e seizoen is reeds gestart.

The writers room is “working under lock and key: “They’re already generating really exciting material. They’re down in Santa Monica. You have to go through such clearance, and they have all their windows taped closed. And there’s a security guard that sits outside, and you have to have a fingerprint to get in there.

Nieuw Zeeland neemt wederom de rol van Midden Aarde op zich. De rest van de cast bestaat uit momenteel nog redelijk kleine namen maar dat waren die van de LOTR trilogie ook bij hun aanvang.

Ik zou de serie graag zien beginnen bij het echte begin van midden aarde maar dat zou waarschijnlijk iets te vreemd zijn voor de gemiddelde kijker. De eerste eeuw had ook mooi geweest.

maxresdefault.jpg

Maar helaas de massavernietigingswapens zoals Ancalagon die de goden op midden aarde loslieten zullen reeds van het toneel verdwenen zijn. Het ziet er immers naar uit dat Aamazon's reeks zich zal afspelen in Midden Aarde's tweede eon. Dat is 1000en jaren voor het derde eon dat we in Peter Jackson's trilogie te zien kregen. Maar niet getreurd die tijd kent eveneens serieus wat interessante gebeurtenissen en karakters/wezens die hun show kunnen sieren. Het tweede tijdperk van middenaarde spant 3441 jaar dus het valt nog af te wachten waar ze ons er juist gaan inzwieren.

Ze zijn langzaam maar zeker de map aan het vrijgeven en momenteel is deze de meest volledige.
fd64364ed0b9c33446bd6c8ec697e7bb.jpg

Veel plaatsnamen zal je niet herkennen omdat ze beschreven zijn in oude elfse tongen. Moria gaat hier nog onder Kazad-Dum. Mordor draagt nog geen naam wat er misschien op wijst dat Barad-Dur nog niet is opgetrokken. De elfse tong en ook de prominente aanwezigheid van het eiland Númenor doet vermoeden dat de focus op de elven zal liggen. Geloof het of niet. Dit mag zich dan 1000en jaren afspelen voor LOTR. Galadriel en Elrond lopen hier al rond. :p


 
Laatst bewerkt:
Dit is gebaseerd op verhaalmateriaal van Tolkien? Of wordt het een onuitgegeven iets met elementen van de Tolkien wereld?
 
At the start of March 2019, Amazon revealed that the series would be set in the Second Age of Middle-earth, thousands of years before the story of The Lord of the Rings.[40] Shippey explained that the series was not allowed to contradict anything that Tolkien had written about the Second Age and would have to follow the broad strokes of his narrative, with the Tolkien Estate prepared to veto any such changes, but Amazon was free to add characters or details to fill in the gaps between Tolkien's works. The series is also only allowed to adapt and reference content from the Lord of the Rings books and their extensive appendices rather than any of Tolkien's other books that explore the Second Age such as The Silmarillion. The Tolkien Estate retained the rights to the events of the First Age while Middle-earth Enterprises held the rights to the events of the Third Age (as seen in The Hobbit and The Lord of the Rings films), so the series was also not allowed to explore those. Shippey felt this left the series with "a lot of scope for interpretation and free invention".[36] A synopsis released in January 2021 revealed that locations for the series included the Misty Mountains, the elf-capital Lindon, and the island kingdom of Númenor.[2]
 
  • Leuk
Waarderingen: Hazz
Amai, jij bent goed op de hoogte over het hele Middle Earth epos!!

Ik hoop dat de serie hetzelfde niveau van de films kan halen. Ik kijk er alvast naar uit!
 
Laatst bewerkt:

die 2 waren altijd wel lachen in de commentaries en extras. Luister eigenlijk niet naar podcasts but...
hmrc4d7.jpg

might press play on this one.
 
De hype is er wel, maar voorlopig nog geen reden gehad om te geloven dat dit goed gaat zijn, ondanks een weelde aan fantastisch bronmateriaal.
 
Als dit de kwaliteit van GoT niet haalt (qua poductie bedoel ik dan) dan mogen ze het vergeten. Al vermoed ik dat ze er los over gaan gaan met zo'n budget.
Ik kijk er alleszins naar uit. De boeken heb ik nooit gelezen, dus qua verhaal kunnen ze mij al niet voor de borst stoten.
 
Wel wat vreemd dat het zich afspeelt in de 2de Age maar dat ze niets uit de Silmarillion mogen halen, daar zit toch de bulk van de info in over deze periode.
 
Ik vrees voor een hoog GOT-gehalte, wat een beetje haaks staat op de sfeer van de LOTR-films. Dan bedoel ik veel romances, bloot en seks tov de mooie Aragorn-Arwen scènes en de gevechten die in LOTR imo veel veel beter zijn dan de spektakelgevechten in GOT; en ja qua acteurs laat ons eerlijk zijn die van GOT zijn goed, sommige heel goed, maar hebben niet de status van een Viggo Mortensen, Ian McKellen, Christopher Lee, Cate Blanchett, Liv Tyler, etc. En dat gaat in de nieuwe serie ook niet beter zijn.
Dus ik vrees er een beetje voor dat de echte LOTR-fans wat op hun honger gaan blijven zitten en zoals ik teveel hopen op iets dat qua sfeer en uitvoering compleet lijkt op de LOTR-films.
 
Ze mogen wel die koningslijst gebruiken om dan iets te passen in de wereld. Numenor zal nog bestaan en wss zullen een paar onbestaande karakters hun intrede doen, in dienst van een heerser wiens naam wel in Silmarillion staat maar waar verder niets mee gedaan wordt.

Aangezien Amazon er een miljard tegenaan heeft gegooid gok ik op minstens 3 seizoenen, maar het kan vanalles zijn, super camp zoals Xena, young adult fantasy of idd zoals GoT. Eerlijk gezegd lijkt me een "statige verfilming" een onwaarschijnlijk in het huidige tv-landschap. We zien wel wat het wordt, er zijn bijzonder weinig details bekend.
 
De bewoording is dat Amazon zich toelegt op 5 seizoenen, maar als het echt noppes wordt zullen ze dat wel vroeger stoppen. Ik wou ook dat er echte garanties waren maar het is allemaal "reportedly" en tegenwoordig gooien studio's hun commitment in de vuilbak als het even tegen slaat.

De release datum is nog redelijk onzeker. Er werd gemikt op december 2021 maar zal al vlug 2022 worden. Er zullen de komende maanden wel heel vage teasers komen, de schaduw van een boom, een eiland dat opdoemt, een toren, een ring die gloeit of een vrouw die haar rug draait.
 
Het was te peinzen dat LOTR niet meer voor dit jaar ging zijn aangezien Amazon eind dit jaar reeds de fantasy reeks Wheel of Time op Prime zal zwieren en dat is nu dus officieel. LOTR zal maar eerst uitkomen in september 2022. Om dat slechte nieuws wat gemakkelijker te laten verteren hebben ze wel een eerste foto gelost.

E7zdJNXVkAIPchb


Als we op de achtergrond zien wat ik denk dat we zien dan is dat niet de zon maar zijn dat Laurelin, de gouden boom en Telperion, de zilveren boom. Deze werden in het leven gezongen door de Valar (de goden/makers van Midden Aarde). Dit is voor het onstaan van de zon. Het zijn de bomen zelf die afwisselend midden aarde van licht voorzien.
 
Laatst bewerkt:
Het was te peinzen dat LOTR niet meer voor dit jaar ging zijn aangezien Amazon eind dit jaar reeds de fantasy reeks Wheel of Time op Prime zal zwieren en dat is nu dus officieel. LOTR zal maar eerst uitkomen in september 2022. Om dat slechte nieuws wat gemakkelijker te laten verteren hebben ze wel een eerste foto gelost.

E7zdJNXVkAIPchb


Als we op de achtergrond zien wat ik denk dat we zien dan is dat niet de zon maar zijn dat Laurelin, de gouden boom en Telperion, de zilveren boom. Deze werden in het leven gezongen door de Valar (de goden/makers van Midden Aarde). Dit is voor het onstaan van de zon. Het zijn de bomen 01
Prachtig! Ziet er ook zeer scherp uit en met die mooie LOTR/Hobbit filter. I have high hopes
 
Het was te peinzen dat LOTR niet meer voor dit jaar ging zijn aangezien Amazon eind dit jaar reeds de fantasy reeks Wheel of Time op Prime zal zwieren en dat is nu dus officieel. LOTR zal maar eerst uitkomen in september 2022. Om dat slechte nieuws wat gemakkelijker te laten verteren hebben ze wel een eerste foto gelost.

E7zdJNXVkAIPchb


Als we op de achtergrond zien wat ik denk dat we zien dan is dat niet de zon maar zijn dat Laurelin, de gouden boom en Telperion, de zilveren boom. Deze werden in het leven gezongen door de Valar (de goden/makers van Midden Aarde). Dit is voor het onstaan van de zon. Het zijn de bomen zelf die afwisselend midden aarde van licht voorzien.
Precies Homelander dat er staat haha
 
En voor de geïnteresseerden het volledige persbericht van Amazon dat daarbij aansluit:

The highly anticipated new series will premiere exclusively on Prime Video in more than
240 territories and countries around the world




Amazon Studios releases first series image timed to the wrap of filming in New Zealand



CULVER CITY, Calif. & AUCKLAND, New Zealand - August 2, 2021 - The highly anticipated, yet-to-be titled Amazon Original The Lord of the Rings television series will premiere Friday, September 2, 2022 on Prime Video in more than 240 countries and territories worldwide, with new episodes available weekly. Filming of Season One completed today in New Zealand.

The new epic drama brings to screens for the very first time J.R.R. Tolkien’s fabled Second Age of Middle-earth's history. Beginning in a time of relative peace, thousands of years before the events of J.R.R. Tolkien’s The Hobbit and The Lord of the Rings books, the series follows an ensemble cast of characters, both familiar and new, as they confront the long-feared re-emergence of evil to Middle-earth.

Headlining this ensemble cast are Cynthia Addai-Robinson, Robert Aramayo, Owain Arthur, Maxim Baldry, Nazanin Boniadi, Morfydd Clark, Ismael Cruz Córdova, Charles Edwards, Trystan Gravelle, Sir Lenny Henry, Ema Horvath, Markella Kavenagh, Joseph Mawle, Tyroe Muhafidin, Sophia Nomvete, Lloyd Owen, Megan Richards, Dylan Smith, Charlie Vickers, Leon Wadham, Benjamin Walker, Daniel Weyman, and Sara Zwangobani.

The series is led by showrunners and executive producers J.D. Payne & Patrick McKay. They are joined by executive producers Lindsey Weber, Callum Greene, J.A. Bayona, Belén Atienza, Justin Doble, Jason Cahill, Gennifer Hutchison, Bruce Richmond, and Sharon Tal Yguado. Wayne Che Yip is co-executive producer and directs along with J.A. Bayona and Charlotte Brändström. Christopher Newman is a producer.

“The journey begins September 2, 2022 with the premiere of our original The Lord of the Rings series on Prime Video,” said Jennifer Salke, Head of Amazon Studios. “I can’t express enough just how excited we all are to take our global audience on a new and epic journey through Middle-earth! Our talented producers, cast, creative, and production teams have worked tirelessly in New Zealand to bring this untold and awe-inspiring vision to life.”

“As Bilbo says, ‘Now I think I am quite ready to go on another journey.’ Living and breathing Middle-earth these many months has been the adventure of a lifetime. We cannot wait for fans to have the chance to do so as well,” said Payne and McKay.

A world-renowned literary work, and winner of the International Fantasy Award and Prometheus Hall of Fame Award, The Lord of the Rings was named Amazon customers’ favorite book of the millennium in 1999 and Britain’s best-loved novel of all time in BBC’s The Big Read in 2003. The Lord of the Rings books has been translated into around 40 languages and has sold more than 150 million copies.
 
Het was te peinzen dat LOTR niet meer voor dit jaar ging zijn aangezien Amazon eind dit jaar reeds de fantasy reeks Wheel of Time op Prime zal zwieren en dat is nu dus officieel. LOTR zal maar eerst uitkomen in september 2022. Om dat slechte nieuws wat gemakkelijker te laten verteren hebben ze wel een eerste foto gelost.

E7zdJNXVkAIPchb


Als we op de achtergrond zien wat ik denk dat we zien dan is dat niet de zon maar zijn dat Laurelin, de gouden boom en Telperion, de zilveren boom. Deze werden in het leven gezongen door de Valar (de goden/makers van Midden Aarde). Dit is voor het onstaan van de zon. Het zijn de bomen zelf die afwisselend midden aarde van licht voorzien.
Iemand een guess wie het personage op de voorgrond is? En over welke stad in Valinor het hier gaat?
Persoonlijk denk ik dat het een soort flashback/ intro is met Feanor over de Silmarils en de stad is de haven Alqualondë.
 
Terug
Bovenaan