The Lord of the Rings: The Rings of Power

Prime The Lord of the Rings: The Rings Of Power

Dat hoeft niet voor mij. Ik vind het best leuk/spannend om met de vraag te zitten hoe en wanneer de verschillende verhaallijnen samenkomen en wat dan het resultaat is van die samenloop (dus in uw voorbeeld de "en")
 
Dat hoeft niet voor mij. Ik vind het best leuk/spannend om met de vraag te zitten hoe en wanneer de verschillende verhaallijnen samenkomen en wat dan het resultaat is van die samenloop (dus in uw voorbeeld de "en")

Vele verhaallijnen ook kunnen mar het probleem bij RoP is dat er evenveel verhaallijnen zijn dan afleveringen in één seizoen. Je doet de plotlijnen er gewoon geen eer aan door alles zo vluchtig uit te spelen.
 
Gvd dit kon evengoed door mij geschreven zijn 😅 Dit is dus de algemene teneur van de serie voor mij en wat er mis mee is.

Ik heb de indruk dat de enigste mensen die het goed vinden, mensen zijn die de boeken hebben gelezen en er geen probleem mee hebben dat ze er wat vrijheden mee nemen. Die vullen al wat slecht geschreven is aan de serie op met wat ze in de boeken gelezen hebben.

Dat of mensen die graag mooie beeldjes zien 😝

Ken toch redelijk wat mensen die de boeken niet gelezen hebben, maar de serie best goed vinden.
Ikzelf heb de LOTR boeken gelezen ergens begin/half jaren '90, maar vind die EXTREEM overgewaardeerd. Ik weet dus echt niks van de lore (meer). De serie daarentegen ben ik grote fan van. Net zoals ik ook fan ben van Galadriel. Mijn vriendin heeft de boeken nooit gelezen, maar adoreert de films wel. Die vindt bvb Galadriel enorm goed gecast en ziet de film-Galadriel heel fel in haar.

Ik merk overigens wel een beetje wishful thinking bij jou. De waardering van de gemiddelde kijker is sowieso groot genoeg dat dit nooit "de grootste flop ooit op vlak van streaming series" zal worden. Of ze de volle geplande vijf seizoenen gaan halen, is afwachten. Ge ziet dat hier toch overigens ook: Op u na is de appreciatie wel "redelijk" tot "goed". Het succes van GOT zal niet benaderd worden, maar dat is gewoon omdat fantasy nog altijd redelijk niche is ivm de gemiddelde serie. GOT was de massa-fantasy die volgens mij maar één keer per generatie KEIHARD doorbreekt. Dat gaat volgens mij geen enkele serie het komende decennium of twee meemaken, hoe goed de gemaakte series ook zijn. En dan praat ge puur over ontvangst en niet over financiën, want ik denk dat GOT echt gigantisch gepirateerd werd. ROP zal dat ook hebben, maar minder aangezien Amazon gewoon heel betaalbaar is EN beschikbaar voor iedereen itt HBO toen GOT begon.

En ja... GOT en ROP zijn voor mij ook volledig verschillende fantasy reeksen. ROP leunt ook veel meer aan bij de fantasy die ik goed vind dan GOT. Maar GOT was natuurlijk gewoon een topserie, waardoor ik er toch zwaar fan van ben geweest.
 
Prachtige aflevering alweer. Het enige dat ik jammer vind is dat alles zo gerushed wordt. Zelfs grote gebeurtenissen krijgen amper ademruimte. Je krijgt weinig tijd Om bepaalde zaken te verwerken want voor je het weet zit je weeral aan de andere kant van midden aarde. Maar Kom Ben in feite heel blij dat dit tot nu voor mij het grootste minpunt is.
 
GoT is eigenlijk vrij low fantasy hé, pas in de latere boeken/seizoenen krijgt het meer high fantasy elementen met magie, (volwassen) draken, white walkers. De eerste paar seizoenen zit je meer naar een fictieve historische setting te kijken.
 
GoT is eigenlijk vrij low fantasy hé, pas in de latere boeken/seizoenen krijgt het meer high fantasy elementen met magie, (volwassen) draken, white walkers. De eerste paar seizoenen zit je meer naar een fictieve historische setting te kijken.

Wordt voor mij dan ook VEEL interessanter in de latere seizoenen.
 
Ik denk dat 1 van de redenen dat de serie maar als gemiddeld gezien wordt, gewoon ook komt doordat epic fantasy niet goed translate naar serie formaat, zie ook Wheel of Time.
Ik heb de rest van uw betoog niet verder gelezen na deze zin.

De problemen van Wheel of Time lag zeker niet aan het feit dat "het formaat niet goed valt te translaten"

Maar vooral aan het feit dat de schrijvers nog niet goed genoeg zijn om C-film scripts te schrijven, de productie op nix trok, de pacing nerges op sloeg en zoveel meer.

Als ge 4de knoopsgat schrijvers inhuurt, laat ze dan vooral close bij de original content blijven.
Maar als ge natuurlijk geen hol geeft om de original content (of vindt dat de original content moet aangepast worden aan de "hedendaagse normen & waarden"), huur dan topschrijvers in die dat kunnen.

Quad non, met als resultaat een soort fanfictie die zelfs op de dragonmount websites door admins zou gedelete worden wegens ultrashit.
 
Ik heb de rest van uw betoog niet verder gelezen na deze zin.
Jammer om dit te vermelden, mijn gevoelens zijn bij deze gekwetst en ik weet niet hoe ik nu verder kan gaan met mijn leven.
De problemen van Wheel of Time lag zeker niet aan het feit dat "het formaat niet goed valt te translaten"

Maar vooral aan het feit dat de schrijvers nog niet goed genoeg zijn om C-film scripts te schrijven, de productie op nix trok, de pacing nerges op sloeg en zoveel meer.

Als ge 4de knoopsgat schrijvers inhuurt, laat ze dan vooral close bij de original content blijven.
Maar als ge natuurlijk geen hol geeft om de original content (of vindt dat de original content moet aangepast worden aan de "hedendaagse normen & waarden"), huur dan topschrijvers in die dat kunnen.

Quad non, met als resultaat een soort fanfictie die zelfs op de dragonmount websites door admins zou gedelete worden wegens ultrashit.
Uiteraard was er een hoop meer mis met de Wheel of Time serie. Wat ik bedoelde in mijn reactie (wat ik geen betoog zou willen noemen maar eerder een denk oefening) was dat ik de vergelijking wou maken tussen de source material (boek 1 van Wheel of Time was voor mij vrij goed te vergelijken met LOTR qua thema, type verhaal, wereld, soort fantasy, etc) en dat ik wil zeggen dat (APART VAN ALLE ANDERE DINGEN DIE SLECHT ZIJN IN DE SERIE) een verhaal zoals Wheel of Time en LOTR gewoon niet de elementen heeft van bijvoorbeeld een GOT, HOTD, ... Die de meeste "casual" kijkers verwachten in een serie.

Ziezo, misverstand opgeklaard, leest nu de rest van mijn reactie zodat we een discussie kunnen hebben over mijn eigenlijke reactie ipv een Wheel of Time rant :eviltongue:.

(alhoewel ik wel begrijp dat het nogsteeds veel pijn doet)
 
Jammer om dit te vermelden, mijn gevoelens zijn bij deze gekwetst en ik weet niet hoe ik nu verder kan gaan met mijn leven.

Uiteraard was er een hoop meer mis met de Wheel of Time serie. Wat ik bedoelde in mijn reactie (wat ik geen betoog zou willen noemen maar eerder een denk oefening) was dat ik de vergelijking wou maken tussen de source material (boek 1 van Wheel of Time was voor mij vrij goed te vergelijken met LOTR qua thema, type verhaal, wereld, soort fantasy, etc) en dat ik wil zeggen dat (APART VAN ALLE ANDERE DINGEN DIE SLECHT ZIJN IN DE SERIE) een verhaal zoals Wheel of Time en LOTR gewoon niet de elementen heeft van bijvoorbeeld een GOT, HOTD, ... Die de meeste "casual" kijkers verwachten in een serie.

Ziezo, misverstand opgeklaard, leest nu de rest van mijn reactie zodat we een discussie kunnen hebben over mijn eigenlijke reactie ipv een Wheel of Time rant :eviltongue:.

(alhoewel ik wel begrijp dat het nogsteeds veel pijn doet)
Aside from sex/nudity, zie ik niet in wat er echt ontbreekt.


Maar idd, ik ga amazon nooit vergeven wat they did to WoT:p
 
In één scène wordt de menigte gekloond. Zéér amateuristisch voor de duurste serie ooit.

Roos zijn letterlijk groepjes die worden copy pasted:

OiRmDD9.jpg
 
Ja, dat "amateurisme" lijkt me toch ook vooral een geval van bias maar kom.

Ik ben niet zo'n grote fan als sommigen hier. Enkel LOTR gelezen, jaren terug. Geweldig verhaal maar je moet natuurlijk tegen de "en toen zongen de dwergen een liedje"-intermezzo's kunnen. De films waren uiteraard genieten.

En wel, rekening houden met het feit dat ik jaren ouder ben en dus niet meer snel zo'n "wow"-gevoel krijg, vind ik het tot nu toe gewoon een degelijke serie. Zal het mij bijblijven als de beste ooit, neen, maar dat hoeft ook niet. Ik geniet er alleszins van, ongeacht de kleur van bepaalde fantasiewezens of het "amateurisme".
 
Is er nu echt iemand die dat ziet? :p
Misschien niet in detail wat daar aangeduid staat, maar je kan vaak wel een CGI crowd van een ruimte vol echte mensen onderscheiden, en het laatste is wellicht veel aangenamer om naar te kijken want het komt visceraler en meer overtuigend over. En als je kijkt naar de scene uit ROP die werd aangehaald, dat is nu toch ook geen onmogelijke massa figuranten om bijeen te krijgen om de scène "voor echt" te filmen. Maar toch kiezen ze voor de easy optie om digitaal wat volk erin te punchen. Dit is maar een voorbeeld van een trend die overal in film en tv wordt gebruikt, er zijn jammer genoeg maar weinig regisseurs die niet verleid worden door zulke cheap tricks en nog steeds geloven in de kracht van de "physical presence" van mensen en dingen op camera.
 
Dat zijn technieken die ik al in making offs van bug budget stuff in de 80s zag. Echt niets nieuws of wereldschokkends.
Inderdaad, bij de eerste aflevering van House Of The Dragon hebben ze hetzelfde gedaan met de toeschouwers tijdens het steekspel toernooi. Een groep extra's opgetrommeld, en die telkens gecopy-paste om een groter publiek te tonen.
 
Beide producties hadden restricties ivm corona dus grote groepen mensen optrommelen was problematisch. Dus ze moesten er rond werken, een alternatief was een aantal keren dezelfde scène filmen en beelden op elkaar zetten of anders copy-paste.

Nu dat allemaal voorbij is en ze meer samen kunnen werken in de UK studios (ipv op allerlei telewerk en filmlocaties) zal het vlotter moeten gaan om alles polished te maken. In het algemeen hebben ze daar alles heel mooi kunnen filmen, bij grote mensenmassa's valt het idd op dat het wat "kleiner" is, maar dat is door corona.
 
Terug
Bovenaan