The Lord of the Rings: The Rings of Power

The Lord of the Rings: The Rings Of Power

S1 krijgt hier een zes'ke, gered door de visuals. Voldoende om te blijven kijken en te weten komen wat we allemaal al voorspeld hadden.
Zeer teleurgesteld over de aandacht die effectief gegaan is naar het denk- en uitvoeringsproces achter het forgen van de ringen. Het ging te simpel, tussen de soep en de patatten, en zeker geen 3 weken, althans naar mijn gevoel. Ik had hier minstens een volledige aflevering over verwacht... Soit. Wederom veel knipogen naar de PJ anthologie, zoals reeds aangehaald. Een paar keer is plezant, maar op den duur wordt het afgezaagd. 'k Was nog zo content (/s) dat not-Gandalf niet vroeg aan Frodi Nori of ze in an adventure wou sharen. Om dan 5 seconden later wel te zeggen dat ze haar neus moest vertrouwen..
Dingen die meer tijd verdienen worden gerushed, en vice versa. Zwak aangepakt op dat vlak.
Qua characters wel een pluim voor Adar, Durin, Elendil, Elrond (to some extent). Galadriel is mijn biggest peeve en imo compleet verkeerd geschreven.
Van een serie met deze budgetten verwacht ik meer.
 
Mijn grootste punt van kritiek is wat anderen hier ook aanhalen, het tempo, dat ik niet gelijk verdeeld vind.
Het kabbelt bij momenten rustig voort en dan bv. in de finale krijg je die "sterremans is Sauron" als 10 minuten afleiding, het feit dat het dan Gandalf of een soortgenoot is, Galadriel die Halbrand plots wantrouwt, en wat later blijkt dat Sauron te zijn. Mja, dat had toch allemaal beter iets meer uitgebouwd geweest om betere spanningsbogen te geven IMO.

Ik zou het ook leuker vinden als het niet Gandalf blijkt te zijn, maar ik vrees dat als fan service we weinig anders moeten verwachten.

Maakt het daarom geen slechte serie trouwens, het had gewoon meer naar mijn zin kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Mijn grootste punt van kritiek is wat anderen hier ook aanhalen, het tempo, dat ik niet gelijk verdeeld vind. Het kabbelt bij momenten rustig voort en dan bv. in de finale krijg je die "sterremans is Sauron" als 10 minuten afleiding, het feit dat het dan Gandalf of een soortgenoot is, Galadriel die Halbrand plots wantrouwt, en wat later blijkt dat Sauron te zijn. Mja, dat had toch allemaal beter iets meer uitgebouwd geweest om betere spanningsbogen te geven IMO.

Ik zou het ook leuker vinden als het niet Gandalf blijkt te zijn, maar ik vrees dat als fan service we weinig anders moeten verwachten.

Maakt het daarom geen slechte serie trouwens, het had gewoon meer naar mijn zin kunnen zijn.
Vergeet ook wel geen spoilers tags eh sommige mensen hebben nog niet alles gezien
 
Ik ben afgehaakt halverwege aflevering 3. Het was de derde opeenvolgende aflevering waar ik halverwege in slaap bij was gevallen...
 
Net begonnen aan de serie, 2 afleveringen gekeken.
1) ik vind de sfeer eigenlijk heel goed zitten.
2) ik weet niet of de productie meer kost dan House of the Dragon, maar de CGI en soundtrack zijn véél beter. Die vogels die rond die boot vliegen is zalig met Atmos!
 
Bewust gewacht met kijken van aflevering 3 tot 8 tot ik nu is alles in één ruk kon kijken. Ben toch wel ietjse meer positief nu als na de eerste 2 afleverigen. Vond het toen niet veel soeps en zo traag mannekes.

De laatste 3 afleveringen waren goed maar als je dan alles in zijn geheel bekijkt vind ik dat de spreiding van alles teveel naar het einde. Nu weer 2 jaar wachten zeker, das wel minder.

Toch behoorlijk wat negatieve punten aan de serie. Ik zal ze in spoilertags zetten, das het beste voor iedereen die nog niet alles moest gezien hebben.

- Galadriel: Eerlijk, ik vind het vreselijk wat ze met haar hebben gedaan. Daar kan ik geen doekjes rond winden, echt verschrikkelijk irritant personage. De laatste 3 afleveringen beterde dat dan weer maar ze wilden van haar een sterk karakter maken had ik de indruk maar met dit te doen hebben ze met haar gewoon het tegenovergestelde bereikt. Precies een 16-jarige die haar goesting niet krijgt en telkens op haar plaats moet gezet worden door X of Y. Echt mega irritant werd ik ervan. Galadriel was tijdens de SA al 1000den jaren oud en dan gedraag je je niet zoals een tiener met driftbuien.

- Elrond: Ook niet echt schitterend personage. Een politieker met ambitie of zoiets herinner ik mij bij de voorstelling vd personages. Elrond is geen politieker geweest bij mijn weten dus ik begrijp nog steeds niet waarom ze hem zo in beeld brengen. Ook hier stoorde ik mij weer aan het feit waarom ze hem zo verandert hebben. Wel vond ik de Bromance met Durin (en Dissa) tof.

- Istar: Ik hoop zo hard dat dit niet Gandalf is maar met wat hij in de laatste aflevering tegen Nori zei vrees ik het ergste. Ook vond ik het heel raar die plots van amper interactie naar volledig perfect Engels ging.

- Halbrand/Sauron: Had persoonlijk vrij vlug het gevoel dat hij niet beweerde wie hij was. Veranderde teveel van gedachten leek me en achteraf zie je waarom. Ik hoop dat ze hem ook in zijn andere duistere gedaanten laten zien want in de laatste shot met hem was ik toch wat ontgoocheld. Ik had daar al gehoopt hem in zijn ware gedaante te zien als Sauron.

- Dissa en Arondir: Van alle personages die ze hebben toegevoegd met die weinig en geen meerwaarde hebben (tot dusver dan) vond ik deze geweldig leuk. Ze passen 100% in deze serie.

- BALROG !!!!!! moment !!!!!!

Je ziet dat er indd een immens budget tegenaan gegooid is maar helaas ook dat er zeer veel foute keuzes zijn gemaakt. Toen ze de Tolkien geleerde, die Amazon zelf had aangenomen, buiten hebben gegooid omdat die bleef herhalen dat ze de Lore vervuilden wist ik al hoelaat het was. Dat de 2de era veel voor interpretatie overlaat dat weet ik maar als je zoveel personages hebt die zo bekend zijn uit, hetzij de 1ste Era of uit de Lotr trilogie en je gaat daar dan aan modderen dan krijg je de backlash die er gekomen is. Dat is dan buiten het belachelijke discussie van teveel anders gekleurden in de serie want Dissa is heerlijk om te zien en Arondir voegde echt wel iets toe. De makers hebben helaas zoveel veranderingen aangebracht dat ze het zelf over zich hebben geroepen vind ik. Fan fictie las ik ergens is en zo bekijk ik het ook.

In het kort: Leuk om de vele personages en knipogen naar de films/boeken te zien maar ook teveel afval helaas voor mij. 6/10
 
Je ziet dat er indd een immens budget tegenaan gegooid is maar helaas ook dat er zeer veel foute keuzes zijn gemaakt.
amen
Dat is dan buiten het belachelijke discussie van teveel anders gekleurden in de serie want Dissa is heerlijk om te zien en Arondir voegde echt wel iets toe.
Ik verdenk de makers er gewoon van om express de zwarte elf de meest coole te maken die enigzins lijkt op Legalos, gwn om die haters te trollen.
Well played.
De makers hebben helaas zoveel veranderingen aangebracht dat ze het zelf over zich hebben geroepen vind ik. Fan fictie las ik ergens is en zo bekijk ik het ook.
I concurr
 
Ik vond Galadriel van de films beter dan Galadriel van de serie.
Maar ik vond eerlijk gezegd Arondir beter dan Legolas.

Een beetje de sérieux gewisseld hier. Die had Galadriel in de films en Arondir hier. Legolas was een pretty-boy karakter in de films en kon amper acteren.

Serie krijgt een 7,5/10 van mij. Plezant om naar te kijken, ritme van de films, mooie beelden, coole zaken te zien en wat onnozelheid ertussen. Who care's about lore als het maar leuk is om naar te kijken, niet alles hoeft Better Call Saul te zijn. LotR was dat ook niet.
 
Aflevering 8!
Misschien wel de meest divisive aflevering van het eerste seizoen. Ik merk dat hoe verder in dit seizoen hoe meer ik me erger of vragen stel bij bepaalde zaken. Waar ik in het begin nog bewonderend was en me af vroeg hoe ze dingen zouden aanpakken ben ik nu eerder wat sceptisch of zelfs teleurgesteld.

@KnightOfCydonia en @Sir.Killalot kunnen jullie het niet gewoon in pm uitvechten met jullie twee want ik vind het altijd spijtig als deze thread in zo een persoonlijk moddergooien uitmondt. En begint niet met "hij is begonnen", jullie zijn beide volwassen genoeg om beter te weten en elkaars uitdagingen niet tegemoet te komen.

Mijn bespreking gerangschikt van minst naar meest divisive :biglaugh:. Wees gewaarschuwd, veel lore rants, niet altijd eerlijk tegenover de makers maar ik kan er niet aan doen :shutup:.

Numenor
In Numenor zien we dat de Koning stervende is en Ar Pharazon begint met grootste bouwwerken te organiseren, die zelfs de goden met afgunst zouden vullen. Foreshadowing voor Pharries latere 'projecten'. Een stukje met de Palantir waar eigenlijk niet meer wordt op teruggekomen en dat ik bijna vergeten was tegen het einde van de aflevering. De Koning zegt dat hij teveel in de Palantir heeft gekeken en nu niet meer kan onderscheiden tussen wat echt is en wat niet en nadien Elendil's dochter die al dan niet ook een kijkje neemt en wat ziet? Hetzelfde als Miriel en Galadriel zagen? De ondergang van Numenor maar met haar eigen interpretatie? We zullen zien.
Onze Numenoreanen komen terug vanuit Midden Aarde en we zien dat Elendil toch nog Miriel steunt, oef, opluchting dat er niet nog wat drama geforceerd wordt. Ze zien (wel, Miriel niet) dat de schepen in de haven zwarte zeilen dragen, een teken van rouw en dus dat de Koning gestorven is.
De Numenor story line ben ik wel zeer benieuwd naar in het volgende seizoen, als ze de riching in zullen gaan die ik verwacht.

Harfoots
Onze meteor man wandelt Mirkwood/Greenwood binnen en wordt opgewacht door onze Cultists / Mystics die hem als Sauron begroeten. Hier had ik het al een beetje moeilijk mee omdat ik eerst dacht "Mijn god serieus? Gaan ze van Sauron een soort fallen angel maken die toch nog een hart van goud heeft maar gecorrupt is door de Cultists??". Gelukkig bleek het om een classic misunderstanding te gaan, kan gebeuren he, wat me tot mijn volgende ergernis brengt. Waarom in godsnaam dachten de cultists zelfs dat dit Sauron zou zijn? Op geen enkele manier lijkt hij op enige vorm van Sauron of gedraagt hij zich als hem. Ok, Sauron was een shapeshifter maar zijn gedaantes in de First Age waren ofwel: overweldigend knap, ofwel grotesk als een weerwolf of vampier. Anyway.
Ons Harfoots fellowship probeert hem te redden maar de Cultists hebben de old switcheroo gedaan. Als er iets is dat wel een heel groot pluspunt verdiend dan zijn het de special effects, de shapeshifting van onze Eminem cultist vond ik heel goed gedaan. We krijgen een soort Wizard duel en confirmatie dat het dus om 1 van de Istari gaat. In het begin van het gevecht stoorde ik er me wat aan dat een Maiar blijkbaar amper weet te winnen van wat Cultists met magic tricks, maar ok hij had geen staf en hij was nog wat verdweesd, cava. Het stuk "From shadow you came, from shadow I bid you return" vond ik geweldig, dat is wat ik wil horen... om dan met zo een cliche cheesy line te komen "I am good". Had even goed I am Groot kunnen zeggen want het is echt iets dat eerder uit Marvel zou komen dan een Tolkien karakter. De Cultists worden verslaan en we zien dat ze eerder een soort Wraiths lijken en veel weg hebben van de Nazgul zoals Frodo ze ziet in de Unseen World wanneer hij de ring draagt. Vraag me af of we in de toekomst nog meer info over hen zullen krijgen maar ik vrees van niet. Zoals Nerd of the Rings ze noemt: The Naz-gals :laugh:.
Sadoc sterft en wat normaal een emotioneel moment zou moeten zijn werd weer veel te snel afgehandeld... Ze hebben net een gevecht op leven en dood gehad en plots zitten ze allemaal peaceful naar de zonsopgang te kijken, Sadoc lijkt nog best ok maar knippert dan eens twee keer met de ogen en is dood. I mean come on, hadden ze dit moment niet een beetje meer zwaarte kunnen geven?
Nori gaat op avontuur met Meteor man, die nu dus echt gewoon Gandalf blijkt te zijn met een directe quote... Ik had echt gehoopt dat dit 1 van de blue wizards zou zijn of zelfs Radagast of Saruman, maar aub niet Gandalf. Ach ja, we zien wel wat het geeft, zolang ze hem niet direct Gandalf noemen hou ik nog een beetje hoop over dat het toch om 1 van de 2 Blue Wizards gaat. Gewoon een beetje teleurstellend dat alles uiteindelijk zo voorspelbaar is gebleken of lijkt.

Elves
Halbrand en Galadriel komen aan in Eregion, Halbrand blijkbaar half dood door een aanval van de vijand. Galadriel en Elrond die het bijleggen was wel een goed moment, ik blijf onder de indruk van Elrond's karakter en zijn acteur. Halbrand ontmoet Celebrimbor in de forge en hier begonnen mijn eerste alarmbellen te rinkelen. Nee, alstublieft, neen. Toen Celebrimbor vroeg wie er was had ik echt gehoopt dat ze een nieuw personage zouden introduceren, een elf die interesse had in Celebrimbor's smidse genaamd... Annatar. Dan hadden ze nog iets kunnen doen in de trend van: Halbrand is verdwenen (shapeshifted in de vorm van een Elf), heeft een briefje achtergelaten met een of andere cryptic message en Galadriel is suspicious tegenover deze nieuwe Elf maar kan nog niets bewijzen. Nu gaat het plots allemaal veeeel te veeel te snel voor mij. De stukken met Halbrand die samenwerkt met Celbrimbor vond ik op zich wel goed, maar waarom moet het Halbrand zijn... Waarom een mens! Ik heb 0 problemen met andere huidskleuren, geaardheden van karakters, zelfs genders maken me weinig uit. Maar Annatar was een elf, geen mens :eviltongue: #humansstealelvenjobs.
Gil Galad die geen kroon wilt vond ik wel goed, laat zijn wijsheid zien ipv zijn strict en strengheid die we vooral van hem zagen dit seizoen. We zien zijn speer Aeglos ook :love2:, later hopelijk ook in actie te zien. Celebrimbor die Adar's woorden toen hij het had over wat Sauron van plan was gebruikt leunt aan bij een van mijn andere ergernissen, waarover later meer. Dat Elrond toch kan inpraten op Gil Galad vind ik ook goed en toont het respect en de vriendschap die de twee voor elkaar hadden. Elrond was dan ook Gil Galad's vaandeldrager en close confidant.
Iets wat ik pas nadien las is de opmerking die Elrond maakt aan Celebrimbor: "We have three weeks for a labour that could take three centuries." Een verwijzing naar de tijd compressie in de serie aangezien in de lore het 300 jaar duurde waarin Sauron bij de Elfen in Eregion aan de Rings of Power werkte met Celebrimbor.
Galadriel en Halbrand komen tot confrontatie en hij geeft toe dat hij Sauron is. Dit stuk vond ik wel goed want eindelijk laat het iets van hoe powerful Sauron is dat hij zelfs een elf als Galadriel visioenen zoals deze kan geven. Het stuk dat Sauron lijkt vergeven te willen worden voor zijn kwade daden vind ik 50/50. Als dit eigenlijk gewoon Sauron is Galadriel probeert te beinvloeden maar er geen meter van meent dan vind ik het goed. Als ze Sauron een soort misunderstood getormenteerde antagonist gaan maken dan haat ik het. We krijgen wederom een vrijwel directe quote uit de PJ Trilogie, not a tyrant but a queen, stronger than the foundations of the earth. Op zich is die dialoog niet slecht maar het voelt zo hard als pandering aan en ik vraag me gewoon soms af, waarom? 1 of 2 verwijzingen, liefst iet of wat verborgen zou ik aanmoedigen, maar het er zo vingerdik opleggen is echt gelijk ze in uw gezicht schreeuwen: "HEBDE HET GEZIEN?? HEBDE HET DOOR? DAS WAT ZE OOK ZEI IN DE FILM, COOL HE!!!". Please, insult de intelligentie van uw kijkers niet zo...
Het stuk over Galadriel die Elrond voor het eerst ontmoet aan de seaside vond ik wel leuk omdat het eindelijk toch het leeftijdsverschil tussen de twee aantoont.
Ze beslissen dus om 3 ringen te maken, zodat er balans is en hier is dus ook weer een ergernis. In de serie maken ze dus de 3 Elfen ringen als eerste, terwijl in de lore het de 7 dwergen ringen en 9 mensen ringen zijn die eerst gesmeden worden, door Celebrimbor en Annatar (Sauron) samen waarna de 3 Elfenringen door Celebrimbor alleen gesmeden worden, vrij van de directe invloed van Sauron maar wel dankzij de kunsten die Annatar Celebrimbor heeft aangeleerd. Ok, het is mogelijk dat ze de andere ringen als "tests" samen hebben gemaakt nog voordat Halbrand ge out werd als Sauron I guess? Maar dan hadden ze dat toch echt stukken beter moeten aanpakken... Anyway, we zien wel. Nu is het dus op een halve aflevering dat ze gaan van "weten niet wat te maken eigenlijk" naar "hupsakee 3 ringen gereed, elfen gered". (De elfen zijn gered omdat: "They were forged by Celebrimbor and his smiths with the desire of "understanding, making, and healing" and granted the power to preserve all things unstained." De ringen preserveren de plekken waar Elfen wonen (en er een ring is) dus zodat de Elfen daar kunnen blijven en ze niet door de snelle verandering van Midden Aarde, terug moeten keren naar Valinor. Aan het einde van LOTR moeten ze dit wel omdat de Elfen ringen een link hadden met de One Ring, nadat deze vernietigd was verloren de ringen dus aan kracht).
Ik had echt verwacht dat er een volledig seizoen zou gewijd worden aan Sauron/Annatar die invloed uitoefent op de Elfen in Eregion en samen met Celebrimbor aan de ringen smeedt. Maar om 1 of andere reden hebben ze het op een halve aflevering gedaan en ik wil gewoon weten waarom, wat de makers hun reden was... De ringen zelf zien er wel schitterend uit moet gezegd worden. Duidelijk de ring of fire, ring of air en ring of water. Halbrand/ Sauron teleporteerd naar Mordor en kijkt uit op Mount Doom, ben benieuwd hoe zijn verhaallijn zal evolueren.

Algemene ergernissen.
Alles in dit seizoen ligt er zo vingerdik op. Ok, Tolkien was niet bepaald gekend voor zijn nuance, maar hier hebben we constant ofwel letterlijk overnemen van woorden ofwel letterlijk quoten uit de PJ Trilogy. Ook dingen zoals Halbrand = Sauron en Meteor man = Gandalf. Heel het seizoen was ik aan het hopen dat deze beide ons op het foute spoor wilden zetten... om dan uiteindelijk toch gewoon dat blijken te zijn. Ik ben niet boos, gewoon teleurgesteld. De serie mag ook echt wel wat meer proza in hun dialogen gebruiken want het is me soms iets te simplistisch. Nee ik wil ook geen ellenlange dialogen en liederen zoals in Tolkiens eerdere werk, maar iet wat meer kwaliteit en fleurigheid mag toch echt wel. Ik vind dan dat de stukken met de Harfoots nog het meest 'Tolkien' zijn voor mij. Deze wilde achterneven van de Hobbits die we kenden hebben toch wel een stukje in mijn hart veroverd en zijn denk ik mijn 2e favoriete deel van de serie na de combo Dwergen/Elrond.
Over het algemeen vind ik de serie momenteel dus te simplistisch, of zo lijkt het toch in mijn ogen. Ik merkte wel al op Tiktok dat de serie toch wel een groot aantal fans heeft die voordien eigenlijk niets of weinig van Lotr kenden dus het ligt misschien ook gewoon aan mij :p .


Na al dit ranten moet ik wel zeggen dat ik nog steeds fan ben. Ik zal zo gauw het nieuwe seizoen er is meteen kijken. De beelden zijn prachtig en veel van mijn ergernissen zijn ook gewoon dat: ergernissen. Geen haat, niets onoverkomelijk (tot nog toe). Zelden ook zo opgegaan in een serie dat ik na iedere aflevering half een boek neerschrijf gewoon om mijn gedachten te ordenen :p , in goede en slechte zin.

/End thread


Stevig ziek geweest en wou ook gewoon de 2 laatste sparen voor samen te kunnen zien. Ik blijf al bij al met een gemengd gevoel achter. De serie is niet slecht maar had wel degelijk stukken beter kunnen zijn. Wat ik al zei sinds de eerste aflevering; zo friggin gerushed. In de laatste aflevering ging het er helemaal over hoe ze van hier naar daar hossen en dan zeker het smeden van de 3 elfenringen die daar precies tussen de soep en de patatten eventjes snel in elkaar geflansd worden.

Ik schuif sowieso aan voor het 2e seizoen maar als ik lees dat sommige mensen het traag vinden en in slaap vallen gaan ze het misschien nog sneller willen maken. Benieuwd wat dat gaat geven. De Cast, visuals en sfeer zijn dik in orde dus daar kunnen ze alle richtingen mee uit, het zijn vooral de schrijvers die eens moeten bezinnen en die cast wat meer tijd en ruimte moeten geven om te ademen.
 
Gisteren de laatste 2 achter elkaar gekeken. Was inderdaad best gerushed en zelf als Tolkien freak ben ik vrij teleurgesteld met "The Stranger" en wie dat zou kunnen zijn (ligt er vinger dik op denk ik ondertussen?) en heel het gedoe met de ringen.

Voor de rest was het wel cva... Ben benieuwd hoe ze dit nu verder aan elkaar gaan breien.
 
Ik schuif sowieso aan voor het 2e seizoen maar als ik lees dat sommige mensen het traag vinden en in slaap vallen gaan ze het misschien nog sneller willen maken. Benieuwd wat dat gaat geven. De Cast, visuals en sfeer zijn dik in orde dus daar kunnen ze alle richtingen mee uit, het zijn vooral de schrijvers die eens moeten bezinnen en die cast wat meer tijd en ruimte moeten geven om te ademen.
Ik denk/hoop dat niemand nog die laatste aflevering te traag vond? Voor mij begon het tempo goed, ook al vonden velen dat traag: een rustige expositie van de toestand, het opzetten van de wereld. Maar het leek wel of ze dan op het einde een soort checklist moesten afwerken van grote gebeurtenissen en "reveals". Gewoon al van die laatste aflevering kan je een half of een heel seizoen maken denk ik.
 
Dit seizoen heeft inderdaad serieuze pacing issues. Eerst 6 afleveringen om een boeregat van 20 man en ne paardekop te redden, om daarna het smeden van de 3 Elvenringen te doen op 20 minuten tijd, bij wijze van spreken.

Toch raar dat ze met zo'n budget geen beter schrijversteam hebben kunnen samenstellen.
 
Ik bleef de laatste aflevering toch ook een beetje op mijn honger zitten. Ben wel overtuigd genoeg om een 2e seizoen te zien, daar niet van.

Mensen die wandelen naar de horizon, dat blijft toch het makkelijkste einde om een seizoen/film af te sluiten :p
Een echte cliffhanger had leuker geweest. Nu had ik zoiets van 'goh ja, ... we zien wel waar ze zich volgend seizoen mee gaan bezighouden'

Echt spectaculaire zaken zijn er ook niet gebeurd. Dat 'effect' van de reveal van Sauron kwam toch raar over bij mij. Van de LOTR films ben je gewoon dat Sauron iets abstract, goddelijk of monsterlijk is en nu krijg je te maken met een Sauron in een zeer menselijke, charmante gedaante. Toen Halbrand uiteindelijk Sauron bleek te zijn, gaf dat dan ook maar een flauw gevoel bij mij (en daarnaast was het hier ook al gehint door mensen, dus ook niet zo verrassend).
 
Zwarte elfen en dwergen zijn nog steeds geen probleem. Arondir en Disa zijn zelfs hoogtepunten van de show. Genoeg echte problemen met de reeks om over te zagen. Het is het Tolkien estate zelf dat voor Amazon en dit team gekozen heeft. Ze hebben zelfs speciaal een hoger bod van netflix afgeketst. Dat de schrijvers proteges zijn van J J Abraham zal net iets harder doorwegen dan hun minderheden mogen meedoen "politiek".
 
Dat de schrijvers proteges zijn van J J Abraham zal net iets harder doorwegen dan hun minderheden mogen meedoen "politiek".
Op basis van hun talent zal het alvast niet zijn, want

1) voorgaand palmares onbestaand
2) evidence as shown, ze bakken er niets van

En gaan we nu echt pretenderen dat ESG ratings geen ding zijn in Hollywood?
 
Hopelijk hebben ze wel van iemand anders eindes leren schrijven. Maar het eerste seizoenseinde belooft niet veel goeds op dat vlak.

JJ Abrams is goed voor een actiefilm zoals Star Trek, maar het schrijven enzo doet ie best in samenwerking met iemand die meer inhoud en rationaliteit kan bijbrengen. Voor mij is het doorgaans te veel 'we doen maar wat, zo lang we vooruit kunnen gaan'.
 
Terug
Bovenaan