The Lord of the Rings: The Rings of Power

Prime The Lord of the Rings: The Rings Of Power

Wel triest van die Vlaamse streaming services dan. Bij piet piraat vindt je bij de meeste deftige 720p en 1080p rips meestal al 768kbps eac3, atmos geluid.
Hangt wat samen met het triestig aanbod van internet hè. Triestig internet = triestige streaming. Idem voor Telenet tv bijvoorbeeld, dat dat nog altijd maar 720p is in 2022 is schandalig.
 
Als een links blad als Humo het zegt, is het dan ook politiek gemotiveerd racisme/seksisme/extremisme?


Een titel en artikel waar ik het in grote mate eens mee ben, en dan vooral nog het slot.

Het zou wel eens kunnen dat dit gedrocht van een serie die niet alleen het werk van Tolkien verachte (voor mijn part mag je nog een 'k' daartussenin steken), ons ook nog eens de toekomst van prachtige series als "The Expanse", "The Boys" of "Bosch" (die laatste vond ik nu persoonlijk iets minder dan de eerste twee, maar soit) zou kunnen kosten.
 
Ik heb het net gelezen, en ze hebben zeker enkele correcte punten van kritiek (die hier ook al gepasseerd zijn). Maar jongens toch, ze kunnen nogal een stukje overdrijven zeg :rofl:. Op zijn Humo's zeker?

De kritieken zijn terecht, zijn dezelfde die quasi iedereen maakt. De score die ze eraan verbinden is inderdaad typisch Humo.
 
Hmm zo slecht vond ik het nu ook niet, maar ze weten in humo wel goed te verwoorden waar de minpunten zaten. Knullige uitwerking van epische (of ze zouden toch zo wat moeten zijn naar Peter Jackson standaarden?) momenten bvb. Het ontstaan van Mordor, het smeden van de ringen, saurons onthulling. Akkoord, kon pakken beter uitgewerkt zijn. One does not simply tell the mordor story? yes they do :unsure: . Super simply zelfs, een stukje tekst over een beeld, done. De harfoots waren voor me ook soms wat te 'smurfy'.

Met de actrice die Galadriel speelt heb ik geen probleem, wel met hoe haar personage geschreven is. Een 1000+ jaren oude elf die zich soms als een puber of kribbige young adult gedraagt. Die kritiek komt bvb idd veel terug.
 
't is een plusartikel, dus 99% van de mensen gaan dat hier niet kunnen lezen.

Nochtans echt niet zo moeilijk, en ik heb het geen dat ik de belangrijkste toevoeging uit dat artikel vind, geparafraseerd:
het is kritiek uit een "linkse" hoek, waarbij die verdenkmakingen die de fans van de serie misbruiken om kritiek weg te wuiven, niet van toepassing zijn. Bovendien is de kwaliteit van deze serie zo slecht, zeker ten opzichte van het gigantische budget (ook voor het aankopen van de rechten) dat het andere, betere projecten bij Amazon Streaming in gevaar brengt. Over de redenen waarom die kwaliteit zo slecht is, heb ik hier al voldoende geschreven.
 
Nochtans echt niet zo moeilijk, en ik heb het geen dat ik de belangrijkste toevoeging uit dat artikel vind, geparafraseerd:
het is kritiek uit een "linkse" hoek, waarbij die verdenkmakingen die de fans van de serie misbruiken om kritiek weg te wuiven, niet van toepassing zijn. Bovendien is de kwaliteit van deze serie zo slecht, zeker ten opzichte van het gigantische budget (ook voor het aankopen van de rechten) dat het andere, betere projecten bij Amazon Streaming in gevaar brengt. Over de redenen waarom die kwaliteit zo slecht is, heb ik hier al voldoende geschreven.
Eerst zeg dat je weg gaat blijven uit dit topic en dan kom je terug, omdat een blad als humo met een recensie komt hier weer posten omdat het een 1/5 krijgt.

We gaan nu ook niet de humo als perfecte voorbeeld gebruiken dat blad is al lang in verval, niet tegenstaande zoals men hier al gezegt heeft dat sommige zaken in hun recensie wel kloppen.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Eerst zeg dat je weg gaat blijven uit dit topic en dan kom je terug, omdat een blad als humo met een recensie komt hier weer posten omdat het een 1/5 krijgt.

We gaan nu ook niet de humo als perfecte voorbeeld gebruiken dat blad is al lang in verval, niet tegenstaande zoals men hier al gezegt heeft dat sommige zaken in hun recensie wel kloppen.

Ik heb gezegd dat ik een volgend seizoen inderdaad zou wegblijven, maar zelfs dan nog...

Toch triest hoe blijkbaar nu zelfs de Humo al een blad in verval moet zijn als het kritiek levert op TROP. Ik beweer nergens dat de Humo perfect is overigens, wel dat je hier onmogelijk de schuld op rechts/conservatief gedachtegoed kan steken.

Maar geen nood, ik zal voor je mee hopen dat de thread voor het tweede seizoen een kritiekarme echokamer is. In 2024 dan wel, ondanks dat Amazon zich al voordat de serie begon verbonden had tot 50 afleveringen (!), dus de reden voor de vertraging hier - i.t.t. series waar men het succes van het huidige seizoen afwacht - roept natuurlijk wel heel wat vraagtekens op...
 
Ik heb gezegd dat ik een volgend seizoen inderdaad zou wegblijven, maar zelfs dan nog...

Toch triest hoe blijkbaar nu zelfs de Humo al een blad in verval moet zijn als het kritiek levert op TROP. Ik beweer nergens dat de Humo perfect is overigens, wel dat je hier onmogelijk de schuld op rechts/conservatief gedachtegoed kan steken.

Maar geen nood, ik zal voor je mee hopen dat de thread voor het tweede seizoen een kritiekarme echokamer is. In 2024 dan wel, ondanks dat Amazon zich al voordat de serie begon verbonden had tot 50 afleveringen (!), dus de reden voor de vertraging hier - i.t.t. series waar men het succes van het huidige seizoen afwacht - roept natuurlijk wel heel wat vraagtekens op...
Gast leg je eigenlijk een keer neer dat sommige mensen het goed vinden, er zijn genoeg recensies die het ook goed vinden maar nee jij moet hier altijd constant komen als er een nieuw feitje over deze serie uit komt hier terug posten met je mening die je al van in het begin post.

Het is echt zielig hoe je constant het blijft bashen we weten al dat het uw dada niet is, maar iedere keer dezelfde kritiek neer pennen kom aan gast.

En blijf maar je nonsens verkondigen van gekochte reviews zonder enige deftige bron buiten een mail die zelfs niet geverifieerd was.
 
Ik heb gezegd dat ik een volgend seizoen inderdaad zou wegblijven, maar zelfs dan nog...

Toch triest hoe blijkbaar nu zelfs de Humo al een blad in verval moet zijn als het kritiek levert op TROP. Ik beweer nergens dat de Humo perfect is overigens, wel dat je hier onmogelijk de schuld op rechts/conservatief gedachtegoed kan steken.

Maar geen nood, ik zal voor je mee hopen dat de thread voor het tweede seizoen een kritiekarme echokamer is. In 2024 dan wel, ondanks dat Amazon zich al voordat de serie begon verbonden had tot 50 afleveringen (!), dus de reden voor de vertraging hier - i.t.t. series waar men het succes van het huidige seizoen afwacht - roept natuurlijk wel heel wat vraagtekens op...
Ik gebruik de negatieve reviews van Humo nu wel vaker om te selecteren op dingen die ik wel goed vind... Humo lijkt de voorbije 15 jaar eerder een azijnfabriek dan een tijdschrift.
 
Gast leg je eigenlijk een keer neer dat sommige mensen het goed vinden, er zijn genoeg recensies die het ook goed vinden maar nee jij moet hier altijd constant komen als er een nieuw feitje over deze serie uit komt hier terug posten met je mening die je al van in het begin post.

Toon ze eens? Geef eens wat superpositieve Youtube-reviews van het volledige seizoen of recensies van meer dan de eerste afleveringen, afkomstig van gewone mensen, en niet van professionele recensisten?

Het is echt zielig hoe je constant het blijft bashen we weten al dat het uw dada niet is, maar iedere keer dezelfde kritiek neer pennen kom aan gast.

In mijn post zat een nieuw element waar ik tot dat Humo artikel nog nooit bij had stilgestaan, jouw post komt er gewoon op neer: "als je het niet graag ziet, blijf hier dan weg!" Sorry, dit is hier tot nader order een forum waar (hopelijk) kritische meningen wel nog kunnen.

En blijf maar je nonsens verkondigen van gekochte reviews zonder enige deftige bron buiten een mail die zelfs niet geverifieerd was.

Tja, ik geloof een YouTuber die al jaren eerlijke reviews geeft nu éénmaal, en die tripjes en andere voordelen die Amazon aanbood waren duidelijk zichtbaar. Om later er oh ironie erachter te komen dat die zogenaamde "Superfans" eigenlijk gewoon Harry Potter fanbloggers waren, haha...
 
Toon ze eens? Geef eens wat superpositieve Youtube-reviews van het volledige seizoen of recensies van meer dan de eerste afleveringen, afkomstig van gewone mensen, en niet van professionele recensisten?



In mijn post zat een nieuw element waar ik tot dat Humo artikel nog nooit bij had stilgestaan, jouw post komt er gewoon op neer: "als je het niet graag ziet, blijf hier dan weg!" Sorry, dit is hier tot nader order een forum waar (hopelijk) kritische meningen wel nog kunnen.



Tja, ik geloof een YouTuber die al jaren eerlijke reviews geeft nu éénmaal, en die tripjes en andere voordelen die Amazon aanbood waren duidelijk zichtbaar. Om later er oh ironie erachter te komen dat die zogenaamde "Superfans" eigenlijk gewoon Harry Potter fanbloggers waren, haha...
gast waar is duidelijk zichtbaar, nergens je komt met argumenten nogmaals een mail die niet geverifieerd is is geen duidelijk agrument

En youtube is opeens het godelijk medium die nu beter is dan sommige recenten, ik zit niet op youtube dus moet u teleur stellen.

Er zijn genoeg goede reviews te vinden over rings of power sorry dat ik u daar voor moet teleur stellen het gemiddelde op metacritic en roten is ook zeer degelijk.

Iedereen mag zijn mening posten maar zoals andere forum gebruikers hier al zeggen had je al commentaar voor het uit was en kom je iedere keer het zelfde posten, dat heeft niets te maken met als je het niet graag ziet blijft weg eh jij blijft gewoon met dezelfde kritiek die je al had voor het uitkwam steeds opnieuw posten.
 
In mijn post zat een nieuw element waar ik tot dat Humo artikel nog nooit bij had stilgestaan, jouw post komt er gewoon op neer: "als je het niet graag ziet, blijf hier dan weg!" Sorry, dit is hier tot nader order een forum waar (hopelijk) kritische meningen wel nog kunnen.
Ik heb geen probleem met kritische meningen, maar heel dit topic is uitgedraaid op één van de meest vermoeiende op heel het forum imo.

Je hebt perfect het recht om het niet goed te vinden, net zoals mensen het recht hebben op het wél goed te vinden.

Dat het niet de beste serie ooit is wil ik gerust in meegaan, maar voor mij (persoonlijk) bevat het voldoende goeie elementen om uit te kijken naar een volgend seizoen. Ik vond de beelden schitterend, de muziek fantastisch, de dwergen/elrond/harfoots (yes really) heel leuk. Adar was een boeiend personage, net als arondir.

De elves en numénor konden een pak beter uitgewerkt worden, en de pacing zat inderdaad niet super.

Mensen hebben recht op verschillende meningen, maar ik kan er met de beste wil van de wereld niet bij waarom dit seizoen in godsnaam 1 ster verdient. Heb het even opgezocht en ze hebben het CGI-shitfest dat de hobbit was 3 (!) sterren gegeven. Dat kan je toch echt niet vergelijken met dit?
 
Toon ze eens? Geef eens wat superpositieve Youtube-reviews van het volledige seizoen of recensies van meer dan de eerste afleveringen, afkomstig van gewone mensen, en niet van professionele recensisten?

Geen idee waar@ KnightOfCydonia zo'n probleem mee heeft want de "gewone mensen" kijken gewoon en zijn geen minderheid met de luidste roepers op het Internet. Rings of Power ging ook slecht zijn met all roepers over OMG woke blah blah blah.

De serie is een groot succes voor Amazon. Men komt aan de 100 miljoen views per aflevering! De 'gewone mensen' kijken er dus en masse naar en zijn blijven kijken.

Interessante stat uit de LA times trouwens:
Parrot Analytics, which measures the audience demand for television and film by tracking a number of factors, such as social media engagement and downloads (including pirated versions), “The RinRings of Power” averaged 30.5 times more demand than the average TV show in the U.S. during the first 30 days after its launch. This puts the series at the high end of what Parrot Analytics classifies as “outstanding,” a level reached by just the top 2.7% of all U.S. shows.

Laat ons hopen op een kick-ass tweede seizoen!
 
Mensen hebben recht op verschillende meningen, maar ik kan er met de beste wil van de wereld niet bij waarom dit seizoen in godsnaam 1 ster verdient. Heb het even opgezocht en ze hebben het CGI-shitfest dat de hobbit was 3 (!) sterren gegeven. Dat kan je toch echt niet vergelijken met dit?
Goed punt eigenlijk, ik vond The Hobbit nu niet bepaald beter dan dit. Er zitten een paar dingen in het verhaal die nogal... raar zijn
die laatste aflevering over die legering...
En het had tof geweest moest Tolkien in zijn fantasiewereld niet elk ding 3x van naam willen veranderen, zodat je ook kan volgen zonder de boeken te lezen. Ring of Power is gewoon een topserie als het aankomt op beeld en geluid, en dat speelt imo ook mee. Er zijn 100-en films die positieve reviews krijgen enkel daarvoor.

En ik vond de Harfoots ook leuk trouwens. Zo een wat meer komisch noot is altijd onderdeel geweest van de LoTR wereld (Dwarves & Hobbits zijn ook wat minder serieus bvb) en ik vond vooral de acteur van de vader dat eigenlijk goed spelen.
 
Dat de rest maar zwanst, zolang je het zelf goed vond dan ist ok he.
Ik vind de reviews ook heel overdreven. En sommigen kunnen er hier inderdaad wat van om elk negatief nieuwsbericht te delen om toch maar aan te tonen dat ze gelijk hadden, maar ja dat is dan ook hun goed recht he.

Ik denk niet dat er hier iemand verkondigt dat dit seizoen ooit in een top 10 series van de jaren 2000 of zelfs de laatste 10 jaar zal komen. Maar laat ons ook niet doen alsof het slechter is dan FC de kampioenen of dergelijken he.

Voor sommige is het gewoon een leuke serie die ze graag willen volgen en blijven volgen, voor sommige is het dat niet. Klaar.
Laat de mensen die ervan willen genieten ervan genieten en degene die erop willen vitten er maar op vitten. Als dat die mensen gelukkig maakt...

Zou wel tof zijn mochten sommige hier wat minder in 0% of 100% denken.
Je zegt dat je de serie goed vind maar hebt wel 3-4 kritieken -> "Gij verdraagt geen kritiek, wilt enkel goed nieuws show en zijt een blinde fanboy!"
Je zegt dat je de serie slecht vond maar vond wel x en y goed -> "Gaat weg met altijd uw gevit op deze show, alst niet uw ding is kijkt dan niet en blijft hier weg he!"
Das ook gewoon niet eerlijk.
 
Dat met die Gandalf-reus waarvan de evil elfen dachten dat hij Sauron was is nochtans een misverstand dat de kampioenen waardig is.
Eerder een paar classic Scooby-Doo scenarios.
Let's see who's under that mask... GANDALF???
"And i could have become Sauron if it wasn't for those Harfoots! "

Let's see who's under that Halbrand mask... SAURON???
"And i would hae gotten away with it too if it wasn't for that meddlesome Elf! "
 
Terug
Bovenaan