The Lord of the Rings: The Rings of Power

Prime The Lord of the Rings: The Rings Of Power

En zelfs "Gandalf" dwaalde al rond in midden aarde voor de 3e age maar dan nog niet als Gandalf. Tolkien laat overal zoveel ruimte voor mysterie dat men enorme vrijheid heeft. Reken daar nog eens bij dat een groot deel van de geschiedenis van midden aarde verloren is gegaan of niet geheel betrouwbaar is en dat Tolkien zelf al eens van gedacht veranderde over bepaalde zaken tussen verschillende boeken door...

Kan dus allemaal =p
 
Ik begin af te haken....
Plot armor op plot armor op plot armor. Het begint echt wel belachelijk te worden.
Arondir in de problemen, mooi gered door zijn love interest bronwyn.
Elendil in de problemen, mooi gered door isildur.
 
In LoTR redt het fellowship elkaar toch ook constant? :thinking:
Het zou maar erg zijn moesten je medestrijders je rug niet hebben, laat staan je geliefden.

Wat mij het meeste stoorde in vorige aflevering was dat het zo lang duurde voor iemand dat cloth checkte voor te zien of dat hilt er nog inzat. :laugh:
Maar nee over het algemeen is het echt wel smullen.
 
Arondir in de problemen, mooi gered door zijn love interest bronwyn.
Elendil in de problemen, mooi gered door isildur.
Daar erger ik mij dus ook enorm aan. Ook van mijlenver voorspelbaar.

Verder, terwijl ze Brownyn daar aan't oplappen zijn, steken de orcs geen poot uit. Pas nadat ze toch nog blijkt te leven na het cauteriseren (wie had dat nu gedacht...) schieten ze in actie om de deur te bestormen. Númenor die perfect weten waar ze moeten zijn om juist op tijd de dag te redden.
Dan nog 3x op 2min tijd iemand zijdelings een paard zien hangen om een coole move te doen.. Ugh.
En Galadriel blijft ook een impulsief tienertje; ik was zowaar voor Adar aan't rooten in die prisoner-scene. Het enige karakter met ietwat diepgang voorlopig.
 
Galadriel had in vorige afleveringen toch al ontdekt dat het mark in feite een representatie was van de southlands met daarop prominent Orodruin aangeduid net om de locatie van Ostirith (die toren) aan te duiden... Halbrand is van de southlands en Mount doom valt echt wel op dus zo moeilijk te vinden is die niet. Het zou me sterk lijken dat Halbrand zelfs niet gewoon al exact wist waar hij Ostirith kon vinden. Zelfs Galadriel wist mogelijk reeds van zijn bestaan en locatie gewoon niet van zijn betekenis voor Sauron.
 
Laatst bewerkt:
In LoTR redt het fellowship elkaar toch ook constant? :thinking:
Het zou maar erg zijn moesten je medestrijders je rug niet hebben, laat staan je geliefden.
Sean bean does not approve...
BOROMIR-907499.jpg


Theoden does not approve either. :)
Ik weet het dat het nog het begin is van het seizoen en dat prime characters nog niet direct de pijp moeten uitgaan. Het is ook geen game of thrones natuurlijk maar schrijf het script dan toch zo niet maar zorg ervoor dat deze prime characters niet in zulke situaties verzeild geraken.


Daar erger ik mij dus ook enorm aan. Ook van mijlenver voorspelbaar.

Verder, terwijl ze Brownyn daar aan't oplappen zijn, steken de orcs geen poot uit. Pas nadat ze toch nog blijkt te leven na het cauteriseren (wie had dat nu gedacht...) schieten ze in actie om de deur te bestormen. Númenor die perfect weten waar ze moeten zijn om juist op tijd de dag te redden.
Dan nog 3x op 2min tijd iemand zijdelings een paard zien hangen om een coole move te doen.. Ugh.
En Galadriel blijft ook een impulsief tienertje; ik was zowaar voor Adar aan't rooten in die prisoner-scene. Het enige karakter met ietwat diepgang voorlopig.
Uhu.. Ik zei het nog tegen mijn vriendin... Toen arondir daar op de waterput lag.... 'en nu komt zijn vlam hem redden...'
Tjak... :sarcastic:

Ook ergerde ik me aan die achtervolgingsscene.
Halbrand vertrekt duidelijk later. Galadriel doet haar elfen'peptalkje' aan haar paard. (nice appeaser naar de eerste LOTR film toen frodo moest vluchten met arwen van de nazgul.) Halbrand zegt.. 'GO' en miraculeus kan hij afsnijden en adar ten val brengen..:sleep:

Adar is idd nog de enigste met diepgang. The story of adar lijkt me leuker om te volgen.
 
Adar is idd interessant en zeker geen eendimensionale villain maar de rest van de cast doet dat ook fenomenaal goed. Enkel Celebrimbor moet mij nog wat overtuigen maar daar hebben we nog niet zoveel van gezien.
 
Uhu.. Ik zei het nog tegen mijn vriendin... Toen arondir daar op de waterput lag.... 'en nu komt zijn vlam hem redden...'
Tjak... :sarcastic:

Ook ergerde ik me aan die achtervolgingsscene.
Halbrand vertrekt duidelijk later. Galadriel doet haar elfen'peptalkje' aan haar paard. (nice appeaser naar de eerste LOTR film toen frodo moest vluchten met arwen van de nazgul.) Halbrand zegt.. 'GO' en miraculeus kan hij afsnijden en adar ten val brengen..:sleep:

Adar is idd nog de enigste met diepgang. The story of adar lijkt me leuker om te volgen.
Was toch niet de enigste die voor Adar aan het supporteren was 😅. Het enigste karakter in de serie die iets uitstraalt en een iet of wat interessante achtergrond lijkt te hebben.

Moest die nu gewoon iedereen afgemaakt hebben had dat beter geweest voor de serie. De personages daar waren dispensable en dan had Sauron, samen met het waken van mount Doom, een kleine overwinning gehaald. Dan had je Isildur zijn karakter misschien wat meer vorm kunnen geven door die gebeurtenis vermits die later belangrijk word en nu nog in de verste verte nog niet de persoon is die hij zal moeten worden.

Dan had je hoofdpersonage ook een verlies geleden en wie weet, met wat deftig acteerwerk en dialogen, krijgen we er zelfs wat sympathie voor. Je had het misschien zo kunnen maken dat Galadriel haar verantwoordelijk voelt door het verlies omdat ze te laat waren door haar.

En bijhorend had je tijdlijn niet volledig om zeep geweest. Want no way dat die verschillende tijdlijnen synchroon lopen, gebeuren rare tijdsprongen.

Als je ziet hoe de serie toe nu toe gelopen is, en de grote plotpunten wilt behouden hadden ze beter heel de verhaallijn van de hobbits er uit gelaten, het stuk in Numenor veel korter gemaakt en zich meer gefocust op de setup van Galadriel en de relatie tussen Arondir en die vrouw. Hallbrand kan je weglaten om alles gestroomlijnder te maken. En dan gebeurd wat ik net zei, Galadriel komt te laat en tragisch worden Arondir, die vrouw en heel het dorp vermoord. Je kan eventueel nog de zoon laten overleven moest die later misschien nog wat te doen hebben. Dan heb je een emotionele pay-off, Galadriel die faalt en Sauron die een overwinning behaald en zijn plan in gang zet. Dan kan je Hallbrand er laten inkomen om een impact te hebben, samen met haar schuldgevoel, op Galadriel haar persoonlijkheid.
 
Slechte eindes kunnen grote impact maken (zie eerste seizoen GoT) maar dat wil niet zeggen dat alle series daarin moeten volgen. Dat gezegd zijnde het is nu niet dat deze aflevering zo positief eindigde voor onze vrienden. Ze zijn waarschijnlijk in één klap bijna de helft van de Southlands verloren en orcs gaan zich niet langer onder de grond hoeven te verstoppen.

Als ik zelf veranderingen zou mogen aanbrengen zou ik liever zien dat ze voor alles wat meer tijd namen. Ipv de verhaallijn van de harfoots eruit te halen of het stuk van Numenor nog korter te maken zou ik die juist uitbreiden en net zoals bij deze er een hele aflevering aan wijden ipv tussen alle kampen te verspringen. De dwergen en elfen zijn al iets beter in beeld gekomen maar ook van hen zou ik liever een hele aflevering zien waarin je volledig in hun cultuur ondergedompeld wordt. Ik hoop erop dat deze aflevering een template zet voor volgenden. Erg jammer dat ze maar een serie mochten maken van 8 afleveringen. Ze hadden beter een stranger things gedaan en afleveringen van 3 uur gefilmd. :p

Galadriel, Halbrand, Elendil, Miriel, Arondir, Nori en Poppy, Disa en Durin hebben mij al volledig mee. Elrond, Gil Galad, Bronwyn, Isildur ook wel maar iets minder. Theo en Celebrimbor... Die gaan nog uit hun pijp moeten komen imo.

Dus als ze iemand hadden moeten afmaken had het beter Theo geweest. ;p
 
Ik begon een beetje m'n aandacht te verliezen tot helemaal op het einde, eindelijk wat schot in de zaak :coolbrows:
 
Ik zal toch nooit snappen dat mensen plot armor als argument gebruiken. Dat is toch standaard met uw hoofdpersonages. Ge verliest soms wel eens iemand, maar zelfs in de originele GoT had ge een core van personages waarvan ge wist dat die het gingen uithouden.
Ik heb ook een gevoel dat plot armor als negatief punt vooral naar boven komt wanneer ge eigenlijk al stilaan uitgeklokt zijt op een serie.
 
Ik zal toch nooit snappen dat mensen plot armor als argument gebruiken. Dat is toch standaard met uw hoofdpersonages. Ge verliest soms wel eens iemand, maar zelfs in de originele GoT had ge een core van personages waarvan ge wist dat die het gingen uithouden.
Ik heb ook een gevoel dat plot armor als negatief punt vooral naar boven komt wanneer ge eigenlijk al stilaan uitgeklokt zijt op een serie.
Hebben we voorbije 10-15 jaar ook niet vooral van die "donkere" series gehad waar er wel een hoofdpersonage moest sneuvelen? Ook het hele concept van morele ambiguïteit is iets van de laatste jaren, een slechterik is vaak toch niet helemaal slecht en eigenlijk hebben de "goede" karakters ook hun duistere kantjes.

Het is al even geleden dat ik LOTR nog heb gelezen, maar daar was dat allemaal toch wel wat duidelijker wie nu goed of slecht was, toch van de hoofdpersonages?

Lijkt me toch van alle tijden dat belangrijke karakters maar niet kunnen sterven, en miraculeus allerhande rampen overleven.
 
Lijkt me toch van alle tijden dat belangrijke karakters maar niet kunnen sterven, en miraculeus allerhande rampen overleven.

Galadriel hebben ze wel héél overpowered gemaakt hoor. Ze vecht tegen meerdere soldaten tijdens 'training' en ontwijkt klappen à la The Matrix en weet pijlen te ontwijken op opnieuw een bijzondere wijze.

Dan vindt er een cataclysm plaats waar velen sneuvelen en iedereen terecht in paniek is. Galadriel? Die staart stoïcijns voor zich uit terwijl de assen en vlammen haar kant opkomen. Wat een "cliffhanger". Verwacht Amazon nu echt dat iemand vreest voor haar leven? Ik denk net het omgekeerde.

flAmREj.gif
 
Galadriel is niet half zo sterk als ze volgens de lore zou moeten zijn. De lore volgen is toch echt alleen maar belangrijk als die past in een mysogyn en racistische wereldbeeld. Maak je nog maar eens duidelijk. Serieus. Dan nog zo'n onnozel fake gifje er bij, elke opeenvolgende post wordt een beetje zieliger. Je was al bezig met de serie af te branden zonder een beeld gezien te hebben, en zoekt nu alleen maar confirmatie van je afkeer. Je goed recht, maar hou dat soort getroll voor Reddit en consorten en laat mensen die effectief willen discussiëren over Rings of Power, goede en negatieve punten, met rust.

En het stoïcijns de aswolk op haar laten afkomen had niet tot doel om mensen te laten denken dat ze zou omkomen.
 
Galadriel hebben ze wel héél overpowered gemaakt hoor. Ze vecht tegen meerdere soldaten tijdens 'training' en ontwijkt klappen à la The Matrix en weet pijlen te ontwijken op opnieuw een bijzondere wijze.
Die vergelijking gaat toch ook gewoon op voor onze andere overpowered hoofdpersonages uit pakweg de fellowship?
Dan vindt er een cataclysm plaats waar velen sneuvelen en iedereen terecht in paniek is. Galadriel? Die staart stoïcijns voor zich uit terwijl de assen en vlammen haar kant opkomen. Wat een "cliffhanger". Verwacht Amazon nu echt dat iemand vreest voor haar leven? Ik denk net het omgekeerde.

flAmREj.gif
Ze ziet er voor mij eerder verslagen uit dan stoicijns hoor. Ze vind dat ze gefaald heeft en dat Sauron/Adar deze "slag" gewonnen heeft.
 
Laatst bewerkt:
En het stoïcijns de aswolk op haar laten afkomen had niet tot doel om mensen te laten denken dat ze zou omkomen.

Ze zier er voor mij eerder verslagen uit dan stoicijns hoor. Ze vind dat ze gefaald heeft en dat Sauron/Adar deze "slag" gewonnen heeft.

Inderdaad. Wie ziet daar nu in godsnaam een cliffhanger inzake leven/dood in :wtf:?
 
Terug
Bovenaan