The Lord of the Rings: The Rings of Power

Prime The Lord of the Rings: The Rings Of Power

Nieuw-Zeeland valt af, wss is Londen praktischer qua locatie en er is ook veel meer ondersteuning:
Ik zag het, ben benieuwd.
Enerzijds is Engeland natuurlijk waar Tolkien zich in veel opzichten op heeft gebaseerd. Anderzijds zijn we ondertussen zo gewend aan Nieuw Zeeland als cinematografisch Lord Of The Rings.

Ik had gehoord dat het verplaatsen naar de UK mogelijk kwam door de strenge covid maatregelen in NZ?
 
Ik had gehoord dat het verplaatsen naar de UK mogelijk kwam door de strenge covid maatregelen in NZ?
Er was eerder wel controverse dat ze de inreis- en quarantaineregels konden omzeilen terwijl de gewone burger thuis moest zitten (of burgers buiten NZ niet zo makkelijk heen en weer konden reizen om familie te zien of werk). De kans is klein dat een lockdown nog gebeurt maar de uitreisregels van andere landen kunnen mss extra complicaties veroorzaken.

 
FKrlpqiVIAQh9uz
FKrlbQpUUAEyecR
FKrlNRvVEAQitAX
FKrk93mVEAMzD8r
FKrkwJUVkAECYaS
FKrkjVaVIAIo3mY
FKrkSkKVcA4pR40
FKrkD14UYAU9LcG
FKrj0aRVkAQjJvu
FKrjsF7VUAU1p24
FKrjwSQVkBIr0PF
FKrjwHdVEAISvC9
FKrjaxYVQAcTBqY
FKrjKd_UYAAbiGc
FKrjbg0VQAMsOot
FKriO-GVQAAQmlO
FKriDhQUYAMuCkF


😅
 
Laten we hopen dat ze Hierbij zo dicht mogelijk bij de source material gaan blijven en geen random onnodige nutteloze zaken gaan verzinnen (The Hobbit 🤮)
 
Laten we hopen dat ze Hierbij zo dicht mogelijk bij de source material gaan blijven en geen random onnodige nutteloze zaken gaan verzinnen (The Hobbit 🤮)
Er mogen dingen bijkomen zolang ze goed zijn en idd niet de bagger van The Hobbit. :unsure:
 
Er gaan sowieso veel zaken bijkomen he, ze hebben zich moeten baseren op de appendices van LOTR. Ze hebben pas vrij laat toestemming gekregen om stukjes uit The Silmarillion en de Unfinished Tales te halen. Dus da's een verfilming van een fantasy encyclopedie. Niet eens echt gebaseerd op een bestaand narratief.

De serie mag niets tegenspreken wat Tolkien over de Second Age geschreven heeft, en verder gewoon de brede narratief volgen (wat op zich eerder, en ik weet dat ik het nu oneerbiedig zeg, eerder een lijst met gebeurtenissen is). Dat creëert héél veel ruimte voor interpretatie en eigen inbreng, sterker, het is ook nodig tenzij het opzet zou zijn om een soort van historische documentaire in een fantasysetting te draaien.

Toegegeven, dat laatste zou ik nog altijd bingen :unsure:
 
Met het heengaan van Christopher Tolkien lijkt Amazon een vrijere hand van de Tolkien estate te krijgen om personages van Silmarillion er voorzichtig in te zetten. In de games kwamen Sauron, Celebrimbor, Galadriel en de andere grote personages al in voor alsook het smeden van de Ringen.

Maar de meeste gebeurtenissen zullen show only zijn dus het valt nog te zien of die verhalen goed zullen zijn. Maar met het grote budget en het belang dat Amazon eraan geeft denk ik het aan de positieve kant zal zitten. En ik denk dat enkele flashbacks de grote momenten van Silmarillion zullen tonen, helaas als een flitsende droom (zal wss ultraduur zijn om te filmen).

EDIT: Case in point, een peperdure reclame tijdens de Super Bowl, ze gaan voor een megasucces:
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat die magische sfeer van de oorspronkelijke LOTR-trilogie wordt geëvoceerd zonder dat het geforceerd nostalgisch aanvoelt. Dat is een héél moeilijke balansoefening en dat is geen kwestie van er heel veel geld tegen aan te smijten maar van krachtige storytelling en sfeerschepping. Dat vraagt fanservice, maar liefst ook niet teveel want ik wil ook aangenaam worden verrast.

Maar wie ben ik? Ik plof me neer in de zetel met snackjes en een lekkere whisky infused barley wine en hoop dat het de moeite om me te abonneren op Prime waard is. :unsure:
 
DIt kan mss een voordeel zijn voor Amazon:
Het was ze eerder verboden om te verwijzen naar LotR content van de 3 boeken en The Hobbit, als ze het kopen kunnen ze dat wel. Hopelijk blijven ze grotendeels in de Second Age maar het opent perspectieven.
 
Tolkien heeft iets unieks neer gezet met zijn boeken. Ik hoop dat ze die magie weten te vatten. En ik hoop ook op geen miscasts zoals bv in The Witcher. Ik ga eraan proberen te beginnen zonder verwachtingen dus fingers crossed 🤞
 
En ik hoop ook op geen miscasts zoals bv in The Witcher. 🤞
Er zouden niet enkel blanke acteurs gecast zijn. Ik vind dat persoonlijk niet erg maar er waren er velen die dat maar niks vonden in The Witcher en aangezien LotR ook een soort van "Engelse" mythologie is zullen sommige kijkers er aanstoot aan nemen. Online zijn er genoeg rants te vinden op Twitter en Reddit dat Amazon het al verbrod heeft en te woke heeft gemaakt.

Ik verwacht evenwel dat de Super Bowl trailer (dat veel meer mensen bereikt dan enkel het publiek dat effectief gaat kijken) meer blijft hangen bij evergreens van mooie landschappen en vooral blanke acteurs en de backlash houdt voor de echte trailer in juli of augustus.
 
Er zouden niet enkel blanke acteurs gecast zijn. Ik vind dat persoonlijk niet erg maar er waren er velen die dat maar niks vonden in The Witcher en aangezien LotR ook een soort van "Engelse" mythologie is zullen sommige kijkers er aanstoot aan nemen. Online zijn er genoeg rants te vinden op Twitter en Reddit dat Amazon het al verbrod heeft en te woke heeft gemaakt.
Daar had ik in The Witcher ook echt geen enkel probleem mee.
Dan stoort het me harder dat Disney in hun series altijd een sterke Aziatische vrouw propt om de Aziatische markt te pleasen (Ming-Na Wen in zowel The Mandalorian/The Book of Boba Fett als Agents of Shield).
 
Dan stoort het me harder dat Disney in hun series altijd een sterke Aziatische vrouw propt om de Aziatische markt te pleasen (Ming-Na Wen in zowel The Mandalorian/The Book of Boba Fett als Agents of Shield).
Waarom stoort zoiets? Ik snap dat echt niet.

Als ik de cast zie, gaan we in elk geval heel wat kleur zien in deze serie.
 
Waarom stoort zoiets? Ik snap dat echt niet.

Als ik de cast zie, gaan we in elk geval heel wat kleur zien in deze serie.
Het voelt voor mij minder natuurlijk aan. Zeker omdat het zo'n patroon is.
Bij The Witcher stoorde het mij volgens mij minder omdat verschillende etniciteiten daar verschillende rollen/capaciteiten in de wereld hadden, wat voor mij veel organischer aanvoelt.

In The Book of Boba Fett voelt Fennec (tot zover ik al gezien heb, heb nog niet alles uit) echt gewoon overbodig en eerder een checkmark vanuit commercieel oogpunt ipv vanuit diversiteit.

De cast van LOTR ziet er inderdaad ook kleurrijk uit. Zeker geen problemen mee:
 
Waarom stoort zoiets? Ik snap dat echt niet.

Als ik de cast zie, gaan we in elk geval heel wat kleur zien in deze serie.
Dat ze een Aziatisch iemand pushen in Azië vind ik ook marketinggewijs alleen maar normaal.

Maar dat ze dan John Boyega op de Star Wars-poster maar vijf centimeter groot maken, verzwijgen ze dan wel even 😅 En ik neem aan dat dat veel mensen tegen de borst stuit. No expert tho.
 
Het voelt voor mij minder natuurlijk aan. Zeker omdat het zo'n patroon is.
Ik kan niet spreken over de Star Wars reeksen, want die vind ik bagger (al vind ik het bijzonder vreemd om te focussen op de huidskleur van een personage in een serie in een ander sterrenstelsel met allemaal aliens), maar in Agents of SHIELD is daar nu toch niets geforceerd aan? Die reeks is ook niet eens in de schoot van Disney Studios gemaakt. Dus uw "patroon" stopt daar al. Enfin, dit is niet de topic daarvoor.
 
Terug
Bovenaan