The Lord of the Rings: The Rings of Power

Prime The Lord of the Rings: The Rings Of Power

Linkt ge even het artikel waar deze quote komt. Ik kan uiteraard fout zijn, maar dit klinkt weer als een serieuze wensdroom van anti-fans. Zeker gezien de melding van "failure", gezien het gewoon een cijfermatig succes was. En execs boeien zich enkel in cijfers. Stond er nu "because they think the quality in some aspects could be better", zou ik het geloofwaardig vinden. Maar "they are freakin' out because it was a failure". Ja, daar geloof ik niet zo veel van. Dus ik word graag fout bewezen door het artikel en de geloofwaardigheid achter de site waar het artikel op staat.
 
Linkt ge even het artikel waar deze quote komt. Ik kan uiteraard fout zijn, maar dit klinkt weer als een serieuze wensdroom van anti-fans. Zeker gezien de melding van "failure", gezien het gewoon een cijfermatig succes was. En execs boeien zich enkel in cijfers. Stond er nu "because they think the quality in some aspects could be better", zou ik het geloofwaardig vinden. Maar "they are freakin' out because it was a failure". Ja, daar geloof ik niet zo veel van. Dus ik word graag fout bewezen door het artikel en de geloofwaardigheid achter de site waar het artikel op staat.

De geloofwaardigheid van een filmcriticus met een anonieme bron "in de industrie" neem ik ook altijd met een korrel zout, maar het idee dat execs geen oog hebben voor een slechte ontvangst (of "onder de geprojecteerde verwachtingen" als je "slecht" te sterk uitgedrukt vindt) lijkt me niet erg plausibel.

Het zijn niet enkel de lore-nerds op reddit en youtubers die de serie slecht beoordelen.
 
Linkt ge even het artikel waar deze quote komt. Ik kan uiteraard fout zijn, maar dit klinkt weer als een serieuze wensdroom van anti-fans. Zeker gezien de melding van "failure", gezien het gewoon een cijfermatig succes was. En execs boeien zich enkel in cijfers. Stond er nu "because they think the quality in some aspects could be better", zou ik het geloofwaardig vinden. Maar "they are freakin' out because it was a failure". Ja, daar geloof ik niet zo veel van. Dus ik word graag fout bewezen door het artikel en de geloofwaardigheid achter de site waar het artikel op staat.
https://boundingintocomics.com/2022...ailure-than-they-could-have-been-anticipated/

Ken die persoon Chris gore helemaal niet, kan dus wel waar zijn wat je zegt. Maar klinkt me niet volledig ongeloofwaardig :)
 
https://boundingintocomics.com/2022...ailure-than-they-could-have-been-anticipated/

Ken die persoon Chris gore helemaal niet, kan dus wel waar zijn wat je zegt. Maar klinkt me niet volledig ongeloofwaardig :)


Het artikel begint met

"With Amazon’s live-action bastardzation of J.R.R. Tolkien’s seminal fantasy works having under performed by practically every metric"

En dan wordt er gepraat over cancellen en dergelijke. Numbers never lie en die waren echt wel te goed om dit te overwegen. En dan de hele uitleg over dat NIEMAND het goed vindt en IEDEREEN het saai vindt. Klopt uiteraard geen hol van, gezien er nog altijd VEEL meer mensen het ok tot goed vinden dan dat mensen het saai en slecht vinden. En alles wordt verpakt als "ik ken iemand die mensen kent bij Amazon".
Tja, dan weet ge al waar de klepel hangt hè :D

Pas op, ik zeg niet dat er geen verschuivingen gebeuren inzake kwaliteit. Ik ben fan, maar ik ga hier zeker niet beweren dat er geen aspecten waren die gefinetuned kunnen worden. Dus dat kan zeker zijn dat er verschuivingen binnen de staf komen. Maar het is wel echt heel duidelijk waar dit vandaan komt en dat de hele toon van dit artikel meer "wens" dan "realiteit" is.
 
Het artikel begint met

"With Amazon’s live-action bastardzation of J.R.R. Tolkien’s seminal fantasy works having under performed by practically every metric"

En dan wordt er gepraat over cancellen en dergelijke. Numbers never lie en die waren echt wel te goed om dit te overwegen. En dan de hele uitleg over dat NIEMAND het goed vindt en IEDEREEN het saai vindt. Klopt uiteraard geen hol van, gezien er nog altijd VEEL meer mensen het ok tot goed vinden dan dat mensen het saai en slecht vinden. En alles wordt verpakt als "ik ken iemand die mensen kent bij Amazon".
Tja, dan weet ge al waar de klepel hangt hè :D

Pas op, ik zeg niet dat er geen verschuivingen gebeuren inzake kwaliteit. Ik ben fan, maar ik ga hier zeker niet beweren dat er geen aspecten waren die gefinetuned kunnen worden. Dus dat kan zeker zijn dat er verschuivingen binnen de staf komen. Maar het is wel echt heel duidelijk waar dit vandaan komt en dat de hele toon van dit artikel meer "wens" dan "realiteit" is.
De omkadering in het artikel is inderdaad nogal extreem. Die serie gaat natuurlijk niet geannuleerd worden en ze gaan zeker hun 5 seizoenen maken.
Maar de quotes van Chris Gore die zijn wel gewoon echte quotes. Heb even opgezocht wie dat is en dat blijkt toch geen nobody in de filmwereld dus dat die man wel wat zaken hoort in die wereld lijkt me niet onbestaand. Het zal moeten blijken wat er van aan is...
 
De verfilming van het tweede seizoen begint al de komende weken dus enige veranderingen in de rollen van het team zullen snel duidelijk worden.

Het lijkt me (aangezien ze al zo ver gevorderd zijn met pre-production) dat de 2 showrunners nog dit seizoen afwerken en Amazon kan de komende maanden nadenken over de resterende seizoenen.
 
Chris Gore slaat spijkers met koppen. Volg die man al tijde op Youtube en kan zeer duidelijk uitleggen wat er tegenwoordig mis is in het film en serielandschap. Zonder teveel in te kappen op het Woke gebeuren legt hij toch wel de vinger op de wonde die vele niet willen inzien of toegeven.
meer van hem over de serie zelf. Weinig tegen in te brengen imo.
 
Laatst bewerkt:
ik vond het super.
naast de mooie beelden die iedereen opvalt is het de verechting van een droom van een audio standpunt.

impactvolle sound effects, soundtrack is subliem (bear mcreary dacht ik doet ook de recente god of war sound tracks) en uiterst vertaanbare dialoog met een ton aan ambient geluid ( rumble, ritselende blaren etc ). cinemawaardig op dat vlak.
 
ik vond het super.
naast de mooie beelden die iedereen opvalt is het de verechting van een droom van een audio standpunt.

impactvolle sound effects, soundtrack is subliem (bear mcreary dacht ik doet ook de recente god of war sound tracks) en uiterst vertaanbare dialoog met een ton aan ambient geluid ( rumble, ritselende blaren etc ). cinemawaardig op dat vlak.

Bear McCreary leren kennen indertijd door Battlestar Galactica. Meester is dat.
 
Het is "meh" in het algmeen, maar die laatste episode was echt trash.
"hallo meester expert smidse met 1000'en jaren ervaring... al gehoord van samensmelten van meerdere materialen?"
"oh ja je hebt gelijk!"

Wait.. what ?

En Galadriel mja, khoop haar minder te zien eigenlijk. Liever wat meer Elrond en Durin bromance

Maar sound en visuals waren wel de moeite ja
 
Laatst bewerkt:
ik vond het super.
naast de mooie beelden die iedereen opvalt is het de verechting van een droom van een audio standpunt.

impactvolle sound effects, soundtrack is subliem (bear mcreary dacht ik doet ook de recente god of war sound tracks) en uiterst vertaanbare dialoog met een ton aan ambient geluid ( rumble, ritselende blaren etc ). cinemawaardig op dat vlak.
Idem, qua sound is dit écht de beste serie die ik ooit gezien heb. Het contrast met "die grote andere fantasyreeks" kan niet groter zijn imo. Ook qua beeld zit het super.

Ik vind Galadriel trouwens helemaal geen saai personage ofzo. Gisteren wel pas ontdekt dat Khazad-Dum en Moria dezelfde mijn zijn.
Het valt me wel op dat er in de media veel kritiek komt op Galadriel die niet 100% lijkt uit die uit de films. Maar Elrond lijkt er toch nog veel minder hard op?
 
Mooie beelden, goede muziek, de rest is veel te flauw en heb de afleveringen telkens maar met een half oog gevolgd. Het boeide gewoon niet hard genoeg.
 
Idem, qua sound is dit écht de beste serie die ik ooit gezien heb. Het contrast met "die grote andere fantasyreeks" kan niet groter zijn imo. Ook qua beeld zit het super.

Ik vind Galadriel trouwens helemaal geen saai personage ofzo. Gisteren wel pas ontdekt dat Khazad-Dum en Moria dezelfde mijn zijn.
Het valt me wel op dat er in de media veel kritiek komt op Galadriel die niet 100% lijkt uit die uit de films. Maar Elrond lijkt er toch nog veel minder hard op?
Akkoord, geluid en beeld zijn subliem. Ben ook fan van de soundtrack
 
Idem, qua sound is dit écht de beste serie die ik ooit gezien heb. Het contrast met "die grote andere fantasyreeks" kan niet groter zijn imo. Ook qua beeld zit het super.
Ik neem aan dat het je over HotD hebt? Wat bedoel je hier dan precies mee? Gaat dit over de muziek? Of de audiokwaliteit ofzo?
Ik heb beide reeksen gezien, en ik zou je oprecht niet kunnen vertellen welke van de twee ik beter vond qua "sound". 🤷‍♂️
 
Ik neem aan dat het je over HotD hebt? Wat bedoel je hier dan precies mee? Gaat dit over de muziek? Of de kwaliteit van het geluid ofzo?
Ik heb beide reeksen gezien, en ik zou je oprecht niet kunnen vertellen welke van de twee ik beter vond qua "geluid". 🤷‍♂️
HotD heeft een setting die enorm veel potentieel heeft voor het gebruik van surround effecten. Echter is heel die reeks gemasterd alsof je op een tv met enkel stereo luistert. En zelfs daarvoor zijn de sound-effecten eigenlijk niet goed.

Het geluid in Rings of Power speelt continu met omgevingsgeluid dat rondom u geprojecteerd wordt. Hierdoor krijg je een veel intensere beleving. En dan heb ik het niet over zo'n typische "een zwaard dat voorbij komt vliegen" ofzo, maar het feit dat je in die bossen de bladeren ook achter u hoort neerkomen. Of dat regen rondom u lijkt te vallen.

In de final van HotD heb je de scene met de draken in de regen. Ik wil het straks eens checken, maar volgens mij komt er daar niks uit de atmos speakers.
 
HotD heeft een setting die enorm veel potentieel heeft voor het gebruik van surround effecten. Echter is heel die reeks gemasterd alsof je op een tv met enkel stereo luistert. En zelfs daarvoor zijn de sound-effecten eigenlijk niet goed.

Het geluid in Rings of Power speelt continu met omgevingsgeluid dat rondom u geprojecteerd wordt. Hierdoor krijg je een veel intensere beleving. En dan heb ik het niet over zo'n typische "een zwaard dat voorbij komt vliegen" ofzo, maar het feit dat je in die bossen de bladeren ook achter u hoort neerkomen. Of dat regen rondom u lijkt te vallen.

In de final van HotD heb je de scene met de draken in de regen. Ik wil het straks eens checken, maar volgens mij komt er daar niks uit de atmos speakers.
Weet niet hoe je kijkt maar ik keek bv via Streamz en deze dienst heeft geen Dolby Vision of Dolby Atmos ondersteuning.
De serie zelf is blijkbaar wel in die formaten, maar wij gaan dat dus niet binnenkrijgen.

Ik kijk zelf via de App op mijn tv, en die heeft zelfs geen mogelijkheid tot dolby digital surround. Dat werkt alleen via telenet tv box.
 
Weet niet hoe je kijkt maar ik keek bv via Streamz en deze dienst heeft geen Dolby Vision of Dolby Atmos ondersteuning.
De serie zelf is blijkbaar wel in die formaten, maar wij gaan dat dus niet binnenkrijgen.

Ik kijk zelf via de App op mijn tv, en die heeft zelfs geen mogelijkheid tot dolby digital surround. Dat werkt alleen via telenet tv box.
Hier alles 4K HDR met Atmos gekeken. En het enige "indrukwekkende" qua geluid vond ik de intro...
 
HOtD heeft geen behoefte aan kabellende beekjes en vallende bladeren imo, dat zou enkel de prijs per episode nog opdrijven. Dat bij zo'n draken scene of battle scene er eens wat meer sound immersie mag zijn, akkoord. Maar ik kijk maar op een stereo tv.

Bij 'elfjes' fantasy hoort dat nu éénmaal die kabbelende beekjes etc.

Wel triest van die Vlaamse streaming services dan. Bij de piraten vind je bij de meeste deftige 720p en 1080p rips meestal al 768kbps eac3, atmos geluid.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan