The Lord of the Rings: The Rings of Power

Prime The Lord of the Rings: The Rings Of Power

Mja ik denk dat hier het probleem wat zit he. Jij gaat niet overtuigd worden door redenen die verhaal gerelateerd zijn (zoals bij mij bvb de Harfoots, De Dwergen, Arondir, Adar, Elendil/Numenor) als deze redenen door jou niet zo ervaren worden. Ale tis niet alle visuals/soundtrack sfeer die goed zijn en niks goed aan verhaal/lore, sommige dingen erger ik mij aan in het verhaal/lore en andere dingen vind ik juist zeer leuk.

Neen, ik kan de scenes bij de dwergen nu toevallig wél appreciëren, maar de karikatuur van de Numenoreans en vooral de trieste wezens wat de Harfoots zijn niet. Adar en Arondir hadden wél potentieel, wie weet in seizoen 2. Grootste ergernis is natuurlijk Galadriel.

Visuals: knappe intro, aantal zeer knappe scenes, maar ook zwakke props, duidelijke scheidingslijnen tussen nep/echt...

Bij mij hellen beide balansen wel degelijk negatief over helaas.
 
Bottom line is de conclusie dat al deze discussies zinloos zijn, omdat het nu eenmaal een subjectief gegeven is of een serie nou goed of slecht is.
Er zijn één miljoen mensen die met plezier elke herhaling van een FC kampioenen aflevering kijken...


besef dan ook dat je elkaar hier nooit ga kunnen overtuigen.


Ik ben al blij dat sommige mensen kunnen toegeven dat scenario/pacing subpar zijn, en andere mensen de visuals/sound kunnen apprecieren.


That's as much middle ground as you'll ever get in dit soort discussies
 
Euhm voor de toekomst van de show? Ik neem aan dat ze hun geld wel goed zullen terugverdienen en meer dankzij de LOTR naamsbekendheid. Maar kosten en baten zullen nog steeds meedingen in hoe verdere ontwikkeling er gaat uitzien.
 
Euhm voor de toekomst van de show? Ik neem aan dat ze hun geld wel goed zullen terugverdienen en meer dankzij de LOTR naamsbekendheid. Maar kosten en baten zullen nog steeds meedingen in hoe verdere ontwikkeling er gaat uitzien.
De serie is vooral een vehikel om marktaandeel in de streaming markt te krijgen. En aangezien RoP de "flagship" serie van het Prime platform moet zijn denk ik niet dat ze daar snel in zullen snoeien. Als ze snoeien zal het eerder in kosten zijn van minder bekende series.
 
De serie is vooral een vehikel om marktaandeel in de streaming markt te krijgen. En aangezien RoP de "flagship" serie van het Prime platform moet zijn denk ik niet dat ze daar snel in zullen snoeien. Als ze snoeien zal het eerder in kosten zijn van minder bekende series.

Dit dus, zoals ik al eerder zei: in de strijd om marktaandeel tussen streamingdiensten is op dit moment tijdelijk er geen deftige koppeling meer tussen kwaliteit van een serie, kostprijs en het voortzetten ervan.

Dat heeft ook andere gevolgen overigens:
  • Netflix heeft een aantal topseries na een tijd gewoon niet meer verlengd omdat ze géén nieuwe kijkers meer opleverden, en dus geen nieuwe inkomsten, daar waar "traditionele" tv-zenders programma's die oude kijkers behielden, bleven verlengen want via reclame inkomsten bleven die interessant.
  • Andere flagship series dan deze belabberde Rings of Power dat tracht te teren op de naambekendheid van Lord of the Rings, zijn wél goed.
    Ik denk dan aan The Sandman van Netflix, eigenlijk véél te duur voor zo'n serie, maar Netflix moet in de strijd om naambekendheid ook meer en meer inzetten op eigen content.
  • Disney+ was/is eigenlijk nog altijd bespottelijk goedkoop voor wat je ervoor terugkrijgt. Dat zie ik ook geen jaren zo blijven.
Benieuwd hoe de combinatie tussen streamingdiensten mét reclame gaat verlopen in de toekomst.
 
Neen, ik kan de scenes bij de dwergen nu toevallig wél appreciëren, maar de karikatuur van de Numenoreans en vooral de trieste wezens wat de Harfoots zijn niet. Adar en Arondir hadden wél potentieel, wie weet in seizoen 2. Grootste ergernis is natuurlijk Galadriel.

Visuals: knappe intro, aantal zeer knappe scenes, maar ook zwakke props, duidelijke scheidingslijnen tussen nep/echt...

Bij mij hellen beide balansen wel degelijk negatief over helaas.
Komt het je vooral niet goed uit dat het tegenvalt omdat je nog voor het begin (voor redenen die in pol&actua worden besproken) de show had afgeschreven? :unsure:
 
Komt het je vooral niet goed uit dat het tegenvalt omdat je nog voor het begin (voor redenen die in pol&actua worden besproken) de show had afgeschreven? :unsure:

Neen, want ik zei hetzelfde over House of the Dragon en heb mijn ongelijk daar al snel bij toegegeven.
Plus ik heb mijn kritiek hier al véél beter onderbouwd als de meeste positieve/lovende reacties, dan is het gewoonweg een zwaktebod om steeds maar weer het vergrootglas op het politieke aspect te leggen. Maar ja: ook daar faalt deze serie gewoonweg, ik heb dat bewust weggelaten uit m'n laatste posts hier, al zit het in de score "verwerkt" op vlak van falen qua lore.
 
Laatst bewerkt:
ik zeg 10 op 10 enkel en alleen voor Galadriel haar jurk in de finale

hero-image.fill.size_1248x702.v1665775503.jpg
 
Wat mij nog altijd tegensteekt is hoe ze met zo een budget voor visuals toch maar 3 schepen gemoddeleerd en gerendered hebben die naar middle earth vaarden. Stond dat zo in de lore? En waarom laten ze dan onrealistisch 500 paarden uit die 3 schepen tevoorschijn komen?
Tis letterlijk copy paste zo een schip in een digitale omgeving en toch veel scriptgewijs realistischer dat ze er 7-8 sturen?

Ik snap die logica niet.

Moest ik punten geven een 3.5/10 en alleen maar omdat ze de show zo gehyped hebben en dan de verwachtingen totaal niet kunnen inlossen.
Zonder hype mss een 5/10
 
Wat mij nog altijd tegensteekt is hoe ze met zo een budget voor visuals toch maar 3 schepen gemoddeleerd en gerendered hebben die naar middle earth vaarden. Stond dat zo in de lore? En waarom laten ze dan onrealistisch 500 paarden uit die 3 schepen tevoorschijn komen?
Tis letterlijk copy paste zo een schip in een digitale omgeving en toch veel scriptgewijs realistischer dat ze er 7-8 sturen?

Ik snap die logica niet.

Moest ik punten geven een 3.5/10 en alleen maar omdat ze de show zo gehyped hebben en dan de verwachtingen totaal niet kunnen inlossen.
Zonder hype mss een 5/10

Het is altijd aan jou zelf om mee te gaan in de hype of niet.

Ik ga daar nooit mee in en kom zelden teleurgesteld terug.
 
ik denk dat er zo niet al te veel seizoenen nog gaan komen.
Sorry ik vond het saai, zo mooi was het nu ook weer niet weergegeven allemaal.

Als ik dit vergelijk met GOT, dan heeft GOT voor mij toch veel meer spanning.
Is misschien ook makkelijker te volgen als niet LOTR fan
 
Ik ben al ff gestrand op afl 5 nu. Ik moest me er altijd al aanzetten, in de hoop dat ik er eindelijk eens in meegesleurd zou worden. Da's nooit gebeurd en ik vrees dat ik het erbij ga laten.
Ik zou het nu niet als slecht bestempelen. Eerder matig. Er zijn zeker deftige momenten geweest. Elrond en dwergen spraken me tot hier toe zonder twijfel het meest aan. Maar Galadriel is lachwekkend irritant (de scène met de prison guards, oh boy) en in 't algemeen krijgt de reeks me niet geboeid genoeg. Mooie beelden, dat wel. Maar met die budgetten mag het niet anders.

Ben nooit een echte fantasy buff geweest, dat heeft er waarschijnlijk ook wel iets mee te maken. Maar de Lotr films zijn er in 't verleden wel in geslaagd me volledig mee te trekken. En de eerste seizoenen van GoT ook.
 
Ik ben al ff gestrand op afl 5 nu. Ik moest me er altijd al aanzetten, in de hoop dat ik er eindelijk eens in meegesleurd zou worden. Da's nooit gebeurd en ik vrees dat ik het erbij ga laten.
Ik zou het nu niet als slecht bestempelen. Eerder matig. Er zijn zeker deftige momenten geweest. Elrond en dwergen spraken me tot hier toe zonder twijfel het meest aan. Maar Galadriel is lachwekkend irritant (de scène met de prison guards, oh boy) en in 't algemeen krijgt de reeks me niet geboeid genoeg. Mooie beelden, dat wel. Maar met die budgetten mag het niet anders.

Ben nooit een echte fantasy buff geweest, dat heeft er waarschijnlijk ook wel iets mee te maken. Maar de Lotr films zijn er in 't verleden wel in geslaagd me volledig mee te trekken. En de eerste seizoenen van GoT ook.

Mijn vriendin vindt het zeer goed, maar ik bedenk me elke avond "eh.... kunnen we niet verder Mad Men uitkijken?". Ondertussen 5 vd 8 afleveringen gezien. We hebben allebei de LOTR films gezien, maar nooit de boeken gelezen en houden wel van fantasy.

Ik heb dezelfde klachten als zovele mensen. Galadriel is zo een eentonig personage, de plot komt zeer traag op gang, andere personage's/verhalen die we volgen zijn gewoon saai of te generisch fantasy-voer. Sommige personages redden het nog een beetje zoals Durin, maar dan bedenk ik me dat het al moeilijk moet zijn om zelfs de dwergen in uw fantasy-reeks oninteressant te maken.

De hele tijd dat ik hier naar kijk moet ik me bedenken hoeveel beter LOTR en zelfs The Hobbit films waren. Beter verteld en interessantere personages. Ik zou zeggen dat de mensen in rings of power aanvoelen als Skyrim NPC's, maar eerlijk gezegd vind ik zelfs Skyrim NPC's interessanter dan dit groepje.

Alles ziet er natuurlijk mooi uit(meestal), maar dat redt voor mij de show niet. Hopelijk betert het in seizoen 2 en trekken ze lessen uit de middelmatige/slechte ontvangst.
 
Is nog te bekijken hoe waar het is maar er gaan geruchten dat de showrunners gaan vervangen worden.
Nog maar te bekijken hoe het 2de seizoen kan gered worden vermits ze blijkbaar toch al bezig zijn met te filmen.

“I heard from someone who has a connect at Amazon that – if you wanna know – that effectively, they’re going to be retooling,” he explained. “And [Payne and McKay] are more than likely…they’re not gonna be publicly fired, but their role will be reduced.”

“Potentially just remaining in the writers room,” he added, “but my understanding is they’re looking for more experienced showrunners.”

To this end, Gore detailed that Amazon is “well aware of the problems” before noting that while “there’s what they publicly say,” there’s also “what they’re actually doing behind the scenes”.

“And what they’re doing behind the scenes,” he then asserted, “is they’re freaking out that this was more of a failure than could have been anticipated.”
 
Voor mij zijn deze verhaallijnen..

het fijnst:

- dwergen
- elrond
- orc invasie / nieuwe baddy
- numenor toekomstige ramp

het minst interessant:

- alles met de hobbits


Hopelijk meer van de dwergen in s2.
 
Terug
Bovenaan