Ras en gender: Representatie in de filmwereld

Atemo

Banned
WB en DC hebben aangekondigd op Henry Cavills zijn verjaardag dat ze hem niet meer nodig gaan hebben en dat ze een zwarte acteur voor superman gaan kiezen wtf :wallbash::eek:

link

Henry heeft hen ontvolgt op social media.

link

In wat voor omgekeerde wereld leven wij? Hoe the fuck is superman zwart? Al bijna 90 jaar is superman blank en nu ineens gaan WB en DC het warm water uitvinden terwijl letterlijk alle fans dit niet ok vinden.
 
Ik begin het stilaan serieus te krijgen met die overdreven politieke correctheid en diversiteit die ze door de strot rammen. De klepel is fameus doorgeslagen.

DC kan alleen maar dromen van nog maar aan de enkels van Marvel te komen, en met deze nieuwste stunt zakken ze alleen maar verder weg. Ze kunnen het niet en gaan het nooit kunnen.
 
Dit doen op de verjaardag van Henry Cavill is inderdaad gewoonweg respectloos.

Superman moet voor mijn part niet per se blank zijn, uiteindelijk is dat een alien. Alleen is dergelijk racebending van een prominent personage wel duidelijk een voorbeeld van een wanhopige poging om aandacht te krijgen voor een zoveelste reboot.
 
Laatst bewerkt:
Fictie man, fictie. Als uwe Superman wit moet zijn, ge hebt ongeveer net geen 10 films om opnieuw te zien. Of kijk wat Batman. Spiderman. Insert "....man"
Aan de andere kant zijn de historische personages in hamilton ( musical) echte blanke personen en zijn ze vervangangen door zwarten
 
Dus gij zou ok zijn met een zwarte Peter Parker? 🙄 Een afro-amerikaan als Spiderman. Dat past niet dat gaat niet en dat klopt niet zoals een zwarte (huidskleur niet het kostuum) Batman ook niet gaat.
Mja miles morales is al een gekleurde spiderman

En nick fury was origineel ook wit.
 
Dus gij zou ok zijn met een zwarte Peter Parker? 🙄 Een afro-amerikaan als Spiderman. Dat past niet dat gaat niet en dat klopt niet zoals een zwarte (huidskleur niet het kostuum) Batman ook niet gaat.
Zoals kriskap hierboven zegt: ooit van Miles Morales gehoord? Dat is de definitie van een afro-amerikaanse Spider-Man. En een uitstekend personage!
 
Ahja een paar weken oud artikel dat bestaat uit een paar outrage tweets.

Ik snap absoluut niet waarom sommigen hier zo woedend van worden. Doet me denken aan de heisa toen men Idris Elba naar voor schoof als mogelijke opvolger voor Bond. Waarom ziet men hier toch zo'n grote problemen in? Alle figuren koste wat kost blank willen houden is gewoon bizar. Ik zou juist denken dat mensen blij zouden zijn dat er kans bestaat dat reboot nummer zoveel misschien een beetje vernieuwing zal brengen.

In de volgende batman gaan ze wel 3 verschillende generaties batmans tegelijkertijd opvoeren. In het multiverse lopen sowieso eindeloos veel zwarte supermannen rond. 🤷‍♂️
 
Ahja een paar weken oud artikel dat bestaat uit een paar outrage tweets.

Ik snap absoluut niet waarom sommigen hier zo woedend van worden. Doet me denken aan de heisa toen men Idris Elba naar voor schoof als mogelijke opvolger voor Bond. Waarom ziet men hier toch zo'n grote problemen in? Alle figuren koste wat kost blank willen houden is gewoon bizar. Ik zou juist denken dat mensen blij zouden zijn dat er kans bestaat dat reboot nummer zoveel misschien een beetje vernieuwing zal brengen.

In de volgende batman gaan ze wel 3 verschillende generaties batmans tegelijkertijd opvoeren. In het multiverse lopen sowieso eindeloos veel zwarte supermannen rond. 🤷‍♂️
Waarom bestaande personages plots zwart maken, en niet gewoon nieuwe personages introduceren die zwart zijn vanaf 't begin?
PS: niemand is hier WEODEND hoor
 
In wat voor omgekeerde wereld leven wij? Hoe the fuck is superman zwart? Al bijna 90 jaar is superman blank en nu ineens gaan WB en DC het warm water uitvinden terwijl letterlijk alle fans dit niet ok vinden.
Tot dat je hier zo openlijk komt verkondigen dat je er eigenlijk niets van af weet en blijkbaar ook spreekt voor “alle fans”.

Het is niet omdat jij enkel maar een blanke Superman kent dat er geen variaties bestaan. Er zijn wel degelijke zwarte versies van Superman, net zoals er vrouwelijke versies van bijvoorbeeld Thor zijn. En die zijn er al jaren.
 
Waarom bestaande personages plots zwart maken, en niet gewoon nieuwe personages introduceren die zwart zijn vanaf 't begin?
PS: niemand is hier WEODEND hoor
het artikel gaat over woedende fans.

Cinema is vandaag de dag vooral bestaande franchises. Als het geen naam heeft en een legacy met bijhorende toy merchandise die al decennia meegaat zal het geen deftig budget krijgen. Daarom dat het zo positief is dat de giganten in cinema zoals Marvel en Star Wars eindelijk het licht gezien hebben en die representatie die historisch zo scheef gegroeid is een beetje proberen recht te trekken. Dat daar zoveel weerstand tegen is zegt dat er duidelijk nog werk aan de winkel is.
 
Maar het is niet Peter Parker maar Miles Morales, een tweede spiderman
Ik had het over de tweede zin, daar spreekt Atemo puur over “een zwarte Spider-Man” en dat kan dus wel degelijk, want die bestaat. Maar goed, ik denk dat dit een eindeloze discussie blijft. Zoals de discussie van een vrouwelijke Thor ook al gepasseerd is.
 
het artikel gaat over woedende fans.

Cinema is vandaag de dag vooral bestaande franchises. Als het geen naam heeft en een legacy met bijhorende toy merchandise die al decennia meegaat zal het geen deftig budget krijgen. Daarom dat het zo positief is dat de giganten in cinema zoals Marvel en Star Wars eindelijk het licht gezien hebben en die representatie die historisch zo scheef gegroeid is een beetje proberen recht te trekken. Dat daar zoveel weerstand tegen is zegt dat er duidelijk nog werk aan de winkel is.
Maar hoe zit het dan met de representatie in niet westerse landen , de indie films van bollywood bevoorbeeld , zulken daar bestaande charackters opeens wit worden ?

Representatie bestaat niet uit ,sorry voor de term, brownwashing maar doir sterke nieuws diverse charackters te maken zoals khamala khan bv.

Scarlett johansen speelde eens een aziatisch personage en daar was iedereen dan boos over en werd het whitewashing genoemd.
 
Doet de huidskleur van Superman er toe voor het verhaal? Neen. Doet de huidskleur van Black Panther er toe voor het verhaal? Ja.

Zo simpel is het hoor jongens. Zolang die 'regel' wordt gevolgd is al die verontwaardiging nergens voor nodig naar mijn mening.

En ik vond Cavill een overtuigende Superman, maar de films van zijn Superman waren wel niet om over naar huis te schrijven. DC heeft grotere problemen met hun films dan de acteurs die er in meespelen. Gezien hun track record zit ik op dit moment echt op geen enkele Supermanfilm te wachten. Of het nu met Cavill of Elba is.
 
Waarom bestaande personages plots zwart maken, en niet gewoon nieuwe personages introduceren die zwart zijn vanaf 't begin?
PS: niemand is hier WEODEND hoor
Zo denk ik er ook over.
Niets tegen verscheidenheid op het scherm, maar vaste waarden zijn vaste waarden.

What's next: Wonderwoman gespeeld door Dwayne "the" Rock Johnson.
Ook al een chance dat de Hulk groen wordt en niet geel. Anders zou er wel 1 of andere blanke opduiken die dit racistisch tegenover Aziaten gaat vinden.
 
Maar hoe zit het dan met de representatie in niet westerse landen , de indie films van bollywood bevoorbeeld , zulken daar bestaande charackters opeens wit worden ?

Representatie bestaat niet uit ,sorry voor de term, brownwashing maar doir sterke nieuws diverse charackters te maken zoals khamala khan bv.

Scarlett johansen speelde eens een aziatisch personage en daar was iedereen dan boos over en werd het whitewashing genoemd.

Het is dan ook helemaal geen symmetrische problematiek. Dat reeds bestaande karakters gewhitewashed worden is een probleem terwijl "brownwashing" juist aangemoedigd moet worden. Hetzelfde voor bollywood. Die teren ten eerste vooral op hun lokale markt en hun bevolking is lang niet zo divers als die van de westerse wereld. Je kan dat goed of slecht vinden, feit is dat westerse cultuur domineert en over heel de wereld speelt. Westerse maatschappij lijkt niet echt geïnteresseerd in niet engelstalige films. Je zal hier niet snel indische of chinese films in de zalen zien. Dat onze cinema een diverser aanbod heeft is goed voor onze interne markt omdat zo heel onze bevolking zichzelf op het grote scherm weerspiegeld kan zien maar zal ook dat success in het buitenland in de hand werken.

What's next: Wonderwoman gespeeld door Dwayne "the" Rock Johnson.
Doet de huidskleur van Superman er toe voor het verhaal? Neen. Doet de huidskleur van Black Panther er toe voor het verhaal? Ja.

Zo simpel is het hoor jongens. Zolang die 'regel' wordt gevolgd is al die verontwaardiging nergens voor nodig naar mijn mening.

Zoals Sir.Killalot reeds zei; zo simpel is het. Tenzij the rock ons nog iets moet vertellen zit dat er dus niet direct in. Ooit zullen we hopelijk wel eens een transvrouw wonderwoman zien spelen. Natalie Mars please! :love:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan