The Lord of the Rings: The Rings of Power

Prime The Lord of the Rings: The Rings Of Power

Het feit dat je naar deze serie hebt gekeken, en "geforceerde diversiteit en andere woke-onzin" als de reden ziet waarom de serie kwalitatief niet helemaal het gewenste niveau haalde, brengt ons gewoon weer regelrecht terug naar dezelfde "discussie" die we al jaren met jou voeren.

Dat de bakken kritiek uit anti-woke hoek de kijkcijfers geen goed gedaan zullen hebben, dat zal wel zijn. Maar die kritiek stond al los van de effectieve serie voor ze werd uitgezonden, en die kritiek heeft ook nadat we de serie bekeken kunnen hebben gewoon bitterweinig grond.

Net zoals de onnoemelijk veel grotere verkrachting van WoT door Amazon, zat het probleem bij RoP echt niet bij de toegevoegde diversiteit, maar bij een zeer matig uitgewerkte en vooral veel te gerushte verhaallijn. Neem de toegevoegde diversiteit weg, en je zit met exact hetzelfde niveau van verhaallijnen en dialogen. Moest je niet zo ongelofelijk diep in die anti-woke tunnel zitten ...

Daarnaast vond ik het nog altijd een leuke serie. Minder goed dan prime GoT, maar ik heb er meer van genoten dan van HoD. Er had vooral nog veel meer kunnen inzitten, en op dat vlak voelt het als een gemiste kans.
 
Laatst bewerkt:
Woke en de diversiteit waren inderdaad de minste van de problemen van deze serie. Oersaai hoofdkarakter, teveel verhaallijnen waar toch niets in gebeurde, dialogen die geschreven konden zijn door mijn kleuter en voor de duurste serie ooit bedenkelijke productiedesign.
 
Tijd voor de wekelijkse doorverwijspost! Voor de discussie over het maatschappelijke luik is er oa dit topic:
Niet meer wekelijks, wel nog even relevant.
 
Woke en de diversiteit waren inderdaad de minste van de problemen van deze serie. Oersaai hoofdkarakter, teveel verhaallijnen waar toch niets in gebeurde, dialogen die geschreven konden zijn door mijn kleuter en voor de duurste serie ooit bedenkelijke productiedesign.
Ik was 1 van die afhakers na een 4-5 tal episodes en dit zijn idd enkele redenen.
Mijn verwachtingen waren redelijk normaal. Het boeide gewoon niet genoeg om er elke week een uur naar te gapen.
Ik heb even volgehouden omdat ik hoopte dat het me ergens zou beginnen meesleuren, maar dat gebeurde niet.
Dat Galadriel me elke ep opnieuw irriteerde hielp er niet bij.
 
Ik schuif sowieso aan voor het 2e seizoen en hopelijk geven ze alles nu wat meer tijd om te ademen en kleden ze het beter aan want die is he or not sauron/gandalf van s1 was het echt absoluut niet. Dat gezegd zijnde die kritiek die hier niet gewaardeerd wordt is nog steeds niet terecht en zoals anderen ook reeds zeiden, haal de gekleurde cast leden eruit en het zou echt geen verschil maken op de kwaliteit van het geheel, misschien zelfs eerder een negatieve gezien Disa en Aerondir prolly 2 van de meeste geliefde karakters zijn.
 
Ik schuif sowieso aan voor het 2e seizoen

🤡

lGCQtzk.png


Grapje hé.
 
Wachten tot 2024. Als ik wat meer tijd heb, zou ik het eerste seizoen nog eens rustig willen bekijken want ik vond het bij momenten wél goed. Sommige kritieken zijn terecht (houterige acteurs, krakkemikkig narratief, niet altijd even goede keuzes van acteurs, ...) maar ik vond de productiewaarde héél sterk (wat wel mag voor het budget) en er waren best wat memorabele momenten die het geheel de moeite waard maakten. Ik hoop dat ze een en ander kunnen rechtzetten tegen volgend jaar, maar het is jammer dat het niet vanaf het begin goed zit.
 
Terug
Bovenaan