The Lord of the Rings: The Rings of Power

Prime The Lord of the Rings: The Rings Of Power

Zei de Tavern keeper nu niet letterlijk dat Sauron teruggekeerd is met de vallende ster? Dus zit Sauron bij de Harfoots of ook een rode haring?
Ik denk eerder dat de tavern keeper dat zag als een sign dat Sauron teruggekeerd is. Niet perse dat dat Sauron zelf is. Daarom denk ik dat het hier ook weer om een rode haring gaat, maar ben niet zeker, ze willen onze aandacht iets te hard vestigen op de mogelijkheid dat hij Sauron is imo.
 
Zei de Tavern keeper nu niet letterlijk dat Sauron teruggekeerd is met de vallende ster? Dus zit Sauron bij de Harfoots of ook een rode haring?
We zien bij zowat alle volkeren (behalve bij de Dwergen eigenlijk) continue tekens dat er iets gaande is. Een vallende ster is zo'n teken.
 
Net aflevering 3 gezien en nog steeds ben ik niet echt mee. Het verhaal mag nu wel eens wat vorm gaan krijgen. Verder nog wat ergernissen door die harfoots : Veel filler met oa die herdenking. De warg had ook beter gekund ipv een Scrat op coke.

Afin, ik blijf verder kijken omdat ik er nog steeds veel van verwacht, maar ze mogen er eens wat vaart gaan in zetten.
 
Verder nog wat ergernissen door die harfoots : Veel filler met oa die herdenking.
Oorspronkelijk vond ik de Harfoots leuk maar de gimmick is uitgewerkt en ik begin ook te grommen als ze op het scherm verschijnen.

Ik denk dat het probleem is dat ze daar een volledig origineel verhaal moeten van maken, maar ze mogen ook niemand zien want dat breekt de lore wat.Bij de elfen, mensen en dwergen kan je wat oppikken van Silmarillion.

Ze zijn blijkbaar een wezenlijk onderdeel van de reeks dus we zijn er nog lang niet vanaf.
 
Ik vind het verhaal nu wel vrij duidelijk vaart krijgen of toch al zeker een heldere richting.

Lijkt me ook (zelf al heb ik geen van de boeken gelezen).

Ik vraag me toch soms af wat mensen verwachten. Des te meer nu er minimaal vijf seizoenen voorzien zijn. Je kan toch niet verwachten dat alles in de eerste afleveringen wordt uitgesmeerd? Aangezien de vergelijking vaak met GOT wordt gemaakt: daar gebeurde er gewoon geen ruk in het eerste seizoen (wat geen afbreuk doet aan de kwaliteit van dat seizoen).
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop op wat flashbacks naar de eerste Era, maar vermits ze geen rechten hebben op The Silmarillion wordt dat een uitdaging. Het kan alles ook nodeloos gecompliceerd maken.
 
Ik maak me juist een beetje zorgen dat ze gaan eindigen op een mega cliffhanger of dat het einde wat gerushed is.
 
Laatst bewerkt:
Aflevering 5 gaat verder op de kadans van aflevering 4.

- We hebben een Balrog gespot in een flashback!
- Het is me nog niet duidelijk hoe Mithril het Elvenras zal redden, maar dat zal ongetwijfeld wel voor de nodige spanningen zorgen tussen Durin - Elven en Gil-Galad en Elrond
- Harfoots weer in beeld, die nu aan de andere kant van de Anduin rondzwerven richting de marshes - dat is waar de Fellowship de poort van Argonath passeerden en waar Boromir zijn leven liet
- Legolas-momentje met Galadriel
- Het "Orc-wapen" is nog altijd iets geheimzinnigs en TOEVALLIG weet Arondir een link te leggen met iets wat hij in de toren heeft gezien
- Ik wil in de bossen van Lindon zijn, wat een prachtig herfstbos!
- Meteoorman doet een kunstje en Sauron (?) bezoekt zijn crashsite
- Productiewaarde blijft om van te kwijlen, zeker als je dat met HotD vergelijkt
- Durin-Elrond is een geweldige combinatie - hoe Durin die tafel van de Gil-Galad, High King of the Noldor heeft afgetroggeld is geniaal
- Ik wil een flashback hoe Eärendil de reuzendraak Ancalagon heeft neergeslagen en de hoge pieken van Thangorodrim heeft vernield
 
Leuke aflevering, maar

Gilgalad: "Elrond, hebben ze mithril gevonden of niet?"
Elrond:"Ik heb een eed gezworen om de geheimen van de Dwergen te bewaren".

Ja, daarmee bevestig je het ook gewoon hé. Op wat slaat dat nu.

En dan ook Elrond: "Hey Celebrimbor, wil je eens dit stuk mithril bekijken?"

En zelfs dan blijven doorgaan over hoe hij moet kiezen tussen zijn ras en zijn eed. Gast, ge hebt intussen al 10 keer uw eed verbroken hé.
 
Zucht…

We zijn dus ondertussen 5 uur ver (FotR en Two Towers samen dus bijna) en er is nog altijd niets gebeurd. Deze aflevering zat weer vol met “hè kijk, dit zat ook in de films!”.

Ik heb graag series die hun tijd pakken en de wereld en personages goed opzetten. Maar geef nog altijd geen hol om ook maar 1 personage.

Galadriel is nog altijd het grootste probleem in die serie. Ik bedoel hare uitleg over een orc te doden, ongelooflijk goed geschreven 🤣. Die heeft eeuwen rondgedwaald zonder een orc tegen te komen, wat weet zij daar nu van? Met Isildur, die ik op het begin nog benieuwd naar was, weten de schrijvers niet wat doen. Elendil is het beste aan heel de serie, en dat ligt alleen aan de acteur zijn prestatie. Moeten de orcs trouwens schrik krijgen van die skinny jongetjes die ze naar Middle Earth sturen? Zelfs hun armor zag er speelgoed uit.

Hoe Mithril opeens het elvenras gaat redden is me een raadsel. Ik bedoel dat was toch gewoon een licht, enorm sterk materiaal? Hoe gaat dat hun magisch helpen? De elven van in LotR, die enorm wijs, intelligent en eervol waren, zien we hier toch niet terug. Jammer.

Volgende vrijdag nog 1 aflevering en dan is men gratis Prime gedaan. Zal de laatste zijn vrees ik. Kan beter gewoon nog eens LotR zien.
 
Laatst bewerkt:
Aflevering 5!
Leuke aflevering weer, gaan mooi verder op vorige aflevering.

Yayy, de Harfoots zijn terug! *cricket sounds* Oei ik zal de enige zijn... Ik geniet heel hard van de stukken met de Harfoots. We krijgen wat woordjes van Meteor man te horen en ik leun meer en meer aan tegen dat hij een Wizard is of mogelijk zelfs een volledig alleenstaand figuur die niet in de lore tevoorschijn komt... Een absolute schijf van een Harfoot lied dat zooo perfect Tolkien is dat ik er wat emotioneel van werd.
We zien de Harfoots op hun trek doorheen onder andere de Grey Marshes (= toekomstige death marshes?) en de Falls of Rauros (waar Boromir's lichaam over de waterval ging in Fellowship). Nori vertelt ook over andere plekken waar ze heen zullen trekken zoals the Old Forest, waarvan ik vermoed dat het ofwel Mirkwood, Lorien of Fangorn is...
Dan zien we onze 3 cultists of Morgoth (en dus niet Sauron, de persoon die als young slim shady eruitziet is ook een vrouw), blijkbaar heten de drie cultists: The Dweller, The Nomad en The Ascetic (Volgens Nerd of The Rings). Nu, dit doet me toch wel weer twijfelen over de identiteit van Meteor man. Zoeken de cultists hem omdat ze denken dat hij Sauron is? Of omdat ze denken dat hij hier is om Sauron tegen te houden? Dit eerste seizoen hadden ze beter "Who is Sauron??"genoemd want iedere keer aflevering verander ik gelijk 6 keer van gedachten en ik denk eigenlijk dat we hem gewoonweg nog niet eens gezien hebben.
Later in de aflevering zien we Meteor Man 3 Harfoots redden van een pack of "wolves" (of zeg maar wolf-everzwijn-leeuw hybrides, ben nog niet helemaal overtuigd van het monster design in de serie, alhoewel de Orcs wel erg goed gedaan zijn). Trouwens, die vrouwelijke Harfoot die voorsteld om de wielen van onze geliefde Nori en haar familie af te nemen -> Voorouder van Lobelia Sackville-Baggins??? Het stuk met de het water dat bevroor en Nori die zich pijn doet (door haar eigen fout natuurlijk maar goed) doen ze wel weer on purpose om ons te doen twijfelen aan de aard van Meteor Man.

In Numenor zien we Isildur die zijn puberale zelf zit te spelen. Ik ergerde me eerst aan hem, omdat hij precies constant van overtuigingen en goals switcht. Wilt naar het westen van Numenor -> zorgt ervoor dat hij van de Sea Guard wordt gegooid -> Oei my actions have consequences -> Wil niet meer naar het westen -> Ah ten oorlog, daar ga ik mij bewijzen, kwil mee! -> Oei ik mag niet mee, ween ween, papa wilt me geen voorkeursbehandeling geven -> blaast perongeluk 2 schepen op -> Son, you're hired... Maar eigenlijk is dit gewoon puur tiener gedrag en past het dus wel, ze hadden het misschien wel beter kunnen aanpakken. Elendil als karakter en de acteur die hem speelt doen het wel zeer goed. Pharazon laat zien dat hij een lange termijn denker is, wilt kolonisten van Catan spelen en we zien zijn megalomane trekjes boven komen.
Ik dacht dat we dit seizoen al zouden zien hoe Sauron door de Numenoreanen gevangen wordt en mee naar Numenor genomen wordt, maar daar is het Pharazon zelf die naar Midden Aarde trekt, dus dat zal dan wel in een van de volgende seizoenen zijn. Of misschien gaan ze het op een andere manier doen.
. Galadriel schoolt wat Numenoreanen in swordfighting, wat wel een leuke scene was, maar heel typisch van een fantasy verhaal en misschien wat onnodig, beetje gelijk de Legolas Mumakil kill, onnodig maar cool. Iets waar ik me wel aan stoor in de serie is hoe de Numenoreanen eigenlijk niet zo speciaal lijken. Normaal zijn zij groter en sterker dan gewone mensen, maar daar is hier weinig van te merken. Halbrand, die een normale mens zou moeten zijn, is volgens mij de grootste in heel Numenor behalve Elendil en die stond dan nog bekend om zijn lengte (Elendil the Tall). Hij sloeg in 1 van de eerdere afleveringen dan ook nog eens 4 Numenoreanen tot moes... Ze hebben ook met nog geen woord gerept over de langere levenstijd van Numenoreanen...
Eindelijk wat karakter development voor Galadriel. We krijgen te horen hoe ze beseft dat ze zo gefixeerd is op Sauron dat ze eigenlijk zelf in staat is tot evil. Feanorian much? Halbrand blijkt ook wat onkuise dingen gedaan te hebben om zijn mensen te laten overleven... Als Halbrand Sauron blijkt te zijn doet zijn repliek: " I'm sorry about your brother " naar Galadriel wel extra pijn. Btw, de kleuren van Halbrands armor lijken verdacht veel op wat de King of The Dead aan heeft in Return of the King, mogelijk dat dat Halbrand zal worden?
Dan onze andere mensjes en Adar in Mordor. Arondor en Theo bonding moment was mooi, ook blij dat Theo het zwaard liet zien aan Arondir. Ik denk dat dat zwaard zal dienen om Mount Doom te laten erupten of iets dergelijks, getuige ook Adar's comments over de zon, Mount Doom eruption zal ervoor zorgen dat er constant as wolken boven Mordor drijven. Daarom dat ze het een Key noemden. Ben benieuwd wat Bronwyn en Arondir van plan zijn om de Orcs en Adar tegen te houden volgende aflevering. Adar reageert nogal fel wanneer hij Sauron genoemd werd, wat ons weer moet doen twijfelen aan zijn ware aard. Nu, blijkbaar wou Sauron ook niet Sauron genoemd worden in die tijd, dus de kans is er nog steeds.

Dan onze Elfen en Dwerg(en). Stuk met Durin en de tafel was schitterend, geweldig. Gil Galad moet duidelijk op dit moment een beetje een Grey Character zijn, iets wat we wel meer zien precies met Kings en Queens in deze serie. Miriel, King Durin (dus niet onze prins die bevriend is met Elrond) en Gil Galad lijken allen zowel zich zorgen te maken over wat juist is, wat beste is voor hun volk en wat beste is voor henzelf. Ik hoop dat we tegen het einde van de serie wel volop kunnen rooten voor Gil Galad want in de lore was dat 1 van mijn favoriete karakters. Dan nu iets dat wel voor wat consternatie zorgt bij de lore nerds. Het verhaal over het ontstaan van Mithril en dat het het licht van een Silmaril zou bevatten. Wel ten eerste, het is heel mooi weergegeven. De strijd tussen de elf en de Balrog is prachtig en de visualisatie van de bliksem die de boom schokt en Mithril door de berg laat groeien spreekt zeer tot de verbeelding. Nu, dit is uiteraard niet uit de boeken. In de boeken weten we wat er met de Silmarils is gebeurd, en geen van deze zijn ergens in de Misty Mountains in nen boom beland. Maar het is wel zo dat onze karakters niet perse weten wat er met 1 of 2 van de Silmarils is gebeurd, dus dat ze dit sprookje willen geloven kan wel. Elrond benoemt het ook zo, dat het door de meesten niet geloofd wordt en als sprookje wordt gezien. Ik denk dat Gil Galad is aan het "clutching at straws" omdat hij bezorgd is voor zijn volk. Er was ook een theorie dat Sauron mogelijk al onder de elfen is en reeds twijfel onder de Elf lords probeert te zaaien (zou ook een verklaring zijn waarom Galadriel zo snel werd weggestuurd naar Valinor?). De Elfen boom die corrupted is, is een beetje een typische fantasy visualisatie heb ik het gevoel en voelde wat cheap aan. Het klopt wel dat Elfen niet goed tegen verandering kunnen, en daardoor sneller Midden Aarde verlaten. Dat was ook wat de 3 ringen van de Elfen voor dienden, ze stopten verandering en bewaarden de 3 Elfen rijken (in de 3th age, Lindon, Lorien, Rivendel) op hun best. Dus dat Gil Galad denkt dat Mithril dat zal doen omdat het het licht van de Silmarils in zich heeft klopt niet helemaal maar mogelijk worden hun ringen wel van dat materiaal gemaakt in de toekomst. Dan komt het stuk waarvan ik dacht dat er een scene miste of dat er ergens iets fout gemonteerd was. We zien dat Celebrimbor namelijk al van Mithril af weet, betekent dat dat Elrond zijn eed toch gebroken heeft? Want deze scene is voordat we hem tegen Durin zien praten. Ik ga op dit moment er gewoon van uit dat Elrond zei tegen Celebrimbor "Ey Brimbro, ik heb deze steen hier gevonden, kunt ge eens checken wat we daar mee kunnen aanvangen?" of iets dergelijks. Durin en Elrond 4 life btw, het gesprek over saving the Elven race en "Give it to me raw" was geweldig.

Volgende aflevering waarschijnlijk dus Numenor en Arondir/Bronwyn vs Adar en zijn minions. De acteurs zeiden blijkbaar ook dat ze aflevering 6 en 7 het beste vonden.
 
@Hellsdinner bedankt voor de recaps want voor mij als casual kijker is het zelfs na 5 afleveringen soms een beetje moeilijk om te weten wie nu weer precies wie is. Ik denk dat ik het niet meer gewoon ben van wekelijks een aflevering van een serie te volgen (en dan tussendoor nog 3 andere series te zien). En de verwijzingen naar achterliggende lore (zonder spoilers!) helpen ook achteraf bepaalde dingen wat meer te kaderen.

dj-khaled-i-appreciate-you.gif


Ik vind het nog altijd interessant om te volgen. Ik vind ook dat het trage tempo erg ontspannend is, zeker in combinatie met de nog steeds bij momenten prachtige beelden. Tot nu toe had ik het gevoel dat ze dit seizoen vooral gebruiken als set-up van de verschillende verhaallijnen in latere seizoenen maar de stakes beginnen wel beetje bij beetje wat hoger te worden. Ik vind het stuk met de Harfoots momenteel ook wel goed omdat de dreiging die rond Meteor Man hangt een sterk contrast is met de wat meer kinderlijke personages die hun onschuld beginnen te verliezen. Ik hoop persoonlijk wel dat ze niet meer te veel gaan zingen!
 
idem, appreciate it :)

heb nog nooit de boeken gelezen, ik zou wel willen, maar ik ben echt geen boekenlezer.. langs de andere kant ben ik wel zo iemand die uren op internet kan zitten rondneuzen en dingen zitten lezen over de personages van een film of serie, of bepaalde gebeurtenissen..
zeker over series/films zoals Lotr of van GoT/HotD,..
Na elke aflevering ben ik ben ik wel ff bezig met lezen op een of andere wiki
 
Terug
Bovenaan