The Lord of the Rings: The Rings of Power

Prime The Lord of the Rings: The Rings Of Power

ik had hele lage verwachtingen bij deze serie. ik dacht dat het slechter ging zijn dan WOT maar eig vind ik het beter. Ik vond het gelijk al bij al meevallen. om één of andere reden heeft mij zelf meer vermaakt dan house of dragon. ik weet dat objectief gezien house of dragon de veel betere serie is , maar ik had gelijk meer de drang om de volgende afl op te zetten bij rings of power dan house of dragon. Ik vind wel dat ze tolkien feel redelijk goed te pakken gekregen hebben in rings of power. ik dacht ik de me meer ging storen aan alle niet blanke acteurs omdat het niet in de lore past maar het past uiteindelijk wel nog allemaal. het gaat allemaal wel wat traag vooruit maar het stoort niet. liever dat ze hun tijd pakken voor world building dan dat alles rushed is. het feit dat het ook geen book adaptation is helpt. je hebt geen verwachtingen en geen vergelijkingsmateriaal met wat anders/beter zou kunnen zijn.

we gaan er wel vanuit moeten gaan dat ergens tussen het tijdsperk van rings of power en the hobbit er één grote etnische cleansing gebeurd is want er is daar op midden aarde geen enkele persoon van kleur meer te vinden :rofl:
 
we gaan er wel vanuit moeten gaan dat ergens tussen het tijdsperk van rings of power en the hobbit er één grote etnische cleansing gebeurd is want er is daar op midden aarde geen enkele persoon van kleur meer te vinden :rofl:
Straks blijkt dat ook de huidige Sauron één groot misverstand was en dat Driesje Van Langenhove de echte Sauron is?

Ik vond de serie best ok eigenlijk. Soms een beetje te langdradig maar entertainend genoeg om ook naar het tweede seizoen te kijken.
 
Ik gebruik de negatieve reviews van Humo nu wel vaker om te selecteren op dingen die ik wel goed vind... Humo lijkt de voorbije 15 jaar eerder een azijnfabriek dan een tijdschrift.

Idem. Als Humo iets GENADELOOS afkraakt, weet ik dat ik mee ga zijn.Mijn vader kocht Humo altijd, dus heb dat opzeer regelmatige basis gelezen tot ergens in mn "twenties" (ondertussen 20 jaar geleden). En als tiener wilde ik zo graag dat Humo alles wat ik cool vond ook cool zou vinden: films, bands, boeken, ... Maar het was me al vlug duidelijk dat we echt diametraal tegenover elkaar stonden. En dat blijft gewoon een given...
 
Yup de tone is gezet. Beetje fellowship of the ring vibes met heel veel character building en world building zodat het op gang kan komen.

Ik vond dit qua beeld en geluid trouwens ook pakken beter dan house of dragon.

Heb een oled en 5.1.2 atmos met ceiling speakers en het is de eerste tv serie waar ze effectief ook iets in doen.

House of dragon heeft ook atmos maar dat niks. Zelf als er een draak langs boven vliegt komt die precies van op zij of achter.

Je ziet echt wel dat hier movie levels aan budget en afwerking in gaan.

Kond de writing beter? Sowieso. Is het slecht ? Zeker niet. Ze hebben nog alle ruimte om te verbeteren en nog geen onherstelbare schade gebracht zoals bij wheel of time :p
 
Laatst bewerkt:
Gisteren eindelijk eens uitgekeken.

Uiteindelijk vind ik het wel een hele toffe serie als ik het los bekijk van de Lotr triologie.

Grootste minpunten:
- de muziek, heel generiek en serie achtig. Daar had ik meer verwacht.
- komt heel traag op gang
- fans die zeiken over gekleurde personages

Pluspunten
+ visuals
+ costumes, alles ziet er piekfijn uit

Smaakt naar meer!
 
Beetje zoals deze thread:


sources confirm that The Rings of Power had a 37 percent domestic completion rate (customers who watched the entire series). Overseas, it reached 45 percent. (A 50 percent completion rate would be a solid but not spectacular result, according to insiders). The show has not been a major awards contender, either, overlooked by the major guilds with the exception of one SAG-AFTRA nomination for stunt ensemble.

Ouch.
 
Beetje zoals deze thread:


sources confirm that The Rings of Power had a 37 percent domestic completion rate (customers who watched the entire series). Overseas, it reached 45 percent. (A 50 percent completion rate would be a solid but not spectacular result, according to insiders). The show has not been a major awards contender, either, overlooked by the major guilds with the exception of one SAG-AFTRA nomination for stunt ensemble.

Ouch.
Ik moet nu zelf ook wel zeggen dat, hoewel ik echt genoten heb van de serie toen hij uitkwam, hij een stuk minder lang blijft nazinderen in mijn gedachten dan bijvoorbeeld (om nog maar eens te vergelijken, alhoewel niet helemaal een eerlijke vergelijking) House of The Dragon.
 
Ik ben benieuwd of ze de kritieken ter harte genomen voor seizoen 2, of dat ze gewoon op het elan van seizoen 1 verdergaan. Het filmen van seizoen 2 loopt alleszins niet van een leien dakje met een stuntpaard dat gestorven is op de set en een brand dat uitgebroken is.

 
Ik moet nu zelf ook wel zeggen dat, hoewel ik echt genoten heb van de serie toen hij uitkwam, hij een stuk minder lang blijft nazinderen in mijn gedachten dan bijvoorbeeld (om nog maar eens te vergelijken, alhoewel niet helemaal een eerlijke vergelijking) House of The Dragon.
De wereld van Tolkien fascineert me meer dan die van Martin, maar House of the Dragon vond ik wel meer solide. ROP had enkele magische momenten, maar in zijn geheel rammelde het wel en vond ik sommige personages bij momenten ronduit irritant en ongeloofwaardig.
 
De wereld van Tolkien fascineert me meer dan die van Martin, maar House of the Dragon vond ik wel meer solide.
Volledig mee eens.
ROP had enkele magische momenten, maar in zijn geheel rammelde het wel en vond ik sommige personages bij momenten ronduit irritant en ongeloofwaardig.
Ik vond het prachtig weergegeven en voor de duielijkheid, een hoop plot points was ik zeer tevreden mee.
Maar dan zijn er een andere delen van het verhaal die ik gewoon volledig anders had aangepakt.
Vooral spijt van hoe ze de laatste aflevering hebben aangepakt en dat ik constant hoopte dat de schrijvers slimmer waren dan ze uiteindelijk bleken... Red herrings die nooit red herrings waren bijvoorbeeld, dat was wel frustrerend.
 

De kritiek op deze aanfluiting van Tolkien's werk mocht hier in 't begin niet gegeven worden, was politiek geïnspireerd (alsof de makers van deze serie het zelf niet vele malen erger waren), maar de cijfers die langzaam maar zeker meer en meer duidelijk uitkomen, bewijzen dat dit gedrocht, ondanks één van de duurste series ooit te zijn, ook effectief een massieve flop is

Bijna 2/3 van de mensen die aan deze serie begonnen zijn, hebben het (terecht) opgegeven. Dat is voor zo'n serie gewoon een énorme mislukking. Zegt ook veel over de (omgekochte) critici die deze serie aan 83% op RottenTomatoes geholpen hebben, want ja, je kan toch geen kritiek geven op iets dat zoveel "woke" hokjes afcheckt, nietwaar? Maar het publiek spuwt het terecht uit zo blijkt nu.

Als je dan nog 2 jaar moet wachten op seizoen 2, dan zal van die 1/3 van een publiek waar een dalende trend in zat (in tegenstelling tot House of the Dragon dat gewoonweg steeg aflevering na aflevering), weinig tot niets meer overblijven.

Er gaan bij Amazon heel wat mensen zijn die spijt hebben dat ze contractueel gebonden zijn aan nog een tweede seizoen hiervan te moeten produceren.
 

De kritiek op deze aanfluiting van Tolkien's werk mocht hier in 't begin niet gegeven worden, was politiek geïnspireerd (alsof de makers van deze serie het zelf niet vele malen erger waren), maar de cijfers die langzaam maar zeker meer en meer duidelijk uitkomen, bewijzen dat dit gedrocht, ondanks één van de duurste series ooit te zijn, ook effectief een massieve flop is

Bijna 2/3 van de mensen die aan deze serie begonnen zijn, hebben het (terecht) opgegeven. Dat is voor zo'n serie gewoon een énorme mislukking. Zegt ook veel over de (omgekochte) critici die deze serie aan 83% op RottenTomatoes geholpen hebben, want ja, je kan toch geen kritiek geven op iets dat zoveel "woke" hokjes afcheckt, nietwaar? Maar het publiek spuwt het terecht uit zo blijkt nu.

Als je dan nog 2 jaar moet wachten op seizoen 2, dan zal van die 1/3 van een publiek waar een dalende trend in zat (in tegenstelling tot House of the Dragon dat gewoonweg steeg aflevering na aflevering), weinig tot niets meer overblijven.

Er gaan bij Amazon heel wat mensen zijn die spijt hebben dat ze contractueel gebonden zijn aan nog een tweede seizoen hiervan te moeten produceren.
Artikel is een paar posts hierboven reeds gepost btw ;)
 
De kritiek op deze aanfluiting van Tolkien's werk mocht hier in 't begin niet gegeven worden, was politiek geïnspireerd (alsof de makers van deze serie het zelf niet vele malen erger waren), maar de cijfers die langzaam maar zeker meer en meer duidelijk uitkomen, bewijzen dat dit gedrocht, ondanks één van de duurste series ooit te zijn, ook effectief een massieve flop is

Ik denk niet dat er veel mensen waren die een probleem hadden bij bedenkingen en kritiek. Gij had hier bv. wel een aantal terechte opmerkingen imo. Waar wel een probleem mee was, was het niveau van bepaalde kritiek.
Trouwens die ratings: is dat niet deels een self fulfilling prophecy? Mensen met lage verwachtingen kijken toch, worden niet overtuigd en haken af?
 
Ik denk niet dat er veel mensen waren die een probleem hadden bij bedenkingen en kritiek. Gij had hier bv. wel een aantal terechte opmerkingen imo. Waar wel een probleem mee was, was het niveau van bepaalde kritiek.
Trouwens die ratings: is dat niet deels een self fulfilling prophecy? Mensen met lage verwachtingen kijken toch, worden niet overtuigd en haken af?

Aantal terechte opmerkingen vind ik nog minimaliserend voor deze serie eerlijk gezegd.
In het begin was het storende in deze discussie vooral dat elke kritiek meteen werd weggezet als racisme, anti-diversiteit,
dat het onmogelijk was dat bepaalde reviewers werden omgekocht, etc.
Het niveau was eerder: zet de critici weg in een verdomhoekje, en focus op de valse succescijfers en omgekochte reviews die in het begin werden vrijgegeven. Nu komt de waarheid echter meer en meer uit.

Self-fulfilling prophecy? Lage verwachtingen? Amazon heeft de naambekendheid van Lord of the Rings gekocht, nét énorm hoge verwachtingen gecreëerd door er de duurste serie ooit van te maken - je moet je wel afvragen waar dat geld dan echter gekropen is, want op sommige momenten is het faker dan véél goedkopere series - en vervolgens iedereen die op voorhand de bui al voelde hangen dankzij het woke signaling, de geforceerde diversiteit en statements door de makers en acteurs... die werden besmeurd in de pers, gecensureerd op review-sites, en ook hier werd dit gedaan.

Nu de tegenvallende cijfers bekend zijn, kan je het dan echt niet meer wijten aan een self-fullfilling prophecy hoor. Je ziet nu, wéér maar eens, wat bepaalde belangengroepen het publiek willen opdringen, en wat het publiek écht graag ziet. Diversiteit kan perfect werken, kijk naar een andere Amazon-serie als The Expanse of HBO's House of the Dragon, als je het op een natuurlijke manier in de verhaallijnen kan introduceren, geforceerde diversiteit en nog extra woke-onzin zoals hier in The Rings of Power werkt niet.

Triest eigenlijk om te moeten aanzien zoveel series en filmfranchises dat gruweltraject hebben moeten doormaken. Mijn favoriete serie is er zelfs door ten gronde gericht de laatste seizoenen.
 
Aantal terechte opmerkingen vind ik nog minimaliserend voor deze serie eerlijk gezegd.
In het begin was het storende in deze discussie vooral dat elke kritiek meteen werd weggezet als racisme, anti-diversiteit,
dat het onmogelijk was dat bepaalde reviewers werden omgekocht, etc.
Het niveau was eerder: zet de critici weg in een verdomhoekje, en focus op de valse succescijfers en omgekochte reviews die in het begin werden vrijgegeven. Nu komt de waarheid echter meer en meer uit.

Self-fulfilling prophecy? Lage verwachtingen? Amazon heeft de naambekendheid van Lord of the Rings gekocht, nét énorm hoge verwachtingen gecreëerd door er de duurste serie ooit van te maken - je moet je wel afvragen waar dat geld dan echter gekropen is, want op sommige momenten is het faker dan véél goedkopere series - en vervolgens iedereen die op voorhand de bui al voelde hangen dankzij het woke signaling, de geforceerde diversiteit en statements door de makers en acteurs... die werden besmeurd in de pers, gecensureerd op review-sites, en ook hier werd dit gedaan.

Nu de tegenvallende cijfers bekend zijn, kan je het dan echt niet meer wijten aan een self-fullfilling prophecy hoor. Je ziet nu, wéér maar eens, wat bepaalde belangengroepen het publiek willen opdringen, en wat het publiek écht graag ziet. Diversiteit kan perfect werken, kijk naar een andere Amazon-serie als The Expanse of HBO's House of the Dragon, als je het op een natuurlijke manier in de verhaallijnen kan introduceren, geforceerde diversiteit en nog extra woke-onzin zoals hier in The Rings of Power werkt niet.

Triest eigenlijk om te moeten aanzien zoveel series en filmfranchises dat gruweltraject hebben moeten doormaken. Mijn favoriete serie is er zelfs door ten gronde gericht de laatste seizoenen.
allé, nog maar eens dezelfde discussie. Ik wil gerust discussiëren over kostuums, muziek, plotholes of whatever. Daarvoor is een discussiethread en dat is wel plezant.

Maar als het weer is om heel de discussie op te rakelen dat een zwarte elf in een fantasywereld u wereldbeeld doet daveren op zijn grondvesten, doe dan iedereen een plezier en kijk (zoals je al honderd keer gezegd hebt) niet naar de serie. Het gaat u gelukkiger maken en ons ook.
 
Aantal terechte opmerkingen vind ik nog minimaliserend voor deze serie eerlijk gezegd.
In het begin was het storende in deze discussie vooral dat elke kritiek meteen werd weggezet als racisme, anti-diversiteit,
dat het onmogelijk was dat bepaalde reviewers werden omgekocht, etc.
Het niveau was eerder: zet de critici weg in een verdomhoekje, en focus op de valse succescijfers en omgekochte reviews die in het begin werden vrijgegeven. Nu komt de waarheid echter meer en meer uit.

Self-fulfilling prophecy? Lage verwachtingen? Amazon heeft de naambekendheid van Lord of the Rings gekocht, nét énorm hoge verwachtingen gecreëerd door er de duurste serie ooit van te maken - je moet je wel afvragen waar dat geld dan echter gekropen is, want op sommige momenten is het faker dan véél goedkopere series - en vervolgens iedereen die op voorhand de bui al voelde hangen dankzij het woke signaling, de geforceerde diversiteit en statements door de makers en acteurs... die werden besmeurd in de pers, gecensureerd op review-sites, en ook hier werd dit gedaan.

Nu de tegenvallende cijfers bekend zijn, kan je het dan echt niet meer wijten aan een self-fullfilling prophecy hoor. Je ziet nu, wéér maar eens, wat bepaalde belangengroepen het publiek willen opdringen, en wat het publiek écht graag ziet. Diversiteit kan perfect werken, kijk naar een andere Amazon-serie als The Expanse of HBO's House of the Dragon, als je het op een natuurlijke manier in de verhaallijnen kan introduceren, geforceerde diversiteit en nog extra woke-onzin zoals hier in The Rings of Power werkt niet.

Triest eigenlijk om te moeten aanzien zoveel series en filmfranchises dat gruweltraject hebben moeten doormaken. Mijn favoriete serie is er zelfs door ten gronde gericht de laatste seizoenen.
Ik snap je frustratie en dat het diep zit maar je post is eerder een rant dan een poging tot discussie.
Ale, ik denk dat het ook wel reeds bewezen is dat hier wel degelijk goede discussies kunnen voortvloeien over wat goed of slecht was aan de serie.
Maar de manier waarop je het hier schrijft is een beetje dezelfde dood doener als iemand die zegt "ah gij zijt tegens de serie dus ge zijt een racist", two sides of the same coin.

Laten we het gewoon hebben over het gedeelde artikel en over waarom er slechts 37% de serie uit heeft gekeken ipv er weer dingen bij te sleuren zoals die verhalen over omgekochte reviews etc... Denk dat daar reeds genoeg discussie over is geweest.
En dat je hier besmeurd / gecensureerd werd? Ik denk dat er velen het gewoon oneens waren met je, dat is toch niet hetzelfde?

De diversiteit en 'wokeness' (wat was er zelfs echt "woke" aan deze serie?) was echt wel het minst problematische deel van The Rings of Power..
 
Terug
Bovenaan